Mag ik even kwijt #15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef: Een cafétiere, een senseo voor de snel, en een italiaans espressoapparaat.
Dus 9 van de 10 kopjes 'koffie' komen uit de Senseo? ;-)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bastiaan schreef:
Vinny schreef:He hallo, je gaat er niet dood van ofzo. Halal is prima vlees, kan jou het schelen dat ze dat etiket erop plakken...
Ja, wat maakt het ook allemaal uit? Eigenlijk kunnen we beter gewoon alles aanpassen, aangezien het ons toch al wordt opgedrongen :?
Opgedrongen? In 's lands bekendste kruidenier waar ik werk (jawel, in een vogelaarwijk) is doorgaans nog altijd 90% van het assortiment wat je in elke winkel van deze keten aantreft en 10% is aangepast aan de HALAL-wensen. Ja, die mensen wonen ook in ons land. Ja, daar willen commerciële organisaties ook aan verdienen. Ja, wat is er mis mee dat er in Nederland Halal-producten verkocht worden. Het aantal Nederlanders in Marrokko is procentueel toch zeker een stuk lager dan mensen met Marokkaanse afkomst in Nederland?

Verder, als je geen gelatine etc. meer eet, dan ben je een veganist. Vegetariers eten alleen geen vlees en/of vis.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat hou ik er, tussen haakjes, toch altijd van om de 800/3000 van Zaandam naar Amsterdam te nemen. Meestal zit er een HC in uit Limburg of Nijmegen of Brabant ofzo in, het die zachte g waarmee de overstappen van Sloterdijk en Centraal worden ingesproken, het is net of ik op vakantie ben, zonnetje erbij. Prima.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:
deadlock schreef: Een cafétiere, een senseo voor de snel, en een italiaans espressoapparaat.
Dus 9 van de 10 kopjes 'koffie' komen uit de Senseo? ;-)
Nee, uit de automaat op de zaak :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Jurjen »

klaxxon schreef:Verder, als je geen gelatine etc. meer eet, dan ben je een veganist. Vegetariers eten alleen geen vlees en/of vis.
Ho, dat is pertinent onjuist.

Een vegetariër eet (in essentie) geen producten van een dood beest, zoals vlees, maar ook gelatine en kaas (om dierlijk stremsel, nodig voor het maken van kaas, te verkrijgen moet het kalf geslacht worden).

Een veganist eet ook geen producten van levende beesten, zoals melk en yoghurt.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef: Nee, uit de automaat op de zaak :p
Hmm, dat beloofd wat. xD
klaxxon schreef:Wat hou ik er, tussen haakjes, toch altijd van om de 800/3000 van Zaandam naar Amsterdam te nemen. Meestal zit er een HC in uit Limburg of Nijmegen of Brabant ofzo in, het die zachte g waarmee de overstappen van Sloterdijk en Centraal worden ingesproken, het is net of ik op vakantie ben, zonnetje erbij. Prima.
Mwoah, die zijn toch nog in de minderheid heb ik altijd het idee hoor? ;-) Krijg ze wel vaak in de winkel in Alkmaar though... =D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Fles »

Jurjen schreef:
klaxxon schreef:Verder, als je geen gelatine etc. meer eet, dan ben je een veganist. Vegetariers eten alleen geen vlees en/of vis.
Ho, dat is pertinent onjuist.

Een vegetariër eet (in essentie) geen producten van een dood beest, zoals vlees, maar ook gelatine en kaas (om dierlijk stremsel, nodig voor het maken van kaas, te verkrijgen moet het kalf geslacht worden).

Een veganist eet ook geen producten van levende beesten, zoals melk en yoghurt.

Oh ik dacht meer dat veganisten zich niet beperkten tot eten, maar ook geen leer, wol etc gebruikten. :?: Dan ben je je imo wel heel erg aan het beperken, maar goed. Om dit onderwerp even af te ronden heb ik vandaag een bruin broodje met oude kaas genomen :)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jurjen schreef:Mwoah, die zijn toch nog in de minderheid heb ik altijd het idee hoor? ;-) Krijg ze wel vaak in de winkel in Alkmaar though... =D
Het bepaalde accent in combinatie met "spoor elluf" deed me toch echt een Nijmegenaar vermoeden, gezien ik iemand uit Nijmegen ken die precies op dezelfde manier praat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Vinny »

s procentueel toch zeker een stuk lager dan mensen met Marokkaanse afkomst in Nederland?
En dan te bedenken dat je aan de Spaanse Zuidkust kunt 'genieten' van echte Hollandse 'culinaire hoogstandjes' als een broodje frikadel speciaal... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Ruben »

...dat ik vandaag de sleutels (23 in totaal, verschillende setjes met dubbelen....) heb gekregen van mijn studio in Amsterdam Centrum. Eindelijk weg uit de studentenhokjes. Net alvast mijn internet aangevraagd want ga er over ongeveer 2 weken denk ik wonen, eerst ff tentamens. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Oud forumgebruiker »

NS-Reiziger schreef:...dat ik vandaag de sleutels (23 in totaal, verschillende setjes met dubbelen....) heb gekregen van mijn studio in Amsterdam Centrum. Eindelijk weg uit de studentenhokjes. Net alvast mijn internet aangevraagd want ga er over ongeveer 2 weken denk ik wonen, eerst ff tentamens. :)
Tja, dat is gunstig inderdaad, want in Amstelveen wil je ook nog niet dood gevonden worden volgens mij :/ Welke buurt/straat?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Ruben »

In Amstelveen is het nogal saai, en grijs. Vooral grijs en dan dus saai.
Ik kom om de hoek van Weesperplein terecht, Valckenierstraat. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Oud forumgebruiker »

lekker dicht bij Artis :mrgreen:. Zelf ben ik meer van West, maar als student is het niet verkeerd daar een optrekje te hebben :pos: :D .
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Ruben »

Ben er echt superblij mee, begin nu langzaam te beseffen dat het echt geen droom is. :lol:
Het is idd echt een toplocatie, zoveel dingen zo dichtbij, heerlijk.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Ben er echt superblij mee, begin nu langzaam te beseffen dat het echt geen droom is. :lol:
Het is idd echt een toplocatie, zoveel dingen zo dichtbij, heerlijk.
Dat hoop ik over een jaar ook te schrijven ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door deadlock »

klaxxon schreef:lekker dicht bij Artis :mrgreen:. Zelf ben ik meer van West, maar als student is het niet verkeerd daar een optrekje te hebben :pos: :D .
Ooooh in de buurt van de Plantage Parklaan is het zooooooo fijn <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Daantje »

NS-Reiziger schreef:...dat ik vandaag de sleutels (23 in totaal, verschillende setjes met dubbelen....) heb gekregen van mijn studio in Amsterdam Centrum. Eindelijk weg uit de studentenhokjes. Net alvast mijn internet aangevraagd want ga er over ongeveer 2 weken denk ik wonen, eerst ff tentamens. :)
Welke internetprovider heb jij gekozen? Of hoef je dat niet zelf te beslissen? Ik ben het nu ook aan het uitzoeken, wil het morgen eigenlijk aanvragen want er gaat best nog wel wat tijd overheen voor je dat binnen hebt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Ruben »

Daantje schreef:Welke internetprovider heb jij gekozen? Of hoef je dat niet zelf te beslissen? Ik ben het nu ook aan het uitzoeken, wil het morgen eigenlijk aanvragen want er gaat best nog wel wat tijd overheen voor je dat binnen hebt.
Compuserve!!
19.95 voor verbinding tot 20Mbit.
Geen aansluitkosten en geen kosten voor aanleg van nieuwe lijn. Ook geen kosten per maand als je geen KPN hebt.
Ik ga daar mijn voipaccounts van Budgetphone en Voipbuster opgooien zodat ik voor 20 euro per jaar een vaste lijn heb en onbeperkt bellen naar vast voor 3.5 cent per gesprek.

Met die snelheid is dit echt de goedkoopste!!
Oh en duurt 2-3 weken voordat je het hebt zegt men, meesten zijn 4-5 of langer, tenzij je het dure KPN neemt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Daantje »

UPC heb je ook snel binnen (binnen een week dacht ik).

Ik twijfel nu nog tussen UPC (Internet 8 en tv royaal) of Online (ADSL Extra)/KPN Digitenne want ik zoek iets voor internet én tv.

Voordeel van UPC is dat je een harddiskrecorder erbij krijgt volgens mij, kortere levertijd en meer tv-zenders. Voordeel van Online is sneller internet voor die prijs en minder bijbetalen voor draadloos internet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Ruben »

UPC moet je eigenlijk niet doen voor internet, sowieso duurder en komt basisabo TV van 16.95 bovenop. Digitenne is in combipakketten nooit voordeliger dan apart. Dus Compuserve + Digitenne zou het snelst en goedkoopst zijn. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Caspar »

Compuserve!!
19.95 voor verbinding tot 20Mbit.
Geen aansluitkosten en geen kosten voor aanleg van nieuwe lijn. Ook geen kosten per maand als je geen KPN hebt.
Ik ga daar mijn voipaccounts van Budgetphone en Voipbuster opgooien zodat ik voor 20 euro per jaar een vaste lijn heb en onbeperkt bellen naar vast voor 3.5 cent per gesprek.

Met die snelheid is dit echt de goedkoopste!!
Ik heb internet via 'Online' ook 20mbit, maar dan voor 19€ inclusief de lijnhuur. Heb je al een KPN abbo, dan kost het 15€. Ik heb geen enkele klacht over Online in ieder geval. Zal wel min of meer vergelijkbaar zijn met Compuserve...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Ruben »

Online was ook mijn eerste keus, verschil zat hem voor mij in dat Online mij denkt 8Mbit te kunnen geven en Compuserve 15Mbit. Verder is de levertijd iets langer en aansluitkosten zijn 25 bij Online ipv 10 bij CS maar ja das niet het punt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Jurjen »

Daantje schreef:Voordeel van UPC is dat je een harddiskrecorder erbij krijgt volgens mij, kortere levertijd en meer tv-zenders. Voordeel van Online is sneller internet voor die prijs en minder bijbetalen voor draadloos internet.
Alleen als je Royaal DVR neemt hè. Scheelt weer net een paar euri's. Overigens is mijn Internet 4 snel zat met mijn modem dat ik nog van mijn 'UPC Classic' over heb gehouden. ;-) (Met modem dat ik nieuw toegestuurd kreeg bij downgraden van abo was internet net wat langzamer? ;-))
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door Geert »

Ik ben wel benieuwd hoe CompuServe bevalt, vroeger heb ik er geen beste verhalen over gehoord. Wellicht is het beter geworden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #15

Bericht door STF »

Wat een luxe in Nederland dat je volgens jullie binnen een week al aansluiting hebt.
Wij hebben ruim tien weken zitten wachten voordat we aangesloten waren in Reisdorf!!! Je wilde niet weten hoe vol mijn E-mailbox was na tien weken er niet in te hebben kunnen kijken. Ik geloof iets van 2100 à 2200 nieuwe E-mailtjes waarvan het meeste SPAM was.

Die 23 sleutels vind ik wel komisch, wij kochten een hele camping en kregen maar een stuk of 13 sleutels. :lol:
In het gebouw zelf bleken er ook nog wel wat te zijn, telkens een spijker aan de muur waar een sleutel aan hing... Na een dag hadden we alle sleutels verzameld op 1 plek om te kijken wat we nu precies aan sleutels hadden. En toen kwam er ook nog een jaarplaatsgast langs met een hand vol sleutels, evengoed hadden we van diverse sloten geen sleutel dus dan maar de zaag erop.. 8-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten