Mag ik even kwijt #26

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:Had om m'n wachttijd te bekorten een afspraak gemaakt bij de Stadswinkel van Dordrecht om m'n paspoort te vernieuwen
:shock: Dit is gekheid zeker, een afspraak maken op het gemeentehuis? Daarvoor loop je toch even binnen, of ben ik nu naïef?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door JWM »

Ik was een keer zo stom om een paspoort vlak voor de zomervakantie aan te vragen... Dan zit je daar dus gewoon een uur te wachten :(
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door MdJ »

Zelfs voor een papiertje waarop staat waar je geboren bent (en daar 7,34 (!, geen 7,35, echt ,34) moet je een afspraak maken. Zelfs als er niemand zit te wachten en er minimaal 2 balies vrij zijn. Heel fijn.

Overigens is het wel opvallend, in Deventer kost zo'n papiertje E 13,50, in Voorst 4,90.. en in Apeldoorn 7,34... Heel fijn, als je ook nog die cent terugkrijgt. :roll:
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Oud forumgebruiker »

ik kwam vanmiddag bij mn plaatselijke Appie (Delflandplein, Amsterdam) en ik zag een sticker op de deur met "Hier kunt u uw OV-chipkaart opladen). Volgens mij is dat van de week pas opgehangen, had het niet eerder gezien in elk geval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Daniel »

IC3 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Had om m'n wachttijd te bekorten een afspraak gemaakt bij de Stadswinkel van Dordrecht om m'n paspoort te vernieuwen
:shock: Dit is gekheid zeker, een afspraak maken op het gemeentehuis? Daarvoor loop je toch even binnen, of ben ik nu naïef?
Neuj, in Dordrecht wordt dat zelfs aangeraden :wink: De openingstijden zijn tegenwoordig zelfs beperkt (alleen 's ochtends en donderdagavond) als je geen afspraak hebt.
Kan me nog wel herinneren van de vorige keer dat ik een hele tijd heb zitten wachten voor ik aan de buurt was. Nu was het een kwestie van melden bij de receptie, daar krijg je dan je nummertje en om klokslag 17.50 uur kon ik naar de balie komen om met 5 minuten weer buiten te staan. Heerlijk die snelheid, was binnen 'n kwartiertje weer buiten.

@MdJ: hmm, zo extreem is 't hier nog niet... 'tis een tijdje geleden al, maar de keer dat ik zoiets (uitreksel GBA doel je neem ik aan op?) nodig had konden ze dat gewoon bij de receptie voor me uitprinten zonder enige wachttijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door IC3 »

Hmm, tja, voordeel van een kleine gemeente (Moerdijk), denk ik. :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door STF »

Bij gemeente Reisdorf moet de medewerker achter het loket eerst zijn krant wegleggen als ik binnenkom. :lol:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door JWM »

Reiziger Ddrs schreef:Had om m'n wachttijd te bekorten een afspraak gemaakt bij de Stadswinkel van Dordrecht om m'n paspoort te vernieuwen
En wat nu als je nu de niet officiële aansluiting van de 2800-zoveel op de 1900-nog wat gemist zou hebben? Dan was je zeker te laat voor de afspraak op het stadhuis 8-) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Prijzen tussen GBA verschillen enorm, maar het hele document stelt geen bal voor. Alleen omdat de ambtenaar even met een stempeltje mag spelen op een papiertje uit de laserprinter (in Boskoop in 2006 zelfs nog zwart-wit :lol: ) was ik toen 9,95 kwijt (zal nu vast duurder zijn). Toen ik hoorde dat het in de toenmalige gemeente Ter Aar maar 3,30 koste voelde ik mij wel flink afgezet.

Overigens doen heel veel gemeentes ook niet aan afspraken, maar zijn ze alleen open op bijzonder onhandige tijdstippen. Die ene avond dat ze wel open zijn is vervolgens een hel :neg: En op het gebied van internet is ook nog heel veel te verbeteren, adviesbureau's kunnen daar goud geld mee verdienen (heb ik ook al gemerkt op mijn opleiding, binnen 5 minuten zie je aan de voorkant al wat er allemaal mis gaat).

En van die bonnetjes voor een klantenservice waar je eerst tien opties moet doorlopen bij de automaat voordat je een bonnetje krijgt zijn ook echt vervelend, je hebt namelijk geen enkel idee hoe lang je wachttijd nu is. Nee, geef mij maar lekker ouderwets zoals op een echt ouderwets betonbunker postkantoor, 3 balies open, stofwolken die door de ruimte dwarrelen omdat er weinig mensen komen, en dan voor de formaliteit een nummertje trekken bij een rood ding op een paaltje waarna vervolgens het nummer direct wordt geroepen door de baliemedewerker die als eerste op het VOLGENDE knopje drukt :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door MdJ »

@ Reiziger Ddrs: Klopt helemaal :wink:

Er waren in het stadhuis slechts een stuk of 8 balies open, 2 waren nog leeg toen ik aankwam. Een van de dames was druk aan het bellen, zo te horen niet over het werk. (Of hoort een aanbieding bij de kruidvat ook bij het takenpakket?) :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Ook een geweldig stukje software trouwens voor de grote schermen waarop de volgnummertjes getoond worden. 't ging bij nagenoeg alle nummers goed met een groot blok waarin getoond werd "Nu aan de beurt A 555 - balie 14" om maar wat te noemen. Zoniet bij de U-nummers, dat zijn de mensen met een afspraak, want toen de eerste daarvan langskwam verscheen er "Not included in style template" op het scherm :lol:
De software kan best prima zijn, als-ie slecht geconfigureerd is heb je er nog niets aan...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door STF »

In Reisdorf kosten dat soort uittreksels 50 eurocent. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Daniel »

JWM schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Had om m'n wachttijd te bekorten een afspraak gemaakt bij de Stadswinkel van Dordrecht om m'n paspoort te vernieuwen
En wat nu als je nu de niet officiële aansluiting van de 2800-zoveel op de 1900-nog wat gemist zou hebben? Dan was je zeker te laat voor de afspraak op het stadhuis 8-) .
Nee daar had ik al rekening mee gehouden... heb de combi s12700 -> s2100 genomen zodat er nog 'n alternatief was bij vertraging. Die wel bestaande overstap ging overigens ook nog maar net goed aangezien het van Gouda tot Rotterdam filerijden was: aan kop een vertraagde s2800 waardoor de s9700 ook vertraging kreeg en ons weer ophield.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door M57 »

Vanavond was ik in een onweersbui, onder het schijnsel van een volle maan, actief in treinstel 8666 :twisted:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door STF »

We zijn nu negen dagen verder en er is nog totaal niets geregeld omtrent mijn defecte monitor:

De Nederlandse leverancier stuurde me door naar de Nederlandse fabrikant,
de Nederlandse fabrikant stuurde me door naar een andere afdeling van dat bedrijf binnen Nederland,
die Nederlandse afdeling gaf me een 0900 nummer (dat je niet kunt bellen vanuit Luxemburg),
dus stuurde die afdeling me door naar de Belgische fabrikant die me vervolgens ook weer zo'n telefoonnummer gaf (dat je niet kunt bellen vanuit Luxemburg),
dus nam ik weer contact op met de leverancier, die niets van zich heeft laten horen,
dus nam ik weer contact op met de Belgische fabrikant, die doodleuk zei dat het nummer wel vanuit Luxemburg gebeld kon worden,
dus nam ik weer contact op met de Belgische fabrikant, die niets van zich heeft laten horen,
dus we staan zo langzamerhand schaakmat.

Pff hoe moeilijk kun je als bedrijf zijn om voor een buitenlandse klant die het nummer niet kan bellen, een uitzondering te maken en het per mail te regelen of door de klant zelf even op te bellen...

Kijk het maakt mij niet uit hoor, die monitor kan ik zelf ook repareren want het is alleen de voeding die stuk is, maar ze hoeven niet te verwachten dat ik ooit nog wat bij die winkel of bij die fabrikant aanschaf. (Bijna al me computeronderdelen zijn bij die winkel gekocht en ik heb behoorlijk wat apparatuur van dat merk staan.)

Ik zal nog een paar dagen afwachten maar ben bang dat ik die monitor zelf moet repareren. :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door deadlock »

IC3 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Had om m'n wachttijd te bekorten een afspraak gemaakt bij de Stadswinkel van Dordrecht om m'n paspoort te vernieuwen
:shock: Dit is gekheid zeker, een afspraak maken op het gemeentehuis? Daarvoor loop je toch even binnen, of ben ik nu naïef?
Dat is toch juist praktisch? Even via internet een afspraak maken, geen wachtrijen, heerlijk!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Daan »

IC3 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Had om m'n wachttijd te bekorten een afspraak gemaakt bij de Stadswinkel van Dordrecht om m'n paspoort te vernieuwen
:shock: Dit is gekheid zeker, een afspraak maken op het gemeentehuis? Daarvoor loop je toch even binnen, of ben ik nu naïef?
Op rustige momenten kan je dat zo doen ja, geen probleem over het algemeen. Maar rond de vakantieperiode zit je zo een uur te wachten, zoals hierboven al gezegd...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Gekko123 »

ProRail kent het begrip Ken je Spoorwegnet kennelijk niet. Op de lijst van nuttige perronlengtes (de nieuwste) staat dat station Atn (tussen Dtc en Ww) een rechtstreekse spoorverbinding heeft met Utl :oops:
Treinen naar Utl vertrekken van spoor 3A... Atn heeft slechts 2 sporen, allebei perronspoor :oops: :shock:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Raymond »

@ STF: Je zou eens op www.vraagalex.nl moeten kijken of er van het 0900 nummer wat je gekregen hebt ook een alternatief nummer bekend is. Dat is met een netnummer en kan je vanuit het buitenland dus gewoon bellen ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

Zouden daar veel Belgische nummers opstaan?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Justin »

Goeiedag, anders krijg ik mn boeken via bol.com binnen in 3 aparte pakketjes i.p.v. 1, terwijl ik ze allemaal in één besteld had :').

En nog eens post uit Australië, job newspapers... ik hoef nu nog niet te werken haha...

Zo, twee weken Enschede zitten er op. Nu weer vanuit Zwijndrecht opererend :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door STF »

Het Nederlandse nummer staat er zo te zien tussen, ik zal het maandag eens proberen. De leverancier is trouwens sinds vanmiddag aan het uitzoeken waarom de fabrikant me nou niet op een andere manier wil helpen want ik zeg het toch heel vriendelijk;

U spreekt met een Brutopiaanse terrorisski, ik heb een bomski op het hoofkantoorski geplaatski en wij Brutopianen maakski nooit grapski's dus u ben gewaarschuwski. :lol:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door JWM »

Is men bang dat de hongerwinter uitbreekt ofzo :shock: . Wat een enorme rijen net bij de Albert Heijn. Alle 8 kassa's waren open en nog stonden de gangpaden helemaal vol. Of zijn al die mensen dom dat ze niet zo'n zelfscangun gepakt hebben..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Ah, jij ervaart ook de "gewone drukte" bij de Albert Heijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door JWM »

Ik mijd de Albert Heijn inderdaad vaak op zaterdagmiddag, maar Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er op zaterdagmiddag altijd 12 mensen staan te wachten per kassa.. :shock:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten