Mag ik even kwijt #21

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Karl »

Wat een gezeik, ik laat maar niets met DHhell bezorgen.
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Ik heb daarnet even met een andere camping gebeld die dichtbij het afleveradres ligt, maar ook daar is het pakje niet bezorgd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

Niet dezelfde buurman steeds die het wel leuk vindt om pakketjes te ontvangen?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Haha, in ieder geval zal het bij een niet zo'n eerlijk persoon zijn terechtgekomen, anders weiger je het direct al bij levering of als je het te laat opmerkt dan meld je je bij DHL dat het verkeerd bezorgd is toch...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door tsov »

Heinz! :D
Afbeelding
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door MdJ »

HEINZ :D
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door mb90 »

De afgelopen nacht heb ik voor het eerst aan het treinspoor gewerkt. :) Een aantal lijmlasjes van spoor 1 en 2 tussen het wisselcomplex ten westen van Schiedam Centrum en de Brug over de Schie zijn opgefrist. Soms moest het spoor ook gelijk even opgekrikt worden. De regen viel gelukkig toen nog mee, het echte werk begon pas toen we aan het inladen waren om een uur of 4. 8-) Onderweg nog wat dode vogels gezien en nog een overstekende egel.
Het was overigens wel apart om aan het begin van het werk alle inrukkende metro's en de laatste reguliere (lege) treinen langs te zien komen en om ze aan het eind van het werk langzaam weer in dienst te zien komen. Zag nu ook bussen die ik normaal nooit zie, zoals CXX-Buslijn 223 vanaf Rotterdam Zuidplein naar de Maasvlakte die maar 1x per dag rijdt (om 5:29 uur) en de laatste BOB-bussen.

Vannacht ga ik naar Den Haag HS om 2 Engelse wissels een grote beurt te geven. Welke 2 weet ik niet. Ik heb in ieder geval een keuze uit 16 Engelse wissels rondom het station. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

Nou, de camper is nog geen 24 uur weggeweest :? Ik begrijp maar niet wat een britse camper te zoeken heeft op een parkeerterrein in een hoekje van Diemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daan »

Zijn die lui nou alweer terug?! :shock:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door MdJ »

De aanhouder wint... Gewoon weer de politie bellen, totdat ze daar elke dag gaan controleren...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

Heb ik ook gedaan, maar dit keer zouden ze pas morgen komen, de avonddienst zou al begonnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door STF »

Alle banden leksteken helpt ook niet, want dan komt ie er zeker niet meer weg. :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

Nou, het begint er steeds meer op te lijken dat ik van september tot januari in de VS zit. Ik heb zelfs al binnen 4 uur nadat ik een oproep liet plaatsen waarschijnlijk een goede, betaalbare kamer. Dat kreeg ik in Nederland niet voor elkaar... Enige nadeel is nu nog een visum dat moet worden geregeld, wat geen kleine opgave is voor de VS.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Mag ik even kwijt dat linux nog LANG niet in de buurt komt van een aanvaardbaar alternatief voor Windows? :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

Tja, eigenlijk is het appels met peren vergelijken, maar er zijn ook voor linux best goede directory services enzo... En ja, de sysadmin moet wat meer tekstkloppen inplaats van 1001 keer klikken op OK, maar het idee is hetzelfde.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Daan »

Goeie vergelijking tussen die twee is inderdaad niet echt mogelijk. Heb al aardig wat met Linux gewerkt, maar ben nog steeds niet overtuigd dat dat beter is of zo. Doe mij maar Windows. Al kan je met Linux ook heerlijk prutsen en knutselen, en stabiel is het ook zeker, maar het is gewoon niet makkelijk in het dagelijks gebruik.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

Mjah, als je het moet betalen voor een commercieel bedrijf, dan is het altijd een lastige afweging. Meer geld in personneel steken of in Windows licenties, dat ook door leken "beheerd" kan worden... (Voordat ik afgeschoten wordt: niet alle Windows sysadmins zijn leken, maar veel doen alsof en zijn eigenlijk echt leken)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Geert »

Iedere tool voor de juiste taak. Linux wordt veel gebruikt als webserver platform, daar is Windows duidelijk even populair als Linux of minder populair dan Linux. Linux als desktop zie je ook niet veel in bedrijven, hoewel het voor sommige toepassingen wel goed werkt (opticien Pearles heeft bijvoorbeeld Linux geinstalleerd op alle computers in de winkels zag ik vorige week). Vergeet ook niet dat de Linux en -soortgenoten erg populair zijn in bepaalde branches; las vanmorgen nog dat KLM/Air-France is overgestapt op Linux. Dat gaat dan wel over de servers.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Caspar »

Morgen picknick in het park met collega's, alleen het weer laat het denk een beetje afweten. Al was het vandaag best lekker. Wat me opviel vandaag, maar 4 treinen (van de 200 ofzo?)in totaal vertraagd tussen Utrecht en Amsterdam tussen 16u en 23u vandaag. :D (grootste vertraging 9 minuten)

En tijdens een fietstochtje zag ik een HTM stadsbus kapot staan, bij Schiphol. Er was een busje van een of ander storingsploeg bij aan het sleutelen. Wat zou die bus daar doen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Suus »

HTM rijdt ook pendelbussen op Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Ik heb eeebuntu op mijn eeePC gezet
Op een systeempartite van 4 GB. Groter kon niet.
Ik heb er WINE op gezet om windows apps mee te kunnen draaien
Daarmee heb ik HAFAS geinstalleerd. Alleen de treinplanner Duitsand/Europa.

eeebuntu: 860 MB iso (dus hooguit 1,5 a 2 GB in het echt)
WINE: 75 MB
HAFAS: 252 MB max

samen: 2,3 GB max.

En als ik HAFAS updates wil downloaden (60 MB) dan "is de schijf vol".

Schijt linux :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door webguy »

Tja, daar vraag je me ook wat :P Linux op zo'n specifieke platform vraagt me ook wat. Die 4Gb zal wel met het FAT16 te maken hebben op de SSD :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Wubbo »

Is dat met uitjes of met ketchup?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Is dat met uitjes of met ketchup?
Met rondvliegende tandwielen dalek :evil: Dus iig met bloed. Maar jij mag het ketchup noemen hoor :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #21

Bericht door Ruben »

Na mijn internet met een nieuw kabeltje gefixt te hebben, begaf het toetsenbord het, onder het mom van lege batterijen. Ik dus nieuwe batterijen halen, maar er gebeurde niks. Paar keer met het connect knopje spelen, tot ik tot mijn verbazing letters op het scherm zag verschijnen... Blijk ik nu mn pc gekoppeld te hebben aan wat ik denk het toetsenbord van mijn bovenbuur is!! Hoe erg is dat! Ik dus hele gesprekken kunnen volgen. Ga zo een bedraad toetsenbord halen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten