Weerberichten-gekwek #4

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Woepje »

In Grunn schijnt het zonnetje volop. Wel een beetje fris vanochtend, maar verder is het lekker weer! De komende dagen houdt het rustige en droge weer aan. De zon schijnt geregeld, maar soms zal de bewolking hardnekkig zijn. De temperaturen liggen overdag rond de 17 graden en 's nachts is het met ongeveer 6 of 7 graden fris. Vanaf zondag worden de nachten wat zachter omdat we dan ook wat meer bewolking krijgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daniel »

Vanmorgen tussen Vlaardingen en Maassluis wat laaghangende mist... wel 'n mooi gezicht zo'n dekentje over het land met het vroege ochtendzonnetje erboven :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door tsov »

Ochtend? Hmm, die heb ik gemist vandaag... M'n bed was lekker warm en ik was lui :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Mark »

Nou ik kan je vertellen... het was KOUD... 6 graden om 8:00 en op de brommer is dat zéér koud ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Wubbo »

Hmmm, 3 graden op de fiets was ook niet warm. Wel een mooi gezicht, de mist boven de weilanden :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daniel »

Zal ik er nog een schepje bovenop doen: met de temperaturen van vanmorgen op de pont over de Nieuwe Waterweg is ook niet warm... daar op 't water waait 't ook nog wat harder.
Vanmiddag daarentegen was 't gewoon warm, waardoor ze in Maassluis de zomer in de bol hadden gekregen: de ijsboer stond weer eens met z'n wagen bij de aanlegsteiger van de pont :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:de ijsboer stond weer eens met z'n wagen bij de aanlegsteiger van de pont :P
Ja, leuk is dat he half September, het was trouwen prima weer om een aantal plaatjes te schieten die nog nodig had voor een toekomstig onderwerpje voor op mijn website :wink: .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Justin »

Mark schreef:Nou ik kan je vertellen... het was KOUD... 6 graden om 8:00 en op de brommer is dat zéér koud ;)
Heb vroeger op mijn brommer wel eens een keer gehad dat het winter was en ik mijn handschoenen had vergeten. Ik had de halve dag geen gevoel meer in m'n handen :S.

Maar wel mooi die laag hangende mist van Rotterdam naar Utrecht van de week. Maar voor m'n gevoel is het niet erg prettig, die grote temperatuurswisselingen. In kledingkeuze kan het ook lastig zijn, 's ochtends te dik gekleed is zweten in de middag :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door mb90 »

Na gisteravond een aantal mooie felle flitsen gezien te hebben tijdens een onweersbui, zag ik vanmorgen een nog mooier natuurverschijnsel. Dat was namelijk deze regenboog met een lichte schaduw die ik zag nadat ik uit de metro opweg naar school (die in de verte te zien is) stapte:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daantje »

Dat zag ik vanmorgen ook ja :) Ik wilde een foto maken maar ik had m'n camera niet bij me. Collega heeft het nog gedaan voor me met zijn telefoon :) Mooi vanaf de 22e verdieping :)

En nu vind ik het echt koud trouwens :(
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Ruben »

Vond de maan in Hoofddorp net ook mooi groot en donkergeel. :D
Wel weer koud ja...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daan »

Daantje schreef:En nu vind ik het echt koud trouwens :(
In de ruimte waar ik zit op m'n stageplaats hebben we de verwarming nog niet eens aan, en ik loop ook nog gewoon in m'n zomerjas rond... :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Wubbo »

Hier staat het raam ook gewoon open... Maar dat staat het met -5 ook nog, dat beton houdt me goed warm ;-).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daantje »

Ik hoef geen raam open te zetten hoor voor frisse lucht ;) Op het lab is het bij ons al het hele jaar door 18 graden en koud als je niet in je labjas loopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Geert »

Toen ik vanavond vroeg op de bus wachtte vond ik het nog aangenaam, toen ik thuis aankwam was het toch wel fris geworden :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daantje »

Toen ik op de fiets zat naar huis had ik het er nog over met m'n collega dat het eigenlijk echt lekker weer was maar toen ik een uur later eten ging halen vond ik het koud.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door webguy »

Ik heb heerlijk vanmiddag in de zon gestaan: auto's laten inparkeren / sturen voor Marco Borsato concert in de Gelredome. Wat is OV soms toch geweldig: veel file, en onwijs veel mensen maar balen dat ze naar het Gelredome moesten met de pendelbus (maar 10 minutjes).
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door mb90 »

Het heeft gisteravond en vannacht aardig gespookt. Ik heb er op gisteravond na, niet veel van gemerkt, maar ik schrok wel toen ik de regenmeter zag. Die stond om 22:00 uur op 2,7 mm, om 22:30 uur al op 8,8 mm en vanmorgen om 7:30 uur op 34,8 mm. :o Behoorlijk wat dus, maar vooral door de wind viel het met het aantal plassen reuzen mee.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Justin »

Die wind gaat erg hard.

Vandaag combinatie van alles, al dan niet tegelijk: regen, hagel, zon, wind, al dan niet intens. Wel spooky zo!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daantje »

mb90 schreef:Het heeft gisteravond en vannacht aardig gespookt. Ik heb er op gisteravond na, niet veel van gemerkt, maar ik schrok wel toen ik de regenmeter zag. Die stond om 22:00 uur op 2,7 mm, om 22:30 uur al op 8,8 mm en vanmorgen om 7:30 uur op 34,8 mm. :o Behoorlijk wat dus, maar vooral door de wind viel het met het aantal plassen reuzen mee.
Hier heeft het gisteravond de hele avond aan een stuk door geregend dus ik kan die hoeveelheid wel verklaren ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Daniel »

Tja, bij m'n werk voor de deur zag ik vanmorgen ook al een aantal vijvers in het grasveld die er vorige week nog niet waren :P
Op het lab lag ook een plas water op de vloer die er vorige week nog niet lag. De dichtstbijzijnde kraan was al een week niet open geweest dus daar kwam het ook niet uit, maar waar het dan wel vandaan kwam... neem aan van buiten, maar er was nieteens een natte plafondplaat ofzo te zien. Dus hoe het nu naar binnen kwam???
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Wubbo »

Er is elke dag weer weer.

Aldus Erwin Kroll vanavond ;-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek

Bericht door Wubbo »

Deze is weer vol. Hier kunt u weer verder.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Woepje »

Aha, een nieuw topic. Aangezien het weer nu 'interessant' begint te worden, zal ik maar eens beginnen met kwekken:

Vandaag: toenemende kans op buien met kans op hagel, onweer en zware windstoten. Dit is momenteel al aan de gang in het noordoosten van Nederland en zal vanavond en vannacht ook elders gaan gebeuren. De temperatuur zal onderuit gaan.

Morgen: veel buien met kans op hagel, onweer en later ook natte sneeuw. In hogere delen van het land (bijvoorbeeld in de heuvels van Limburg) kan er ook droge sneeuw gaan vallen.

Het komend weekend blijft het wisselvallig met zo nu en dan winterse buien en veel wind.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Weerberichten-gekwek #2

Bericht door Karl »

Dit weekeinde waarschijnlijk naar het Noord-Franse Metz, ben benieuwd of ik zondag terugkom door een met sneeuw gevulde Ardennen.
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten