Mag ik even kwijt #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Hmmm, mijne moet zo echt mee in de trein
Anders - en dat is niet fijn -
Komt hij niet waar hij wezen moet
En dat vindt degene voor wie de surprise is niet goed!
Ah, Wubbo heeft ondanks hest slechte weer van gisteren (zie het WeerberichtenGekwek) zijn surprise toch af.
En dus krijgt hij van de sint geen straf
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door tsov »

Wilde net m'n OV ophalen bij het Postkantoor, alleen liep het lamineerapparaat vast bij de klant voor me... :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Linkerspoor »

Bedankt voor de herinnering! Helemaal vergeten... ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door mb90 »

Is het bij jullie nu pas? Ik moest mijn OV voor 2009 al ophalen tussen 13 en 20 november. De weekkaart is nu groen geworden. Eindelijk heb ik ook een SOV waar mijn foto recht zit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Suus »

Mijn uitnodiging was tussen 28 november en 4 december. Het hangt van je achternaam en inschrijving af wanneer je langs mag komen. Overigens kan je als medewerker goed je vingers branden aan het lamineerapparaat :( Maarja, heb nu wel een zelfgemaakte OV-kaart :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Mijn uitnodiging was tussen 28 november en 4 december. Het hangt van je achternaam en inschrijving af wanneer je langs mag komen. Overigens kan je als medewerker goed je vingers branden aan het lamineerapparaat :( Maarja, heb nu wel een zelfgemaakte OV-kaart :D
Welk postkantoor werk je dan? :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Stefan »

Hmm, ik moet nog braaf wachten tot ik m'n SOV kan halen.. Ik wordt pas over 176 dagen, met vandaag er bij, 18. :shock:
Laatst gewijzigd door Stefan op vr 05 dec 2008, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Ruben »

Stefan schreef:Hmm, ik moet nog braaf wachten tot ik m'n SOV kan halen.. Ik wordt pas over 176 dagen 18. :shock:
En ga je dan kortingskaartjes Bremen - Bad Bentheim Gr kopen? 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Stefan »

Nouja, dan ben ik al weer terug in mijn prachtige dorpje. :D Ik moet nog tot 31 januari. ;) Hoewel ik nog wel 2 weken naar huis ga met de kerst. :) De treinreis die ik dan maak kan denk ik niet goedkoper, retourtje Bremen - Rotterdam voor €38,-! 8-)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Ruben »

Dat kan echt niet goedkoper nee, das gewoon het actietarief!! :pos: Aan je OV heb je ook niet zo gek veel als je de grens over reist.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Stefan »

Nee inderdaad, I know. ;)

Maar 1x 5 maanden stage in het buitenland vind ik denk ik wel genoeg voor mijn opleiding. Volgende stageperiode wordt 'gewoon' in Nederland denk ik. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Dubbele P »

Nu we het toch over de OV-kaart hebben; ik zie net dat ook in 2009 Goede Vrijdag gewoon als feestdag wordt gezien, ondanks dat er afgelopen jaar al die commotie over is geweest. Echt vreemd dat men die dag nog als een feestdag ziet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door tsov »

En de vrijdag na hemelvaart is zeker nog steeds geen feestdag :? Dan is juist wel iedereen vrij (nog sterker: de UvA is dicht...)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Ruben »

Heerlijk toch? Ben je vrij en mag je tóch reizen. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Suus »

NS-Reiziger schreef:
Bee schreef:Mijn uitnodiging was tussen 28 november en 4 december. Het hangt van je achternaam en inschrijving af wanneer je langs mag komen. Overigens kan je als medewerker goed je vingers branden aan het lamineerapparaat :( Maarja, heb nu wel een zelfgemaakte OV-kaart :D
Welk postkantoor werk je dan? :P
Office Point Gemakswinkel ( :roll: ) Boskoop :P. We schijnen ook treinkaartjes te verkopen, maar daar heb ik nog nooit iemand voor gehad ... Zodoende heb ik eigenlijk geen idee hoe dat nu gaat :lol:
Dubbele P schreef:Nu we het toch over de OV-kaart hebben; ik zie net dat ook in 2009 Goede Vrijdag gewoon als feestdag wordt gezien, ondanks dat er afgelopen jaar al die commotie over is geweest. Echt vreemd dat men die dag nog als een feestdag ziet.
Ik zit veel meer met bevrijdingsdag, dat is dit jaar geen officiëele feestdag, maar de OV is niet geldig :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Dubbele P »

Ik vind dat 4 en 5 mei gewoon ieder jaar vrij moesten zijn, dat zijn belangrijke data voor Nederland en gaan dus iedereen aan. Goede Vrijdag, Hemelvaartsdag en al die andere dingen mogen wat mij betreft gewoon geschrapt worden. Als je bij wilt dragen aan een multiculturele samenleving (waar ik voorstander van ben) dan is er geen plaats voor enkel Christelijke feestdagen. Laten we dan gewoon Kerst voor de Christenen nemen en bijvoorbeeld de dag dat het Suikerfeest is ook tot algemene feestdag verheffen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door ODRAIL »

Wij vieren thuis ganwel geen sinterklaas, ik kreeg toch een cadeau vandaag. Van mijn internetprovider wel te verstaan. Mijn webruimte gaat van 200 MB naar 500 MB en mijn E-mailbox gaat van 500 MB naar 1GB (1000 MB) :).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

Ik vraag me serieus nog steeds af hoe mensen een mailbox van 1 GB gaan vullen... :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Karl »

Als je een paar keer wat verslagen met allemaal kaarten en figuren heen en weer pingpongt, dan zit je daar zo aan een paar honderd megabyte.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door ODRAIL »

Ik zou het ook niet weten, maar de grotere hoeveelheid webruimte is wel handig (voor in de toekomst)!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daantje »

STF schreef:
Daantje schreef: Tijdens mijn scriptie schrijven en doorslaande stoppen hier in huis was ik altijd heel blij met een laptop met accu ;)
Ik heb geen laptop maar een gewone computer, maar die hangt lekker wel aan een noodaccu 8-) En die accu greep vanmiddag nog in, want er was 45 seconden stroomstoring in het dorp.
Daantje schreef: Ik kwam er achter dat m'n stopcontacten smelten van m'n kachel :( Lijkt me niet helemaal de bedoeling :?
Hoeveel watt is die kachel dan? (staat vast wel op de achter of onderzijde) En wat zit er nog meer op dat stopcontact aangesloten (niet wat er nog meer op de groep zit, maar wat er echt over die pennetjes van het stopcontact loopt). Want als een stopcontact gaat smelten is het toch echt goed mis...
Vanmiddag was er in Ommoord in Rotterdam een stroomstoring. Gelukkig had ik er geen last van.

Die kachel dateert uit de steentijd, wattage is niet terug te vinden. Op dat stopcontact zit verder een stekkerblok met een wekker en een lamp. Snoer en stekker worden ook warm dus ik denk dat dat ding gewoon z'n tijd gehad heeft.

Ik mag trouwens m'n nieuwe OV-kaart niet meer ophalen al heb ik m'n afhaalbericht al lang gehad. Per 1 januari heb ik geen recht meer op m'n OV omdat ik afgestudeerd ben :( (en als de Hogeschool iets fout doet had ik hem vandaag al in moeten leveren).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door STF »

Haha dan weet ik haast zeker dat jij dezelfde kachel als me oma hebt, die heeft een stuk of wat van die dingen in de rommelkast staan voor als de centrale verwarming eens stuk is.
Het stekker en snoer hoort overigens warm te worden, dat is niets geks. Maar er zit nog wel een belangrijk verschil tussen alleen warm worden of smelten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Meltrain »

Sinterklaas was weer erg aardig voor mij dit jaar. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door STF »

Jaja, morgen (6 december) is het hier in Luxemburg sinterklaas, maar ik denk niet dat ik iets krijg want ben helemaal niet braaf geweest dit jaar :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Vinny »

meltrain schreef:Sinterklaas was weer erg aardig voor mij dit jaar. :wink:
Voor mij ook :lol:
Wat ik echter onbestaanbaar vind is dat op vrijdag alle chocoladeletters in veel winkels in Amsterdam en omstreken al uitverkocht waren. Ik heb er niet een meer kunnen vinden :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten