Mag ik even kwijt #23

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Daan »

KM46 schreef:Zojuist service pack 2 van windows vista op m'n pc geinstalleerd. Het ging wonder boven wonder in 1 keer goed :wink:. Het draait weer als een zonnetje.
Ik heb hem al een weekje draaien, zonder problemen :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Justin »

Ach, mijn VWO-delegatie bestond uit 16 VWO'ers (dat was al zonder het aantal gezakten)... Dus we werden maar samengevoegd met de havo. Was erg warm :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat mijn school ietsje groter is en was :P Toen ik er op kwam waren er 1500 leerlingen en 2 gebouwen zonder noodlokalen, toen ik wegging waren het er 2500 met drie gebouwen (een was gesloten, twee nieuwe erbij) en in totaal 18 noodlokalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door deadlock »

Amagawd! Nog maar één dagje *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm, ik heb die hele uitreiking gemist, vanwege vakantie. Dus ben gisteren maar ff naar school gegaan om een krabbeltje te zetten. Duurde niet langer dan 10 minuten :mrgreen:.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door STF »

Ik had de uitreiking destijds ook gemist, paar maanden later maar eens opgehaald; met 30 seconden stond ik weer buiten, heb het diploma nog niet eens ondertekend ofzo. :lol:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Mikos »

... dat ik vandaag een nieuwe Wii heb ontvangen, die ook niet werkt naar behoren?

Vorige week een LAN-adapter gekocht voor de Wii, zodat ik online tegen mijn vriendin kan spelen, die ook een Wii heeft. LAN-adapter erin, en spelen maar! Niet dus. Gebeld met Nintendo: U moet een cross-cable hebben om te kunnen spelen.

Flauwekul, want internetten kun je ook met de gewone, en daarmee verstuur je ook gegevens terug naar het modem. Maar goed, zoals ze willen, ik een cross-cable gekocht (de verkoper maakte me nog uit voor gek, thuis werkte het bij hem ook met de gewone kabel). Installeren en spelen maar! Niet dus. Gebeld met Nintendo: Dan moet u van uw modem, uw router én van de Wii 5 minuten de stroom eraf halen, zodat alles wordt gereset.

Flauwekul, alles werkt in één keer... Maar goed, zoals ze willen, ik de hele zooi gereset (dan kunnen ze niet zeggen dat ik niet volgens het boekje heb gewerkt). Aanzetten en spelen maar! Niet dus. Gebeld met Nintendo: Ik word er nu een béétje moe van, mag ik dan nu iemand aan de lijn die wél verstand van zaken heeft en er dieper op in wil gaan dan alleen het oplezen van het standaard fouten scherm. Ik kreeg zowaar iemand aan de lijn die verder zocht. Na alles geprobeerd te hebben wat hij maar kon verzinnen, besloot hij dat het niet anders kon dan dat het in de LAN-adapter zat. De Wii herkende immers de LAN-adapter niet (er verscheen geen MAC-adres).

Zou heel goed kunnen. Ik naar de MediaMarkt, kreeg netjes een nieuwe. Installeren en spelen maar! Je raadt het al, niet dus. Weer met Nintendo gebeld. Nee, diegene is er niet meer en ik zou niet beter weten dan het standaardscherm, dus belt u morgen maar terug. Juist.
Dag erna teruggebeld en het was kort maar krachtig: Stuur de hele handel maar op, kijk ik er wel naar en dan zien we wel.

Vandaag een gloedjenieuwe Wii ontvangen (wel alle spelgegevens weg, maarja dat hoort erbij), LAN-adapter erbij, plug and play! *hele diepe zucht* Niet dus. Degene die het behandelt heeft is er vandaag natuurlijk niet, dus die belt vanzelf terug...
Gek word ik er van. Met datzelfde (jaja, cross-)kabeltje dat in die Wii gaat werkt de laptop die ik erop aansluit wel gewoon, ik kan er gewoon mee internetten. Ik word er wat moedeloos van. :roll:

Zo, dat wilde ik even kwijt, misschien iemand anders nog een idee?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door webguy »

Als je zin in een advontuur heb kan je je laptop als access point/hotspot instellen met Internet Connection Sharing in XP :) Dan kan je je Wii draadloos op het internet aansluiten :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Mikos »

Ja, ik heb al aan draadloos zitten denken, maar ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten, daar koop ik immers een LAN-adapter voor... :( Die laptop is trouwens een Mac, voordat ik dat allemaal doorheb, en het belangrijkste: Het is mijn vaders werkcomputer, dus daar kan ik al helemaal niks mee, hij moet er niet aan denken dat ik daar aan zit. :wink:
Maar, toch bedankt :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door webguy »

De goedkoopste hotspot bij de MediaMarkt is 20 euro :) Plug in je router, zet naast je wii en hupakee :)
Je hebt verder op support.nintendo.com gekeken?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Mikos »

Ja, daar ben ik toen mee begonnen, daarna ben ik gaan bellen. Ik wacht nog even af wat Nintendo zegt, daarna kan ik inderdaad misschien beter zo'n hotspot halen bij de MM. Goed tip! :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door deadlock »

Met ICS wordt je adapter in een verplichte IP reeks geconfigureerd. WinRoute Lite is een betere oplossing.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door webguy »

Het was een Mac ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Daan »

Pfff, ik heb na een middag stoeien eindelijk m'n 4x20 LCD schermpje werkend onder Vista... :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door htm_tram »

Mijn avontuur van afgelopen maandag:

Ik was samen met iemand anders bezig aan de 113 (plan u) te werken. Over 2,5 weken gaat hij namelijk roestrijden. Dus allen ramen moet er dus inzitten. Rond 16.00 hebben we de trein afgesloten en lopen we naar de verblijfswagen. Zien we aan de andere kant 3 jongens die op 2 stellen plan v aan het onderverfen zijn :shock:

De andere die pakte gelijk zijn mobiel om een foto te maken van die jongens. Helaas zagen ze ons en deden ze hun pet/muts over hun hoofd en zeiden ze iets tegen ons. (wij vermoeden dat ze oost europees zijn. (Licht getint en gekleed als skaters <ik ben kleurenblind dus ik kan niet verder een beschrijfing geven> ) Hun rende gelijk over de sporen zonder te kijken weg. Ze waren zelfs bijna aangereden. Die trein maakte een noodremming en weg waren die jongens. De mcn had gezegt dat er een melding van ging maken en dat wij dat ook moesten doen.

Uiteindelijk de knoco van hlm. De veiligheidscentrale, Pro Rail en spopo Asd aan de telefoongehad. Wij hebben toen een foto gemaakt van de graffiti voor de politie. Toen zagen we 2 busjes graffiti staan. Die hebben we zonder aan te raken in en vuilnis zak gedaan en die moesten we bij ons houden. De klpd kwam geijk met de auto van drieberen naar haarlem. Toen hebben we de spuitbussen gegeven en die worden nou onderzocht op vingerafdrukken.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Oud forumgebruiker »

Net of er een zwaar criminele bende wordt opgerold :lol:
Nemen ze serieus vingerafdrukken voor zoiets? En wat heb je daaraan als je geen 'verdachten' hebt :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Geert »

Binnen nu en vijf jaar is de dader vanzelf bekend, je moet immers je vingerafdrukken achterlaten voor een nieuw paspoort... :roll:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Ruben »

Dat hoeft toch niet, maar kán? Vorig jaar mei in ieder geval niet gedaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Geert »

Sinds een paar weken verplicht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Ruben »

De volgende stap is gechipt worden ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Ardan »

NS-Reiziger schreef:De volgende stap is gechipt worden ;)
Handig, kun je meteen een OV-chip in laten bouwen. Even je pols langs de lezer halen en je bent ingecheckt :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door ODRAIL »

Daan schreef:
KM46 schreef:Zojuist service pack 2 van windows vista op m'n pc geinstalleerd. Het ging wonder boven wonder in 1 keer goed :wink:. Het draait weer als een zonnetje.
Ik heb hem al een weekje draaien, zonder problemen :)
Dat kan kloppen, hij is al een week uit. Maar via de automatische update werdt hij pas gisteren bij mij aangeboden :wink:.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Daan »

Bij mij een kleine week geleden al ;) Had hem al eerder willen installeren, maar toen kon ik de Nederlandse versie nog niet downloaden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door ODRAIL »

Daan schreef:Bij mij een kleine week geleden al ;) Had hem al eerder willen installeren, maar toen kon ik de Nederlandse versie nog niet downloaden.
Als ik het goed gehoord / gelezen heb, hangt het van je serienummer en je versie af wanneer je hem krijgt aangeboden.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #23

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik kwam in DK ook al OV-chipkaart apparatuur tegen :shock: - Alleen is het daar een zwarte paal en een blauw licht erin! Stonden op zowel de stations als in de bussen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten