Afscheid ICK

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor tsov » Ma 20 Apr 2009, 21:04

1754 inderdaad! Was 't locnummer even vergeten :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

berenhose
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 05 Aug 2008, 22:40

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor berenhose » Ma 20 Apr 2009, 22:01

Voor de liefhebbers een paar foto's van de tweede sleep ICK die vandaag in Nijmegen is aangekomen.
De wagens werden tijdens het rangeren voor mijn deur neer gezet bij het zijspoor dat vanaf het station tot aan de spoorbrug loopt.

De foto's zijn gemaakt met mijn mobieltje en tegen de zon in, dus de kwaliteit is wat minder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chopper
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2009, 22:48
Locatie: Venlo

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Chopper » Ma 20 Apr 2009, 23:48

Deze dag, 20 april '09, is voor mij toch wel één van de treurigste dagen in de treinengeschiedenis. Dit doet letterlijk pijn. Ik kan niet met een paar woorden omschrijven wat deze stellen voor ons betekenen, daar is meer voor nodig dan woorden. :cry:


Maar alle prachtige herinneringen zullen voor altijd in ons voortleven en nooit vervagen, daar kan niemand meer aankomen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
_________________________
VIRM: De vloek van het spoor.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Fles » Di 21 Apr 2009, 08:48

Nou nou, overdrijf je niet een beetje? ;)

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Jurjen » Di 21 Apr 2009, 10:22

Ja, zo kenmerkend is ICK nu ook weer niet in Nederland, het is er nog maar een paar jaar... Als ICR er uit gaat, dan verlies je pas echt wat, volgens mij.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Caspar » Di 21 Apr 2009, 10:29

Zijn de meningen ook over verdeelt, naar mijn idee zijn die rijtuigen sowieso al vernaggelt sinds ze zijn omgebouwd. Slecht werkende ventilatie in de zomer, slechte opstelling ten opzichte van de ramen enzo.

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor htm_tram » Di 21 Apr 2009, 10:41

Chopper schreef:Deze dag, 20 april '09, is voor mij toch wel één van de treurigste dagen in de treinengeschiedenis. Dit doet letterlijk pijn.


Mag ik je namens de feest commisie condoleren met dit erge verlies. :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Gebruikersavatar
Chopper
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2009, 22:48
Locatie: Venlo

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Chopper » Di 21 Apr 2009, 10:52

Bedankt voor het "begrip". Het leek er even op dat er hier wat meer mensen zaten met gevoel voor mooi oud spul dan op een bepaald ander forum, mensen die dit begrijpen en zich erin kunnen verplaatsen.



Kennelijk was dit (weer) een misvatting. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
_________________________
VIRM: De vloek van het spoor.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Fles » Di 21 Apr 2009, 10:52

Jurjen schreef:Ja, zo kenmerkend is ICK nu ook weer niet in Nederland, het is er nog maar een paar jaar... Als ICR er uit gaat, dan verlies je pas echt wat, volgens mij.


Nou dat valt nog wel mee denk ik hoor. Maar zoiets als mat64 bijvoorbeeld, wat bijna een halve eeuw toch tamelijk beeldbepalend geweest is (kijk maar eens hoe een trein in stripverhaaltjes uitgebeeld wordt) dat is echt het einde van een tijdperk.

En dan nog: Letterlijk pijn doet het pas als die trein dan op weg naar de sloper over je been rijdt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Daniel » Di 21 Apr 2009, 10:54

Jurjen schreef:Ja, zo kenmerkend is ICK nu ook weer niet in Nederland, het is er nog maar een paar jaar...

Nou, toch al weer 7 jaar hoor :wink:

Als ICR er uit gaat, dan verlies je pas echt wat, volgens mij.

Valt ook wel weer mee, da's op zich minder uitzonderlijk materieel (er rijdt nog meer met vergelijkbaar comfort rond)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Fles » Di 21 Apr 2009, 11:02

Chopper schreef:Bedankt voor het "begrip". Het leek er even op dat er hier wat meer mensen zaten met gevoel voor mooi oud spul dan op een bepaald ander forum, mensen die dit begrijpen en zich erin kunnen verplaatsen.


Oh dat is ook heus wel zo hoor, maak je geen zorgen :pos:

Maar als je het hebt over "een van de treurigste dagen in de treinengeschiedenis" dan denk ik eerder aan 8 januari 1962. Alles is relatief, en het is maar een trein weet je :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Suus » Di 21 Apr 2009, 11:07

Ik heb weinig met ICK, ik heb er dan ook maar 3x ingezeten, dus dat zal wel een rol spelen.

Mat'64 is wel een groter "verlies", ik ken eigenlijk niemand die daar nog nooit in heeft gezeten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Dubbele P » Di 21 Apr 2009, 16:40

Vandaag in ieder geval meer dan genoeg ICK gezien. Vanmorgen in Sittard kwam er een sleep langs richting het noorden (ongetwijfeld de rijtuigen die gisteren nog in Heerlen stonden) daarna in Weert het e.e.a. zien staan en ook in Eindhoven stond zowat alles vol met ICK.

Oud forumgebruiker

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 21 Apr 2009, 19:58

Reiziger Ddrs schreef:
Jurjen schreef:Ja, zo kenmerkend is ICK nu ook weer niet in Nederland, het is er nog maar een paar jaar...

Nou, toch al weer 7 jaar hoor :wink:
Dat is niks, als je het vergelijkt met mat'64. 7 jaar is voor een materieeltype heel weinig, maarja, het was van-te-voren bekend dat het kort zou blijven dus dan vind ik 7 jaar alsnog lang. Wess blij zou ik zeggen :).

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Vinny » Di 21 Apr 2009, 22:49

Het is één van de weinige materieeltypes met 6 zitcoupés in de tweede klas...
Ik zou zeggen: dat is erg jammer, want ik vind dat een erg mooie opstelling die echt zorgt voor het 'treingevoel'. Ik ga dat tot op zekere hoogte zeker missen. Neemt niet weg dat het een verouderde trein is. Tijd voor de volledige verVIRM'ing van het IC net :twisted: :wink:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor htm_tram » Di 21 Apr 2009, 22:57

Chopper schreef:Bedankt voor het "begrip". Het leek er even op dat er hier wat meer mensen zaten met gevoel voor mooi oud spul dan op een bepaald ander forum, mensen die dit begrijpen en zich erin kunnen verplaatsen.
Ieder zijn favorieten materieel. ;) Als ik jou was zal ik snel achter de onverbouwde icm's aan gaan. Volgens mij vond je dat ook mooier dan de verbowde ICMm's ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Caspar » Wo 22 Apr 2009, 10:53

Of een rondje door Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije etc maken. Daar rijd extreem veel vergelijkbaar materieel als ICK rond. Enkele Eurocity treinen tussen Hamburg- Berlijn- Dresden hebben ook rijtuigen met coupés van 6 stoelen.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Jurjen » Wo 22 Apr 2009, 16:42

De Pimpelexpress heeft ze overigens ook, alleen daar gecombineerd met Großraum. ;-) (Aan beide uiteinden van de rijtuigen 2 coupés)

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Karl » Wo 22 Apr 2009, 19:11

In Bayern rijdt ook materieel rond wat vergelijkbaar is met ICK (met een Taurus er voor), daar heeft Arriva wel fatsoenlijk materieel besteld voor enkele regionale lijnen.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Caspar » Wo 22 Apr 2009, 19:21

Het verschil daar is wel dat ze trajecten rijden van 200km tot 500 km :wink:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Fles » Wo 22 Apr 2009, 20:12

Caspar schreef:Het verschil daar is wel dat ze trajecten rijden van 200km tot 500 km :wink:


Wat maakt dat eigenlijk uit trouwens? :?:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Caspar » Wo 22 Apr 2009, 20:17

Dat je het een reiziger echt niet kan laten maken om bv vanaf Groningen naar Eindhoven in een GTW te reizen. Maar wel in een trein zoals Arriva die in Beieren heeft, incl cateringservice aan boord etc.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Jurjen » Wo 22 Apr 2009, 21:15

Caspar schreef:Dat je het een reiziger echt niet kan laten maken om bv vanaf Groningen naar Eindhoven in een GTW te reizen. Maar wel in een trein zoals Arriva die in Beieren heeft, incl cateringservice aan boord etc.

Volgens mij kunnen er best lekkere stoelen in GTW's gezet worden. Laten we wel wezen, het is niet het omhulsel, maar het interieur dat het comfort grotendeels bepaalt.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Caspar » Wo 22 Apr 2009, 22:09

Ja dat is waar, ik bedoel de huidige Arriva GTW's in mijn voorbeeld. Dit comfort/inrichting is prima voor de Nederlandse Arriva lijnen naar mijn idee. In Beieren met afstanden van 200 tot 500 km voldoet dit comfort niet. Maar terug naar ICK :)

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Berichtdoor Fles » Wo 22 Apr 2009, 22:17

Caspar schreef:Dat je het een reiziger echt niet kan laten maken om bv vanaf Groningen naar Eindhoven in een GTW te reizen. Maar wel in een trein zoals Arriva die in Beieren heeft, incl cateringservice aan boord etc.


Ja okee, dat hebben ze in Finland ook, stoptreinen met restauratierijtuig :lol: Maar qua comfort is het niet echt zo dat ICK onvervangbaar is of zo. ICMm is ook prima te doen natuurlijk. ICK is gewoon pure nostalggie, dat dan weer wel :)


Terug naar “OV Ontmoetingspunt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast