Mag ik even kwijt #27

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door STF »

De SWAP service van LG gaat langskomen om me monitor te vervangen, dit zou je in vijf minuten moeten kunnen regelen maar ik ben er drie weken mee bezig geweest. :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Caspar »

meltrain schreef:
Wubbo schreef:En zelfs Sinterklaas begint niet in november.
Jawel hoor, de derde zaterdag van november om precies te zijn. ;)
Maar ik ben het met je eens dat september wel erg vroeg is. :?
Zolang de kersthits als All I want for Christmas, Last Christmas, Feliz navidad, It's the most wonderful time of the year en Do they know its Christmas time nog maar even wegblijven maakt het me allemaal niet zo veel uit 8-)
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door tsov »

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Fles »

Ik moet maar eens een soort DNS servertje gaan klussen voor mijn TV :D Welke zender zit op welk kanaal dan.

NL 1 kanaal 98
NL 2 kanaal 2
NL 3 kanaal 27

En dan nog alle anderen die ook "ergens" zitten :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door ODRAIL »

meltrain schreef:
Wubbo schreef:En zelfs Sinterklaas begint niet in november.
Jawel hoor, de derde zaterdag van november om precies te zijn. ;)
Maar ik ben het met je eens dat september wel erg vroeg is. :?
Om nog preciezer te zijn. Sinterklaas mag pas binnenkomen op de eerste zaterdag na Sint Maarten (11 november). Dit jaar zag ik de eerste kruid en pepernoten al op 31 augustus in de winkel liggen, dat is wel heel erg vroeg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door deadlock »

Geert Wilders wil een hoofddoekjesbelasting invoeren maar alleen als het hoofddoekje vanuit islamitische overwegingen gedragen wordt :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Vinny »

Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus is. En als het wel serieus is dan is 'ie helemaal gek geworden. En dan toch maar een serieuze weerlegging:
1) Dit valt niet te controleren, dus is het niet handhaafbaar (want wie bepaalt of een kleding uit religieus motief wordt gedragen?)
2) Dit levert onnodige bureaucratie op.
3) Het is principieel onjuist om voor kleding die te maken heeft met religie in een land waar Godsdienstvrijheid in de grondwet verankerd is extra beperkingen (zoals belastingheffing) op te leggen ten opzichte van niet-religieus gedragen kleding.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Meltrain »

Over dat laatste punt: ik zat op een (vaan oorsprong) katholieke middelbare school, waar bepaald was dat uitingen van alle geloven verboden waren.
Er werd wel rekening gehouden met de ramadan enzo en we hadden ook een Kerst- en Paasviering, maar uitingen waren niet toegestaan. Dit zorgde ervoor dat er minder groepsvorming was en dat iedereen gelijk was. Ik heb er zes jaar gezeten en ik kan beamen dat het goed gewerkt heeft. :D

@ Caspar: 'Do they know it's Christmas time' is een mooi nummer hoor. :wink:
En de strekking zou eigenlijk altijd moeten gelden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus is. En als het wel serieus is dan is 'ie helemaal gek geworden.
Het begin vond ik ronduit geniaal. Wouter en JP in een autootje :')
Jammer dat 'ie met die onzin kwam, dat gaat 'm -denk ik- veel stemmen kosten...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door mb90 »

Hij mag moslims niet, maar zo ver gaat hij denk ik niet. Het kwam mij ook meer over als een grappig verhaal om Balkenende en co te zieken, dus het zou me niks verbazen als dit ook een grap was. Wel eenntje die verkeerd kan vallen, vrees ik voor hem. Het verhaal daarna over het verschil tussen de leefomgeving van gevangen en bejaarden was wel gemeend en kan in het geval van de bejaarden ook bevestigen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door deadlock »

meltrain schreef:Over dat laatste punt: ik zat op een (vaan oorsprong) katholieke middelbare school, waar bepaald was dat uitingen van alle geloven verboden waren.
En zo hoort het op álle scholen te zijn!

Artikel 1 gaat boven Artikel 3 namelijk. Eigenlijk zou Artikel 3 sowieso kunnen verdwijnen want dat wordt al door nummer 1 vastgesteld.

En het zou me eigenlijk verbazen als hij niet serieus was geweest. Om half 9 ben ik maar wat anders gaan kijken want die extreem rechtse SGP walg ik harder van dan de PVV.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

Voor de mensen die alles van het spoorwegennet bereden willen hebben, dit weekend en volgend weekend rijden er weer intercities (Gouda - Rotterdam) over de Binckhorstboog tussen Voorburg en Den Haag HS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Fles »

Bee schreef:Voor de mensen die alles van het spoorwegennet bereden willen hebben, dit weekend en volgend weekend rijden er weer intercities (Gouda - Rotterdam) over de Binckhorstboog tussen Voorburg en Den Haag HS.
misschien volgend weekend dan, als ik me nogeens verveel of zo :)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het boogje Asb-Dmnz is ook door velen niet bereden :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Wubbo »

Geert Wilders meent dit soort dingen als hij dat zegt, daar ben ik van overtuigd. En of het hem stemmers kost vraag ik me af, veel van zijn volgers denken net zo krom als hij...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Oud forumgebruiker »

deadlock schreef:
meltrain schreef:Over dat laatste punt: ik zat op een (vaan oorsprong) katholieke middelbare school, waar bepaald was dat uitingen van alle geloven verboden waren.
En zo hoort het op álle scholen te zijn!
*kots*
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Justin »

Hmmm ik moet de Schiedamboog dan nog maar eens een keer doen :p.
Maar dat is van een ander kaliber...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Het boogje Asb-Dmnz is ook door velen niet bereden :wink:
Dmnz - Wgm langs mijn balkon al helemaal niet :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Geert Wilders wil een hoofddoekjesbelasting invoeren maar alleen als het hoofddoekje vanuit islamitische overwegingen gedragen wordt :'(
Echt, ik mag hopen dat dat niet serieus bedoeld is...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Ruben »

Chauf21 schreef:Jammer dat 'ie met die onzin kwam, dat gaat 'm -denk ik- veel stemmen kosten...
Dat is juist helemaal niet jammer, want dit soort van hersenloze mensen stemmentrekkerij, a.k.a. populisme, moeten we toch niet aan het roer willen hebben. Iemand die tegen de gevestigde orde ingaat is tot daar aan toe, maar HIJ. Nee.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door deadlock »

ziggy schreef:
En zo hoort het op álle scholen te zijn!
*kots*
Religieuze uitingen horen niet thuis op openbare scholen. Stuur je kind dan maar naar het bijzonder onderwijs. Zelf je kinderen vergiftigen is zelf de rekening betalen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ten eerste:
meltrain schreef: een (vaan oorsprong) katholieke middelbare school
Ten tweede: En als er nou geen islamitische school is in je stad/dorp? En wie zegt dat de kinderen niet zelf geloven / overtuigd zijn?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Ruben »

Waarom moeten kinderen op school ook nog alles over een geloof leren eigenlijk? Gaat het daar juist niet over objectieve kennis, of hoort het daar niet over te gaan?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Karl »

Maar leren over een geloof draagt wel bij aan het hebben van respect voor mensen met een (ander) geloof en daarnaast draagt het ook bij aan het opbouwen van algemene kennis. De samenleving waarin wij nu leven is wel een groot deel gebaseerd op religieuze opvattingen en een groot deel van de werelbevolking handelt vanuit een religieuze basis. Die handelingen kunnen ook gevolgen hebben voor de maatschappij waarin wij leven. Waarom ben je met kerst of met met suikerfeest) vrij, waarom is er gekloot in Palestina/Isreal... maar dan niet één geloof naar voren trekken, maar alle geloven belichten. Als je leert over de paar hoofdreligies ter wereld, lijkt me dat helemaal niet verkeerd.
Laatst gewijzigd door Karl op wo 16 sep 2009, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Geert »

Algemene kennis over (wereld)religies is prima wat mij betreft (ook op openbare scholen), maar het voordeel van religieus onderwijs heb ik nooit begrepen. Als je je wilt verdiepen in een geloof is er al een instituut dat jaar honderden jaren ervaring mee heeft --> de kerk.
ziggy schreef:Ten tweede: En als er nou geen islamitische school is in je stad/dorp? En wie zegt dat de kinderen niet zelf geloven / overtuigd zijn?
Waarom moeten kinderen perse op een islamitische school zitten?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten