Mag ik even kwijt #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Bij ons was het 7 minuten warmwater met een douchemunt, maar we kregen erg veel opmerkingen van gasten dat het te lang was dus hebben we er 6 minuten van gemaakt.
En Daantje, bij ons staat echt overal vermeld hoe lang je met een douchemunt kunt douchen; in het douchehokje, op de tarievenlijst en op de website. Op veel campings is het inderdaad maar afwachten hoelang er water uit de douchekop komt...
Toen we de camping kochten in 2005, hingen er douchemuntautomaten die op liters werkten i.p.v. minuten. Dus als je de kraan vol open deed was je muntje na 4 minuten op maar als je zuinig met water omging had je na een kwartier nog steeds warmwater. :lol:

Het aantal campings waar douchen "gratis" is, wordt elk jaar kleiner doordat de kosten van olie/gas/elektra en water elk jaar maar stijgen. We zien steeds meer campings in onze omgeving overstappen naar betaalsystemen voor de douches.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

6 minuten is ook zat. Ik heb eens bij een camping van staatsbosbeheer gewoond voor 2 maanden, daar was het douchen gratis, water werd met zonne-energie verwarmd. Maar je had 5 minuten warm water en dan 5 minuten niet :) Dat werkte prima eigenlijk :) Je gaat echtniet 5 minuten zitten wachten op die volgende 5 minuten. En als je er nieuw in komt is de kans toch klein dat er binnen 5 minuten voor je iemand uit gekomen is... :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Ja dat systeem tref je vaak aan op campings waar het douchen "gratis is". En vaak is water dan ook nog lauw en de douchestraal zeer minimaal (ongeveer zoals Daantje over haar vorige douche / woning beschreef), dus of gratis douchen op een camping nu echt een pluspunt is???
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:Ja, maar je gaat niet elke drie uur je tent verplaatsen. Dus is het óf elke douche-, danwel plasbeurt (dat laatste hoeft alleen bij daglicht) een halve marathon lopen, óf je hele vakantie in de pislucht van dat wc-hok staan.
Dat doet me denken aan Roskilde <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Vinny »

STF schreef:Ja dat systeem tref je vaak aan op campings waar het douchen "gratis is". En vaak is water dan ook nog lauw en de douchestraal zeer minimaal (ongeveer zoals Daantje over haar vorige douche / woning beschreef), dus of gratis douchen op een camping nu echt een pluspunt is???
Douchen buiten de spitsuren ('s ochtends tussen 07:00 en 09:30 en 's avonds na 22:00) kan wonderen doen ;) Midden overdag of zo. Héérlijk.

Ik kan me ook een camping herinneren waar je alleen gratis koude douches had. De oplossing was warm water aftappen van de heetwaterkraan voor de afwasbak, dit in een twee liter fles doen en dan ondersteboven boven je hoofd houden. Helemaal leuk wordt het als je met een vriendengroep bent en zo elkaar probeert nat te spuiten. Heel veel lol gehad vroeger.

Oef... wat een herinneringen komen door dit draadje ineens bovendrijven... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Ik doelde meer op het feit dat de campingbeheerder dat gratis warme water met een thermostaat heeft afgesteld op 30 graden bijvoorbeeld. :wink:

Bij ons kan je in ieder geval zelf de temperatuur kiezen, van +/- 5 tot 60 graden. En de straalsterkte kan je ook zelf bepalen. Ik vermoed dat er veel campings zijn waar je geen temperatuur of straalsterkte kunt kiezen want wij krijgen die twee punten vaak als compliment.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Suus »

Het ergste wat ik op een camping heb meegemaakt is dat als iemand de WC doortrekte in het badhuis (zeer goed te horen gelukkig), daarna de douches op de levend verbranden temperatuur sprongen, totdat de spoelbak weer gevuld was :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door tsov »

Nog een 1 aprilgrap: Comedy Central had vandaag Hans van der Togt als omroeper :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door deadlock »

Jan de Hoop had een mooi spreekfoutje net. "De Win komt uit het noordoosten" 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Geert »

Bee schreef:Het ergste wat ik op een camping heb meegemaakt is dat als iemand de WC doortrekte in het badhuis (zeer goed te horen gelukkig), daarna de douches op de levend verbranden temperatuur sprongen, totdat de spoelbak weer gevuld was :neg:
Mijn douche thuis doet dat sowieso, of je nu wel of niet doorspoelt. :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Ah ja, daarom hebben wij de geizer op een douchebare temperatuur gezet zodat je alleen de warme kraan aanzet ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Geert »

Da's ook een manier :mrgreen:
Maar ik woon in een flat waarbij warm water door de woonstichting wordt geregeld, dus dat werkt helaas niet bij mij thuis.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Da's ook een manier :mrgreen:
Maar ik woon in een flat waarbij warm water door de woonstichting wordt geregeld, dus dat werkt helaas niet bij mij thuis.
Stadsverwarming is erg prettig als het om douchen gaat 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Todat, zoals in Ede, iemand vergeet een contract te maken voor de restwarmte van een fabriek, die vervolgens dicht gaat, en dan heb je een onveilig, oerlelijke warmtecentrale op het schoolplein in de wijk staan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Grrrrrr........ Leuk die DB: staat er op de site, kaartjes sturen duurt 2-3 werkdagen. Ga ik boeken, om 16:30 (duurde langer dan ik wilde ivm creditcard ouders halen), dan staat er: "Het is niet meer mogelijk uw kaartjes te bezorgen, dit duurt 2 dagen in duitsland en 4 dagen in het buitenland.". Doen ze goed en ik was dus een half uur te laat :S En tja, heb je geen persoonlijke credit card, dan kan je geen online ticket gebruiken, omdat je jezelf niet kan verifieren...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

STF schreef:Ja dat systeem tref je vaak aan op campings waar het douchen "gratis is". En vaak is water dan ook nog lauw en de douchestraal zeer minimaal (ongeveer zoals Daantje over haar vorige douche / woning beschreef), dus of gratis douchen op een camping nu echt een pluspunt is???
Boejje, dat is de charme van kamperen :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Mooi om te weten Fles, dus als jij hier eens komt kamperen draai ik gewoon de afsluiter van het warm water om. :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daantje »

Ach, voor mij hoeft een douche op een camping niet net zo te zijn als thuis, het blijft tenslotten kamperen. En ik ben niet veel gewend thuis, dat scheelt misschien ook :lol:

De camping die ik in m'n hoofd heb met goede douches is trouwens ook in Luxemburg, in Bettembourg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Hahahaha, je noemt wel een camping op Daantje!!!
De camping is pas geleden ontruimd en gesloten door de gemeente omdat de beheerder er een ontzettende puinhoop van maakte, gasten financieel oplichten e.d.
Op "zoover" en dat soort recensie-pagina's staan trouwens ook allemaal gezellige berichtjes over die camping.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Dankzij een achteruitrijdende vrachtwagen ziet het afsluitpaaltje bij de achter-inrit van de camping er nu zo uit:
Afbeelding
(Dat hoort natuurlijk 1 geheel te zijn en niet 2 losse delen... Ik ga straks maar een nieuw exemplaar bestellen, het paaltje is een paar uur terug kapot gereden.)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daantje »

STF schreef:Hahahaha, je noemt wel een camping op Daantje!!!
De camping is pas geleden ontruimd en gesloten door de gemeente omdat de beheerder er een ontzettende puinhoop van maakte, gasten financieel oplichten e.d.
Op "zoover" en dat soort recensie-pagina's staan trouwens ook allemaal gezellige berichtjes over die camping.
Wij stonden daar altijd als we op doorreis waren, bleven er nooit lang :) Het was altijd wel een vage camping, ook echt zo'n doorreiscamping want 's avonds was het enorm druk en 's ochtends dan weer helemaal uitgestorven. Ben er nu al heel lang niet meer geweest.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het ergste wat ik op een camping heb meegemaakt is dat als iemand de WC doortrekte in het badhuis (zeer goed te horen gelukkig), daarna de douches op de levend verbranden temperatuur sprongen, totdat de spoelbak weer gevuld was :neg:
Eigen schuld. Als hij hem gewoon DOORGETROKKEN had, was er niets aan de hand geweest :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daniel »

Tjongejonge zeg, 'tis geloof ik of het een of het ander in Utrecht... de roltrap van het streekbusstation naar de stationshal deed het vandaag weer na geruime tijd defect geweest te zijn, maar nu was die van de stationshal naar het streekbusstation weer defect :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Tjongejonge zeg, 'tis geloof ik of het een of het ander in Utrecht... de roltrap van het streekbusstation naar de stationshal deed het vandaag weer na geruime tijd defect geweest te zijn, maar nu was die van de stationshal naar het streekbusstation weer defect :roll:
Als dat nou het ergste was in Utrecht, dan viel het eigenlijk best mee dus :mrgreen:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Daantje schreef:De camping die ik in m'n hoofd heb met goede douches is trouwens ook in Luxemburg, in Bettembourg.
Op doorreis gingen wij altijd naar "Bon Accueil" in Alzingen. En daarna vaak in Frankrijk naar Camping Municipal in Villefranche sur Saône, alvorens na al die tijd de zuidkust in Frankrijk te bereiken. Aahh good times... :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten