Mag ik even kwijt #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door BR628 »

Zeker nog nooit 5 uur in een Talent gezeten, want daar hebben we het dus wel over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Daniel »

OMG... vond het halve uurtje van Aken naar Heerlen al rampzalig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:Zeker nog nooit 5 uur in een Talent gezeten, want daar hebben we het dus wel over.
Het is toch een Desiro?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Caspar »

Nee ik vind die dingen zeker niet fijn, maar ik weet niet of ieder interieur hetzelfde is? In b.v. Roemenië rijden ze in IC diensten van 8 uur, met een aangepast luxueuzer interieur. Maar 3 en een half uur in de oude Poolse dubbeldekkers zoals tussen Frankfurt Oder en Poznan is ook niet echt relaxt, maar wel het ultieme Oostblok gevoel, voor een liefhebber ervan.

Een goed alternatief qua comfort zou BR 612 zijn lijkt me, maar die zijn niet toegelaten in Polen?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Daantje »

In Frankrijk rijden die Talentjes ook op trajecten van een paar uur.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door BR628 »

In (een deel van?) Tsjechie in ieder geval wel.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Jurjen »

BR628 schreef:Zeker nog nooit 5 uur in een Talent gezeten, want daar hebben we het dus wel over.
Drieeneenhalf uur. (Goed, en 3 minuten.)

En ach, ik heb gisteren toch ook 2 keer die tijd overleefd in een VIRM?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Suus »

klaxxon schreef:
BR628 schreef:Zeker nog nooit 5 uur in een Talent gezeten, want daar hebben we het dus wel over.
Het is toch een Desiro?
Volgens Wikipedia ook. Het comfort van die treinen is mij onbekend, maar het comfort van die oude Poolse treinen zal niet veel beter zijn denk ik zo maar :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door webguy »

Elektrische Talent = Desiro :) (Kan dus) op elkaar lijken. (Er is ook een roemeense variant die Desiro heet geloof ik maar die heeft een andere kop)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Suus »

Een Desiro is van Siemens, een Talent van Bombardier. Lijkt mij niet helemaal hetzelfde ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door webguy »

Oh ja, foutje ;) Wist 't dus ook niet zeker, maar de kopvorm van Desiro en Talent stellen lijken wel op elkaar. Maar, er is ook een Desiro ML en UK die sterk afwijken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Caspar »

Bee schreef:
klaxxon schreef:
BR628 schreef:Zeker nog nooit 5 uur in een Talent gezeten, want daar hebben we het dus wel over.
Het is toch een Desiro?
Volgens Wikipedia ook. Het comfort van die treinen is mij onbekend, maar het comfort van die oude Poolse treinen zal niet veel beter zijn denk ik zo maar :?
Afbeelding
Hier kan geen Talent/Desiro tegenop :D (moet je alleen geen reizigers tegenover je hebben met deze houding)

Maar de trein zoals in de post van BR628 is dus een Desiro.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

Bee schreef:Vooruitgang is niet te stoppen, en voor de reiziger is dit zeker een vooruitgang.
Sorry? :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

webguy schreef:Elektrische Talent = Desiro :)
Dat lijkt me onzin. Een Talent is wat er met diesel rijdt tussen Heerlen en Aachen, tussen Enschede en Münster/Dortmund, tussen Mettmann Stadtwaldt en Kaarster See, en wat elektrisch rijdt tussen bijvoorbeeld Lindau en St Margrethen en tussen Rosenheim en Innsbruck. Een Desiro is gewoon een ander model. Overigens niet veel beter of slechter, gewoon anders. Allebei trouwens treinen waar je niet voor de gein 5 uur in gaat zitten. Je gaat ook niet voor de gein 5 uur in SGMm zitten. Dat idee een beetje. Of in DM'90.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Dubbele P »

Ik vind een Talent een prima treinstel hoor. Ziet er mooi uit en zit niet eens verkeerd. En ja, probeer maar eens een trein te vinden waarin je uren achter elkaar fijn kunt zitten. Als ik twee uur in een VIRM zit naar Amsterdam, ben ik die op een gegeven moment ook behoorlijk zat. Best fijn vind ik nog altijd de oude Koplopers met die rode banken. Kun je heerlijk op zitten!
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door BR628 »

Dubbele P schreef:Ik vind een Talent een prima treinstel hoor. Ziet er mooi uit en zit niet eens verkeerd. En ja, probeer maar eens een trein te vinden waarin je uren achter elkaar fijn kunt zitten. Als ik twee uur in een VIRM zit naar Amsterdam, ben ik die op een gegeven moment ook behoorlijk zat. Best fijn vind ik nog altijd de oude Koplopers met die rode banken. Kun je heerlijk op zitten!
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen in dit stukje ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Dubbele P »

Ik zeg dat ik ze best fijn vind zitten, er staat nergens iets in over de tijd dat ik het volhoud. :!:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:Vooruitgang is niet te stoppen, en voor de reiziger is dit zeker een vooruitgang.
Sorry? :?
Betere sociale veiligheid, in plaats van allemaal van die hokjes. Een getrokken trein is vaak langzamer op gang te krijgen dan een treinstel, dus vertraging is er minder eenvoudig uit te rijden. Het is fris van binnen: dat op de afbeelding kan dan supercomfortabel zijn, maar het ziet er donker en een beetje smerig uit. Daarbij grote kans dat de Desiro airco heeft, wat erg prettig kan zijn in zomer of winter. En de veiligheid zal een stukje hoger zijn, want ik heb zat foto's en video's uit Polen gezien dat het niet een en al veiligheid is wat daar rondrijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Caspar »

ICE stoelen vind ik prima zitten voor een half dagje. Duitse IC stoelen juist niet, na een uur of 3 is dat meer dan genoeg geweest. De Oostenrijkse IC stoelen zijn ook prima!

De meest comfortabele zit heb ik op deze stoelen gehad in Hongarije:
Afbeelding

Ergste:
Afbeelding
Hier kan je in Polen ook zo maar eens 2 en half uur toe zijn aangewezen.
Ook Thalys stoelen komen voor ergste in aanmerking, vooral omdat je er toch best veel voor moet betalen. 2 en half uur op een Poolse stalen bank is niet zo erg als je er maar 6,50€ voor moet betalen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door tsov »

Het comfortabelst heb ik gezeten in Italiaanse rijtuigen van München naar Innsbruck. Daar kon je de zittingen in de coupé helemaal naar elkaar toeschuiven en zo een groot 'bed' creëren, heerlijk :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

tsov schreef:Het comfortabelst heb ik gezeten in Italiaanse rijtuigen van München naar Innsbruck. Daar kon je de zittingen in de coupé helemaal naar elkaar toeschuiven en zo een groot 'bed' creëren, heerlijk :pos:
:lol:

Dat kan in ieder ICK-rijtuig pas een jaar of 40, maar goed ;)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door tsov »

Ja, ok, maar ze waren ook nog eens lekker zittend & schoon, er waren gordijntjes, je kon het licht dimmen en doven en je kon het volume van de omroep instellen. Combinatie van factoren dus :wink: En in die trein was ook een echt ouderwetsch boordrestaurant met een Italiaanse ober met een theedoekje over zijn pols en die een echte bon uitschreef voor een kopje thee à €1,60 :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Stefan »

En ik kocht eens een hamburgertje bij Virgin in de trein á £5,-.. :P

Overigens is het weer veel te vroeg om op te moeten staan, wanneer is 't weer vakantie? :roll: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door webguy »

Laatste week van april :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

Stelletje lui grut jukllie :lol: Ik heb gewoon nooit vakantie eigenlijk :shock:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten