Alternatief woon-werk verkeer
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 16:30
Alternatief woon-werk verkeer
Beste mensen van ov in nederland,
Bij deze een leuke vraag voor jullie overig forum...
Graag zouden wij forum jullie mening vragen. Wij hebben een drietal gemotoriseerde voertuigen bedacht voor woon-werk verkeer. Het is de bedoeling dat deze voertuigen opgevouwen kunnen worden zodat ze ook in de trein of in de kofferbak meegenomen kunnen worden.
De voertuigen halen allemaal 25 km/u, en er is geen helm nodig. Ze hebben een bereik van 30km en ze zijn elektrisch. Opgevouwen zijn ze achter je aan te rollen over de grond. Af en toe zullen ze even opgetild moeten worden bij een drempel of een trap. Belangrijkst voordeel van een dergelijk voertuig is natuurlijk om je bereik en flexibiliteit uit te breiden na een treinreis, of wanneer je de auto aan de rand van een stad parkeert.
Aangenomen dat alles technisch haalbaar is, zouden we graag jullie mening vragen over de volgende dingen;
-Welke van de drie zou jij aanschaffen als je één van de drie moet kiezen?
(Denk hierbij aan uiterlijk, rijgemak)
-Hoeveel zou je (realistisch gezien) betalen voor een dergelijk voertuig?
(Ter indicatie, een goede vouwfiets kost zo’n 1000 euro)
-Hoeveel waarde hecht je aan de draagbaarheid van het voertuig?
(In de geschetste gebruikssituatie)
Laat reacties achter op het forum, en alvast bedankt voor je reactie.
Bij deze een leuke vraag voor jullie overig forum...
Graag zouden wij forum jullie mening vragen. Wij hebben een drietal gemotoriseerde voertuigen bedacht voor woon-werk verkeer. Het is de bedoeling dat deze voertuigen opgevouwen kunnen worden zodat ze ook in de trein of in de kofferbak meegenomen kunnen worden.
De voertuigen halen allemaal 25 km/u, en er is geen helm nodig. Ze hebben een bereik van 30km en ze zijn elektrisch. Opgevouwen zijn ze achter je aan te rollen over de grond. Af en toe zullen ze even opgetild moeten worden bij een drempel of een trap. Belangrijkst voordeel van een dergelijk voertuig is natuurlijk om je bereik en flexibiliteit uit te breiden na een treinreis, of wanneer je de auto aan de rand van een stad parkeert.
Aangenomen dat alles technisch haalbaar is, zouden we graag jullie mening vragen over de volgende dingen;
-Welke van de drie zou jij aanschaffen als je één van de drie moet kiezen?
(Denk hierbij aan uiterlijk, rijgemak)
-Hoeveel zou je (realistisch gezien) betalen voor een dergelijk voertuig?
(Ter indicatie, een goede vouwfiets kost zo’n 1000 euro)
-Hoeveel waarde hecht je aan de draagbaarheid van het voertuig?
(In de geschetste gebruikssituatie)
Laat reacties achter op het forum, en alvast bedankt voor je reactie.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Nummer 2 lijkt me comfortabeler, maar nummer 1 zou ik uiteindelijk kopen. Ik zou er 2000 voor over hebben, ongeveer gelijk aan een nieuwe scooter, maar net wat aan de onderkant van de markt (toch), omdat dit ding alleen voor het forensverkeer praktisch is. Nummer 1 ziet er draagbaarder uit, wat ook de reden is dat ik als eerst voor die, uit praktisch oogpunt, zou gaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Och jee, Innovatie
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Ik ben het met NS-Reiziger eens dat nummer 1 er het best uitziet.
Die lijkt ook het lichtst en daardoor het makkkelijkst mee te nemen.
wat ik ervoor zou betalen weet ik niet, maar meer dan €1500,- zeker niet. :o
Die lijkt ook het lichtst en daardoor het makkkelijkst mee te nemen.
wat ik ervoor zou betalen weet ik niet, maar meer dan €1500,- zeker niet. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Die bejaardentank
Ik heb nu al een hekel aan vouwfietsen en sleepkoffers, dit soort ongein erbij zit ik echt niet op te wachten, sorry.
Ik heb nu al een hekel aan vouwfietsen en sleepkoffers, dit soort ongein erbij zit ik echt niet op te wachten, sorry.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Aparte dingen. Wat is er eigenlijk met de elektrische step gebeurd? Dat was toch zo'n handig en cool apparaat dat ongeveer dezelfde functionaliteit had?
Ik denk dat ik 3 het meest comfortabel vind, 1 het meest handig, en van twee snap ik niet wat mensen er in zien: ik vind hem foeilelijk.
Wat ik ervoor over heb? Ik denk dat ik hem niet zou kopen omdat er wat mij betreft niets boven een klassieke fiets gaat, maar qua prijsindicatie zou ik zeggen: rond de 1500 euro.
Ik denk dat ik 3 het meest comfortabel vind, 1 het meest handig, en van twee snap ik niet wat mensen er in zien: ik vind hem foeilelijk.
Wat ik ervoor over heb? Ik denk dat ik hem niet zou kopen omdat er wat mij betreft niets boven een klassieke fiets gaat, maar qua prijsindicatie zou ik zeggen: rond de 1500 euro.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Ik zou een doodgewone fiets kopen, maar als ik slechts mocht kiezen uit deze drie ga ik voor model 2 omdat die het meest op een fiets lijkt. Hoeveel ik er voor over zou hebben weet ik echt geen antwoord op eigenlijk en het draaggemak zou wel bovenaan staan als ik hem de trein in zou moeten nemen.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Was die niet verboden omdat hij zo hard ging dat het onverantwoord was om hem te gebruiken zonder een helm te dragen?Vinny schreef:Aparte dingen. Wat is er eigenlijk met de elektrische step gebeurd? Dat was toch zo'n handig en cool apparaat dat ongeveer dezelfde functionaliteit had?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Ik ga geen 1000 Euro voor een vouwfiets uitgeven, en dus ook niet zoveel voor zo'n ding.
Ik kan uit deze modellen geen keuze maken. Ik heb al eens geoefend op een Segway, en dat bevalt me wel. Als ik dus al voor een nep-fiets zou gaan zou het een Segway worden.
Ik kan uit deze modellen geen keuze maken. Ik heb al eens geoefend op een Segway, en dat bevalt me wel. Als ik dus al voor een nep-fiets zou gaan zou het een Segway worden.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Ik zat ook al gelijk aan het alternatief van een Segway te denken, maar is zo'n ding ook makkelijk de trein in te dragen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Die segway is redelijk zwaar, maar heeft een trucje om hem te leren traplopen. In principe kan dat dus, mits de afstand tussen trein en perron niet te groot is.
Hoe zwaar zijn deze dingen eigenlijk?
Hoe zwaar zijn deze dingen eigenlijk?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alternatief woon-werk verkeer
OV-Fiets gaat binnenkort Segways verhuren, misschien volstaat dat al. :)
Re: Alternatief woon-werk verkeer
Die bejaardentank is vast niet te tillen. Gemotoriseerde dingen gaat het hier over he 25 km/h en een bereik van 30 km. Op rupsbanden. Op hoeveel accu's moeten we dan ongeveer rekenen denk je?Wubbo schreef:Hoe zwaar zijn deze dingen eigenlijk?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 16:30
Re: Alternatief woon-werk verkeer
:) Jawel, innovatie...
Eenieder dank voor jullie reacties. Er is inderdaad veel overlap met vouwfietsen of een Segway. Deze voertuigen zullen echter beduidend minder kosten dan een (nieuwe) Segway. Deze zijn volgens mij te krijgen vanaf E5000.
@Wubbo; Kan een segway traplopen? Of bedoel je dat de wielen 'meeduwen' terwijl je een obstakel neemt? Praktisch gezien is het lastig om een segway mee te nemen in de trein, de opvouwbaarheid van deze voertuigen zou ervoor moeten zorgen dat ze achter de banken in de coupé´s passen.
Ze wegen tussen de 15 en 25kg. En inderdaad, de ´bejaardentank´ is de zwaarste. :)
Nogmaals dank voor de reacties!
Eenieder dank voor jullie reacties. Er is inderdaad veel overlap met vouwfietsen of een Segway. Deze voertuigen zullen echter beduidend minder kosten dan een (nieuwe) Segway. Deze zijn volgens mij te krijgen vanaf E5000.
@Wubbo; Kan een segway traplopen? Of bedoel je dat de wielen 'meeduwen' terwijl je een obstakel neemt? Praktisch gezien is het lastig om een segway mee te nemen in de trein, de opvouwbaarheid van deze voertuigen zou ervoor moeten zorgen dat ze achter de banken in de coupé´s passen.
Ze wegen tussen de 15 en 25kg. En inderdaad, de ´bejaardentank´ is de zwaarste. :)
Nogmaals dank voor de reacties!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten