Mag ik even kwijt #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

Aking schreef:En als we dan toch bezig zijn:

Het griekse woord voor incest?

papalamepimelos
Condoom in 't chinees; vangkwak
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Mag ik even kwijt #11

Bericht door Daan »

Stefan schreef:Welke gek die ooit bedacht heb, vermoord ik.
Ja, zoiets gaat hier ook gebeuren als ik weer op school ben, aangezien de opdracht nooit echt duidelijk is geweest, en ik acht ze ertoe in staat om ons daar weer de schuld van te geven. :?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door mb90 »

Dan heb ik het met mijn stage veel makkelijker. Ik hoef alleen in het weekend na de stage een reflectieverslag te maken en dat duurt ongeveer een uurtje. Tijdens de stage hoef ik alleen maar dagstaten in te vullen en that's it. Stageverslagen en dat soort ongein hebben ze bij ons afgeschaft, zodat je dan meer tijd heb voor het echte werkt tijdens de stage. :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Stefan »

Daan schreef:
Stefan schreef:Welke gek die ooit bedacht heb, vermoord ik.
Ja, zoiets gaat hier ook gebeuren als ik weer op school ben, aangezien de opdracht nooit echt duidelijk is geweest, en ik acht ze ertoe in staat om ons daar weer de schuld van te geven. :?
Ja, inderdaad. Ik heb hetzelfde hoor. Elke docent zegt wat anders, je hoort nooit iets van school en op een gegeven moment weet níemand meer van hoe en wat.. Gelukkig ben ik niet de enige die dit ervaart, iemand uit mijn klas zit hier ook in Bremen en heeft dezelfde problemen. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daan »

Zeer herkenbaar, inderdaad... MBO, zeker?

@MB90, ik wou dat ik het zo makkelijk had als jou. Ik heb ook nog een aardige stapel werk liggen, maar dat stageverslag moet zo onderhand toch echt af zijn...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Stefan »

Daan schreef:Zeer herkenbaar, inderdaad... MBO, zeker?

@MB90, ik wou dat ik het zo makkelijk had als jou. Ik heb ook nog een aardige stapel werk liggen, maar dat stageverslag moet zo onderhand toch echt af zijn...
Ja, inderdaad. Ik doe de opleiding Manager Havenlogistiek. ;)

Ik ken het probleem, ik heb vandaag maar even gevraagd of mijn werk vandaag even overgenomen kon worden zodat ik aan mijn stageopdrachten kon werken. Ze vergeten op school volgens mij ook dat ik thuis, thuis in Bremen dus :mrgreen:, een compleet huishouden moet runnen. Oké.. Het is voor mij alleen, maar toch. :?

Achja, ik denk maar zo.. Als ik terug kom van m'n stage, nog maar 4 periodes les en 2 periodes stage. :pos: Godzijdank doe ik m'n opleiding versneld, dus in 3 in plaats van 4 jaar.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Chauf21 »

Vage opdrachtsomschrijvingen zijn juist hartstikke fijn! Dan kan je tenminste doorgaan op de voor jou interessante dingen. Je kan het nooit fout doen, want dan had het meer of specifieker omschreven moeten zijn :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daan »

Tja, inderdaad, met een groepje klasgenoten hebben we ook al afgesproken hoe we het ongeveer interpreteren, kan school ons minder maken wanneer men tóch gaat beweren dat de fouten weer bij ons liggen. En daar zijn ze goed in hoor, ze naaien je erbij zodra ze het kunnen. :P
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door M57 »

Fles schreef:Jij komt wel rare dames tegen he? :P Hoe komt dat toch steeds zo? ;)
Briljant hoor, zo'n masteropleiding doen met alleen maar vrouwen. En dan kom je dus dat soort extremiteiten tegen. ;)
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Linkerspoor »

Chauf21 schreef:Vage opdrachtsomschrijvingen zijn juist hartstikke fijn! Dan kan je tenminste doorgaan op de voor jou interessante dingen. Je kan het nooit fout doen, want dan had het meer of specifieker omschreven moeten zijn :D
En vervolgens is het fout, want "ze hadden het zo en zo bedoeld." :neg:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daan »

Zat zei ik al, ik bereid me voor op maandenlang gezeik...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Caspar »

Zo mijn eerste rondjes geschaatst op he IJsselmeer vanmiddag :D Jammer genoeg was de accu van mijn camera leeg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

M57 schreef:Briljant hoor, zo'n masteropleiding doen met alleen maar vrouwen.
:o

Wat doe je dan?? Nagelstyliste (m/v)? :?

Ik ken trouwens ook een meid die HTS Autotechniek studeerde :lol: tussen 248 kerels (en het is nog een lekker ding ook :P )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Geert »

Zo, OV-fiets bevalt goed. Een mooie manier om de RET in het weekend te mijden :mrgreen:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Karl »

Irritant, ik kan niet eens een advies opvragen op NS Hispeed voor Rotterdam - Nice (voor begin april), terwijl ik elders - via hetzelfde internet - wel kan kijken wat een vliegticket Panama City - Quito (Ecudor) kost èn die kan ik dan nog kopen ook. Ik vlieg wel naar Zuid Frankrijk, de site van B-rail helpt mij ook niet echt verder. :evil:
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door webguy »

Meeste van die verbindingen kan je tot 3 maanden van te voren boeken :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Karl »

webguy schreef:Meeste van die verbindingen kan je tot 3 maanden van te voren boeken :P
Daar vallen mijn data ook onder, maar je kan Nice gewoon niet via internet boeken, ofzo.
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door STF »

Zucht, waarom tref ik toch altijd precies kapotte exemplaren in de verpakking (lampen).
Daarnet even een lamp verwisselen, pak je een nieuwe, doet hem erin, en dan blijkt ie stuk te zijn.
Dat is nu al de vierde keer in een paar maanden tijd dat ik zoiets tref. Omruilen wordt ook wat lastig; bonnetje ligt al lang bij de boekhouder en ik denk niet dat de winkel uberhaubt nog een lamp wil omruilen die in juni 2008 is gekocht (lag al een tijdje op de plank met reservelampen). De andere drie heb ik overigens wel kunnen omruilen, maar evengoed kost het je toch weer een hoop diesel en tijd, want de dichtsbijzijnde lampenwinkel is 11 kilometer verderop.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door webguy »

Karl schreef:
webguy schreef:Meeste van die verbindingen kan je tot 3 maanden van te voren boeken :P
Daar vallen mijn data ook onder, maar je kan Nice gewoon niet via internet boeken, ofzo.
TGV-Europe? Das de SNCF site :)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Dubbele P »

STF schreef:Zucht, waarom tref ik toch altijd precies kapotte exemplaren in de verpakking (lampen).
Daarnet even een lamp verwisselen, pak je een nieuwe, doet hem erin, en dan blijkt ie stuk te zijn.
Dat is nu al de vierde keer in een paar maanden tijd dat ik zoiets tref. Omruilen wordt ook wat lastig; bonnetje ligt al lang bij de boekhouder en ik denk niet dat de winkel uberhaubt nog een lamp wil omruilen die in juni 2008 is gekocht (lag al een tijdje op de plank met reservelampen). De andere drie heb ik overigens wel kunnen omruilen, maar evengoed kost het je toch weer een hoop diesel en tijd, want de dichtsbijzijnde lampenwinkel is 11 kilometer verderop.
Hebben ze geen lampentester in die winkel? Anders vragen of ze getest kunnen worden op een andere manier (met spanningszoeker bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Geert »

Hoe wil je een lamp testen met een spanningszoeker? :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Karl »

Geert schreef:Hoe wil je een lamp testen met een spanningszoeker? :P
Spanningszoeker tegen lamp aan tikken: breekt de lamp, dan is 'ie in ieder geval kapot.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door Dubbele P »

Is inderdaad een optie, maar bedoelde ik toch niet helemaal :P

Lamp testen met spanningszoeker gaat uitstekend. Spanningszoeker in het stopcontact. In plaats van je vinger tegen het metalen plaatje achterop de zoeker te houden, hou je die nu tegen de schroefdraad van de lamp. De onderkant van de lamp (contactpuntje) hou je tegen de spanningszoeker. Lamp heel: spanningszoeker brandt. Lamp stuk... juist! ;)

Is zelfs beter dan een lampentester, want daar zet je de lamp meestal rechtop in. Een gebroken draad zou dan toevallig op de contactpuntjes kunnen vallen, waardoor de lamp ten onrechte goedgekeurd wordt.
Dit allemaal ooit geleerd van een handige klusjesman/voormalige winkeleigenaar hier in het dorp waar ik eens ooit vakantiewerk deed :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #11

Bericht door deadlock »

Coming to you from Windows 7

Microsoft heeft zóveel goedgemaakt met dit OS. De beta presteert al ongelofelijk veel beter dan een schone Vista SP1 installatie!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten