Pagina 5 van 11

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: za 28 mar 2009, 00:13
door deadlock
Geert schreef:
Daan schreef:Tegenwoordig krijg je overal kanker van, als ik alles wat een of andere wetenschapper die weer eens aandacht nodig heeft zegt moet geloven... :?
Ja, laten we zulke onderzoeken vooral niet bekend maken. :pos:
Precies, het is stemmingmakerij en sensatiezucht.

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: za 28 mar 2009, 04:53
door STF
Het rechtervoorwiel van de zitmaaier maar eens in een grote kuip water ondergedompeld vanmiddag om te kijken of ik dan het lek kon vinden want hij liep telkens leeg. Nou dat lek was al snel gevonden; een spijker dwars door de band... :(
Maandag maar even langs een garage ofzo, hopelijk kunnen ze daar ook grasmaaier banden repareren want met me bandenplakkertjes voor de fiets kom ik niet ver. :lol:

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: za 28 mar 2009, 14:59
door STF
Las ik nou net iets over een ontspoorde railfiets, die 10 keer over de kop is geslagen met 20 doden tot gevolg? :lol:

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: za 28 mar 2009, 16:41
door webguy
Gaat beetje moeilijk als er maar 16 kwamen ;)

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: za 28 mar 2009, 19:53
door Daan
STF schreef:Las ik nou net iets over een ontspoorde railfiets, die 10 keer over de kop is geslagen met 20 doden tot gevolg? :lol:
Och, schade viel mee...

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: za 28 mar 2009, 20:50
door Justin
Dat niet, ik kukelde wel bijna voorover van dat ding af bij aankomst in Kranenburg :p.

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: za 28 mar 2009, 23:07
door Daniel
Moet je ook niet zo hard remmen :P

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 00:09
door deadlock
Het was gezellig 8-) bedankt allemaal!

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 16:20
door tsov
Vind net een foldertje van de dienst belastingen van de gemeente in m'n bus. Onder het kopje bereikbaarheid staat dat het kantoor (in de Bijlmer) bereikbaar is met de bussen 29, 59, 61, 137, 158, 175, 177, 260s, 262s en 677...
Van die lijnen bestaan alleen de 158, 175, 260 en 262 nog, de rest is al in/voor 2006 allemaal opgeheven of omgenummerd :neg:
Overigens bestaat de 175 nog wel, maar hij komt niet meer daar :neg:
Voor de duidelijkheid, op het foldertje staat dat het in december 2008 is gedrukt ;)

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 16:35
door Meltrain
Justin schreef:Dat niet, ik kukelde wel bijna voorover van dat ding af bij aankomst in Kranenburg :p.
Ik ga me bijna schuldig voelen... :mrgreen:

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 20:57
door Karl
Weet er iemand hoeveel in- en uitstappers een nieuw te bouwen station moet hebben? Ik dacht zelf 3000 in- en uitstappers, maar ik kan nergens een document vinden waar dat bevestigd wordt. :s

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 21:06
door Ruben
Karl schreef:Weet er iemand hoeveel in- en uitstappers een nieuw te bouwen station moet hebben? Ik dacht zelf 3000 in- en uitstappers, maar ik kan nergens een document vinden waar dat bevestigd wordt. :s
Bij de nieuwe stations in de Stedendriehoek is destijds de norm van 1000 nieuwe in-/uitstappers gehanteerd. Als je op publicaties omtrent die projecten zoekt, moet je het wel zwart op wit vinden.

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 21:52
door webguy
Vergeet ook niet verschil IC/Stoptrein stations. Ik geloof dat getallen rond de 1500 werden genoemd voor Zeeuwse lijn stations...

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 21:55
door Daniel
Tja, maar hoeveel nieuw gebouwde stations krijgen nu direct een IC-status :wink:

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:07
door Karl
Het gaat om het nieuw te bouwen Lelystad Zuid, wat vermoedelijk een stoptreinstatus krijgt.

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:09
door Fles
Karl schreef:Het gaat om het nieuw te bouwen Lelystad Zuid, wat vermoedelijk een stoptreinstatus krijgt.
Die ruwbouw die daar al 20 jaar hoeren-afwerkplek ligt te zijn bedoel je? :?:

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:13
door Karl
Nee, het nieuwe Lelystad Zuid komt ten noorden van de hoerenafwerkplek. ;)

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:26
door Wubbo
De norm voor een nieuw station is 1000 nieuwe in/uitstappers per dag. Geen idee alleen van de bron, daar zal ik nog eens naar zoeken.

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:27
door Karl
Als je dat wilt doen, graag. :pos:

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:29
door Ruben
Karl schreef:Nee, het nieuwe Lelystad Zuid komt ten noorden van de hoerenafwerkplek. ;)
Op zich begrijp ik het. Je plant een stad eerst te groot, en de bijstelling leidt dan tot een kleinere wijk waardoor een ruwbouw niet meer op de gewenste locatie ligt voor een centraal station in die wijk. Maar het ding kan hierbij dus op de lijst met Grands Travaux Inutiles. :x

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:31
door Karl
Daar komt 't wel op neer, ja.

Als Almere nog een beetje groeit, kan het wellicht ooit nog Almere Oostvaarders Buiten Noordost worden ofzo. ;)

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:33
door webguy
Overigens stond in de Volkskrant magazine van zaterdag een stuk met foto's van Nederlandse "Grote Nutteloze Werken", en ook een artikel over modelspoorfanaten (een waarvan die 's nachts thuis kwam om niet z'n vrouw, maar een modellocje op z'n kussen te vinden...)

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 22:59
door Fles
NS-Reiziger schreef:Maar het ding kan hierbij dus op de lijst met Grands Travaux Inutiles. :x
Oh daar stond het pas 20 jaar hoor :)

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: zo 29 mar 2009, 23:52
door Jurjen
NS-Reiziger schreef: Op zich begrijp ik het. Je plant een stad eerst te groot, en de bijstelling leidt dan tot een kleinere wijk waardoor een ruwbouw niet meer op de gewenste locatie ligt voor een centraal station in die wijk. Maar het ding kan hierbij dus op de lijst met Grands Travaux Inutiles. :x
Nouja, je kunt je natuurlijk afvragen hoeveel die paar m³ beton gekost heeft. Ik denk dat het bij de aanleg van de lijn niet veel extra gekost heeft, terwijl een complete nieuwbouw als de lijn in bedrijf is gepaard gaat met spoor opbreken, tunnel leggen, spoor terug leggen en dus buitendienststellingen. In het kader van de toenmalige planningen van alle overheden was het zeer zeker verstandig dat ding aan te leggen in ruwbouw.

Als men iets net te krap plant, waardoor op redelijk korte termijn weer uitgebouwd moet worden, zijn jullie ook de eerste om te klagen...

Nu bijvoorbeeld zeuren jullie allemaal dat de tunnel in Delft direct viersporig moet. Maar wat nu als ze dat doen, en de Nederlandse reizigers blijkt toch massaal voor die shortcut met die Railhummers te kiezen? Dan is het ook straks weer geldverspilling...

Re: Mag ik even kwijt #16

Geplaatst: ma 30 mar 2009, 00:46
door STF
Dames en heren, het volgende station is Almere - Lelystad hoeren afwerkplek noord, oost, zuid, west.