Pagina 8 van 11

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 14:08
door Stefan
Bij de BSAG hebben ze een leuk foldertje samen gesteld met al het materieel. Leuk bedacht, het klopt alleen niet helemaal. ;)

Zo is er geen serie 4701 t/m 4710 meer. Dat zijn nu de 4701 en 4721 t/m 4729 geworden, hoewel ik geen idee heb waar die 4701 gebleven is. ;) Enneeh, waar zijn de 4531 t/m 4567 (en dat loopt nog op..) gebleven? :mrgreen: Maar goed, toch best leuk dat ze zoiets gemaakt hebben. :)

Edit: Oh, lol. Dat foldertje staat nu pas online maar stamt uit Augustus 2006. Vandaar dat er wat spul mist. :P

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 15:05
door STF
En Marktplaats is alweer blanco zo te zien, ze gaan als warme broodjes over de toonbank ;)

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 17:48
door BR628
Mag ik even kwijt dat mijn 2e stageperiode bij de gemeente Leeuwarden met een "G" is beoordeeld en ik er zodoende weer 27 studiepunten/credits bij heb. Op naar het afstuderen :D

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 19:01
door Dubbele P
Nice :) Ik ben ook alles af aan het ronden en hoop volgende week ook weer 15 studiepunten te kunnen cashen.

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 19:03
door Daan
Vandaag heb ik mijn stage ook "goed" afgerond :)

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 21:16
door Caspar
Behoort in Duitsland het treintype IRE ook tot de Naverkehrszüge?
Dit in verband met het al dan niet geldig zijn van het Bayern-Ticket op de IRE tussen Hof en Neurenberg.

Edit, heb zelf het antwoord al gevonden; JA :D

Dan maar een ander vraagje, is het tussen Neurenberg en Ingolstadt waar RE's 200kmh rijden?

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 21:57
door Suus
Jup, de München-Nürnberg-Express rijdt 1x per 2 uur tussen de beide steden, en rijdt de volledige NBS tussen die twee steden af. Hij maakt ook een tussenstop in Ingolstadt. Die trein is vrij druk, is mijn ervaring.

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 22:05
door Karl
Waarom is dat eigenlijk een IRE en geen IC?

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 22:13
door BR628
Omdat anders de Ländertickets er niet geldig zijn.

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 22:22
door Vinny
Ik ga morgen op vakantie. Tot ziens allemaal :D

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 22:29
door webguy
Ik heb vandaag ook weer 30 studiepunten mogen cashen. Wanneer ze daadwerkelijk in het systeem komen is een ander verhaal, maar ik had een voldoende voor het inhoudelijke deel van m'n project en een 7 voor de vaardigheden. Vind 't nog steeds een grote hap: 30 studiepunten, maar viel wel mee eigenlijk ;)

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: wo 21 jan 2009, 23:26
door Suus
Karl schreef:Waarom is dat eigenlijk een IRE en geen IC?
Een deel van het traject (München - Ingolstadt) is een Ausbaustrecke, meerdere stations bleven daar behouden bij de ombouw, dus was er een stoptrein nodig tussen Ingolstadt en het eindpunt van de S-Bahn van München.
Tussen Ingolstadt en Nürnberg is het een Neubaustrecke, maar werden er wel twee stations aangelegd. Aangezien op beide stukken een stoptrein nodig was, maar die niet in de weg mocht zitten van de het fernverkehr, zijn die twee trajecten toen aan elkaar gekoppeld, met een tussenstop van 15 minuten in Ingolstadt Hbf.

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 08:47
door Stefan
Lol, volgens mij zat vandaag half OOCL Bremen in de 25, er zaten 5 of 6 collega's in dezelfde bus als ik. :lol:

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 14:14
door peter
Hoezo NS niet? NS gaat toch straks gewoon rijden op de Hanzelijn? En stiekem is de HSL toch een beetje NS.

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 14:16
door Daan
peter schreef:Hoezo NS niet? NS gaat toch straks gewoon rijden op de Hanzelijn? En stiekem is de HSL toch een beetje NS.
Waar heb je het over? Misschien de quote-knop gebruiken...

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 14:26
door Wubbo
Mijn inschatting is dat dat over het Monopolyspel van ProRail gaat. De Hanzelijn wordt inderdaad NS maar is de komende 4 jaar nog niet af (dus rijdt NS daar nu niet) en de HSL wordt geexploiteerd door Hispeed, niet door NS zelf.
Ik vond het opvallend dat er geen normaal NS-traject genoemd werd (iets als de Oude Lijn ofzo).

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 15:13
door Stefan
Zo.. Eindelijk snap ik het laatste deel van die prestatieindicatoren, had net een klein zetje nodig. Fijn, dan ben ik vanavond nog klaar met m'n opdrachten. :D 8-)

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 21:17
door Fles
In het kader nutteloze mededelingen: Voor iedereen die zich afvraagt waar die getalletjes achter de spoorkilometers in mijn sig op slaan..... ach, ga eerst maar raden, is leuker :P

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 21:20
door Caspar
Nieuw gefotografeerde bordjes...?

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 21:31
door Fles
Caspar schreef:Nieuw gefotografeerde bordjes...?
:D Leuk geprobeerd. Dan zouden de cijfers wel wat hoger liggen ;)

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 21:38
door Stefan
Je bent in 2007 52 keer door een mooie dame aangesproken in de trein? 8-) :lol:

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 21:40
door Fles
Grmmpff... die cijfers zouden dan weer wat LAGER liggen :evil: :neg:

:lol:

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 21:41
door Fles
Nee het is niet erg spannend eigenlijk:

Jaartal: spoorkilometers (waarvan stoomtractie)

:)

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 22:43
door Caspar
Ik hou die kilometers niet echt bij, weet alleen van Duitsland dat het totaal in 2008 op ongeveer 8500 ligt voor gewoon trein verkeer.

Re: Mag ik even kwijt #11

Geplaatst: do 22 jan 2009, 22:54
door Fles
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw.
Met een bordje erop.
In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek.
Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that).
Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders.
Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald.
Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen.

Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus.
En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet.
Dus morgen heb ik de tijd :mrgreen:

Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was :!:

Fles = Man with a Mission 8-)