Mag ik even kwijt #21

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Caspar »

Ik zit er aan te denken morgen een dagje te gaan treinen door Belgie, heb nog geen andere plannen/verplichtingen. Alleen het weer schijnt niet zo erg mee te werken heb ik het idee :roll:
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door |Pim| »

Karl schreef:Nee, je moet per se teveel betalen, zodat ze wisselgeld kunnen achterhouden, daar verdient NS namelijk geld aan. Als iets €15,80 kost en je rekent af met €16,00, dan krijg je dus niets terug. Gepast wordt niet geaccepteerd. :mrgreen:
Nee ik bedoel eigenlijk of ik met briefgeld daar kan betallen :P .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Geert »

Natuurlijk kan dat. ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Even een vraagje, ik wil van Groningen naar Leer. Ik heb een SOV (logischerwijs tot de grens), kan ik dan in Groningen stempelen?
Als ik mijn fiets mee wil nemen, kan dat ook met een reductie strippenkaart, valt op de Arriva-site te lezen, kan ik dat dan ook in Groningen al doen? Dat aantal strippen correspondeert dan logischerwijs niet met het aantal strippen voor mijzelf, aangezien ik het eerste stuk met SOV reis. Nu nog op de site zien te vinden hoeveel strippen dat is, maar dat komt vast goed.

Alvast bedankt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daantje »

Bij mij is de Albert Heijn juist de enige supermarkt die 's avonds laat nog (lekker, betaalbaar) brood heeft.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Karl schreef:Even een vraagje, ik wil van Groningen naar Leer. Ik heb een SOV (logischerwijs tot de grens), kan ik dan in Groningen stempelen?
Als ik mijn fiets mee wil nemen, kan dat ook met een reductie strippenkaart, valt op de Arriva-site te lezen, kan ik dat dan ook in Groningen al doen? Dat aantal strippen correspondeert dan logischerwijs niet met het aantal strippen voor mijzelf, aangezien ik het eerste stuk met SOV reis. Nu nog op de site zien te vinden hoeveel strippen dat is, maar dat komt vast goed.

Alvast bedankt.
Ik meen dat het 7 strippen is vanaf Nieuweschans, maar dat je die al in Gn mocht aftikken :pos: (zou een mooie boel worden, iedere keer 20 man die in 1 minuut naar die ENE stempelautomaat op het perron van Nieuweschans duiken en weer terug de trein in, in die ENE minuut haltering aldaar.... ;) )

Voor de fiets zou ik dat gemakshalve ook doen :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Wubbo »

Pimz0r schreef:2. Als ik bijvoorbeeld vanuit eindhoven naar roosendaal moet.
Je mag 3 reisroutes nemen:
- De snelste
- De comfortabelste (als in minste overstappen)
- De reis met de minste tariefeenheden

In principe mag je je reis op elk tussengelegen station onderbreken. Dit natuurlijk met uitzondering van de comfortabelste route: als je meer gaat overstappen op een route met de minste overstappen is het niet meer de route met de minste overstappen. Maar van Eindhoven naar Roosendaal mag je op alle tussengelegen stations uitstappen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:
Pimz0r schreef:2. Als ik bijvoorbeeld vanuit eindhoven naar roosendaal moet.
Je mag 3 reisroutes nemen:
- De snelste
- De comfortabelste (als in minste overstappen)
- De reis met de minste tariefeenheden
Voor Ehv - Rsd zijn alle 3 de opties ook eigenlijk dezelfde route, daar is geen gein aan :P ;)

Maar daar zou je in andere gevallen natuurlijk ERG creatief mee kunnen omgaan :idea: :mrgreen:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:In mijn ogen is er in deze AH, Haarlemmerdijk in Amsterdam, een wanbeleid door het management daar.
Dan noem je er ook wel één... Het lijkt wel of die dagelijks kerst/koninginnedagtaferelen hebben.. Echt slecht is die winkel zeg. Maarja, dat krijg je als je een piepklein magazijn hebt en minileveringen krijgt (grote vrachtwagens passen niet op de Prinsengracht!). Maar wel 24/7 klanditie hebt waar je U tegen zegt. Meer wanbeleid van Albert Heijn (die op elke onmogelijke plek willen zitten) dus, in mijn opzicht. Maargoed, dat het een verwaarloosde winkel is kan ik niet omheen, stokoud meubilair, personeel dat in hun gewone kloffie achter de kassa staat te prutsen, zou tijd zijn voor een frisse wind daar.

En tja, zelf werk ik in een XL-filiaal in een rustigere (vogelaar)wijk in Zaandam, gebeurt zelden dat het er zó erg aan toe is, hoewel het na pinksteren weer janken met de pet op was. In Amsterdam is er binnen de centrumring sowieso geen fatsoenlijke AH te vinden, daarvoor moet je toch meer naar de woonwijken als Oud-West, Oud-Zuid etcetera, de wijken net buiten het centrum.

En over omzetten gesproken; de weekomzet ligt hier (XL) tussen de 7 en 8 ton, in een normale week. De winkels in de centrumring van Amsterdam hebben geen tekort aan klanditie alleen het voorraadbeheer, tja... daardoor lopen ze zó-veel omzet mis.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Ik kreeg daarnet een onderdeel geleverd vanuit Nederland maar in plaats van dat er eentje in de doos zat, lagen er twee in. Nou is dat opzich niet zo spectaculair, zoiets komt wel vaker voor maar ik vraag me echt af of ze het teveel geleverde onderdeel nog terug willen hebben want de verzendkosten naar Nederland bedragen 9 euro en het onderdeel kost maar 5,50 euro. :lol:
We zullen zien wat voor antwoord ze me geven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

Voorraadbeheer is ook harstikke lastig. Ik heb bij de McDonald's een paar weken meegeholpen om het op de rails te krijgen omdat het volledig uit de hand liep, maar je hebt en strenge eisen vanuit het hoofdkantoor, en strenge regels vanuit de leverancier (Bij de McDonald's zijn bedrijf en logistiek gescheiden), je wil geen neeverkoop maar ook niet zulke voorraden dat het niet in het magazijn past of dat het vervolgens als verspil weer in de vuilnisbak geflikkerd wordt (en nog hogere heffing betalen aan het eigen recyclebedrijf). Het moet allemaal betaald worden uit de omzet, en het hoofdkantoor wil ook wel geld zien natuurlijk. Het is geen wonder dat er veel bedrijfstrainingen en cursussen voor zijn, het is niet zomaar op te lossen.

Alhoewel, op een gegeven moment had een manager zijn laatste keer shift, waarbij ook de levering van MLS (McDonald's Logistiek en Service) zou binnenkomen. Omdat het probleem met de voorraden maar bleef spelen, hadden we een extra grote bestelling nodig (bij een normale levering bij de mac zo'n 6-7 karren, ja, vergeleken met een supermarkt weinig). De dag ervoor dus een bestelling geplaatst, bijna direct na plaatsen gebeld door MLS of de bestelling serieus was, ja, dat was het. De volgende ochtend stond een vrachtwagen met 24 karren voor ons voor de deur. Toen was voorlopig het probleem wel opgelost :mrgreen: Maar verspil was zeker een groot probleem, er verdwenen gewoon bergen met sla in de verspil omdat er te veel op de broodje werd gegooid, en verkeerd getapte dranken gewoon in de gootsteen werden gegooid zonder deze af te schrijven. Dan verdwijnt er op onduidelijke manieren voorraad, ontstaat er een voorraadverschil t.o.v. van de computer en worden de eisen uit het pocketboekje (een soort McDonald's bijbel die elke crewtrainer en manager uit zijn hoofd moet weten) niet gehaald. De praktijk zal bij een supermarkt wel iets anders zijn, maar de theorie hetzelfde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Jurjen schreef:Hier laadt 'ie wel in IE. Wellicht een of andere veiligheidsfunctionaliteit die foto-uploaden.nl opeens op een zwarte lijst heeft gezet? (Ik krijg in Chrome ook altijd een waarschuwing als iemand foto's heeft geupload via budapest-photo.hu o.i.d. ='))
webguy schreef:Dat is geloof ik over sinds euhm, iemand achter slot en grendel zit.
Alleen voor hoe lang nog?

Gegeven deze gang van zaken stuurt de rechtbank aan op een voorwaardelijke straf voor de 22-jarige Zeistenaar, met als bijzondere voorwaarde verplicht reclasseringscontact en behandeling, mogelijk in een Forensisch Psychiatrische Kliniek ... ... ... De rechter drukte V. op het hart om de aanwijzingen van de reclassering op te volgen. V. werd al vaker voorwaardelijk veroordeeld. Het laatste reclasseringscontact eindigde in ruzie. :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Vinny »

In mijn ogen is er in deze AH, Haarlemmerdijk in Amsterdam, een wanbeleid door het management daar.
Ik deed er vroeger op zondagavond wel eens mijn boodschappen, maar ik ben uitgeweken naar de AH op de Dam of op het Museumplein, welke veel prettigere winkels zijn. De winkel waar ik altijd met veel plezier mijn boodschappen doe is de AH op de Frederik Hendrikstraat, bij het Hugo de Grootplein. Een ruime winkel met een goed assortiment en prettig personeel. :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door deadlock »

Woei! Vanavond vier ik lekker mijn verjaardag. 20 kratjes pils ingeslagen en 6 flessen cola en 10 zakken chips *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Wubbo »

Weten we gelijk waarom die AH leeg was :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Justin »

Haha, weer een zorg minder dan toch :P. Of meer, hoe je het bekijkt!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door deadlock »

Het is allemaal EuroShopper pils heur ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door deadlock »

Wat is dit trouwens allemaal voor haat tegenover de beste supermarkt van Nederland. DE SPAR (Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig) is chill. Kan de eigenaar altijd bellen voor een kratje pils :pos:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Droevig Etablissement, Schandalige Prijzen, Assortiment Ruk. :neg:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Wubbo »

Ik krijg bij de Spar altijd zo'n kampwinkel-idee. Ze hebben niet wat je wilt hebben, en wat ze wel hebben is te duur.

Misschien scheelt het ook dat ik eigenlijk alleen op de Wadden naar die winkel ga: op Schiermonnikoog hebben ze alleen maar een Spar. En om nou je dagelijkse boodschappen op het vasteland te doen... Dat kost zoveel tijd (qua geld zal het niet veel uitmaken denk ik, dat bootkaartje haal je er wel weer uit ;-)).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Ik kom alleen bij Spars op vakantie in Nederland, omdat die in van die kleine dorpjes zitten waar je dan doorheen fietst of wandelt en volgens mij zit de Spar in verhouding tot andere supermarkten meer buiten de Randstad.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

De Spar zet wel heel duidelijk in op buurtwinkeltjes, en niet op de winkel waar je je wekelijkse boodschappen doet volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Karl schreef:Ik kom alleen bij Spars op vakantie in Nederland, omdat die in van die kleine dorpjes zitten waar je dan doorheen fietst of wandelt
Van die kleine dorpjes zoals Utrecht ja. Idyllisch! :lol:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

De Uithof is toch een dorp. ;)

In Utrecht kom ik alleen bij de AH op Hoog Catharijne.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Geert »

Daar wil je rond 18/19 uur echt niet zijn, over het algemeen. :(
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten