Pagina 3 van 5

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: vr 10 apr 2009, 00:11
door Jurjen
Dubbele P schreef:Ik zag van de week dat de spitstrein Maastricht-Schiphol ook nog met ICK gereden werd. Biedt misschien ook nog perspectief voor de freaks die er nog een keer in willen zitten. :P
Of ICK platen in het prachtige Hollandsche heuvelland!

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: vr 10 apr 2009, 09:05
door Fles
Mwoa.. 3 uur en 10 euro kost me de mogelijkheid op een kans op ICK. Ik geloof het zo ook wel eigenlijk :pos:

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: vr 10 apr 2009, 23:23
door Justin
Naja, van de week moest ik een klein stukje met de t1963 Rtd-Ddr doen. Ik weet al weer waarom ik trein 1963 graag vermijd. Leuke drukte op de gangpaden van de ICK :p (terwijl het juist degene was die altijd ICRm was).

Ach ja, die ICK... wat moeten we er mee he ;).

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: za 11 apr 2009, 11:11
door Daniel
Rotterdam - Dordrecht zijn altijd volle gangpaden in de s1900 gedurende de spitsuren, of er nu ICK, ICRm of IRM rijdt :P Een enkele keer komt men er in Den Haag achter dat het ook mogelijk is om meerdere IRM-stellen aan elkaar te koppelen, dan past het een stuk beter...

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: za 11 apr 2009, 20:18
door Caspar
Ik zag gister een trein met 9 bakken ICK leeg door Utrecht rijden naar 't Zuiden rond 17.10. Zal volgende week wel eens kijken of er nog een ritje te maken valt ermee.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: za 11 apr 2009, 20:34
door Fles
Caspar schreef:Ik zag gister een trein met 9 bakken ICK leeg door Utrecht rijden naar 't Zuiden
Weet je zeker dat dat niet een overbrengingsrit was van een ICL stam naar Köln?

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: za 11 apr 2009, 21:02
door Caspar
Nee denk eerder een overbrengingsrit vanuit Hoofddorp naar... (weet niet waar ze onderhouden worden, Eindhoven misschien?) Was duidelijke ICK :wink:

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: za 11 apr 2009, 21:16
door Daniel
ICK was toch in Maastricht in onderhoud als ik me niet vergis?

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: za 11 apr 2009, 21:23
door Fles
Reiziger Ddrs schreef:ICK was toch in Maastricht in onderhoud als ik me niet vergis?

vast wel, ooit. Maar met 9 dagen op de klok lijkt het me niet waarschijnlijk dat er nog EEN lik verf aan besteed wordt ;)

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 13 apr 2009, 17:27
door playertwo
Onderhoud van ICK is inderdaad in Maastricht, hoewel ICK ook nog wel eens op de werkplaatsen van Eindhoven en Tilburg is waargenomen.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: vr 17 apr 2009, 19:20
door Daniel
De allerlaatste ICK-plaatjes van mijn kant...
Afbeelding

Afbeelding

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: vr 17 apr 2009, 23:39
door Fles
droevig dat ze er uit gaan :cry:

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: vr 17 apr 2009, 23:43
door JeePee
Een van de weinige echte treinen imo die NL nog rijk was. Wat mij betreft ook het meest comfortabele en ik had dan ook liever een sloot VIRM's richting de doperwtenblikjesfabriek zien gaan. Magoe tis net oars.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: za 18 apr 2009, 21:41
door Meltrain
Ja, echt jammer dat ze eruit gaan. :cry:
Mijn allerlaatste rit was overigens donderdag in de t1953.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 12:12
door playertwo
Het ICK zal in Nijmegen worden gestald, aldus Somda. Wat er op Dijksgracht, Weert en Maastricht staat zal daar ook heen worden gebracht. Helaas niet meer in actieve dienst waar te nemen.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 14:23
door Oud forumgebruiker
De eerste rijtuigen uit Maastricht zijn vandaag overgebracht.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 16:55
door Marc
Inderdaad, om 10:29 vertrokken met loc 1855 voorop en de 709 (Nedtrain-loc voor rangeerwerk Nijmegen) achterop. De deuren van de meeste rijtuigen waren van de binnen- en buitenkant "afgesloten" met tie-raps. Hier enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 18:23
door Dubbele P
In Heerlen stond vanmiddag ook een hele sleep ICK, ingesloten door 2 1800-locs. Misschien dat daar nog een laatste stukje onderhoud/reiniging gepleegd is geworden?

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 18:28
door Justin
Nou goed, ik zal het mat missen. Had er heel wat haat-liefde verhoudingen mee, tig vertragingen mee gehad, maar op de een of andere manier vond ik het een heel fijne trein. De toilet vond ik alleen wel altijd minder :(.

Laatste keer was de t1963 enige tijd terug, toen heb ik nog zelfs gestaan. Maar ja ach...

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 18:47
door Jurjen
Justin schreef:De toilet vond ik alleen wel altijd minder :(.
Warm water uit de kraan!

Of was dat nou ICL?

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 20:02
door tsov
Vandaag 3x eenzelfde sleep tegengekomen. Ik haalde 'm met de s1500 in in Ndb, in Amf kwam-ie voorbij terwijl ik op de t147 wachtte en in Zp zag ik 'm aankomen toen ik uitstapte vanuit de stopper uit Apd.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 20:18
door Fles
tsov schreef:Vandaag 3x eenzelfde sleep tegengekomen. Ik haalde 'm met de s1500 in in Ndb, in Amf kwam-ie voorbij terwijl ik op de t147 wachtte en in Zp zag ik 'm aankomen toen ik uitstapte vanuit de stopper uit Apd.

DAT IS GEEN ICK

let nou eens op :|

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 20:25
door Wubbo
Moet je me toch uitleggen hoe jij van achter je computer kunt zien dat Tsov geen ICK is tegengekomen ;-).

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 20:50
door Karl
Vanmiddag (rond vijf uur) stond er op spoor 2 van Gv een verlaten sleep ICK, iets ten zuiden stond er vervolgens nog één.

Re: Afscheid ICK

Geplaatst: ma 20 apr 2009, 20:58
door Maik
Wubbo schreef:Moet je me toch uitleggen hoe jij van achter je computer kunt zien dat Tsov geen ICK is tegengekomen ;-).
Inderdaad, dat was wel ICK. Kwam van de Dijksgracht en had bestemming Nijmegen. Voor de nummertjesfreaks: 1754+5360(1 bak)+5401+5410+5418+5408. De rijtuigen die vanmorgen uit Maastricht zijn gekomen waren om 15.00 al op hun plek gezet aan bossche zijde rechts achterin. :) Om 16.00 begon men met de 2e stam.