München (Deutschland, Bayern)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

München (Deutschland, Bayern)

Bericht door Karl »

Zojuist heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering twee CNL-retourtjes (juli '08) München gekocht en voor degene die alvast in de handen begint te wrijven onder het mom 'die persoon wil er vast vanaf', nee helaas.

Wel een vraag aan jullie: weten jullie wellicht een betaalbaar en leuk Youth Hostel in München? Verdere tips over München (niet alleen spoor) en de CNL en directe omgeving zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Iemand enig idee of München - Innsbruck of Salzburg mooi is (door de Alpen?), volgens mij is het financieel (in het weekend SWT?) wel te doen, maar wat betreft het traject?

De NS heb ik gevraagd om kaartjes op te sturen per post, iemand enig idee binnen welke termijn ik mijn kaartjes ontvang?
Het is een spectrum.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: M

Bericht door BR628 »

Bij het zoeken naar een Jeugdherberg wens ik je succes, ik ben er een maand geleden achter gekomen dat ze beide of niet boekbaar waren voor die periode, of al vol zaten. Reken daar in die periode trouwens wel op 50 euro per nacht voor 2 personen. Maar ook voor hotels heb je vaak leuke aanbiedingen, even googlen en je vind een hoop leuke plekjes. Voor 2 personen per nacht ben je bij goedkope hotelletjes vaak niet meer dan 60-70 euro per nacht kwijt, incl ontbijt vaak.
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: M

Bericht door waldo79 »

En het comfort in hotelletjes is net wat beter.

Om te boeken gebruik ik vaak: bookings.com. Maar er zijn nog meerdere van dit soort websites :wink:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: M

Bericht door Daantje »

Munchen - Innsbruck / Salzburg is toch het traject Munchen - Jennbach? Ik heb dat twee jaar geleden gedaan maar er is mij niet heel veel van bijgebleven maar ik vond het geloof ik wel mooi maar niet heel bijzonder ofzo.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: M

Bericht door BR628 »

Daantje schreef:Munchen - Innsbruck / Salzburg is toch het traject Munchen - Jennbach? Ik heb dat twee jaar geleden gedaan maar er is mij niet heel veel van bijgebleven maar ik vond het geloof ik wel mooi maar niet heel bijzonder ofzo.
Je moet er inderdaad ook maar net van houden. Ik ben er vroeger ook meerdere malen langs gekomen, komende zomer ga ik er weer heen, vooral vanwege het landschap in combinatie met de vele (goederen)treinen.

Jenbach ligt aan de lijn M
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: M

Bericht door Fles »

Over Jenbach gesproken, dat is 1 van de 3 stations in Europa (of misschien zelfs wel ter wereld) waar 3 verschillende spoorbreedten bij elkaar komen *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: M

Bericht door Daantje »

Jenbach is echt net Oekraine vond ik, net Tsjernobyl. Ooit eens drie uur oid op dat station moeten doorbrengen door een overstap vanaf de Zillertalbahn op de trein naar Munchen. We moesten daar wat eten voor we in Munchen de CityNightLine in zouden duiken maar dat viel niet mee. Gelukkig vonden we ergens een pizzeria waar we pizza's mee konden nemen die we op het station opgegeten hebben, maar wat een plaats is dat zeg :?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: M

Bericht door Daan »

Vond Jenbach zelf wel een leuk stationnetje :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: M

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Over Jenbach gesproken, dat is 1 van de 3 stations in Europa (of misschien zelfs wel ter wereld) waar 3 verschillende spoorbreedten bij elkaar komen *O*
Huh? Er zijn er in Frankrijk toch alleen al twee?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: M

Bericht door Ronald »

[quote="Karl"]Iemand enig idee of M
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: M

Bericht door Daan »

deadlock schreef:
Fles schreef:Over Jenbach gesproken, dat is 1 van de 3 stations in Europa (of misschien zelfs wel ter wereld) waar 3 verschillende spoorbreedten bij elkaar komen *O*
Huh? Er zijn er in Frankrijk toch alleen al twee?
En 1 + 2 is? ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: M

Bericht door deadlock »

Hmm, voor zover ik weet zijn er nog wel meer in het oostblok. Waar normaalspoor, smalspoor en breedspoor bij elkaar komen. Ik zal even de baltische staatkaartjes bekijken, er staat me iets van bij dat er daar
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten