Alternatief woon-werk verkeer

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Wheelie2009
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 16:30

Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Wheelie2009 »

Beste mensen van ov in nederland,

Bij deze een leuke vraag voor jullie overig forum...

Graag zouden wij forum jullie mening vragen. Wij hebben een drietal gemotoriseerde voertuigen bedacht voor woon-werk verkeer. Het is de bedoeling dat deze voertuigen opgevouwen kunnen worden zodat ze ook in de trein of in de kofferbak meegenomen kunnen worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De voertuigen halen allemaal 25 km/u, en er is geen helm nodig. Ze hebben een bereik van 30km en ze zijn elektrisch. Opgevouwen zijn ze achter je aan te rollen over de grond. Af en toe zullen ze even opgetild moeten worden bij een drempel of een trap. Belangrijkst voordeel van een dergelijk voertuig is natuurlijk om je bereik en flexibiliteit uit te breiden na een treinreis, of wanneer je de auto aan de rand van een stad parkeert.

Aangenomen dat alles technisch haalbaar is, zouden we graag jullie mening vragen over de volgende dingen;

-Welke van de drie zou jij aanschaffen als je één van de drie moet kiezen?
(Denk hierbij aan uiterlijk, rijgemak)
-Hoeveel zou je (realistisch gezien) betalen voor een dergelijk voertuig?
(Ter indicatie, een goede vouwfiets kost zo’n 1000 euro)
-Hoeveel waarde hecht je aan de draagbaarheid van het voertuig?
(In de geschetste gebruikssituatie)

Laat reacties achter op het forum, en alvast bedankt voor je reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Ruben »

Nummer 2 lijkt me comfortabeler, maar nummer 1 zou ik uiteindelijk kopen. Ik zou er 2000 voor over hebben, ongeveer gelijk aan een nieuwe scooter, maar net wat aan de onderkant van de markt (toch), omdat dit ding alleen voor het forensverkeer praktisch is. Nummer 1 ziet er draagbaarder uit, wat ook de reden is dat ik als eerst voor die, uit praktisch oogpunt, zou gaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door BR628 »

Och jee, Innovatie :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Meltrain »

Ik ben het met NS-Reiziger eens dat nummer 1 er het best uitziet.
Die lijkt ook het lichtst en daardoor het makkkelijkst mee te nemen.
wat ik ervoor zou betalen weet ik niet, maar meer dan €1500,- zeker niet. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Fles »

Die bejaardentank :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb nu al een hekel aan vouwfietsen en sleepkoffers, dit soort ongein erbij zit ik echt niet op te wachten, sorry.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Vinny »

Aparte dingen. Wat is er eigenlijk met de elektrische step gebeurd? Dat was toch zo'n handig en cool apparaat dat ongeveer dezelfde functionaliteit had?

Ik denk dat ik 3 het meest comfortabel vind, 1 het meest handig, en van twee snap ik niet wat mensen er in zien: ik vind hem foeilelijk.
Wat ik ervoor over heb? Ik denk dat ik hem niet zou kopen omdat er wat mij betreft niets boven een klassieke fiets gaat, maar qua prijsindicatie zou ik zeggen: rond de 1500 euro.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door STF »

Ik zou een doodgewone fiets kopen, maar als ik slechts mocht kiezen uit deze drie ga ik voor model 2 omdat die het meest op een fiets lijkt. Hoeveel ik er voor over zou hebben weet ik echt geen antwoord op eigenlijk en het draaggemak zou wel bovenaan staan als ik hem de trein in zou moeten nemen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:Aparte dingen. Wat is er eigenlijk met de elektrische step gebeurd? Dat was toch zo'n handig en cool apparaat dat ongeveer dezelfde functionaliteit had?
Was die niet verboden omdat hij zo hard ging dat het onverantwoord was om hem te gebruiken zonder een helm te dragen? :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Wubbo »

Ik ga geen 1000 Euro voor een vouwfiets uitgeven, en dus ook niet zoveel voor zo'n ding.
Ik kan uit deze modellen geen keuze maken. Ik heb al eens geoefend op een Segway, en dat bevalt me wel. Als ik dus al voor een nep-fiets zou gaan zou het een Segway worden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Ruben »

Ik zat ook al gelijk aan het alternatief van een Segway te denken, maar is zo'n ding ook makkelijk de trein in te dragen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Wubbo »

Die segway is redelijk zwaar, maar heeft een trucje om hem te leren traplopen. In principe kan dat dus, mits de afstand tussen trein en perron niet te groot is.

Hoe zwaar zijn deze dingen eigenlijk?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Geert »

OV-Fiets gaat binnenkort Segways verhuren, misschien volstaat dat al. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Hoe zwaar zijn deze dingen eigenlijk?
Die bejaardentank is vast niet te tillen. Gemotoriseerde dingen gaat het hier over he :idea: 25 km/h en een bereik van 30 km. Op rupsbanden. Op hoeveel accu's moeten we dan ongeveer rekenen denk je? :|
Wheelie2009
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 16:30

Re: Alternatief woon-werk verkeer

Bericht door Wheelie2009 »

:) Jawel, innovatie...

Eenieder dank voor jullie reacties. Er is inderdaad veel overlap met vouwfietsen of een Segway. Deze voertuigen zullen echter beduidend minder kosten dan een (nieuwe) Segway. Deze zijn volgens mij te krijgen vanaf E5000.

@Wubbo; Kan een segway traplopen? Of bedoel je dat de wielen 'meeduwen' terwijl je een obstakel neemt? Praktisch gezien is het lastig om een segway mee te nemen in de trein, de opvouwbaarheid van deze voertuigen zou ervoor moeten zorgen dat ze achter de banken in de coupé´s passen.

Ze wegen tussen de 15 en 25kg. En inderdaad, de ´bejaardentank´ is de zwaarste. :)

Nogmaals dank voor de reacties!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten