Mijn goede voornemen voor 2014 is...

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Daniel »

Voorlopig maar twee stuks voor 2011
- de bende in m'n archiefkast een beetje op orde brengen (heb ik al in november een stel mappen voor gekocht, maar nog minder dan 'n kwart van het uitzoeken daadwerkelijk uitgevoerd)
- m'n verlofdagen eens wat verspreider over het jaar gebruiken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door STF »

Minder ruzie maken.
Oud forumgebruiker

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Oud forumgebruiker »

- Mijn rijbewijs dan eindelijk halen (ben nu op de goede weg)
- Mijn 1e jaar school met goed gevolg afronden
- Zo min mogelijk principes hebben
- Genieten
- NOG meer genieten van de zomer zodat ik er komende winter er beter tegenaan kan
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mijn goede voornemen voor 2010 is...

Bericht door MdJ »

Evaluatie:
MdJ schreef:... nooit meer te laat komen op school (en ja, nu al verbroken :mrgreen: )
... rijbewijs halen
... slagen voor het schoolexamen
... minder cola drinken
... meer lichamelijke beweging in de vorm van zwemmen
... afronden cursus "Zwemleider A"
1) kansloos :lol:
2) heb ik :D
3) gaat mee naar volgend jaar
4) redelijk
5) klopt ook
6) klopt ook

Voor in het nieuwe jaar:
... syntus mailen of ze mijn (bus)rijbewijs willen betalen/voorschieten (en dan een beetje busjerijden:))
(indien ja: ... de bloemetjes vaarwel zeggen)
... slagen voor het schoolexamen
... en verder niet aan voornemens doen :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat eerste punt: Voor een rijbewijs D moet je 21 zijn, dus je bent rij-ke-lijk vroeg als je gaat mailen. Punt twee: Ik zou dan eerder bij een uitzendbureau aankloppen, want vervoersbedrijven nemen niet/nauwelijks mensen aan "voor als bijbaan".
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door MdJ »

Vanaf 1 januari 2011 (dat is zondag) gaat die leeftijd naar 18 :wink:. Moet je wel onder contract staan en ze moeten je begeleiden, evenals dat je niet op ritten langer dan 50km mag rijden (maarja, welke buslijn haalt dat..)
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat betekent dat je onder contract moet staan? Dat je een vast contract moet hebben? En wat houd dat begeleiden in?

De meeste vervoersbedrijven bestden dat bijbanenwerk echt uit aan uitzendbureau's puur omdat je veel te duur bent als je maar beperkt beschikbaar bent in vaste dienst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Suus »

MdJ schreef:Vanaf 1 januari 2011 (dat is zondag) gaat die leeftijd naar 18 :wink:. Moet je wel onder contract staan en ze moeten je begeleiden, evenals dat je niet op ritten langer dan 50km mag rijden (maarja, welke buslijn haalt dat..)
Maak een lijnkoppeling ergens en je kan er niet eens zo heel moeilijk lijnen van 50 kilometer samenstellen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Mark »

ziggy schreef:- Mijn rijbewijs dan eindelijk halen (ben nu op de goede weg)
- Mijn 1e jaar school met goed gevolg afronden
- Zo min mogelijk principes hebben
- Genieten
- NOG meer genieten van de zomer zodat ik er komende winter er beter tegenaan kan
Met uitzondering van de eerste (rijbewijs heb ik al) zijn dit zo ongeveer mijn goede voornemens inderdaad *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Justin »

- Over mn blessure heen komen en weer terug bij het football team, zo niet, dan over naar RFC Sparta of SC/RFC Emma op m'n 24e levensjaar :').
- Minimaal 3 maanden volhouden om minimaal 2x per week naar de sportschool te gaan.
- Mijn MSc halen voor november 2011.
- M'n pa naar Indonesië brengen.
- Op vakantie naar Japan gaan.
- Langzaam rijk worden (haha).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door find_your_spot »

Alhoewel ik alleen maar slechte voornemens kan bedenken hier een aantal goede voornemens:

- Gelukkiger zijn met het leven dat ik heb
- Mijn rijbewijs D is halen
- Geruisloos mijn MBO opleiding afronden
- Lief zijn voor mijn stagebegeleiders
- Minder vloeken, schelden en tieren
- Meer auto rijden en minder op de trein vertrouwen

- Ohja er moet hier 30 kilo af, van de dokter.
Laat ik rustig aan beginnen...
- In 2011 wil ik 10 kilo eraf
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Dexter »

Mijn goede voornemens voor 2011:

- Wat kilootjes eraf (ik ben gelukkig niet de enige lees ik)
- Eindelijk eens een paar mooie trouwfoto's in huis ophangen (dat mag wel een keer na anderhalf jaar)
- Jahaa: Eindelijk eens mijn rijbewijs halen (want ik rij al 10 jaar treinen, maar auto dus nog steeds niet, is dat raar?) :@

En verder een voortzetting van mijn lieve leventje:

- Vaak leuke dingen doen met vrienden (tripjes, uit eten, stappen, filmpjes pakken)
- Veel reizen en nieuwe plekken bezoeken (sterker nog: Ik ben nu al een tripje naar Engeland aan het boeken) :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:- Jahaa: Eindelijk eens mijn rijbewijs halen (want ik rij al 10 jaar treinen, maar auto dus nog steeds niet, is dat raar?) :@
Hoe kom je dan eigenlijk om bijvoorbeeld 4.00 op een opstelterrein, waar je moet beginnen? Ik ben het nu na 8 maanden al beu 's morgens steeds de halve stad door te fietsen dat ik geneigd ben een half uur eerder op te staan en de nachtbus te nemen :lol:.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef: - Jahaa: Eindelijk eens mijn rijbewijs halen (want ik rij al 10 jaar treinen, maar auto dus nog steeds niet, is dat raar?) :@
Als je gek bent op snelheid is het wel een beetje raar.

Kun je is mee maken hoe het is om 178 km/u te rijden :Y zonder rails uiteraard!
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Dexter »

@ziggy: Ik heb een scooter en als alles meezit ben ik er zonder te trappen binnen 10 minuten. Als het droog is fiets ik en als het weer echt bij de konijnen af is neem ik lekker de bus, die stopt bij mij voor de deur.

Ik heb me altijd prima gered zonder rijbewijs, ook toen ik onregelmatige diensten ging draaien bij NS. Binnen de stad met bovengenoemde vervoermiddelen en voor alles buiten de stad heb ik mijn NS-vrijvervoerbewijs en OV-Chip.

Maar nu (vooral de afgelopen maanden dat ik vaak en plotseling naar het ziekenhuis moest vanwege mijn moeder) merk ik wel dat het handig is als je een rijbewijs en een auto hebt. Ben ook al meer dan eens begonnen met rijlessen (de laatste keer zou ik na 35 lessen bijna gaan afrijden) maar op de een of andere manier kwam er altijd weer wat tussen... :|

@FYS: Ja, ik ben zeker gek op snelheid, maar (en dit zal vast wel raar klinken) als ik met een trein rij voel ik me prima op mijn gemak en heb ik hem helemaal onder controle en weet ik dat die trein precies doet wat ik wil. Maar na tig lessen heb ik met een auto nog steeds het gevoel dat die auto er met mij vandoor gaat in plaats van ik met die auto... :')
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef:gevoel dat die auto er met mij vandoor gaat in plaats van ik met die auto... :')
Je mag ook pas gas geven als je helemaal bent ingestapt, goed zit en je gordel om hebt.
Als je gas geeft terwijl je nog in het portier hangt kan dat gevaar opleveren.
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Dexter »

Ja, daar was ik ook al achter. Ik kom niet uit een ei ja. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
Dexter schreef:- Jahaa: Eindelijk eens mijn rijbewijs halen (want ik rij al 10 jaar treinen, maar auto dus nog steeds niet, is dat raar?) :@
Hoe kom je dan eigenlijk om bijvoorbeeld 4.00 op een opstelterrein, waar je moet beginnen? Ik ben het nu na 8 maanden al beu 's morgens steeds de halve stad door te fietsen dat ik geneigd ben een half uur eerder op te staan en de nachtbus te nemen :lol:.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg om door de stad te fietsen (tenminste, als het droog is). Op de fiets ben je tenminste echt de baas over je voertuig, want de besturing is direct en de aandrijfkracht ben je zelf. Bovendien heb je door de lagere snelheid meer tijd om alles om je heen eens goed te bekijken (ja, ben af en toe een dromer). En mijn fietsbel maakt een leuk geluid 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op dat tijdstip kan het me nooit wat schelen waar ik fiets... al fiets ik in tejrnobil, ik wil zo snel mogelijk die fiets af voor een koppie koffie of wat dan ook. Wat dat betreft ben ik (helemaal in de winter) een vaste nachtbusklant. Kan je nog een beetje pitten, af en toe eens naar buiten kijkend. :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Dexter »

Wat ik wel vervelend vind aan fietsen met een driedelig pak aan op een vooroorlogse fiets is dat je gaat zweten. En als je dan nog een hele dienst moet draaien is dat niet zo'n feest. En als het onderweg begint te regenen is het zeker balen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Suus »

Hangt er natuurlijk af van voor welke oorlog je fiets is :wink: Die van mij komt hooguit van voor de eerste Golfoorlog maar heeft jaren en jaren werkloos in schuurtjes gestaan (is nog van een oud opaatje geweest) en wordt nu als een echt werkpaard ingezet. Die heeft waarschijnlijk de tijd van zijn leven.

Met sneeuw fietsen vond ik ook niet echt een probleem (behalve dat ik op een gegeven moment het fietspad niet meer kon vinden :') ), het werd pas vervelend toen het grote plakkaten ijs waren geworden en niemand ook maar even de moeite deed te schuiven of te strooien (of ze gingen het trottoir schuiven: hup zo alles het fietspad op). Maar met handschoenen en mijn megalomane sjaal (heb een hele dikke van drie meter gekocht :Y ) blijf ik lekker warm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Bastiaan »

Meer leuke mensen ontmoeten! Ben er afgelopen jaar al mee begonnen :)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mijn goede voornemen voor 2010 is...

Bericht door Gekko123 »

Gekko123 schreef:- VWO-diploma halen
- Op kamers gaan wonen (alleen mogelijk als bovenstaande lukt)
- bijbaantje vinden (moet toch wel lukken)
- een meid aan de haak slaan
Hmm, 3 van de 4 zijn gelukt *O* Zeker geen slechte score denk ik zomaar.

Dan nu mijn voornemens voor het jaar nieuwe jaar (dat ondertussen al weer 23 uur oud is)
- Tijd beter verdelen tussen studie, werk etc.
- eindelijk eens een vriendinnetje krijgen (gewoon opnieuw proberen)
- meer vrienden maken en bestaande vriendschappen beter onderhouden
Oud forumgebruiker

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:Wat ik wel vervelend vind aan fietsen met een driedelig pak aan op een vooroorlogse fiets is dat je gaat zweten. En als je dan nog een hele dienst moet draaien is dat niet zo'n feest. En als het onderweg begint te regenen is het zeker balen.
Dat ook inderdaad... brrrr...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mijn goede voornemen voor 2011 is...

Bericht door Joshua »

Goede voornemens doe ik niet meer aan. Van die ik vorig jaar heb gesteld heb ik er precies 0 vol gehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten