Mag ik even kwijt #26

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door webguy »

Chauf21 schreef:Het staat hier: http://www.ib-groep.nl/particulieren/ov ... pkaart.asp:
Geen recht meer op studiefinanciering?
Klopt, dat had ik inderdaad gevonden. Maar dat is niet helemaal toepasbaar, want in februari 2010 krijg ik gewoon weer OV, en ik heb nog altijd recht op Studiefinancering, alleen niet op de OV-kaart. Ik laat het gewoon denk ik wel, die OVC is idd niks zonder de papieren OVkaart
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Wubbo »

Het academisch jaar is weer begonnen, dus de stad is weer overstroomd met van die schattig zoekende eerstejaars. Altijd weer een leuk gezicht :pos: 8-) .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Daniel »

Mja, dat was wel te merken ook vanmorgen op Utrecht Centraal :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door mb90 »

Ik dacht even dat ie weer ontsnapt was Jack de Knuppel (goed gevonden van Wikipedia :lol: ). 3 van de 4 de liften voor verdieping 1 t/m 11 (11 t/m 21 heb je ook nog) bij mijn stage deden het vanmiddag niet. Was een aardig stukje lopen vanaf de 8e naar beneden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Vinny »

Zo wat een positief verhaal over de spoorwegen vandaag op RTL-nieuws :lol: :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

:o 50 minuten per uur de spoorbomen dicht in Boxtel :shock:

Nee, dan valt het in Diemen nog mee, zelfs met al die rare acties van de Karla Peijs-trein vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Fles »

Bee schreef: :o 50 minuten per uur de spoorbomen dicht in Boxtel :shock:
God wat een drama. Tunneltje bouwen, klaar :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Raymond »

Het grote probleem in Boxtel: er is geen ruimte voor een tunnel en het is één van de belangrijkste wegen van het dorp.. En tja: alles wat naar de viersporigheid op Boxtel - Eindhoven moet, passeert daar één van die twee overwegen, dus dat schiet niet op.
Maar goed: in Vught zal het ook niet veel beter zijn op het driesporige gedeelte, maar die overweg is gewoon veel minder druk..
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Freek »

Over het OVC en SOV. Ik heb dit probleem dus ook gehad. Als je je papieren SOV hebt ingeleverd mag je OVC houden. Om de OVC vervolgens te kunnen gebruiken moet je in R'dam of A'dam zijn om daar je studentenreisrecht er af te halen. Verder is dit momenteel nog nergens in het land mogelijk.
Tot dat dit systeem (blijkbaar weer een andere dan oplaadpunten/verkooppunte ed) landelijk is uitgerold mag je je OVC boete vrij houden. Je kan hem alleen niet gebruiken.

Hoe ik dit weet. Ik heb de IBG gebeld, daar wisten ze er niets van, OVC wordt namelijk niet door de IBG gedaan maar door studentenreisbewijs. IBG verwees mij dan ook door naar dat 0900-nummer. Deze gebeld en bovenstaand verhaal gehoord. Overigens is dit op geen enkele website te vinden. :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door webguy »

Ok, ik had al zo'n vermoede :) Bedankt, bespaart me weer telefoontje die kant op. Er staat wel op de IBgroep site dat er in 2010 iets gaat veranderen, dus wie weet :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Fles »

Raymond schreef:Het grote probleem in Boxtel: er is geen ruimte voor een tunnel
Wedden?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door deadlock »

Raymond schreef:Het grote probleem in Boxtel: er is geen ruimte voor een tunnel en het is één van de belangrijkste wegen van het dorp.. En tja: alles wat naar de viersporigheid op Boxtel - Eindhoven moet, passeert daar één van die twee overwegen, dus dat schiet niet op.
Maar goed: in Vught zal het ook niet veel beter zijn op het driesporige gedeelte, maar die overweg is gewoon veel minder druk..
Waren ze daar nou niet juist afgelopen weekend bezig met een tunneltje? :bloos:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door M57 »

Freek schreef:Overigens is dit op geen enkele website te vinden. :?
Het staat dus zelfs op de site van IBG, de link vind je helemaal bovenaan dit topic. Bovendien kan ik me herinneren dat het ook stond in de papieren die je bij je studenten-OV-chipkaart ontving.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Freek »

M57 schreef:
Freek schreef:Overigens is dit op geen enkele website te vinden. :?
Het staat dus zelfs op de site van IBG, de link vind je helemaal bovenaan dit topic. Bovendien kan ik me herinneren dat het ook stond in de papieren die je bij je studenten-OV-chipkaart ontving.
Daar staat juist nergens dat je de kaart boete vrij mag houden, mits je hem niet gebruikt. Daar staat juist dat je naar een verkooppunt van een vervoerder zou kunnen gaan om daar het reisrecht er af te laten halen. Terwijl dat juist alleen in A'dam of R'dam kan. En niet op andere locaties waar de OVC al is ingevoerd (hetzij duaal). Met de tekst op de IBG website kan je juist helemaal niets.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Karl »

Dus je kunt je kaart niet gebruiken zonder het SOV-reisrecht er af te laten halen? Hoe weet die kaart dan dat 'ie niet gebruikt kan worden en waarom verdwijnt dat SOV-reisrecht dan niet automatisch? Een abbonement voor een maand hoef je na afloop toch ook niet te laten verwijderen... :?:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Geert »

Je kaart weet toch niet dat je je papieren OV-kaart hebt ingeleverd? Je kunt je kaart wel gebruiken, maar dan reis je zwart (in het weekend met korting terwijl je daar geen recht op hebt en doordeweeks gratis terwijl je daar geen recht op hebt).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Karl schreef:Dus je kunt je kaart niet gebruiken zonder het SOV-reisrecht er af te laten halen? Hoe weet die kaart dan dat 'ie niet gebruikt kan worden en waarom verdwijnt dat SOV-reisrecht dan niet automatisch? Een abbonement voor een maand hoef je na afloop toch ook niet te laten verwijderen... :?:
Verloopdatum van de studentenproducten van alle tot nu toe verzonden studentenkaarten is 31 december 2012 zover ik weet.

Ik heb ook vernomen dat in de toekomst studenten zelf verantwoordelijk worden voor de aanschaf van een p-kaart, en dat ze dan bij een postkantoor er studentenproducten op kunnen laten zetten. In hoeverre dat waar is weet ik niet, zou het erg fraudegevoelig vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Chauf21 »

webguy schreef:Ok, ik had al zo'n vermoede :) Bedankt, bespaart me weer telefoontje die kant op. Er staat wel op de IBgroep site dat er in 2010 iets gaat veranderen, dus wie weet :P
Vanaf 2010 heb je de papieren versie niet meer nodig. Je ontvangt dan nog maar één SOVC.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Caspar »

Ik zie overal posters hangen voor de NS-Zone taxi, heeft iemand ooit zo'n ding zien rijden al ergens? Of rijden ze nog niet?

Edit: dat ding rijdt maar in een paar steden, waarom er dan met veel enthausiastme half station Hoorn is volgeplakt met posters...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Ja, in Utrecht heb ik hem wel eens op het taxiplatform zien staan (als je vanuit de traverse naar tramhalte CS loopt)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Justin »

Ik zag ook tal van (schattige?) eerstejaars hier rondom Enschede =P.

Ik mis Utrecht desalniettemin ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Suus »

Ah damnit, heb ik expres echt iedereen in mijn netwerk en op de studie gevraagd of ze nog een kopie van dat dure boek hadden voordat ik het bestelde, komt er vandaag na het bestellen nog eentje met: ik heb het volledig gekopieerd liggen hier :roll: :(

Vraag mij af of je 2e hands boeken op Amazon.com kan ruilen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Fles »

Ik heb een enorm veel grotere TV gekregen :D ga van een 37 cm ding naar 70 cm :lol: Nog steeds een 50 Hz CRT, maar okee :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door Stefan »

Zo, het is feest is weer begonnen.. Ik mag weer naar school.. :neg: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #26

Bericht door MdJ »

*Meldt zich ook*
Komende week nog een tropenrooster (ala: vandaag 2 uur, morgen 2 uur met lange pauze ertussen en vrijdag 4 uur met lange pauze), volgende week gaat het echte werk beginnen :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten