Mag ik even kwijt #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door bassie92 »

haahhaha ik bedoel, als jullie nog iets willen weten over den haag OV waar ik dan voor jullie op kan letten :-P
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Chauf21 »

Ik moet morgenochtend rijden in Den Haag :) / :( :mrgreen:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Bastiaan »

Inderdaad. Dus voor iedereen die morgen in Den Haag is: let daar op! :mrgreen:
Blijf zoveel mogelijk aan de rechterkant van de weg rijden en geef waarschuwingssignalen waar nodig :P
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Dubbele P »

Vond vanmiddag tijdens het spoorzoeken in het Duitse Düren zomaar 10 euro op straat! :shock: :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

Dubbele P schreef:Vond vanmiddag tijdens het spoorzoeken in het Duitse Düren zomaar 10 euro op straat! :shock: :D
Nou, dat was niet waar je naar op zoek was natuurlijk :mrgreen:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Ik wil ook wel schatzoeken 8-)

Zo, kerstinkopen voltooid. Met kerstinkopen te Breda, Maastricht, Valkenburg, Amsterdam, Amersfoort en Utrecht. Eigenlijk overal en nergens behalve bij mijn eigen regio :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Freek »

Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan de GWK´s op het station? Ik vraag het me al tijden af. Heb het er vandaag ook met een collega over gehad, die met dezelfde vraag zat. De GWK in Arnhem heeft bijna dagelijks een wachtrij waar je u tegen zegt. De NS plaatst altijd wacht poortjes (Tja hoe heten die dingen, van die palen waar waar een lint in opgerold zit en vervolgens bevestigd moet worden aan een soort gelijke paal). Ook in Nijmegen is het vaak erg druk bij dat ding. Iemand een idee?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door tsov »

In de meeste plaatsen doen ze tegenwoordig ook dienst als Connexxion-kantoor, maar ook voor die tijd stonden er altijd al rijen weet ik nog uit Leiden...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

Dubbele P schreef:Vond vanmiddag tijdens het spoorzoeken in het Duitse Düren zomaar 10 euro op straat! :shock: :D
Kan je in tegenstelling tot hier in Nederland al snel 10 kopjes koffie of flesjes fris voor kopen op het station :D

Vandaag Hoorn- Groningen- Hoorn afgelegd zonder 1 minuut vertraging te hebben opgelopen. Gister op de Schiphollijn na 20.00 ook maar 1 vertraging gehad, dat was de t2178 die had een aanrijding met een hond en heb ik niet meer meegekregen voor 0.00. De rest hooguit +2 :pos:
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 22 dec 2008, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Bij het GWk kan je...
-Sowieso het wisselen van geld;
-Wisselen van valuta;
-vaak kaartjes kopen voor evenementen en pretparken (ik haal er mijn Eftelingkaartjes op Ddr of Tb, voor zover ik het niet via NS of de AH heb gedaan);
-Normaal geld opnemen;
-Makkelijk money transferren naar vrienden/familie buitenland. Je ziet ook redelijk vaak mensen van niet-Westerse komaf in de rij staan die geld overmaken naar het buitenland.

Op stations met internationale verbindingen zijn die dingen in ieder geval erg handig. Alhoewel elk buurland van Nederland Euro's heeft, is het voor reizen naar Groot-Brittannië, Zwitserland, Tsjechië of Polen verdomd handig. Of gewoon als je dollars wilt hebben :). Andersom, buitenlandse (voornamelijk Amerikanen en Britten) staan er op Asd en Ut vaak zat in de rij.

Elke keer op Dordt denk ik steeds: ach, er staat geen hond, maar elke keer moet ik wel mooi zo'n 20 minuten wachten voordat ik aan de beurt ben. Noem het bad luck, maar er is in ieder geval altijd wel klandizie.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

In Groningen zag ik ook een rij staan waar je U tegen zegt vanmiddag voor het GWK. Het valt me op dat het wel erg veel Low-life figuren zijn daar, die niet voor een concert kaartje in de rij staan denk ik.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daantje »

Freek schreef:Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan de GWK´s op het station? Ik vraag het me al tijden af. Heb het er vandaag ook met een collega over gehad, die met dezelfde vraag zat. De GWK in Arnhem heeft bijna dagelijks een wachtrij waar je u tegen zegt. De NS plaatst altijd wacht poortjes (Tja hoe heten die dingen, van die palen waar waar een lint in opgerold zit en vervolgens bevestigd moet worden aan een soort gelijke paal). Ook in Nijmegen is het vaak erg druk bij dat ding. Iemand een idee?
Zijn dat niet toevallig de momenten dat net de kaartverkoop van een of ander concert start dat het er zo druk is?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

Ik denk ook sinds dat andere banken zo'n afschrik beleid hebben ingezet om contant een rekening te betalen, het er veel drukker is geworden. Die types die ik er vaak zie staan zitten daar met aanmaningen van mislukte automatische incassos enzo. Tenminste toen ik zelf 1 keer in de rij stond waren er 5 voor me met dat probleem.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Dubbele P »

Fles schreef:
Dubbele P schreef:Vond vanmiddag tijdens het spoorzoeken in het Duitse Düren zomaar 10 euro op straat! :shock: :D
Nou, dat was niet waar je naar op zoek was natuurlijk :mrgreen:
Daarom heb ik het ook laten liggen :twisted:




(proeft nog een vage smaak van een lekker broodje gezond @station Viersen :P)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door ODRAIL »

Zojuist alle oude herstelpunten van windows vista verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Scheelt weer een beetje ruimte. :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Ik denk ook sinds dat andere banken zo'n afschrik beleid hebben ingezet om contant een rekening te betalen, het er veel drukker is geworden. Die types die ik er vaak zie staan zitten daar met aanmaningen van mislukte automatische incassos enzo. Tenminste toen ik zelf 1 keer in de rij stond waren er 5 voor me met dat probleem.
Ik geloof ooit ergens iets te hebben gezien dat Postkantoren niet meer aan Western Union doen... Dat zou goed uitleggen waarom het bij de GWK druk is :) Maar ik kan dat verder online nergens vinden...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:Zojuist alle oude herstelpunten van windows vista verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Scheelt weer een beetje ruimte. :)
Hoe doe je dat? En scheelt dat veel?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door IC3 »

webguy schreef:Ik geloof ooit ergens iets te hebben gezien dat Postkantoren niet meer aan Western Union doen... Dat zou goed uitleggen waarom het bij de GWK druk is :) Maar ik kan dat verder online nergens vinden...
Maar wat je zegt is 100% waar, kan je bevestigen. * werkt bij een bank.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Justin »

Iemand hier op OVNL kreeg toch laatste een rekening van Orange die erg lullig was?

Nou goed, ik deel diegene zijn 'smart'. Heb vandaag een rekening binnen gekregen van €0,86 die op de 29e van m'n rekening wordt afgeschreven. Wees er blij mee, Orange, zou ik zeggen :|. (ik mis de betere netwerkdekking van Orange in vergelijking met T-mobile eigenljk) :(
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

Mwa die van T mobile is ook niet zo super. Als je vanaf Amsterdam naar Groningen rijdt valt de dekking weg bij het Naardermeer, tussen Hilversum en Baarn, tussen Nijkerk en Zwolle heb je alleen bereik bij het passeren van een station/plaats, en voorbij Meppel is dat ook het geval tot aan Haren.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door webguy »

IC3 schreef:
webguy schreef:Ik geloof ooit ergens iets te hebben gezien dat Postkantoren niet meer aan Western Union doen... Dat zou goed uitleggen waarom het bij de GWK druk is :) Maar ik kan dat verder online nergens vinden...
Maar wat je zegt is 100% waar, kan je bevestigen. * werkt bij een bank.
Ah, dus conclusie: de GWK kantoren zijn vast zo druk omdat je daar Western Union transfers kan doen, en niet meer bij de postkantoren ;) Weten we dat dus ook weer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Suus »

Daantje schreef:
KM46 schreef:Zojuist alle oude herstelpunten van windows vista verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Scheelt weer een beetje ruimte. :)
Hoe doe je dat? En scheelt dat veel?
Systeemherstel gebruikt tot 15% van een harde schijf, en een gemiddeld herstelpunt is 300 MB (dacht ik). Maar de enige manier om ze te verwijderen is door systeemherstel uit te zetten en dan weer aan te zetten.

Bij de GWK in Amsterdam Centraal leek het ook heel erg druk, maar dat was stiekem de rij voor de geldautomaat van de ABN AMRO ernaast :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Geert »

Over die GWK's: Je kunt er ook beltegoed kopen. Vaak zat gedaan toen ik nog geen abo had en was altijd binnen een paar minuten aan de beurt (op Utrecht), maar de drukke momenten meed ik de GWK toch wel ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daniel »

Opmerkelijk vanmiddag: in Leeuwarden was het geld op :P Zowel de automaat op het station zelf als buiten bij de naastgelegen Rabobank was buiten gebruik, bij het kantoor binnen stond een flinke rij voor een automaat die nog wel werkte.
Nou ging die ook al over op de hele kleine biljetten... het bedrag dat ik opnam kwam er deels in briefjes van 5 euro uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
Daantje schreef:
KM46 schreef:Zojuist alle oude herstelpunten van windows vista verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Scheelt weer een beetje ruimte. :)
Hoe doe je dat? En scheelt dat veel?
Systeemherstel gebruikt tot 15% van een harde schijf, en een gemiddeld herstelpunt is 300 MB (dacht ik). Maar de enige manier om ze te verwijderen is door systeemherstel uit te zetten en dan weer aan te zetten.
Klopt, in mijn geval was het bijna 2 GB wat er bijkwam plus het beestje start weer iets vlugger op. :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten