Webeditor

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Webeditor

Bericht door ODRAIL »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje voor degene die webpagina's maken.

Zelf maak ik mijn site (zie linkje hiernaast) met FrontPage, maar ik ben opzoek naar een (gratis) goed alternatief programma.

Groeten van R :) nald
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Webeditor

Bericht door Dubbele P »

Bekend, eenvoudig, gratis (en het schijnt er goed te zijn) is Joomla! Ik heb het ook eens geprobeerd, maar ik vind het maar niets dat ik niet meteen zie wat ik doe. Overigens is met Frontpage ook nog best wat leuks te maken hoor, al wordt dat door anderen ook net zo makkelijk weer afgekraakt ;) Mijn sites heb ik er in ieder geval ook mee gemaakt.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Webeditor

Bericht door Daan »

Dubbele P schreef:Bekend, eenvoudig, gratis (en het schijnt er goed te zijn) is Joomla! Ik heb het ook eens geprobeerd, maar ik vind het maar niets dat ik niet meteen zie wat ik doe.
Is geen editor, maar een CMS ;) Nadeel van Joomla is ook dat je het niet kan gebruiken als je host geen PHP en MySQL ondersteund.
Dubbele P schreef:Overigens is met Frontpage ook nog best wat leuks te maken hoor, al wordt dat door anderen ook net zo makkelijk weer afgekraakt ;) Mijn sites heb ik er in ieder geval ook mee gemaakt.
Nadeel van Frontpage is misschien wel dat iedereen er websites mee kan maken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Webeditor

Bericht door Suus »

Bij de goede en betaalbare editors hoort die van Coffeecup. Voor een lage prijs (49 dollar) heb je een compleet programma wat alles bied wat je nodig hebt voor een mooie website. En alle nieuwe versies krijg je daarna gratis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Webeditor

Bericht door dvdhoven »

Ik gebruik al jaren HTML-Kit. Handige editor, die veel formaten aan kan. Ook handig: ingebouwde FTP, zodat je pagina's "direct" op de site kunt bewerken. Heeft ook veel plug-ins. Basisversie is gratis. http://www.chami.com/html-kit/
Dick van den Hoven
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Webeditor

Bericht door Jurjen »

Notepad, kladblok of iets dergelijks.

Ondersteunt alle talen!
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Webeditor

Bericht door dvdhoven »

Het nadeel van Notepad, etc is gewoon dat het niets ondersteunt. Geen syntax kleuring, geen wizzards om makkelijk tags erin te zetten, kortom geen enkel hulpmiddel. Je moet alles uit je hoofd doen of met een boek erbij of een site met hulpinfo.
Even als voorbeeld de HTML kit omdat ik die goed ken.
In de HTML kit zit een een eenvoudige autocomplete mode, die het gemakkelijk maakt om tags af te maken volgens de juiste syntax. Ook zit er hulp in voor het plaatsen van de juiste attributes bij een tag en hulp bij het plaatsen van de juiste classes.
Ook heeft de HTML kit een preview mode en zoals ik al aangaf een FTP toevoeging, waardoor het erg makkelijk is pagina's direct te plaatsen.
En natuurlijk nog veel meer. Allemaal zaken, die notepad cs mist.
Dick van den Hoven
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webeditor

Bericht door Geert »

Notepad++ voldoet over het algemeen voor mij (en heeft syntaxkleuring + autocomplete).
HTML-Kit werkte inderdaad ook wel fijn, ik vond vooral de FTP-uploadfunctie erg handig :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Webeditor

Bericht door webguy »

Notepad++ icm Filezilla (vooral laatste versies) is ideaal: je kijkt op FTP en kan dan elk bestand editten met Notepad++, en Filezilla weet welk je bestand je aan het bewerken bent en als het opgeslagen is en upload 't ;)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Webeditor

Bericht door Jurjen »

Goed, ik geef toe, ik gebruik zelf ook geen Notepad. ;-) Maar, Notepad is altijd nog beter dan Frontpage.

Zelf gebruik ik overigens Macromedia Homesite 5.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Webeditor

Bericht door ODRAIL »

Heb inmiddels Studio Webdesign 4 Pro (uitgeven door easy computering / serif) aangeschaft.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Webeditor

Bericht door Daan »

Succes ermee :) :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Webeditor

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje voor degene die webpagina's maken.

Zelf maak ik mijn site (zie linkje hiernaast) met FrontPage, maar ik ben opzoek naar een (gratis) goed alternatief programma.
KM46 schreef:Heb inmiddels Studio Webdesign 4 Pro (uitgeven door easy computering / serif) aangeschaft.
Inmiddels kan ik melden dat ik overgegaan ben op SharePoint 2007 in combinatie met het bovengenoemde programma. Het draait als een zonnetje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten