Reisjes-topic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Reisjes-topic

Bericht door Cookie »

Is Koblenz geen optie? Het is een mooie stad, niet al te ver weg en je kan er via Köln Hbf ook met een IC(E) komen. Stad en omgeving hebben genoeg te bieden, google maar eens op 'Koblenz' ;) .
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Reisjes-topic

Bericht door Jurjen »

Gewoon Berlin doen. Heen met CNL via Liège, terug CNL via A'dam. De CNL A'dam-Berlin komt namelijk om 4 uur in Berlin aan, die uit Liège op een beschaafdere tijd. :D (Of met de IC over Bad Bentheim, natuurlijk. Rondleiding door de Nederlandse ambassade is best interessant in Berlin!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reisjes-topic

Bericht door waldo79 »

Trier is te oninteressant om er langer dan één dag te blijven en al die Moezelstadjes verder zijn erg 13 in een dozijn.

München lijkt me wel leuk en Berlijn is natuurlijk altijd een aanrader :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisjes-topic

Bericht door Meltrain »

Zo, even dit topic wat nieuw leven inblazen.
Morgen gaan mb90 en ik op bezoek bij onze Zuiderburen voor een rit met de Kusttram. :D
We vertrekken om 6:52 uur met buslijn 136 vanaf Zuidplein om via Oude Tonge, Zierikzee, Goes, de Westerscheldetunnel, Oostburg en Westkapelle rond 10:45 uur in Knokke uit te komen.
Op de terugweg gaan we met zomerbuslijn 14 vanaf Knokke naar Breskens om met de Fast Ferry over te varen naar Vlissingen en vanaf daar via Oude Tonge weer rond 22:00 uur op Zuidplein aan te komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Reisjes-topic

Bericht door mb90 »

Overigens stond deze reis eerst voor gisteren gepland, maar toen werd er iets te veel wind voorspeld. Het is natuurlijk niet echt lekker om bij windkracht 7 of 8 zand te happen langs de Belgische kust of zeeziek te worden op de boot van Breskens naar Vlissingen. Voor morgen wordt er windkracht 3 of 4 voorsteld, dus dat is een heel stuk rustiger. :)

Zelf ga ik volgende week ook weer wat tourtjes maken. Zowiezo naar Limburg, denk ik. Dan ga ik weer gratis reizen met mijn SOV en dat moet gevierd worden natuurlijk. :P
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Reisjes-topic

Bericht door Woepje »

Aanstaande zondag gezellig naar Duinrell. Ik kan me helemaal uitleven daar in het spannende en grote attractiepark, jeeeeeej. Ik ga er dus heen voor het zwembad, maar dat moge wel duidelijk zijn. Als ik naar een attractiepark ga, dan ga ik eerder naar Walibi of de Efteling. Maar goed, ik ga dus naar Duinrell vanwege de Menzis actie die ze daar nu hebben: 5 euro entree Duinrell en 1,50 voor 2 uur zwemmen en mocht ik langer zwemmen dan uiteraard het normale tarief per half uur of uur erbij. Normaal ben ik 25 euro p.p. achterop....Planning:

Heenreis per trein en wel om 7.04 uit Groningen.

Stoptrein 690526 7.04 Groningen – Hoogeveen 7.42 ICM(m)
Stopbus 7.47 Hoogeveen – Meppel 8.12
IC 10526 8.27 Meppel – Zwolle 8.43 ICM(m)
IC 526 8.46 Zwolle – Den Haag Centraal 10.25 ICM(m)
Bus 43 10.49 Den Haag Centraal – Jonkerlaan Wassenaar 11.12

Bus 43 15.51 Jonkerlaan Wassenaar – Den Haag Centraal 16.11
IC 561 16.36 Den Haag Centraal – Zwolle 18.14 ICM(m)
IC 10561 18.20 Zwolle – Meppel 18.36 ICM(m)
Stopbus 18.43 Meppel – Hoogeveen 19.08
Stoptrein 690563 19.17 Hoogeveen – Groningen 19.55 ICM(m)

Terugreis alleen als indicatie. Tijden kunnen namelijk veranderen. Overigens ga ik de NS planner niet volgen met hun snelbus van Hoogeveen tot Zwolle aan toe. In Meppel wordt immers toch extra gestopt door het Leeuwarden deel en dan ben ik even snel op de eindbestemming als wanneer ik de snelbus naar Zwolle had genomen.
Laatst gewijzigd door Woepje op di 26 aug 2008, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reisjes-topic

Bericht door waldo79 »

Kun je die overstap van stopbus naar trein in Hoogeveen wel halen?
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Reisjes-topic

Bericht door Woepje »

Nee dat was een foutje van mij. Hij vertrekt om .17 ipv .08 dus er is genoeg overstaptijd.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Reisjes-topic

Bericht door BR628 »

Aha mooi, werkzaamheden Hgv weer, dat betekend ACTS van/naar Vdm via Lw :) :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reisjes-topic

Bericht door Daantje »

Rijdt de Duinrellbus (lijn 491) niet meer tussen Duinrell en Den Haag Centraal?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Reisjes-topic

Bericht door Chauf21 »

Die Duinrellpendel rijdt zaterdag voor het laatst (ik mag 'm donderdag nog rijden), stopt voor de deur bij zowel Duinrell als Den Haag Centraal. Mag ik vragen waarom je speciaal voor 43 gekozen hebt? Is het vanwege de route of de aansluitingen? Het is een leuke route, maar best een eindje lopen als je naar Duinrell wilt. De 90 en 91 stoppen (veel) dichterbij en zijn ook nog eens sneller. Misschien een idee om je reisje een half uur te verschuiven waardoor de reistijd een stuk korter zal zijn. Als ik het zo snel zie ben je even laat op Duinrell als je een half uur later vanaf huis vertrekt :)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Reisjes-topic

Bericht door Woepje »

Als ik met lijn 43 ga moet ik inderdaad een stukje (10 minuten) door Wassenaar lopen alvorens ik bij Duinrell ben. 9292ov.nl kwam met lijn 43 aanzetten, dus heb ik die maar ingepland. Ik zal even met de tijden gaan schuiven en kijken wat 9292ov.nl dan gaat zeggen.

Als ik een half uur later vertrek uit Groningen, dan moet ik in Den Haag Centraal op lijn 91 stappen. Ik moet echter bij de oostdorperweg uitstappen en daarna ongeveer 15 minuten gaan lopen alvorens ik bij Duinrell ben. Ga ik met lijn 43, dan zal ik ook 10/15 minuten moeten lopen. Dus dan zou lijn 91 niet in de buurt van Duinrell moeten stoppen...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Reisjes-topic

Bericht door Chauf21 »

Als je "Duinrell" als eindbestemming neemt, word je geloof ik naar de vakantiehuisjes van Duinrell gestuurd. De ingang van het attractiepark/zwembad ligt echter ergens anders (eindbestemming "park Duinrell"). Volgens 9292 zou het nog 7 minuten lopen zijn met de Duinrellpendel, dat ding stopt echter pal voor de ingang :lol:
Ga je met de 43 moet je pak-'m-beet 15 minuten dwars door Wassenaar lopen naar de ingang van het attractiepark, met de 90 en 91 is dat maar iets van 5 minuten.

Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar als je bij mij in de 43 zou stappen en zou zeggen dat je naar Duinrell wilt, zou ik je adviseren uit te stappen en de 90/91 te nemen :)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Reisjes-topic

Bericht door Woepje »

Bedankt voor de informatie, Chauf21!

Ik heb inderdaad Duinrell als eindbestemming ingevuld en was in de veronderstelling dat ik dan ook bij de juiste ingang zou uitkomen (en ik dacht dat er ook maar 1 ingang was, maar dat terzijde). Dat is inderdaad niet het geval. Ik zal daarom opnieuw gaan plannen en zal kijken of ik wat kan schuiven met de tijden.

Edit: nieuwe planning:

Stoptrein 690528 7.34 Groningen – Hoogeveen 8.12 ICM(m)
Stopbus 8.17 Hoogeveen – Meppel 8.42
IC 10728 8.57 Meppel – Amersfoort 9.52 ICM(m)
IC 1728 9.55 Amersfoort – Den Haag Centraal 10.55 ICM(m)
Bus 91 11.04 Den Haag Centraal – Oostdorperweg Wassenaar 11.25

Bus 91 15.25 Oostdorperweg Wassenaar - Den Haag Centraal 15.52
1759 16.06 Den Haag Centraal – Amersfoort 17.04 ICM(m)
(10)759 17.08 Amersfoort – Meppel 18.06 ICM(m)
Stopbus 18.13 Meppel – Hoogeveen 18.38
Stoptrein 690561 18.47 Hoogeveen – Groningen 19.25 ICM(m)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisjes-topic

Bericht door Meltrain »

Nou ja, uitsluitend op zondagochtend stopt 91 vlak voor de deur van Duinrell. Op andere tijden is het ook vanaf 91 nog een stukje lopen, vind ik.
Persoonlijk vind ik lijn 90 het makkelijkst buiten de zomerperiode: die halte is inderdaad maar 5 minuten lopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Reisjes-topic

Bericht door htm_tram »

*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisjes-topic

Bericht door Meltrain »

Over ongeveer 8 uur vertrek ik samen met mb90 in de t1927 vanaf Rotterdam Centraal, voor een tourtje door de Euregio. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Reisjes-topic

Bericht door Justin »

Ik moet a.s. dinsdagmiddag maar eens s8100 doen, voordat het verdwijnt :(.
En eigenlijk ook nog RSR, maar dat komt later wel :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Reisjes-topic

Bericht door Stefan »

Ik heb eens een beetje zitten kijken hoe mijn reisje er volgende week zaterdag er uit gaat zien. Althans, ik hóóp dat het er zo uit gaat zien, en dat ik geen tig uur vertraging op ga lopen zoals een maatje van me 2 weken terug. :p

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Reisjes-topic

Bericht door Reiziger Delft »

Ik zou in Bremen iets eerder met de bus gaan. Dertien minuten overstaptijd is nogal krap en als je door uitval van die bus of een vertraging ervan je trein mist, ben je je ticket kwijt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Reisjes-topic

Bericht door Stefan »

De tram rijdt ook nog 200 meter verderop, die rijdt er precies tussen in. :) Ik kán wel een bus vroeger nemen, maar dan ben ik gelijk 20 minuten vroeger. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisjes-topic

Bericht door Meltrain »

*Beneden staat de stofzuiger al klaar, dus ik hoeg hem alleen maar de trap op te sjouwen om hier schoon te maken :P *
Morgen ga ik samne met Ardan en een studiegenoot van hem een dagje brussel 'doen'.
Heen nemen we de t9220 van Rotterdam Centraal, waar mijn twee reisgenoten ui Deventer naartoe komen, en terug waarschijnlijk de t9253.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Reisjes-topic

Bericht door Ardan »

Jep, heb er zin aan! :D Wordt alleen wel vroeg vertrekken, 6 44 uit Deventer en dan in Rotje Knor bijna half uur overstaptijd.. maar dat moeten we er maar even voor over hebben.
Zit alleen wel te twijfelen of ik een kaartje zal halen... mijn kaartje van de vorige keer is niet gecontroleerd en is dus nog geldig. Zal ik daarmee gewoon nog een keer naar Brussel gaan?
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Reisjes-topic

Bericht door Stefan »

Als je kaartje niet gecontroleerd is, dan is 'ie gewoon nog geldig ja, ik "hergebruik" kaartjes ook met enige regelmaat. :oops: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reisjes-topic

Bericht door Geert »

Officieel natuurlijk niet, alleen kan niemand bewijzen dat je 'm al eerder hebt gebruikt als er geen stempel op staat. Ik zou alleen niet in bijzijn van de conducteur rondkramen dat je kaartje al eens eerder gebruikt is ;)
Voor super-dagretours, weekendretours en dergelijke geldt dat allemaal niet, die zijn op datum en dus niet twee maanden geldig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten