Mag ik even kwijt #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Dubbele P »

Aan iedereen de beste wensen voor 2009! :D
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door bassie92 »

Ook iedereen namens mij een super 2009 toegewenst ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door IC3 »

Iedereen een mooi 2009 gewenst met veel plezierige kilometers in de trein. :)
deadlock schreef:<knip>toegelaten is door de wet<knip>
Hmmm, ja, een kleinigheidje: 'door de wet toegelaten' is iets anders dan 'gedoogd'. :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Wubbo »

deadlock schreef:Als ik me wil ontspannen op een manier die (al dan niet) toegelaten is door de wet,
Hoe jij je wil ontspannen is helemaal jouw zaak, maar ik ben wel benieuwd waarom dat met joints kennelijk zoveel beter kan dan zonder. Ik rook niet en drink zelden, en heb dat zeker niet nodig om een leuke avond te hebben: dat gaat ook prima zonder. Ontspannen ook trouwens.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:
deadlock schreef:Als ik me wil ontspannen op een manier die (al dan niet) toegelaten is door de wet,
Hoe jij je wil ontspannen is helemaal jouw zaak, maar ik ben wel benieuwd waarom dat met joints kennelijk zoveel beter kan dan zonder. Ik rook niet en drink zelden, en heb dat zeker niet nodig om een leuke avond te hebben: dat gaat ook prima zonder. Ontspannen ook trouwens.
Ik zoek het argument *tegen* blowen in jouw post :? En ik kan het nou niet echt bepaald vinden.

En wáár zeg ik dat het "zoveel" beter kan met dan zonder. Nergens dus. Alleen het is fijn om soms even af te glijden in een wereld waarin er absoluut geen zorgen bestaan maar alleen maar joint, bank, koekjes, thee en South Park. *Niets* van wat ik heb gezegd doet er ook maar enigszins op wijzen dat ik het *nodig* heb om te ontspannen. Integendeel. Het is af en toe alleen een welkome afwisseling van state-of-mind. Daarnaast lig ik 's avonds makkelijk twee tot drie uur wakker als ik naar bed ga. Als ik blow dan lig ik niet langer dan 10 minuten wakker en word ik de volgende ochtend veel uitgeruster wakker. Blowen maakt muziek luisteren ook nog eens vele malen aangenamer. Het wordt meer 'muziek beleven' dan 'muziek luisteren'.

Wel lekker dat ik er gelijk op veroordeeld wordt zo, zonder gehinderd te worden door enig verstand van zaken of inlevingsvermogen :roll: In plaats van meer informatie er over te vragen wordt gelijk de Oprah-weg ingeslagen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

IC3 schreef:Iedereen een mooi 2009 gewenst met veel plezierige kilometers in de trein. :)
deadlock schreef:<knip>toegelaten is door de wet<knip>
Hmmm, ja, een kleinigheidje: 'door de wet toegelaten' is iets anders dan 'gedoogd'. :wink:
De facto, de jure, semantiek. Het gaat om de praktijk ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Wubbo »

deadlock schreef:Ik zoek het argument *tegen* blowen in jouw post :? En ik kan het nou niet echt bepaald vinden.
Een argument tegen staat er ook niet in, dat klopt. Hoewel dat kennelijk wel zo overkwam was mijn post ook helemaal niet bedoeld om jou (of wie dan ook) te veroordelen. Als jij dat lekker vindt: ga gerust je gang, zolang ik niet in de geur hoef te zitten want ik krijg daar hoofdpijn van.

Ik verbaas me er alleen over dat mensen het gebruik van joints kennelijk zo waarderen, en ben benieuwd waarom het gebruik daarvan dan zo geweldig is. En die vraag heb je ook beantwoord, waarvoor dank ;-).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

Okay, misschien heb ik iets te fel gereageerd, maar ik heb vanmiddag nog dezelfde discussie gevoerd met iemand met de intelligentie van een tomaat en dan krijg je dat :)

Het is een beetje mijn zere plek. Mensen die geen begrip hebben waarom anderen iets doen ter ontspanning. De discussie over treinen kijken bijvoorbeeld. "Dat is toch iets voor kinderen!!!!111!!elf!!1". Nou nee dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Caspar »

Bastiaan schreef:Heeft iemand nog interessante spot-/reistips voor morgen en/of zaterdag?
Dat vroeg ik me ook al af (ben eindelijk eens een weekend helemaal vrij) Heb zelf wel zin om een stukje Duitsland in te gaan.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door M57 »

deadlock schreef:..., semantiek. Het gaat om de praktijk ;)
Semantiek is een afleiding van de praktijk!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

M57 schreef:
deadlock schreef:..., semantiek. Het gaat om de praktijk ;)
Semantiek is een afleiding van de praktijk!
Niet per definitie. Wat in de ogen van de een genocide is kan een mooie onschuldige opruiming of zelfs zelfverdediging zijn in de ogen van een ander.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Justin »

Zo... 4-7 maart weer naar Frankrijk, dit keer doelgericht naar Marne La Vallee Chessy, goh, wat zou ik dan toch doen ;).

Overigens is het knudde met de kaartjes, ik ga denk ik heen om 6.26 Asd-Parisn, dan met de RER via Châtelet Les Halles naar Marne, teruggaande wel vanaf Marne. Jammer dat voor dat laatste de goedkoopste klassen uitverkocht zijn, maar de heen gaande is wel een koopje voor 50 euro voor twee personen :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daan »

Zo, ik ga maar eens naar bed. Vanmorgen van 6.00 tot 14.00 gewerkt, morgen weer om 06.00 beginnen :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door mb90 »

Wat een rustige dag leek te worden werd toch een drukke dag op mijn werk bij het tankstation vlakbij station Rtz. Alle wasboxen en de wasstraat waren afgesloten met pylonnen, gesloten rolluiken en briefjes, maar dat gold voor sommige klanten blijkbaar niet. Die hadden een IQ wat lager dan een doperwt zit.

Eerst haalde een gekleurde Belg de 2 pylonnen voor de wasstraat weg en gooide hij doodleuk een muntje in de hogedrukspuit voor de wasstraat. Gelukkig zag ik dat net tijdens het strooien en kon ik er nog net voor zorgden dat hij nog niet begonnen was. Het enige wat ik als reactie kreeg was wat gebrabbel en het ergste was dat hij nog zijn 50 cent terug wilde ook. :shock:

Daarna komt er een Roemeen / Bulgaar met een wrak aangereden en hij doet zomaar de rolluik van een wasbox open en wilt zijn wagen wassen. Gelukkig stond ik net in de technische ruimte en hoorde ik dat hij een muntje in de wasbox gooide, zodat ik ook hem nog tegen kon houden. Toen ik hem wegstuurde werd hij nog boos ook. :roll:

Dan vanmiddag. Toen waren er nog meer mensen die dachten dat de rolluiken voor jan met de korte achternaam gesloten waren. Dat had ik echter niet door. Ja later pas, toen de leidingen van de wasboxen gesprongen waren door het ijs. Morgen tijdens de dooi zouden de wasboxen weer open gaan, maar dat wordt nu pas woensdag door deze blinde klanten. :?

Maar, gelukkig begreep het grootste deel van de klanten wel dat de boxen dicht waren, dus lang niet alle klanten zijn hier zo dom hoor. :wink:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daan »

Ach, zo gaat dat bij ons op de parkeerplaats van de AH ook. Om te voorkomen dat de vrachtwagens er niet meer langs kunnen omdat iedereen z'n auto ook doodleuk buiten de vakken parkeert, zetten we zo hier en daar pylonen neer om dat te voorkomen. Maar nee hoor, zetten ze hem gewoon voor/naast/tussen :x We hadden laatst een vrachtwagenchauffeur die er ook aardig zat van was, en die heeft er gewoon drie klem gezet en is begonnen met lossen :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Afbeelding

:)
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Stephan »

Haha. De betere chauffeurs! Ook bij de AH gewerkt. En in de buurt zat een school waar vele werden opgehaald met de auto. Afijn, parkeerplaats bij ons vol en losplaats werd ook gebruikt. Tot de blauwe zone werd ingevoerd en de losplaats tot verboden terrein werd gekwalificeerd. Zelden nog auto's in de weg :pos: Die blauwe zone was overigens voor langparkeerders van het station hier.

EDIT: Zie dat Fles weerd bescheiden bezig is geweest :P
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Stephan schreef:EDIT: Zie dat Fles weer bescheiden bezig is geweest :P
Mwoa, het werd wel weer eens tijd ook. Hopelijk brengt 2009 meer dan 2008 op spoors gebied :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door webguy »

Daan schreef:Ach, zo gaat dat bij ons op de parkeerplaats van de AH ook. Om te voorkomen dat de vrachtwagens er niet meer langs kunnen omdat iedereen z'n auto ook doodleuk buiten de vakken parkeert, zetten we zo hier en daar pylonen neer om dat te voorkomen. Maar nee hoor, zetten ze hem gewoon voor/naast/tussen :x We hadden laatst een vrachtwagenchauffeur die er ook aardig zat van was, en die heeft er gewoon drie klem gezet en is begonnen met lossen :pos:
Je moet voor de grap eens bij een evenement parkeerwachter worden... Echt, te aso wat mensen flikken. Je leert echt wel na een avondje de baas te zijn. Heb het dan ook nog maar een keer gedaan, maar je leert 't snel genoeg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Die verkeersregelaars worden de laatste tijd ook bij bosjes omver gereden gewoon, begreep ik :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door webguy »

Gelukkig stond ik aan het eind, en ging het er om dat mensen hun auto strak parkeerden of de auto ernaast en ver genoeg naar voren/achteren :) Soms luisterden ze gewoon niet "ja, de deur van die auto hiernaast zit er dan straks tegen" :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Caspar »

Fles schreef:
Stephan schreef:EDIT: Zie dat Fles weer bescheiden bezig is geweest :P
Mwoa, het werd wel weer eens tijd ook. Hopelijk brengt 2009 meer dan 2008 op spoors gebied :)
Furstenwalde-Spree komt me bekend voor!

Afbeelding

Zit ook op paar minuten wandelen van het station een goede pizzeria, 4,50 euro een pizza, 2,30 een halve liter bier erbij :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

We hebben uiteindelijk in Frankfurt/Oder pizza gegeten. En bij de Burger King op het station heb ik nog 3 USB-sticks gekocht in de vorm van een zak friet, een beker cola en een whopper :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Meltrain »

Zo, vandaag het Spoorwegmuseum/Spoorweg'pretpark' met een bezoekje vereerd. :P
Er is niet veel veranderd sinds mijn laatste bezoek (exact een jaar geleden) behalve dan dat de Jumbo-Expres het niet deed wegens het slechte weer. :wink:
O ja, we gingen per trein, wat betekent dat ik het station van Bunnik de komende tijd niet meer kan zien. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Stefan »

Zo, ben vandaag ook weer heelhuids aangekomen in Bremen. ;) Nog 3 weekjes stage lopen en het zit er weer op. Dan mag ik weer elke dag van Numansdorp naar de Lloydpier 'pendelen'. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 117 gasten