Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door April064 »

Ik heb ook mijn laatste reis van het jaar gemaakt. Dit jaar is het eerste jaar waarin ik de kilometers heb bijgehouden, geinspireerd door de posts hier van vorig jaar. Dit jaar heb ik vanaf september in Clermont-Ferrand gezeten voor studie, en dus heb ik de laatste paar maanden een stuk minder gereisd (mijn school is hier op loopafstand ipv meer dan 40 kilometer weg). Ik kom ook uit een gezin die best enthousiast is over met de auto reizen (laat ik eerlijk zijn, ik ben dat ook), dus de autokilometers zullen samen met de OV kilometers redelijk hoog uitvallen. Niet geholpen door de situatie met de regionale treinen hier, in Clermont-Ferrand waardoor ik soms heb gecarpoold met blablacar, en het feit dat ik voor een deel van dit jaar als sushibezorger werkte, ook op de auto.
Maar genoeg gelul, hier zijn de statistieken:

OV-kilometers (Bus, trein, tram, metro, inclusief touringcars zoals flixbus): 19813 km
Autokilometers (zelfrijdend en als passagier, touringcars voor besloten reizen (in mijn geval alleen schoolreisjes), zitten hier ook bij): 15777 km
Vliegtuigkilometers: 2166 km.
Dit is allemaal met de hand bijgehouden (in een spreadsheet opschrijven waar ik ben geweest en dan met de meetfunctie van google maps het uitmeten, of de routefunctie gebruiken), dus het is best accuraat. Alleen de vliegtuigkilometers zijn niet exact omdat ik niet de exacte route van het vliegtuig heb gemeten, en voor de autokilometers heb ik vaak de boordcomputer van de auto gebruikt

Extremen:
Westen: Porto (PT)
Zuiden: Porto (PT)
Oosten: Rome (IT)
Noorden: Groningen (NL)

Bezochte landen: 8. Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Italië, Vaticaanstad (nieuw), Portugal (nieuw)

Al met al een best goed reisjaar, al hoop ik dit volgend jaar in OV-kilometers te overtreffen.
zij/haar/hen/hun
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door rooddolfijn »

In 2023 heb ik voor het eerst een Interrail reis gemaakt, ging ik met school op wintersport in Oostenrijk (met de touringcar) en met het gezin naar Denemarken op vakantie (met de auto). Dit plus alle trein bijgehouden kilometers en stations in Nederland levert de volgende resultaten op:

Treinkilometers dit jaar: 4933 km
Uitersten dit jaar / all-time (indien van toepassing) :
Noordelijkste punt: Rosenborg Slot, Kopenhagen
Oostelijkste punt: Ergens buiten Mariapfarr, Oostenrijk
Zuidelijkste punt: station Como San Giovanni, Italië
Westelijkste punt: station Moerwijk, Den Haag / station Heathrow Terminal 5, London

Aantal stations in Nederland uitgestapt: 32, oftewel 8 % van alle stations in Nederland
Aantal stations waar de trein stopte waar ik in zat: 112, oftewel 28,1 % van alle stations in Nederland

Laagste punt onder zeeniveau: Øresundtunnel
Hoogste punt boven zeeniveau: Gotthard Scheiteltunnel

Aantal bezochte landen dit jaar: 8: Nederland, Duitsland, Oostenrijk (nieuw), Zwitserland (nieuw), Liechtenstein (nieuw), Italië (nieuw), Denemarken (nieuw) en Zweden (nieuw).
In totaal heb ik nu 12 landen bezocht: Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Engeland, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Italië, Denemarken en Zweden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jjasloot »

Mijn laatste reis dit jaar is ook wel gemaakt, dagje Maastricht :p

Afstanden:
Trein: 36444 km
Bus: 2682 km
Rail (tram/metro): 1211 km
Boot: 813 km (retourtje Liverpool - Isle of Man en Newcastle -IJmuiden helpt wel)
Treinvervangbus: 178 km
Tandradbaan: 147 km
Vervoer op verzoek: 3 km (Arriva Vlinder, sorry, flexRRReis in Hengelo)
Kabeltrein: 3 km
Vliegtuig: 0 km

Noordelijkste punt: Het uitvaren van de haven van Newcastle onderweg naar IJmuiden
Oostelijkste punt: Berlin Gesundbrunnen
Zuidelijkste punt: L9Sud in Barcelona, bij het vliegveld
Westelijkste punt: Port Erin, Isle of Man, bus 11A bij vertrek vanaf het station

En dan natuurlijk nog een plaatje:
Afbeelding
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door diederickx »

Ik begrijp de kleurtjes niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

Vanmiddag mijn laatste busrit van het jaar gedaan om Oliebollen op te halen in Utrecht, dus mijn OV-jaar zit er ook weer op.

Uiterste punten:
- Noord: Newcastle-upon-Tyne, Engeland, Verenigd Koninkrijk
- Oost: Львів/Lviv, Oblast Львів/Lviv, Oekraïne
- Zuid: München, Beieren, Duitsland
- West: Caerdydd/Cardiff, Wales, Verenigd Koninkrijk

Hoogste punt: Oberwiesenthal, Saksen, Duitsland (914 meter boven zeeniveau)
Laagste punt: Kanaaltunnel (107,3 meter onder zeeniveau)

Meest gebruikte treinverbinding: 5800
Meest gebruikte busverbinding: U-link 34

Aantal bezochte landen: 8 (België, Frankrijk, Duitsland, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland en Wales) Oekraïne, Polen). Polen en Oekraïne zijn dit jaar nieuw.

Aantal nachttreinen: 1 (2 minder dan 2022)
Aantal internationale boten: 1 (1 minder dan 2022)

Aantal grenspassages: 35 (2022: 36)

Dit jaar heb ik geen enkele 'grote' meerweekse vakantie gehad, maar wel veel tripjes van max 6 dagen gehad. Nieuw waren Polen en Oekraïne, waar ik sowieso naartoe terug wil. Geen enkele van mijn reizen dit jaar waren meer dan twee weken vooruit gepland, behalve mijn bezoek aan Oekraïne (al zijn de tickets daarvoor last-minute geboekt vanwege de oorlogssituatie). Opvallende reizen waren daarnaast het bezoeken van de Goede Vrijdagmarkt in Bouzonville, en Imberbus.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

De tool waarbij ik mijn treinreizen (en wat kleine stukjes bus en tram in Duitsland) bijhoudt komt op 56.100 kilometer uit voor 2023. Daarbij ontbreken nog voorstadstreinen in Spanje en smalspoortreinen in Spanje en Italië. Het meerendeel van de treinreizen was in Nederland, alleen met NS heb ik al 32.413 kilometer afgelegd.

Noordelijkste station dit jaar is Kiel-Oppendorf.
Westelijkste station dit jaar is San Juan de Nieva.
Zuidelijkste station dit jaar is Palencia.
Oostelijkste station dit jaar is Sebnitz.

Ik ben met de trein in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië geweest. Er is ook dit jaar weer niet gevlogen. Dit jaar helaas ook geen trolleybus.

Het is ook dit jaar weer niet gelukt alle 16 deelstaten van Duitsland te bezoeken. Berlijn ontbreekt, en Bremen en Hamburg ben ik alleen met een trein doorheen gereden.

Langste treinrit in afstand was de rechtstreekse TGV van Bordeaux-Saint-Jean naar Lille-Europe, een slordige 750 kilometer.

Bijzondere vermelding dit jaar krijgt buslijn 117 tussen Breda en Zevenbergen v.v., waarin ik veel te veel tijd in heb doorgebracht, in eerste instantie dankzij aanhoudend falen van ProRail, in tweede instantie omdat er iemand uit Breda in mijn leven is gekomen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Wat leuk! Gefeliciteerd *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door trolly »

trolly waardeert deze ontwikkeling
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door en-es »

Noord: Tampere
Oost: Regensburg
Zuid: Basel
West: Washington DC

Een mager reisjaar toch wel vergeleken met pre-corona. Voor het eerst sinds corona weer binnen Europa gevlogen en wel op Helsinki-Vantaa. Grootste vertraging met Amtrak. Trein van Boston naar New York kwam met 5 uur vertraging aan. Eerst ruim 3 uur stil gestaan voor een brug en daarna lange stilstand op station Old Saybrook. Een andere aparte ervaring was een nachtelijke treinreis naar Basel met veel overstappen nadat de Nightjet plotseling gecanceld werd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Noord: Naarden - Bussum
Oost: Veenendaal De Klomp
Zuid: Rotterdam Centraal
West: Rotterdam Centraal

2023 was voor het eerst in vijf jaar voor mij weer een goed reisjaar binnen Nederland (nee ik ben de grens niet over geweest). Heb in het totaal 4063 kilometer met de trein gereisd. En ook (door noodzaak) 137 kilometer met de bus.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 01 jan 2024, 14:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Meltrain »

Meest gebruikte treinserie: 2400
Meest gebruikte metrolijn: Lijn 54 van het GVB
Meest gebruikte tramlijn: Lijn 1 van de HTM of lijn 2 van de RET
Meest gebruikte buslijn: waarschijnlijk lijn 76 van de RET, maar ik heb weinig met de bus gereisd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Boosdorp »

Noordelijkste punt: de spoorlijn onder Swifterbant
Oostelijkste punt: het vliegveld in Boedapest
Zuidelijkste punt: ergens op de weg naar het vliegveld in Boedapest
Westelijkste punt: langs de kust bij Vlissingen

Meest gebruikte treinseries: 500 & 600 waarschijnlijk - Rotterdam Alexander naar Rotterdam Centraal
Meest gebruikte metrolijn: Lijn B van de RET
Meest gebruikte tramlijn: Tram 7 van de RET

Landen bezocht: helaas maar 2, namelijk België en Hongarije
Laatst gewijzigd door Boosdorp op wo 03 jan 2024, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Stefan »

Boedapest is tegenwoordig een land? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door JothamvW »

En de luchthaven ligt toch echt een stuk oostelijker dan dat metrostation :evil:
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Boosdorp »

Oeps.... :|, was waarschijnlijk al half aan het slapen tijdens het schrijven van dat bericht. Inmiddels heb ik het verbeterd
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door reisthijs »

Mijn uitersten van afgelopen jaar:

Noordelijkste punt: Hell
Oostelijkste punt: Borlänge
Zuidelijkste punt: Gornergrat
Westelijkste punt: Newton Abbot

Laagste punt: Kanaaltunnel
Hoogste punt: Jungfraujoch
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten