Mag ik even kwijt #10
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #10
Daarnet de Kärcher waterzuiger helemaal gedemonteerd tot het laatste onderdeeltje, omdat het filter een tijd geleden stuk is gegaan en daarna twee keer zonder filter in een "noodgeval" (voortent van een kampeerder vol water) gebruikt is. De hele motor en luchtuitlaat zaten vol zand en gras, niet echt een succes. Maar nu is alles weer schoon en heb geen eens onderdeeltjes overgehouden tijdens het weer in elkaar zetten van de zuiger
Nu nog even wachten tot het nieuwe filter binnen is, en dan maar eens testen of ik de rivier leeg kan zuigen
Nu nog even wachten tot het nieuwe filter binnen is, en dan maar eens testen of ik de rivier leeg kan zuigen
Re: Mag ik even kwijt #10
Hallo Nederland!
De terugreis was vrij hels. In 204 waar ik zat viel de verwarming net voor Hannover uit en we kregen pas in Keulen een andere plaats. Ongeveer bij Bielefeld kon ik mijn eigen adem zien. En die scheitSchaffner maar niets doen eah.
De terugreis was vrij hels. In 204 waar ik zat viel de verwarming net voor Hannover uit en we kregen pas in Keulen een andere plaats. Ongeveer bij Bielefeld kon ik mijn eigen adem zien. En die scheitSchaffner maar niets doen eah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #10
Wat voor route naar Nederland heb je afgelegd als je vanaf Hannover via Keulen gaat, en in Keulen in dezelfde trein naar een andere zitplaats gaat?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #10
Alle nachttreinen die Nederland aandoen gaan eerst naar Keulen, en hebben koersrijtuigen naar andere bestemmingen, waaronder dus Denemarken. Die trein doet dus Hannover aan. Het is om ja, maar wel efficienter voor een nachttrein die anders toch veel te vroeg is. De trein naar Berlijn en Praag doet 't zelfde: eerst naar Keulen.
Re: Mag ik even kwijt #10
Oja stom van me niet aan nachttreinen gedacht. Ik dacht alleen aan dagtreinen, het kan natuurlijk dat je vanuit Denemarken via Hannover gaat en daar op een ICE naar Keulen stapt voor een aansluiting naar Nederland. Maar dan blijf je dus niet in dezelfde trein in Keulen was mijn redenatie...
Re: Mag ik even kwijt #10
In Keulen wordt de trein ook pas echt vol.webguy schreef:Alle nachttreinen die Nederland aandoen gaan eerst naar Keulen, en hebben koersrijtuigen naar andere bestemmingen, waaronder dus Denemarken. Die trein doet dus Hannover aan. Het is om ja, maar wel efficienter voor een nachttrein die anders toch veel te vroeg is. De trein naar Berlijn en Praag doet 't zelfde: eerst naar Keulen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #10
;)Caspar schreef:Oja stom van me niet aan nachttreinen gedacht. Ik dacht alleen aan dagtreinen, het kan natuurlijk dat je vanuit Denemarken via Hannover gaat en daar op een ICE naar Keulen stapt voor een aansluiting naar Nederland. Maar dan blijf je dus niet in dezelfde trein in Keulen was mijn redenatie...
Dan zou ik gewoon de ICE of EC van Kopenhagen naar Hamburg gepakt hebben, vervolgens een ICE of IC naar Osnabrück en vanaf daar met de pimpelexpress naar Amsterdam.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #10
En post van de NMBS naar aanleiding van mijn klacht over het niet tweetalig omroepen van de spoorwijziging van mijn trein naar Maastricht in Luik waarin alleen gezegd wordt dat het wel hoort :s
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #10
Pff, ik heb gewoon teveel reismogelijkheden voor m'n woon-werkverkeer vanaf morgen. Zowiezo al drie potentiële routes met elk weer een andere reistijd, waarvan er eentje weer een stuk kent met keuze uit zes buslijnen die samen 21x per uur rijden. Nog een aardige klus om daar 'n overzichtje van te maken, want om 't onderweg te bedenken is 't allemaal iets te gecompliceerd.
Edit: hmm, leuk... ik zie nu net dat 9292 enkele spookritten weergeeft van lijn 65 Vianen - Utrecht. Hij geeft tijden die in het geheel niet in de dienstregeling voorkomen.
Edit: hmm, leuk... ik zie nu net dat 9292 enkele spookritten weergeeft van lijn 65 Vianen - Utrecht. Hij geeft tijden die in het geheel niet in de dienstregeling voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt #10
Als er iemand vanmiddag naar het schaatsen heeft gekeken heb ik gezwaaid
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mag ik even kwijt #10
Hmm ik heb morgen keuze uit welgeteld één buslijn naar school... en die ga ik gebruiken ook als ik de weersomstandigheden en -verwachtingen zie :)Reiziger Ddrs schreef:Pff, ik heb gewoon teveel reismogelijkheden voor m'n woon-werkverkeer vanaf morgen. Zowiezo al drie potentiële routes met elk weer een andere reistijd, waarvan er eentje weer een stuk kent met keuze uit zes buslijnen die samen 21x per uur rijden. Nog een aardige klus om daar 'n overzichtje van te maken, want om 't onderweg te bedenken is 't allemaal iets te gecompliceerd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Mag ik even kwijt #10
Zo, en nu ik. WAT een dag. :neg:
Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven
Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dus Hoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.
Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een mede-forumlid Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11 :) okee, geeft niet. in Leuven de IC gepakt terug naar Luik zoals het plan toch al was. In Luik het klassiekske naar Maastricht, die helaas luid tyfonerend iedere overweg stapvoets passeerde, ondanks dat alle overweginstallaties volledig in functie waren Gevolg: +12 in Maastricht, waar ik maar 6 minuten overstap gehad zou hebben, enfin, +30 dus. Lekker :?
Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezien Dus hoe je daar binnen komt...."
WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat?
Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is.
Samenvatting:
NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen
Dat was het. Dank voor uw aandacht.
Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven
Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dus Hoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.
Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een mede-forumlid Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11 :) okee, geeft niet. in Leuven de IC gepakt terug naar Luik zoals het plan toch al was. In Luik het klassiekske naar Maastricht, die helaas luid tyfonerend iedere overweg stapvoets passeerde, ondanks dat alle overweginstallaties volledig in functie waren Gevolg: +12 in Maastricht, waar ik maar 6 minuten overstap gehad zou hebben, enfin, +30 dus. Lekker :?
Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezien Dus hoe je daar binnen komt...."
WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat?
Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is.
Samenvatting:
NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen
Dat was het. Dank voor uw aandacht.
Re: Mag ik even kwijt #10
Alstublieft.
Als wij geen aanwijzing 'voorzichtig rijden' afgeven gaan er andere mensen dood...Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #10
Wat was er aan de hand dan? Alle Ahob's zagen eruit alsof ze normaal in functie waren. Waarom was dit nodig?
Re: Mag ik even kwijt #10
Dat kan toch ook het probleem zijn, dat die in werking blijven en mensen het niet meer geloofwaardig vinden om na twintig minuten nog steeds geen trein voorbij gezien te hebben...
Het is een spectrum.
Re: Mag ik even kwijt #10
Suggesties. WAT was er aan de hand Vinny?
Re: Mag ik even kwijt #10
Dat ziet er altijd uit voor de treinreiziger. Overwegen zijn namelijk 'fail safe' aangelegd, dus bij een storing gaat de overweg dicht. Mensen worden echter ongeduldig en negeren de slagbomen. Daarom toch langzaam aanrijden. Wat de oorzaak van de storing is? Geen idee, ik denk een communicatiekabelbreukje, aangezien het meerdere overwegen waren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #10
Ja, het waren zeker meerdere overwegen. In Nederlands-Mali heeft ieder karrespoor zijn overweg, heb ik gemerkt. Maar alles deed het gewoon. Alle lampen, alle geluidssignalen, en er stond nergens een rij auto's dat je denkt "hier deugt iets niet" (okee, Mali, zoveel auto's zijn er niet en zo). Alle bomen waren dicht, soms stonden er 1 of 2 auto's voor ja. Niks ongebruikelijks. Maargoed, de laatste paar overwegen konden we gelukkig wel gewoon doorrijden.
Huiskamervraag: In welke trein zat ik?
Huiskamervraag: In welke trein zat ik?
Re: Mag ik even kwijt #10
Oh ja, ook hier maar even een prijsvraagje uitschrijven:
Ga daarheen en maak deze foto ook. Dan krijg je een biertje van me :)
Ga daarheen en maak deze foto ook. Dan krijg je een biertje van me :)
Re: Mag ik even kwijt #10
Dat met die wc's in nieuwe Virmen komt me bekend voor. Heb 4 keer in zo'n stel gezeten. 2x waren beide wc's defect, de 3e keer klotste de hele inhoud van de pot over de randen heen, dus die had ik dan ook maar als defect beschouwd. 4e keer was er niets aan de hand.
Re: Mag ik even kwijt #10
Als je nou even aangeeft in welke trein je zat (tijd + plaats) kan ik eventueel misschien nog iets voor je opzoeken...Huiskamervraag: In welke trein zat ik?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mag ik even kwijt #10
Goed even iets anders, Oost Nederland is helemaal wit, dat leverde hier vanmorgen veel problemen op omdat er nog niet gestrooid was, gladde zooi dus, uiteindelijk was ik een uur later op school dan de bedoeling was.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #10
Hier ook wit... M'n band was lek, dus heb ik lekker 25 min gelopen door de sneeuw. Was opzich wel heerlijk, en beter dan fietsen door de gladheid...
Kom er overigens achter dat docent van vorig jaar voor "netwerkbeheer" afgestudeerd is in "analytische chemie". Geen wonder dat het een ramp was qua les
Kom er overigens achter dat docent van vorig jaar voor "netwerkbeheer" afgestudeerd is in "analytische chemie". Geen wonder dat het een ramp was qua les
Re: Mag ik even kwijt #10
Ik geloof dat het niet alleen aan de hand is bie ons int oooooosten heur.Archangel schreef:Goed even iets anders, Oost Nederland is helemaal wit, dat leverde hier vanmorgen veel problemen op omdat er nog niet gestrooid was, gladde zooi dus, uiteindelijk was ik een uur later op school dan de bedoeling was.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mag ik even kwijt #10
Tenminste dat dacht ik.Mark schreef:Hmm ik heb morgen keuze uit welgeteld één buslijn naar school... en die ga ik gebruiken ook als ik de weersomstandigheden en -verwachtingen zie :)Reiziger Ddrs schreef:Pff, ik heb gewoon teveel reismogelijkheden voor m'n woon-werkverkeer vanaf morgen. Zowiezo al drie potentiële routes met elk weer een andere reistijd, waarvan er eentje weer een stuk kent met keuze uit zes buslijnen die samen 21x per uur rijden. Nog een aardige klus om daar 'n overzichtje van te maken, want om 't onderweg te bedenken is 't allemaal iets te gecompliceerd.
Waaom slaagt connexxion er niet in een normale dienstregeling te kunnen rijden als er 2 cm sneeuw ligt? Mijn bus van 8:20 is in zijn geheel niet komen opdagen en die van 8:50 heb ik ook niet gezien. Dus het was glijden op de brommer naar school :?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten