Mag ik even kwijt #21

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Dat ik vandaag te horen heb gekregen dat mijn jaarcontract nu al omgezet wordt in een vast contract in plaats van 1 december pas 8-) :pos:

Dat is echt vet relaxt, en ZEKER nu. :pos:
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door pytoyo123 »

Wubbo schreef:Vandaag de Jumbo in het Utrechtse winkelcentrum Overkapel uitgeprobeerd. Mooie winkel, goed assortiment, vriendelijk personeel, alleen niet overal de meest logische indeling. De blikken bruine bonen staan naast de pannenkoekenmix bijvoorbeeld, terwijl ik ze in de buurt van de groente zocht. Veel vers ook. Die winkel ga ik vaker bezoeken! :pos:
Jumbo is best wel duur hoor!!!
Je heb wel gelijk over de indeling. Ik zit wel bijna 45 min. te zoeken naar een paar producten.
Soms na het treinenspotten (vooral rond de kerst) ga ik ff naar de jumbo koffie drinken en even wat te gaan eten. Ach voorproefen vindt ik altijd leuk! :lol: . Ze hebben ook een soort kantine of hoe jullie het noemen haal ik wel Worst of kip.
(LEKKER :D :D)
Maar voor boodschappen ga ik de volgende keer maar de AH of Dirk van der broek doen!
Maar Dirk van der broek is wel supergoedkoop!!!
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Jumbo duur? Nog nooit bij Spar en Super geweest?
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Stefan »

Zo, ik ben weer thuis.. Ik ben nu terug van een studiereisje van school en ik ben werkelijk gebroken.. Kwam gisterenochtend om 5.00u aan bij het hotel en om 7.30u ging de wekker. :lol: Dus ik ga zo even slapen voor leven. :P

Daarna heb ik vanaf Berlijn tot Rotterdam heerlijk opgevouwen gezeten in een Van Hool T917.. Ze hebben er zoveel mogelijk stoelen ingepropt, verschrikkelijk. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Ik heb wel een vermoeden waar mijn pakje bezorgd is maar laat DHL eerst maar eens uitzoeken wat ze fout gedaan hebben voordat ik zelf op zoek moet naar dat pakje.

Niet dat de pakketdienst daar wat aan kon doen maar een aantal jaar geleden kreeg ik een pakje waar voor getekend moest worden en ook legitimatie getoond moest worden maar de doos was gewoon leeg! Ik bleef maar zoeken tussen die schuimpjes in waar de "inhoud" nou toch was. :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:@Dexter: richting station niet natuurlijk, de andere kant op wel. Da's dus precies hetzelfde als die in Utrecht :wink:
Ja, maar ik doe meestal mijn boodschappen als ik van het station kom en naar huis ga, dan moet je wel oversteken. Ik vind het een beetje lastig om mijn boodschappen eerst mee naar m'n werk te nemen. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door BR628 »

Zo hoort stoom te zijn. Anno vandaag dus.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Voorraadbeheer is ook harstikke lastig. Ik heb bij de McDonald's een paar weken meegeholpen om het op de rails te krijgen omdat het volledig uit de hand liep, maar je hebt en strenge eisen vanuit het hoofdkantoor, en strenge regels vanuit de leverancier (Bij de McDonald's zijn bedrijf en logistiek gescheiden), je wil geen neeverkoop maar ook niet zulke voorraden dat het niet in het magazijn past of dat het vervolgens als verspil weer in de vuilnisbak geflikkerd wordt (en nog hogere heffing betalen aan het eigen recyclebedrijf). Het moet allemaal betaald worden uit de omzet, en het hoofdkantoor wil ook wel geld zien natuurlijk. Het is geen wonder dat er veel bedrijfstrainingen en cursussen voor zijn, het is niet zomaar op te lossen.
Bij AH wordt het allemaal automatisch gefixed (computer houdt de voorraad bij en voorspelt de prognose, bestelt aan de hand van deze gegevens) - maargoed, daar wordt natuurlijk zoveel gejat en gepakt dat het moeilijk wordt de voorraad te alle tijden correct in de computer te hebben. Verder, die kleine vrachtwagentjes die er komen zetten natuurlijk geen soden aan de dijk, het aantal klanten is er enorm, maar ze hebben een klein magazijn van likmevessie. Het is gewoon een typisch voorbeeld van "AH wil kosten wat het kost overal willen zitten" - die plek is totaal niet geschikt om grote hoeveelheden te verkopen. De klanten zijn er, maar het pand en de toevoerwegen zijn erg ongeschikt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

Tuurlijk, de computer doet op basis van de verkopen een hoop, maar uiteindelijk moest de bestelling handmatig goedgekeurd worden door de suggesties van de computer over te nemen. Maar als er dan managers waren die een bestelgroep oversloegen was je de sigaar, en je hebt zeker last van verspil (tht verstreken, gevallen producten) en bij een supermarkt ook diefstal inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daan »

Pfff, kunnen die bejaarden die met 80 over de snelweg sukkelen daar zo spoedig mogelijk weg worden gehaald? Levensgevaarlijk :x
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Bee schreef:Voorraadbeheer is ook harstikke lastig.
Dat ondervond de Kiosk op Ede-Wageningen ook. Donderdagmiddag was daar al het bier al uitverkocht, en vrijdagmiddag nog steeds :neg:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door mb90 »

Ik zag net Lee Towers met zijn Cadillac naast mij voor het stoplicht staan op de Vaanweg in Rotterdam. Zijn (mooie) wagen viel al op en toevallig zat hij erin. :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Daarnet iemand met luide klap tegen het afsluitpaaltje bij de achter-inrit geknald, en vluchten he...
Maar we hebben zijn kenteken gelijk doorgebeld aan de politie. :lol:
De shock-absorber in het paaltje heeft zijn best gedaan maar de klap was dermate groot dat het paaltje redelijk schade heeft opgelopen, tja die heeft geen lang leven gehad want hij staat er pas sinds 15 april.

Update: Politie is langs geweest om schade te bekijken en het onderdeel van de bumper mee te nemen wat op de straat achter gebleven was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

No offense, maar hadden ze niks beter te doen ofzo?
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door dennistd »

Vorig jaar is hier ook een auto tegen een lantaarnpaal gereden die daardoor helemaal om lag, politie was er na 10 min ofzo al om te kijken of de nog iets konden vinden als bewijs (alleen kenteken dat we hadden schijnt niet genoeg te zijn, een stukje lak dat op de grond lag was ook belangrijk).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Opzich ook wel logisch, anders zoek ik een paaltje wat kapot is/rij er zelf één kapot en dan geef ik jouw kenteken door.
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

webguy schreef:No offense, maar hadden ze niks beter te doen ofzo?
Twee jaar geleden met die gestolen scooter aan het einde van de camping, stonden ze met vier politieauto's, aanhanger en sporenonderzoeksteam op de camping. Dus dit viel wel mee. :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

Ik krijg zo het idee dat ze in Luxembourg een groter budget per inwoner hebben bij de politie dan hier :) Maar ok :) Als het helpt tegen misdaad klaag ik niet :)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Mark »

We gaan naar Zuid-Afrika :D 8-)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

webguy schreef:Ik krijg zo het idee dat ze in Luxembourg een groter budget per inwoner hebben bij de politie dan hier :) Maar ok :) Als het helpt tegen misdaad klaag ik niet :)
Zou best kunnen, heb het nooit opgezocht ofzo. Mooi woord hebben ze hier trouwens voor het doorrijden na een aanrijding: Fahrerflucht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

Hit&run toch :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Caspar »

Gister weer eens de AH bezocht aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam;

Zoals gebruikelijk was het er weer een zooitje, en ik had 10 minuten de tijd om 3 pakken ijs uit de vriezer te halen en af te rekenen, helaas na 10 minuten stond ik nog steeds in de rij, en spullen dus maar teruggedaan en geen ijs op het werk.

Afbeelding
Afbeelding

Toevallig sprak ik er nog wat mensen over, die hier regelmatig komen, en niet geheel toevallig blijkt dat ik niet de enige ben die hier foto's van heeft gemaakt. Ook in de rij aan de kassa hoorde ik mensen klagen: het is hier ook altijd zo'n bende... of: iedere keer is het hier weer raak. etc etc.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door M57 »

Gevalletje Westers luxeprobleem ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Caspar »

Ja maar de AH is dusdanig duur dat ik er wel enige service voor verwacht. Een Jumbo of Dirk is stukken goedkoper en ziet netter uit. Zelfs de Lidl bij mij om de hoek ziet er verzorgder uit.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door M57 »

Dat bedoel ik :p
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten