Mag ik even kwijt #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Fles schreef:Er zitten leuke functies in de recente adobe readers hoor :D Zoals de voorleesfunctie, die er vanuit gaat dat ALLE teksten wereldwijd altijd overal in het Engels geschreven zijn. Moet je daar eens een IVW-rapport langs houden, je lacht je dood :mrgreen:
Voor zover ik weet ben ik nog niet blind en lees ik ongeveer een volledige pagina in iets minder dan 1 minuut :p
Ja. Maar dat is een ander verhaal. :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daan »

Hier werken we met Office 2000, die ook Docx enzo slikt. Thuis werk ik met OpenOffice en Office 2007. Vind OpenOffice en 2007 het fijnst werken.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Tja, ik gebruik wel Office 2007 en vind het dus wel een verbetering. En het liefste wil je als gebruiker dan ook docx/pptx/xlsx gebruiken, aangezien de opmaak en sommige nieuwe functies dan tenminste blijven werken. Al die vervloekte meldingen dat het document in compatibliteitsmodus opgeslagen moet worden en dat die en die en zus en zo aan opmaak wordt verprutst is nu net het laatste waar ik zin in heb. En nee, ik ga niet terug naar oude versies, want die zijn een stuk vervelender in gebruik (menu's waarin de helft wordt verstopt, menubalken die het hele scherm volproppen). Ik zet de ribbon/lint gewoon op automatisch verbergen en ik kan gewoon lekker op volledig scherm documenten typen. Ow, en OneNote 2007 bevat tenminste WEL tabellen.
Inderdaad, ik heb Office 2007 als sinds 'den beginnen' en het was wennen.. Maar ik wil ook niet terug, Office 2007 werkt stukken fijner! ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Is er vanmiddag nog iemand naar de Castellumtrem-afscheidsborrel geweest? Ik hoor er leuke verhalen over :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daniel »

Raar volk, die Friezen... bij de Jumbo naast busstation Noord in Drachten hield vanmiddag de draaideur ermee op. Een medewerker besloot het ding dan maar handmatig te gaan bedienen en heeft serieus enige tijd rondjes gelopen om die deur voort te duwen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Ik bedacht me iets vannacht.

April 2009 hoop ik mijn Bachelorthesis te behalen. Vervolgens moet ik wachten tot september totdat mijn Masteropleiding begint. Ik zou dan geen studiefinanciëring meer kunnen ontvangen, omdat ik verder niet ingeschreven sta bij een vak. Wat ik wel kan doen, is een (nul)lening aanvragen, zodat ik mijn SOV kan behouden om naar m'n werk te gaan.

Mag dit zo eigenlijk wel, of moet ik hem tijdelijk inleveren? De nullening mag ik alleen toepassen als ik ingeschreven sta bij een opleiding, en aangezien ik in april eindig... Of kan ik beter mezelf ingeschreven houden op de UU als bachelorstudent (hoe? heb m'n diploma hopelijk al), zal ik een extra lomp vakje volgen, of zijn er betere ideeën?

Overigens zit ik dit studiejaar aan mijn vierde jaar studiefinanciëring, mijn bachelor duurt drie jaar. Mijn masteropleiding duurt twee jaar (i.p.v. één), dus ik heb volgens de IB-groep wél recht op nóg een jaar studiefinanciëring (kom sowieso zo'n 9 maanden tekort, omdat ik dus achterloop).

If anyone knows...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Aking »

Dat ik driekwart liter tequila in mn mik heb.... 8-)

Heuj!!!!
BITSZJES!!

SZERETNEM SZIGETED!!!!! :roll:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Swa Fawaka. Aking ik heb Harry en zijn chickie op bezoek superkusjemegagezellig 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Is er vanmiddag nog iemand naar de Castellumtrem-afscheidsborrel geweest? Ik hoor er leuke verhalen over :D
Plz tell me more.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Aking »

deadlock schreef:Swa Fawaka. Aking ik heb Harry en zijn chickie op bezoek superkusjemegagezellig 8-)

Geef ze maar een kusje :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Wubbo »

@Justin: gewoon uitlopen met die thesis, gebeurt toch wel en dan ben je van al het gedoe af ;-)

Verder weet ik niet hoe dat zit, ik ben niet van de BaMa.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Chauf21 »

@Justin:
Wanneer is bij jullie de bachelorbuluitreiking? Sommige instellingen hebben dat maar 1x per jaar. Mocht je daadwerkelijk voor september je bul al hebben, kan je even navragen bij het studentenbureau of zij jou langer ingeschreven kunnen laten en hoe dat wordt doorgegeven aan de IB-G. Je zou bijvoorbeeld bij een extra vak ingeschreven kunnen staan (of je dat vak dan volgt is een tweede), maar dat is -zoals je zegt- ná de ontvangst van je diploma en ik weet niet welke datum (diploma-uitreiking of einde studiejaar) wordt doorgespeeld naar de IB-G.
Als je het diploma niet direct nodig hebt (en aangezien je een master wilt gaan doen, lijkt me dat van toepassing), kan je er ook voor kiezen om je diploma op een later moment, dus in studiejaar 2009/2010, uitgereikt te krijgen. Je kan dan nog gewoon heel dit studiejaar als bachelorstudent ingeschreven staan en heb je dus gewoon nog recht op je SOV e.d. Dat laatste zou ik gedaan hebben (en heb ik ook gedaan ;) ). Ik weet niet wat voor werk je doet, maar wellicht dat je werkgever anders een reiskostenvergoeding kan uitbetalen? Een nullening zoals jij 'm stelt, kan je overigens niet aanvragen zolang je nog recht hebt op een basisbeurs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daantje »

@ Justin: soms kan je bij je onderwijsinstelling aanvragen dat je langer ingeschreven wil blijven staan. Je betaalt dan wel langer collegegeld maar als dat minder is dan wat je normaal betaalt aan reiskosten. Ik zou eigenlijk ook per 1 december uitgeschreven worden maar laat me ook pas per 1 januari uitschrijven zodat ik nog een maandje langer OV hebt. De boete voor je OV kaart betalen kan ook, dat is ongeveer net zo duur als een maand collegegeld dus je zou even moeten uitrekenen wat voor jou het voordeligst is.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Bij mijn opleiding mag je in elke periode starten aan je bachelorthesis, en heb je de keuze om dit in één periode te doen (zonder parallel vak), of twee periodes (met elke periode een parallel vak). In elke periode mag een student Sociale Geografie en Planologie maximaal twee vakken doen namelijk.
Ik ben in november begonnen met mijn bachelorthesis en doe er dus twee perioden over, tot en met april. Ik weet niet of het mag, dat uitlopen van de thesis. Zelf is m'n thesis het enige vak wat ik van november tot april volg, aangezien ik nu 172,5 ECTS al heb (en vóór je thesis is hier 165,0 ECTS nodig, het ding zelf telt als 15 ECTS namelijk), dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik er nóg langer over doe, tenzij ik wel heel erg ga lanterfanten. De bachelorbuluitreiking is meestal aan het eind van de eerstvolgende periode wanneer je thesis als voldoende is beoordeeld, dus in mijn geval zou dat eind juni zijn. Het is dat mijn master alleen in september begint, en niet ook in februari, anders had ik er voor gekozen mijn bachelor te behalen in januari en aansluitend de master te vervolgen. Ik kom sowieso een jaar collegegeld te kort, dus vandaar mijn wens om die 4 maanden (mei-augustus '09) te laten bevriezen, zodat ik die in ieder geval mee kan nemen naar september-december 2010.

Voor m'n werkgever in Amersfoort krijg ik wel reiskosten, voor m'n werkgever in Utrecht niet (je zou zeggen: waarom zoek je in godsnaam een baan zo ver weg ;)). Het aparte eraan is, is dat ik wel assistent ben bij de UU bij bepaalde vakken, en in periode 4 (van april tot en met juni) ik twee vakken tegelijk assisteer, dus geheel weg van de uni ben ik nooit. Vraag me dan ook af, of ik überhaupt wel mag assisteren als ik tijdelijk geen student meer ben, maar dat is weer een ander vraagstuk.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Chauf21 »

Justin schreef:Ik kom sowieso een jaar collegegeld te kort, dus vandaar mijn wens om die 4 maanden (mei-augustus '09) te laten bevriezen, zodat ik die in ieder geval mee kan nemen naar september-december 2010.
De enige manier om nu 'te sparen' voor later, is door je studiefinanciering (+lening en SOV) stop te zetten en bij het nieuwe collegejaar opnieuw aan te vragen. Je kan je daarbij afvragen wat de belemmeringen zijn om de studiefinanciering nu te innen (met je OV behouden) en anderhalf jaar op een spaarrekening te zetten.
Justin schreef:De bachelorbuluitreiking is meestal aan het eind van de eerstvolgende periode wanneer je thesis als voldoende is beoordeeld, dus in mijn geval zou dat eind juni zijn. Het is dat mijn master alleen in september begint, en niet ook in februari, anders had ik er voor gekozen mijn bachelor te behalen in januari en aansluitend de master te vervolgen.
Over het algemeen moet je je diploma aanvragen en komt het niet automatisch. De universiteit weet immers niet of jij nog van plan bent om extra vakken te volgen of te herkansen. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om rond september je diploma te laten uitreiken. Dan sta je dit volledige studiejaar nog ingeschreven, zonder dat je vakken hoeft te volgen.

Uitloop bij een bachelorthesis is vrij ongebruikelijk ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Fles schreef:Is er vanmiddag nog iemand naar de Castellumtrem-afscheidsborrel geweest? Ik hoor er leuke verhalen over :D
Plz tell me more.
Klein verslagje van een maat van me die erbij was: http://forum.fok.nl/topic/1229132/3/50#63989669
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Cookie »

En we hebben geen regen gehad vandaag, dus de waterverf zat er nog netjes op :P :
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Ik ben vanmiddag ook nog ff geweest :) T*RING wat was het koud op die voetgangersbrug :shock:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Bastiaan »

Ja, ik heb drie kwartier staan vernikkelen op die brug. Ik heb die tram drie keer voor m'n lens gehad, omdat ik 'm iedere keer nèt niet had zoals ik het wou :P En ach, daarna is het extra fijn om jezelf weer op te warmen in de tram.

Verder nog met een BBA Intégro een rondje Woerden gedaan :)
Bij Woerden zuidzijde weer uitgestapt om daar nog één laatste plaatje van de BBA te maken. Gaat er iemand pontificaal in mijn beeld een foto staan maken van de nieuwe Connexxion-vertrekstaten :x Gelukkig zag de chauffeur dit ook, dus die wachtte netjes zodat ik mijn foto kon maken :)
Vervolgens komt die idioot nog even brutaal aan mij vragen waarom ik die bus op de foto wilde zetten. Nee, vertrekstaten fotograferen is normaal zeker ...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door tsov »

Goh, ik ben ook al op Castellum geweest en idd, het was daar KOUD! :P
Maar was wel tof en 't stierf daar echt van de fotograven :lol:
Foto's volgen nog, want ik ben niet thuis (maandag pas weer :P)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door STF »

We hadden het laatst over de aanwezigheid van de gevarendriehoek bij een bus, maar ze hebben het in Luxemburg nu als nieuw item van de APK keuring ingevoerd. Me moeder moest deze week met haar auto naar de APK en opeens kreeg ze de vraag om de veiligheidshesjes en gevarendriehoek te laten zien. Ik vermoed dat ze bij het keuren van een bus, diezelfde vraag stellen. Ik mag alleen aannemen dat de chauffeur geen 50 veiligheidshesjes bij zich heeft, maar gewoon eentje ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daan »

Aaahhh, heerlijk dat Linux 8-) Vanmiddag proberen een geluidskaart te scoren die goed door linux wordt ondersteund :P En dan hopelijk in de kerstvakantie dat hele verflixte Windhoos eruit mieteren 8-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

Ik ga nu eens een retourtje doen met een nieuwe IC naar een nieuw station :lol: (Hoorn- Holendrecht) zal wel met dezelfde (van buiten) erg smerige Ddarretjes zijn als voorheen.

Edit: zelfs de buslijn naar het station is een heel nieuwe lijn.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Chauf21 »

STF schreef:We hadden het laatst over de aanwezigheid van de gevarendriehoek bij een bus, maar ze hebben het in Luxemburg nu als nieuw item van de APK keuring ingevoerd. Me moeder moest deze week met haar auto naar de APK en opeens kreeg ze de vraag om de veiligheidshesjes en gevarendriehoek te laten zien. Ik vermoed dat ze bij het keuren van een bus, diezelfde vraag stellen. Ik mag alleen aannemen dat de chauffeur geen 50 veiligheidshesjes bij zich heeft, maar gewoon eentje ;)
Wat me opvalt bij bussen in Londen is dat de chauffeurs vaak in veiligheidsvestjes rondrijden. Zie bijvoorbeeld deze foto op openbaarvervoerinboskoop: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... tation.jpg. Het lijkt mij niet dat een chauffeur daar om de haverklap de bus uit moet of iets. Iemand een idee waarom dat daar gebruikelijk is?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Suus »

Britten zijn zowieso dol op fluoriserende spullen volgens mij. Politie, verkeersborden enzovoort.

Misschien de andere positie voorin die verwarrend is voor toeristen? Wel erg heldere displays, wat is dat voor spul :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten