Mag ik even kwijt #23

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Suus »

Mja, ik moet toegeven, bij de McDonald's gingen we om 0:15 ook alvast de shakemachine spoelen (we gingen om 0:30 dicht), en aangezien het nog een oud model met bunkers onder druk was, duurde het schoonmaken ook vrij lang. En ja, we hadden twee shakemachines, maar de andere had een dergelijk lange pasteurisatiecyclus dat die al om 9/10 uur schoongemaakt en uitgeschakeld moest worden. Frisdrank/IJs hadden we wel altijd tot sluitingstijd.

Maar KVA (Kip Vis Appel, ook wel bekend als BOB)/Grill/Frites gingen we gewoon tot het bittere eind mee door (en we hadden schoonmakers daarvoor die de zooi voor ons opruimden).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door MdJ »

Mark schreef:Sja... het enige wat ik met bloemen te maken heb is ze uit de vrachtwagen halen en ze dan richting kassa brengen. Maar zelfs ik heb al een paar keer de vraag gehad hoelang bloemen mooi blijven, of ik de steeltjes wou afknippen.

We zijn verdomme een supermarkt die toevallig ook wat bloemen & planten verkopen. Als klanten geen steeltjes willen, of ander advies, gaan ze maar naar de speciaalzaak 50 meter verderop :lol:
'T mooiste is nog dat als je een negatief advies geeft (ala " Moah, als u nu snel naar huis fietst, dan heeft u nog een half uurtje plezier ervan") kopen ze meer dan een positief advies (ala "week tot 10 dagen ongeveer, met dit weer iets minder"). M'n baas heeft het een keertje uitgeprobeerd eergisteren. En bij verschillende mensen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Justin »

Stond vandaag weer eens in Almelo te shoppen. Wilde een leuke jas kopen. Hmmm lastig, kon niet tussen twee jassen kiezen. Dan maar allebei :P. (De een heb ik gekregen van mn zus/zwager voor mn verjaardag/slaging van vorige maanden :P; de ander had ik gekocht met een cadeaubon + bijbetaling) :lol:

En ik krijg tranen in mn ogen van Time to Say Goodbye van Boccelli op dit moment....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Ardan »

Ik heb al ontzettend lang een prangende vraag, die de Twentenaren onder ons vast wel kunnen beantwoorden. Als je van Hengelo naar Enschede rijdt (per spoor natuurlijk, hoe anders?), dan rij je het Hengelose emplacement af, en vlak daarna komt de aftakking van het goederenspoor naar het industrieterrein. Vlak voor een overweg ligt er een soort van halte naast dat spoor, compleet met bankjes en vuilnisbak! Wat is dat nou toch? Ooit een station/tijdelijke halte geweest, of is het een gevalletje als Leeuwarden Achter de Hoven?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Daan »

Da's halte Fanny Blankers-Koen, zie hier: http://www.verlatenspoor.nl/minireporta ... age2-1.htm
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Mark »

Leuk dat dat eens in de zoveel tijd weer opduikt.
Het bordje is laatst wel verdwenen :shock:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door htm_tram »

nog even over de supermarkt ;)

Bij de jumbo waren we verplicht mee te lopen met de klant als ze iets zochten, daar maakt een aantal klan veel misbruik van. En dan niet 1 keer, maar elke week, elke week dezelfde producten :roll:

Ik zit nou tijdelijk bij de AH op de broodafdeling. Ik sta vaak tot 22.00. maar omdat daarna eerst de kassalades naar de kluis gaan probeer ik samen met wat andere collega's om voor de kassa procedure weg te gaan. 22.00 sluiten ze en 22.05 beginnen ze met die procedure, we willen dus echt om 22.00 weg, je krijgt ook maar betaalt tot 22.00. Als je dus vastzit tijdens die kassaproceduren zit je daar minstens een half uur vast zonder dat je betaalt krijgt. Mocht ik een keer vast zitten dan help ik de andere afdeling met spiegelen. Zo hebben we van 21.00 tot 22.00 meestal niks te doen dus gaan we alvast schoonmaken. eeerst de oven en natuurlijk als laatst de snijmachine. Mochten er nog klanten komen om 21.55.

Ook zorgen wij er voor dat er naast de stokbroden ook al een paar gesneden stokbroden liggen. Mischien een tip voor de andere filialen :?: :!:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Daan »

Als wij officieel om 20.00 vrij zijn maar om wat voor reden dan ook tot 20.15 of 20.30 bezig zijn, schrijf ik die uren ook...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Meltrain »

Bij onze Jumbo zijn we altijd zo laat klaar, dat we gewoon betaald krijgen tot wanneer we werken, al is het klok-systeem wel afgerond op kwartieren, in ons nadeel uiteraard.
Dus als er tot 1:30 gewerkt wordt, wordt er tot 1:30 betaald (tenzij het kloksysteem het verkeerd afrondt, maar dan kun je dat gewoon zeggen) en ja: dat komt wel eens voor. (Overigens ga ik dan altijd 'al' om 0:30 weg, aangezien ik anders mijn laatste tram mis. ;) ).
Overigens geldt dit voor DKW: ik weet niet hoe het bij de andere afdelingen is.

Over het meelopen: meestal loop ik gewoon mee met de klanten en vind dat ook totaal niet erg. Alleen als ik soms geen zin heb en het product écht niet te missen is (bijv.: 'waar staan de eieren?' als ik één pad verder sta), dan wijs ik de klanten gewoon waar ze moeten zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Suus »

Klokmachines zijn in dat soort situaties ideaal, alleen het afronden naar kwartieren is dan weer een beetje jammer. Enige jammere was dat er bij de McDonald's een manager was die op de computer elke twee minuten ging kijken of iemand die pauze had niet een seconde te laat was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door STF »

Pff is dat weer nieuw; een houdbaarheidsdatum op schoonmaakhandschoenen? Haalde vannacht een nieuw paar uit de verpakking, staat er tenminste houdbaar tot november 2012 op gedrukt. We slaan ook helemaal niet door in de wereld he. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Suus »

Zit er niet een anti-bacteriële laag op ofzo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door STF »

Nee volgens mij niet.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door htm_tram »

@meltrain,

Er zit een verschil tussen jou filiaal en mijn filiaal waar ik heb gwerkt, die in voorburg is 2x zo groot ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Fles »

STF schreef:Nee volgens mij niet.
Dan gaat het rubber brokkelen vanwege uitdroging. Denk ik.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daan schreef:Als wij officieel om 20.00 vrij zijn maar om wat voor reden dan ook tot 20.15 of 20.30 bezig zijn, schrijf ik die uren ook...
Klopt, maar voor bedieningsafdelingen (Brood, Kaas, Deli, Grill&Steak) geldt dat niet, in mijn filiaal althans. Die krijgen gewoon tot 22.00 uitebetaald en dan moeten ze maar zorgen dat alles rond dat tijdstip is schoongemaakt en klaargezet voor de volgende dag. En terecht, als je ziet hoe die mensen soms uit hun neus zitten te eten uit verveling...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door htm_tram »

Bij de AH in voorburg gaan de medewerkers van de deli en brood al om 21.00 weg en ze krijgen betaalt tot 22.00 :?

@ziggy

Vind je het gek als wij op zondag met 3 tot sluit moeten werken. De winkel is tot 18.00 open en 16.00 waren we al klaar. Ik heb me toen maar nuttig gemaak bij de kassa want daar hadden ze 2 zieken.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Karl »

Het middelsnelle gedrocht op wielen heeft van NS de naam 'Fyra' gehad. Tsja...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Meltrain »

Zometeen heb ik mijn diploma uitreiking. :D
Gisteren was ik al bij de uitreiking van vrienden van me op HAVO, dus ik weet al een beetje wat ik kan verwachten, maar op het VWO ligt het slagingspercentage ietsje lager, dus ik ben benieuwd hoe ze de tijd volmaken. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door webguy »

Sowieso is t meestal bij VWO uitbundiger toch? VMBO stelt uitreiking niks voor, en VWO hebben ze meer tijd/geld voor een uitreiking :P
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door htm_tram »

Dat kan kloppen, ik heb vmbo gedaan en ik stond binnen 50 minuten weer buiten... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door mb90 »

Hmm, dan ligt het misschien net aan de school. Ik ben 2 jaar terug 2,5 uur binnen geweest voor mijn diplomauitreiking op het VMBO.

Edit 21:50 uur: Zojuist kwam er hier heel veel hulpdiensten langs opweg naar Zwembad Charlois bij het Zuidplein wat 3 straten verder ligt. Nadat er 2x een melding van onwel geworden personen was, bleek later dat er een chloorlekkage is. Ben benieuwd hoe het verder gaat, ik heb mijn raam al dicht gedaan en ik ga er maar niet heen om te kijken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door ODRAIL »

Zojuist service pack 2 van windows vista op m'n pc geinstalleerd. Het ging wonder boven wonder in 1 keer goed :wink:. Het draait weer als een zonnetje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Suus »

Wij waren met 56 VWO-leerlingen twee jaar geleden, en het duurde uren, maar vooral omdat we eens even flink voor schud werden gezet :P Ze hadden de oude doosch met foto's opengetrokken, en het was zeer regelmatig lachen, gieren en brullen. En ook nog de afdelingsleider (normaal een nette man), die opeens als Quizmaster in een glitterpak tevoorschijn kwam (en we met draadloze stemkastjes een quiz gingen doen), voor de helft allerlei cadeautjes, bijna iedereen een interview op het podium. Ik had geluk met de foto's, want die van mij kwam van het Wiskundeweekend toen ik in de zesde zat. Ja, 30 uur in een eigen vakantiehuisje in Garderen met een paar klasgenoten wiskundige problemen oplossen :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten