Mag ik even kwijt #24

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door MdJ »

Of je noemt het creatief ondernemen :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

tsov schreef:Voor de supermarktkenners hier: waarom zit de emballage bij AH binnen en bij de C1000 buiten de winkel? Deed het vandaag voor de zoveelste keer fout bij een C1000 :P
Nee hoor, bij de Albert Heijn in Boskoop zit de emballageautomaat ook aan de buitenkant van het gebouw. Bij de Hoogvliet in Boskoop zit hij aan de andere kant van het winkelcentrum, naast de Hoogvliet Slijterij, Hoogvliet Lectuurwinkel en Hoogvliet Bloemist.
Terwijl bij de C1000 in Waddinxveen de emballageautomaat achterin de winkel zit, naast de slagerij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Gisteravond weer eens mijn hart opgehaald in mijn favoriete AH aan de Haarlemmerdijk. Met 2 doosjes Magnums en 3 dozen Cornetto's (hebben ze alleen van huismerk, minder lekker helaas) aangeschoven in de rij met stuk of 14 mensen voor me. Toen de meid de dozen scande, kwam er bij de cornetto's gesmolten roomijs door de doos heen gelekt. Helaas voor mij geen ijs, en voor AH 5 doosjes ijs in de vuilnisbak.
Weleens gehoord van een koel/diepvriestas :idea:.
IJs uit de vriezer in de tas, bij de kassa uit de tas op de band en na betaling hups weer in de tas, en bij thuiskomst lekker koel ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Vinny »

ziggy schreef:Hij was een keer op AT5 "Ja, we zijn open omdat er een nationale feestdag in Azerbeidzjan is, dus ik neem aan dat we gewoon open mogen, het is immers een feestdag" :roll:. Ongelovelijk die vent!
Het is ongelofelijk dat wij nog een vooroorlogse wetgeving hebben in Nederland, die het ondernemers vrijwel onmogelijk maakt om hun nering te drijven op zondag. Wat mij betreft: in de prullenbak met deze totaal onzinnige overheidsingreep in de vrije markt economie die alleen ten doel heeft om religieuze gevoelens van een minderheid in Nederland te overwaarderen in de samenleving ten opzichte van andere religies die zich niet in deze bevoorrechte situatie bevinden. Godsdienstvrijheid? Scheiding van kerk en staat? Leuke principes, maar als het de heersende politieke elite even niet uitkomt wordt het hoppakee in de prullenbak gegooid... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

De wet is in Nederland al vrij soepel gemaakt door Paars, we zitten alleen nog steeds met de effecten van de vorige versie van de winkeltijdenwet. Een principe als koopavond bestaat namelijk helemaal niet meer, maar wordt alleen nog in stand gehouden door winkeliers. Je ziet ook dat supermarkten hier al regelmatig van afwijken :idea:

Bij de winkeltijdenwet is echter wel een concessie gedaan om de christelijke oppositiepartijen tevreden te stellen en om kleine winkeliers te beschermen: Het niet volledig vrijgeven van de zondagsopening. In Utrecht heeft de gemeente vervolgens een referendum gehouden, waardoor de winkels daar alsnog niet op zondag open zijn ( :!: ), terwijl dat zelfs in de extreem A-toeristische stad Almere wel het geval is :roll:

In België is het nog veel erger hoor, daar wordt de uitverkoop volledig doodgereguleerd door de overheid, waardoor je de weken voor de uitverkoop het geld uit de zakken wordt geklopt terwijl dat helemaal niet nodig is.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 02 aug 2009, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

Afgezien dat het wel handig is om ook op zondag boodschappen te doen, vind ik het juist wel fijn als het zo nu en dan nog eens rustig is op straat. Ik kan een rustdag wel waarderen eigenlijk, niets religieus aan. Dat drukke gedoe in het centrum van Amsterdam 7 dagen per week hoef ik niet overal in het land.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Daniel »

Tja, maar of het maximum van 12 koopzondagen per jaar nu praktisch werkt... hier in Dordt was het altijd standaard elke laatste zondag van de maand koopzondag en was er dan de zondag voor de kerst een extra koopzondag: 13 stuks dus.

Om aan het maximum van 12 te voldoen had men daarom dit jaar de koopzondag in juli laten vervallen. Het resultaat: klanten genoeg in de binnenstad die vertwijfeld de openingstijden van de winkels stonden te bekijken. Lijkt me ook niet helemaal het gewenste effect.
Toppunt was nog wel dat zelfs Citybuslijn 9 op de dynamische reisinformatieborden van halte Centrum vermeld werd terwijl die alleen op koopzondagen rijdt. En tja, de computersystemen die die borden aansturen staan in hetzelfde stadskantoor als waar was besloten dat het geen koopzondag was die dag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door IC3 »

Caspar schreef:Afgezien dat het wel handig is om ook op zondag boodschappen te doen, vind ik het juist wel fijn als het zo nu en dan nog eens rustig is op straat. Ik kan een rustdag wel waarderen eigenlijk, niets religieus aan. Dat drukke gedoe in het centrum van Amsterdam 7 dagen per week hoef ik niet overal in het land.
Hier herken ik me helemaal in. Afgezien van religieuze overwegingen is het gewoon prettig dat de winkels één dag in de week gesloten zijn. Kun je ook eens lekker rustig fietsen of rustig door oude steden lopen. De overheid hoeft wat mij betreft niet alles te regelen, maar het feit dat in Utrecht besloten is om niet iedere week koopzondag te hebben geeft natuurlijk aan dat de meerderheid het ook niet nodig vindt om iedere zondag winkels open te zien gaan. En nu niet zeggen dat het een vrije keus is om die winkels al dan niet te bezoeken op een zondag want dat is geen discussiepunt in deze... Als winkelmedewerker is me vaak gevraagd om op zondag te werken, waar ik in de regel 'nee' tegen zei. Dat was gelukkig mogelijk, maar voor medewerkers van kleinere winkels is dat vaak niet het geval. Voor kleine winkeliers is het bovendien vaak niet rendabel om op zondag te openen, terwijl ze daar nu min of meer door grote winkelketens toe worden gedwongen.

Overigens ben je behoorlijk diep gezakt als je per se naar een winkel moet om je op zondag te vermaken, vind ik. :|
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Meltrain »

Zo, ik ben weer terug van mijn vakantie in Schotland. :)
De verslagen zullen één voor één deze site wel binnendruppelen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Wubbo schreef:Is Jack de Knipper weer op vrije voeten? :lol:
Vandaag mag "Jack" trouwens weer voor de rechtbank verschijnen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door tsov »

@Winkeltijdendiscussie:
Ik snap de argumenten voor de kleine ondernemers enzo, maar ik zou het wel fijn vinden als in ieder geval de supermarkt op zondag open is. Daarom ben ik dus op zondag vaak in de bovengenoemde C1000 geweest ;) Alleen kun je geen privileges aan supermarkten geven en rijst daarnaast natuurlijk de vraag: wat is een supermarkt en wat niet? Als V&D ineens besluit melk en vlees te gaan verkopen, maakt dat het een supermarkt?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Oud forumgebruiker »

In Zaanstad hebben een stuk of 5 supermarkten (waarvan 3x AH, 2x Dekamarkt) een vergunning gekregen om van 16.00 tot 22.00 open te zijn op zondag. Zo kan je het ook oplossen... Er waren 5 vergunningen beschikbaar dus het was: wie het eerst komt die het eerst maalt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ennes »

IC3 schreef:
Caspar schreef:Afgezien dat het wel handig is om ook op zondag boodschappen te doen, vind ik het juist wel fijn als het zo nu en dan nog eens rustig is op straat. Ik kan een rustdag wel waarderen eigenlijk, niets religieus aan. Dat drukke gedoe in het centrum van Amsterdam 7 dagen per week hoef ik niet overal in het land.
Hier herken ik me helemaal in. Afgezien van religieuze overwegingen is het gewoon prettig dat de winkels één dag in de week gesloten zijn. Kun je ook eens lekker rustig fietsen of rustig door oude steden lopen. De overheid hoeft wat mij betreft niet alles te regelen, maar het feit dat in Utrecht besloten is om niet iedere week koopzondag te hebben geeft natuurlijk aan dat de meerderheid het ook niet nodig vindt om iedere zondag winkels open te zien gaan. En nu niet zeggen dat het een vrije keus is om die winkels al dan niet te bezoeken op een zondag want dat is geen discussiepunt in deze... Als winkelmedewerker is me vaak gevraagd om op zondag te werken, waar ik in de regel 'nee' tegen zei. Dat was gelukkig mogelijk, maar voor medewerkers van kleinere winkels is dat vaak niet het geval. Voor kleine winkeliers is het bovendien vaak niet rendabel om op zondag te openen, terwijl ze daar nu min of meer door grote winkelketens toe worden gedwongen.

Overigens ben je behoorlijk diep gezakt als je per se naar een winkel moet om je op zondag te vermaken, vind ik. :|
Los van het feit of je wel of niet op zondag zou moeten kunnen winkelen, zo gezellig is het nu niet hoor als je op zondag rustig door een stad wil lopen, het enige dat er dan te zien is, zijn met grafity ondergespoten rolluiken. daarnaast zou ik niet weten waarom winkelpersoneel persé op zondag vrij zou moeten zijn, oké ik geef toe dat voor hele kleine zaken zonder personeel dat een stuk moeilijker zou zijn om 7 dagen per week open te zijn, maar verder een vrije dag zou ook op bv maandag of dinsdag kunnen vallen.

En waarom zou je diep gezakt zijn als je op zondag naar de winkels wil? heel misschien zijn er ook toevallig nog een aantal mensen die de hele week werken, en op zaterdag hun huishoudelijke boodschappen doen, en met de kinderen naar de voetbal of de handbal, of weet ik het gaan, tja... die vinden het heel misschien toch wel leuk en/of practisch om op zondag eens te gaan (fun)shoppen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door AppleMoose »

1 koopzondag in de maand vind ik wel voldoende.
Die uitzonderingen bij de supermarkten vind ik wel een aardige compromis, maar eigenlijk ook een beetje overbodig.
Het is nooit een probleem geweest dat de winkels op zondag dicht waren, waarom nu ineens wel ?
Gewoon een questie van slim inkopen doen, that's all :pos:

En verder kan ik met die laatste opmerking van IC3 wel eens zijn :)
Ga lekker een boeklezen, stukje wandelen, fietsen of gewoon lekker op een terrasje zitten of verzin wat anders leuks :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Wubbo »

Waarom mag je op zondag wel naar een terrasje en niet naar een supermarkt? In een cafe werken ook mensen die misschien wel een zondag vrij willen...

Waarom moet ik trouwens zo plannen dat ik op zondag geen boodschappen hoef te doen? Ik plan liever zo dat ik op dinsdag geen boodschappen hoef te doen, waarom krijg ik die keus niet? Waarom moet dat de zondag zijn?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Vinny »

Het is nooit een probleem geweest dat de winkels op zondag dicht waren, waarom nu ineens wel ?
Verandering van leefpatronen wellicht?
In een 'klassiek' leefpatroon waarbij de vrouw door de weeks de boodschappen doet, en verder zorg draagt voor het huishouden; de man eventueel op zaterdag mag gaan aanschuiven in de rij; en op zondag het gezin dan naar de kerk gaat is het feit dat de winkels op zondag dicht zijn geen probleem.

Tegenwoordig zijn er genoeg éénpersoonshuishoudens van mensen die door de week hard moeten werken en alleenin het weekend tijd hebben voor uitgebreide boodschappen. Het is dan prettig wanneer dat ook op zondag kan.
Kun je ook eens lekker rustig fietsen of rustig door oude steden lopen.
Men zegt wel eens: New York, een city that never sleeps. Hetzelfde kan worden gezegd van Moskou, Londen en zelfs Luik. Nederlandse steden hebben daarentegen naar mijn mening last van een permanente winterslaap...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ennes »

@ronzol: Ga lekker een boeklezen, stukje wandelen, fietsen of gewoon lekker op een terrasje zitten of verzin wat anders leuks
Ja of op zondag de aankoop die je eerder die week hebt gedaan aan de muur hangen of in elkaar zetten :D
dat is immers gezelliger als met zijn allen naar de stad gaan.

O sjips... kom een schroefje, of een pluggetje, of een haakje tekort, even snel naar de bouwmarkt.... O nee het is zondag, die is gesloten, maar geen probleem, we hebben het Ikea stapelbed nog in elkaar te zetten :D.... verdorie, zit er geen sleuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuteltje bij, geen probleem even naar de Ikea, een sleuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuteltje halen.. #@%*#@ ook gesloten het is immers zondag

volgende week toch maar naar de kerk, die is immers wel open op zondag :twisted:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door AppleMoose »

Ennes schreef: volgende week toch maar naar de kerk, die is immers wel open op zondag :twisted:
Is een stuk ontspannender dan iets van Ikea in elkaar zetten ;) Misschien zie je dan eindelijk 's het licht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Vinny: In Parijs (toch wel aardig een wereldstad) is op zondag ook het meeste gesloten (qua winkels), dus we zijn niet het enige landje dat een beetje "slaperig" is :wink:

@Wubbo: De horeca is een sector die het al van oudsher moet hebben van de weekenden en de mooie zondagen :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Ennes »

Is een stuk ontspannender dan iets van Ikea in elkaar zetten
Ik wilde eigenlijk een stuk fietsen, maarja, dan zou ik eerst even een nieuwe binnenband moeten halen, maarja..... dat kan natuurlijk niet, het is immers zondag.

En een terrasje doen... fout gedacht... want door de dalende omzet, omdat er geen hond meer naar het centrum komt nu alle winkels dicht zijn, blijven de deuren van het café op zondag ook maar dicht.

dan wandelen we dus maar terug naar huis op onze versleten schoenen, en dan neem ik van de week wel een vrije dag om nieuwe te gaan kopen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door AppleMoose »

Succes :pos: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Een supermarkt die open is op zondag is vet handig, komt er iemand langs en je hebt geen bier in huis dan heb je binnen tien minuten alsnog een kratje in huis. Of als je wil gaan koken en je mist net dat cruciale ingrediënt, even naar de supermarkt en koken maar met Ronzol. (ipv het vroegere zondagprogramma Koken met Sterren)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Wubbo »

Ronzol schreef:@Wubbo: De horeca is een sector die het al van oudsher moet hebben van de weekenden en de mooie zondagen :wink:
Dus? Waarom hebben die mensen geen recht op een vrije zondag?
Overigens halen de supermarkten ook best een goede omzet op zondag: anders waren ze echt wel dicht geweest (en toen die in Utrecht voor het eerst op zondag open waren was het zo'n drukte dat er gewoon rijen stonden voor het zelfscannen...)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik mag niet klagen, vrijwel alle AH's hier in de buurt zijn op zondag gewoon 8.00-22.00 open. De Dirk laat het wat dat betreft afweten :(.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Bastiaan »

Wat een gedoe om een simpel knoopcelbatterijtje voor een horloge te vinden. Het oude batterijtje was van het type V371, op internet te krijgen voor 2 á 3 euro. Hoe moeilijk kan het zijn om in de stad aan een nieuwe te komen? Nou, bij de Mediamarkt wisten ze er niets van. "Ja, dan zou u de oude even moeten meenemen." Nou, dan niet hoor.
Toen maar naar een horlogemaker gegaan en gevraagd of ze 'm hebben. Ja hoor, die hadden ze wel. Dat is dan 10 euro ... Ja, het is een Zwitserse en normaal gesproken zetten we 'm er zelf in. Nee laat maar, dan zoek ik wel ergens een goedkopere :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Probeer het eens bij een doe-het-zelfzaak. :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten