Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zoals Luns (ooit minister van Buitenlandse Zaken) eens zei: "Het voordeel van een klein land is dat het een groot buitenland heeft"
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Afgelopen maand geen enkele keer gecontroleerd op Arnhem-Doetinchem v.v., vaak ook nog Doetinchem-Terborg v.v. Dan hebben we het hier over naar schatting 18 reizen van 2*40 minuten in voornamelijk de t30920 en t30763. Deze maand gaan we dat niet halen, want gisteren al gecontroleerd in de 30920.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik haalde in oktober percentage 40% procent als het om controles gaan, bijna het hoogste van dit jaar. Alle cijfertjes volgenin december :) .
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In oktober had ik een 3 minuten punctualiteit van precies 75% wat net iets boven het jaargemiddelde ligt. Bij de vertraagde treinen heb ik wel twee treinen meegerekend die in z'n geheel niet reden.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Na 10 maanden kom ik uit op de totalen:
Km: 28055 (4020 km in oktober, net onder m'n record van september)
Ritten: 699 (105 in oktober)
aantal keer vertraging 3-5 minuten: 38 (4x oktober)
aantal keer vertraging >5 minuten: 51 (11x oktober)
aantal keer gecontroleerd: 229 (29x oktober)
aantal keer niet gecontroleerd 466 (76x oktober)
Punctualiteit zie hieronder:
Gedurende de maand oktober heb ik nog leuke dingen mee gemaakt. De eerste dag was het al raak, toen ging ik van Zwd naar Amf via Shl, door wat problemen bij Rtn. Verder nog de benodigde blaadjes. Buitenlands traject heb ik niet meegeteld :).
Km: 28055 (4020 km in oktober, net onder m'n record van september)
Ritten: 699 (105 in oktober)
aantal keer vertraging 3-5 minuten: 38 (4x oktober)
aantal keer vertraging >5 minuten: 51 (11x oktober)
aantal keer gecontroleerd: 229 (29x oktober)
aantal keer niet gecontroleerd 466 (76x oktober)
Punctualiteit zie hieronder:
Code: Selecteer alles
3-5 >5 Controlekans
TOT: 87,27 92,70 32,76
OKT: 85,71 89,52 27,62
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
- Locatie: Lokeren (belgie)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
100% van de treinen die ik tussen 1 september en nu tussen lokeren en sint niklaas s'morgens nam had een vertraging tussen de 5 en de 15 minuten :)
reden: er wordt gewacht op een aansluiting die eigelijk onmogelijk is en altijd wel vertraging heeft :D
reden: er wordt gewacht op een aansluiting die eigelijk onmogelijk is en altijd wel vertraging heeft :D
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Is het dan in België echt zo beroerd gesteld?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik had per eind oktober:Justin schreef:Na 10 maanden kom ik uit op de totalen:
Km: 28055 (4020 km in oktober, net onder m'n record van september)
Ritten: 699 (105 in oktober)
aantal keer vertraging 3-5 minuten: 38 (4x oktober)
aantal keer vertraging >5 minuten: 51 (11x oktober)
aantal keer gecontroleerd: 229 (29x oktober)
aantal keer niet gecontroleerd 466 (76x oktober)
Punctualiteit zie hieronder:
Code: Selecteer alles
3-5 >5 Controlekans TOT: 87,27 92,70 32,76 OKT: 85,71 89,52 27,62
Km: 22.106, waarvan 1721 in oktober (behoorlijk onder mijn record van september :D )
Ritten: 188, waarvan 27 in oktober
P(3): 85.19 %
P(5): 96.30 %
Trefkans 12 uit 27 = 44,44 %
Gemiddelde afstand tussen 2 controles 112,75 km (okt)
Hele jaar: 74 controles op 10.176 km = 1 per 137,51 km.
Buitenlands verkeer niet meegerekend.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Totnogtoe word ik erg vaak gecontroleerd deze maand. Op 56 ritten al een controle van exact 45% . Zelfs op de knullige stukjes Ddr-Zwd! We zullen zien.
En ik tel buitenlandse trajecten ook niet mee. Dan had ik van de afgelopen maanden nog wel Roosendaal Grens-Brussel Zuid-London St.Pancras v.v. en Roosendaal Grens-Brussel Zuid-Paris Nord er zeker bij gehad .
En ik tel buitenlandse trajecten ook niet mee. Dan had ik van de afgelopen maanden nog wel Roosendaal Grens-Brussel Zuid-London St.Pancras v.v. en Roosendaal Grens-Brussel Zuid-Paris Nord er zeker bij gehad .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Sinds 10-12-2007: 60431km
Ritten: 1059
Totaal vertraging: 26u56min
Punctualiteit 3 min: 88,3%
Punctualiteit 5 min: 93,0%
Controle HC: 44,0% (incl Buitenland)
Controle HC: 46,1% (excl Buitenland)
Ritten: 1059
Totaal vertraging: 26u56min
Punctualiteit 3 min: 88,3%
Punctualiteit 5 min: 93,0%
Controle HC: 44,0% (incl Buitenland)
Controle HC: 46,1% (excl Buitenland)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik had deze week een 100% trefkans. Drie ritten, drie keer gecontroleerd. In 2008 is dit nog niet eerder voorgekomen. De cijfers schoten omhoog.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Opvallend! Ik hoor normaal altijd zulke positieve cijfers over de controlekans in Duitsland en Belgie. Heb je door andere landen gereisd, of is de controlekans daar gewoon nog lager dan hier?BR628 schreef:Controle HC: 44,0% (incl Buitenland)
Controle HC: 46,1% (excl Buitenland)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In ieder geval in België moet je het maar net treffen. Zo heb ik twee keer Hasselt -> Luik gedaan en kwam de ene keer de TBG na elk stationnetje langs en heb ik 'm de tweede keer in het geheel niet gezien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ook zijn er steeds meer lijntjes in Duitsland die door eenmansbediening worden uitgevoerd heb ik het idee.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Goed, zoals beloofd, de laatste twee maanden van het jaar. Moet ik even bij vermelden dat alles berekend is op het Nederlandse net. Dus het houdt op bij Roosendaal Grens enzo.
November:
November was een slechte maand wat betreft de punctualiteit. Diverse vertragingen en uitvallen stonden me bij. November was de maand dat ik naar Paris ging, en wonder boven wonder geen vertraging gehad eigenlijk! Wel veel van/naar Rotterdam en Utrecht, en ook in Brabant geregeld vertraging gehad.
Van de 19 reisdagen kwam ik uit op de totalen:
Aantal ritten: 73
Gezamenlijke totale lengte: 3518 km
Op tijd binnen 3 minuten: 75,32 %
Op tijd binnen 5 minuten: 85,71 %
Gecontroleerd: 44,16 % (hoogste jaarnotatie!)
December
December was een normale maand, maar ik had vooral last van vertragingen tussen de 3 en 5 minuten. Mede hierdoor is voor mij de jaarlijkse punctualiteit net niet behaald. Het overzicht van december 2008 laat zien dat ik nogal wat rondjes heb gemaakt, allemaal met duidelijk doeleinde (slechts 2 losse reisdagen, onder andere afscheid van het Houtense trammetje met Geert). December betekende voor mij veel reizen naar Limburg (Maastricht/Valkenburg, Reuver, Venlo) plus ik mocht ook weer gezellig vaak naar Amersfoort. Gelukkig was december niet erg duur voor mij. Alleen de reisjes van/naar Reuver waren de enige kosten die ik maakte. Op en neer naar m'n vriend gebeurde vaak doordeweeks . Toen ik m'n ma trakteerde op een reis naar Maastricht gebeurde dat middels een meereiskaartje.
Van de 22 reisdagen kwam ik uit op:
Aantal ritten: 110
Gezamenlijke totale lengte: 4634 km (jaarrecord!)
Op tijd binnen 3 minuten: 84,55 %
Op tijd binnen 5 minuten: 92,73 %
Gecontroleerd: 29,09 %
2008 in vogelvlucht
2008 was voor mij het jaar waarin ik voor het eerst een volledig jaar alles ging bijhouden.
In februari ging op kamers in Zeist en reisde tot eind maart erg weinig, met uitzondering van flinke tochten met Tsov in maart, waarin m'n record is gevestigd en ook de laatste Nederlandse reizigersbaanvakken werden aangedaan. Althans voor mij.
Daarna ging ik wel wat vaker op en neer naar vrienden, totdat ik in juli weer m'n huis uit moest (:() en bij mijn ouders ging wonen. Juli en augustus kenmerken zich altijd wel in een neergang van het aantal reisjes, als gevolg van hoge kosten voor een arme student, maar ach, dat mocht de pret niet drukken, ik ging gewoon lekker naar Den Haag en weet ik veel waar naar toe.
In september begon ik te werken bij een bedrijf in Amersfoort, waarvoor ik - naast de reisjes naar school in Utrecht - weer meer kilometers mocht maken. In november was er eventjes geen werk meer voor mij, dus mocht ik het die maand rustiger aan doen. Echter, in oktober/november ging ik opeens binnen 3 weken naar Londen én Parijs met de trein! Joehoe!
Goed, eerst even een overzicht de ontwikkeling in de cumulatieve kilometrage en dat in een spreidingsdiagram per dag:
Dan nu het totaalplaatje:
Wat mij betreft hebben de vervoerders NET NIET de punctualiteitseis gehaald, mede door slechte punctualiteit in oktober, november en december. De kans dat ik gecontroleerd werd is eigenlijk exact 1 op 3, dat was al zichtbaar na het 2e kwartaal, maar bleef min of meer gelijk. Hierbij ben ik gecontroleerd op de meest lullige stukjes (Zwd-Ddr, Nmd-Nm), en op de lange afstanden. Opvallend was dat ik erg vaak op Rtd-Ut ben gecontroleerd, en nauwelijks andersom. Tot mijn verbazing ben ik ook wel eens NIET gecontroleerd op volledige afstandstrajecten (met name Amsterdam-Dordrecht v.v.), maar gelukkig ben ik bijna altijd wel gecontroleerd in de s1900 en s3600 voor zover ik me in Brabant bevond.
De jaarcijfers
Ik zal de jaarcijfers eerst per maand op delen:
De maandrecords kan je in de tabel opzoeken. De eindcijfers zijn te vinden in het balkje TOT, anders kan ik je ook wel zeggen:
Aantal ritten: 885
Aantal reisdagen: 217
Gezamenlijke totale lengte: 36.104 km
Op tijd binnen 5 minuten: 92,09 % (70x niet op tijd)
Op tijd binnen 3 minuten: 85,88 % (55x niet op tijd, dus 125x niet op tijd geweest)
Gecontroleerd: 33,33 % (295x wel dus)
Afgezien van wat maandrecords ook nog dagrecords:
Grootste aantal kilometers gemaakt: 746,20 km (zaterdag 8 maart)
Grootste aantal ritten: 20 (zaterdag 8 maart)
Vaakst aantal keer gecontroleerd: 10 (vrijdag 2 mei)
Grootste ratio ritten/km: 149,23 (zaterdag 15 november, dit was Rsdg-Asd dus)
Goed, tot zover de database. Ik ben blijkbaar geen treinenfreak, maar een datafreak. Ik denk dat iemand dat ooit eerder tegen mij zei ;).
EDIT: Spreidingsdiagram alsnog toegevoegd
November:
November was een slechte maand wat betreft de punctualiteit. Diverse vertragingen en uitvallen stonden me bij. November was de maand dat ik naar Paris ging, en wonder boven wonder geen vertraging gehad eigenlijk! Wel veel van/naar Rotterdam en Utrecht, en ook in Brabant geregeld vertraging gehad.
Van de 19 reisdagen kwam ik uit op de totalen:
Aantal ritten: 73
Gezamenlijke totale lengte: 3518 km
Op tijd binnen 3 minuten: 75,32 %
Op tijd binnen 5 minuten: 85,71 %
Gecontroleerd: 44,16 % (hoogste jaarnotatie!)
December
December was een normale maand, maar ik had vooral last van vertragingen tussen de 3 en 5 minuten. Mede hierdoor is voor mij de jaarlijkse punctualiteit net niet behaald. Het overzicht van december 2008 laat zien dat ik nogal wat rondjes heb gemaakt, allemaal met duidelijk doeleinde (slechts 2 losse reisdagen, onder andere afscheid van het Houtense trammetje met Geert). December betekende voor mij veel reizen naar Limburg (Maastricht/Valkenburg, Reuver, Venlo) plus ik mocht ook weer gezellig vaak naar Amersfoort. Gelukkig was december niet erg duur voor mij. Alleen de reisjes van/naar Reuver waren de enige kosten die ik maakte. Op en neer naar m'n vriend gebeurde vaak doordeweeks . Toen ik m'n ma trakteerde op een reis naar Maastricht gebeurde dat middels een meereiskaartje.
Van de 22 reisdagen kwam ik uit op:
Aantal ritten: 110
Gezamenlijke totale lengte: 4634 km (jaarrecord!)
Op tijd binnen 3 minuten: 84,55 %
Op tijd binnen 5 minuten: 92,73 %
Gecontroleerd: 29,09 %
2008 in vogelvlucht
2008 was voor mij het jaar waarin ik voor het eerst een volledig jaar alles ging bijhouden.
In februari ging op kamers in Zeist en reisde tot eind maart erg weinig, met uitzondering van flinke tochten met Tsov in maart, waarin m'n record is gevestigd en ook de laatste Nederlandse reizigersbaanvakken werden aangedaan. Althans voor mij.
Daarna ging ik wel wat vaker op en neer naar vrienden, totdat ik in juli weer m'n huis uit moest (:() en bij mijn ouders ging wonen. Juli en augustus kenmerken zich altijd wel in een neergang van het aantal reisjes, als gevolg van hoge kosten voor een arme student, maar ach, dat mocht de pret niet drukken, ik ging gewoon lekker naar Den Haag en weet ik veel waar naar toe.
In september begon ik te werken bij een bedrijf in Amersfoort, waarvoor ik - naast de reisjes naar school in Utrecht - weer meer kilometers mocht maken. In november was er eventjes geen werk meer voor mij, dus mocht ik het die maand rustiger aan doen. Echter, in oktober/november ging ik opeens binnen 3 weken naar Londen én Parijs met de trein! Joehoe!
Goed, eerst even een overzicht de ontwikkeling in de cumulatieve kilometrage en dat in een spreidingsdiagram per dag:
Dan nu het totaalplaatje:
Wat mij betreft hebben de vervoerders NET NIET de punctualiteitseis gehaald, mede door slechte punctualiteit in oktober, november en december. De kans dat ik gecontroleerd werd is eigenlijk exact 1 op 3, dat was al zichtbaar na het 2e kwartaal, maar bleef min of meer gelijk. Hierbij ben ik gecontroleerd op de meest lullige stukjes (Zwd-Ddr, Nmd-Nm), en op de lange afstanden. Opvallend was dat ik erg vaak op Rtd-Ut ben gecontroleerd, en nauwelijks andersom. Tot mijn verbazing ben ik ook wel eens NIET gecontroleerd op volledige afstandstrajecten (met name Amsterdam-Dordrecht v.v.), maar gelukkig ben ik bijna altijd wel gecontroleerd in de s1900 en s3600 voor zover ik me in Brabant bevond.
De jaarcijfers
Ik zal de jaarcijfers eerst per maand op delen:
Code: Selecteer alles
MND KM RIT 3-5 >5 Wel Niet <3 min <5 min % C
JAN 3112,52 81 4 7 25 56 86,42 91,36 30,86
FEB 1304,14 36 2 1 6 30 91,67 97,22 16,67
MRT 2624,71 63 2 3 28 35 92,06 95,24 44,44
APR 2440,25 67 4 1 23 44 92,54 98,51 34,33
MEI 3214,77 72 6 9 31 41 79,17 87,50 43,06
JUN 2072,77 48 4 3 18 30 85,42 93,75 37,50
JUL 2072,30 43 3 0 15 28 93,02 100,00 34,88
AUG 3027,36 70 3 4 26 40 90,00 94,29 37,14
SEP 4062,65 113 6 12 29 84 84,07 89,38 25,66
OKT 4019,64 105 4 11 28 77 85,71 89,52 26,67
NOV 3518,08 77 8 11 34 43 75,32 85,71 44,16
DEC 4634,32 110 9 8 32 78 84,55 92,73 29,09
--------------------------------------------------------------------
TOT 36103,51 885 55 70 295 586 85,88 92,09 33,33
Toelichting
MND Maand
KM* Gemaakte totale harde kilometers
RIT** Aantal gemaakte ritten.
3-5 Aantal keer vertraging bij 3 of 4 minuten
>5 Aantal keer vertraging bij 5 minuten of hoger
Wel Aantal keer gecontroleerd
Niet Aantal keer niet gecontroleerd
<3 min % op tijd van de ritten binnen 3 minuten
<5 min % op tijd van de ritten binnen 5 minuten
% C % gecontroleerd door een (h)c of pbt-team (tellers tellen niet mee dus)
* Decimalen zijn twistpunten, want je weet niet van te voren hoe ver je een station binnen rijdt, en wat de exacte meetpunten zijn
** Een verandering van treinnummer geldt als nieuwe rit. 500 Rtd-Amf telt als twee ritten, maar 12500 als één rit.
Aantal ritten: 885
Aantal reisdagen: 217
Gezamenlijke totale lengte: 36.104 km
Op tijd binnen 5 minuten: 92,09 % (70x niet op tijd)
Op tijd binnen 3 minuten: 85,88 % (55x niet op tijd, dus 125x niet op tijd geweest)
Gecontroleerd: 33,33 % (295x wel dus)
Afgezien van wat maandrecords ook nog dagrecords:
Grootste aantal kilometers gemaakt: 746,20 km (zaterdag 8 maart)
Grootste aantal ritten: 20 (zaterdag 8 maart)
Vaakst aantal keer gecontroleerd: 10 (vrijdag 2 mei)
Grootste ratio ritten/km: 149,23 (zaterdag 15 november, dit was Rsdg-Asd dus)
Goed, tot zover de database. Ik ben blijkbaar geen treinenfreak, maar een datafreak. Ik denk dat iemand dat ooit eerder tegen mij zei ;).
EDIT: Spreidingsdiagram alsnog toegevoegd
Laatst gewijzigd door Justin op vr 02 jan 2009, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Leuk inderdaad al die cijfers :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
- Locatie: Lokeren (belgie)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik hou die cijfertjes niet allemaal bij. :)
Ik heb ongeveer 40000km per trein gereist.
Vooral met campuskaarten en interrail kaart of internationale kaartjes.
Het grootste deel in het buitenland;
Noordelijkste punt: Bjornfjell, Narvik: Noorwegen
Zuidelijkste punt: Roma(31 december ) en Madrid
Oostelijkste punt: Stockholm, Zweden
Westelijkste punt: Brest, Frankrijk
Aantal echte nachttreinen genomen: 12
Aantal nachtnettreinen genomen: 5
In deze landen geweest (per trein): Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland, Belgie, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Italie, Oostenrijk, Zwitserland.
en ook nog in Andorra geweest door bij L'hospitalet 1meter de grens over te wandelen en op 31 december ook nog in Vaticaanstad geweest
In Belgie en Luxemburg eindelijk het volledige spoorwegnet afgelegd.
In Nederland bijna alles, alleen de lijntjes:
Zandvoort-Haarlem, Rotterdam-Hoek van Holland, Leiden-Alphen aan de Rijn en Dordrecht-Tiel-Arnhem moet ik nog doen...
Ik heb ongeveer 40000km per trein gereist.
Vooral met campuskaarten en interrail kaart of internationale kaartjes.
Het grootste deel in het buitenland;
Noordelijkste punt: Bjornfjell, Narvik: Noorwegen
Zuidelijkste punt: Roma(31 december ) en Madrid
Oostelijkste punt: Stockholm, Zweden
Westelijkste punt: Brest, Frankrijk
Aantal echte nachttreinen genomen: 12
Aantal nachtnettreinen genomen: 5
In deze landen geweest (per trein): Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland, Belgie, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Italie, Oostenrijk, Zwitserland.
en ook nog in Andorra geweest door bij L'hospitalet 1meter de grens over te wandelen en op 31 december ook nog in Vaticaanstad geweest
In Belgie en Luxemburg eindelijk het volledige spoorwegnet afgelegd.
In Nederland bijna alles, alleen de lijntjes:
Zandvoort-Haarlem, Rotterdam-Hoek van Holland, Leiden-Alphen aan de Rijn en Dordrecht-Tiel-Arnhem moet ik nog doen...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Grootste vertragingen vandaag tussen 16.00-19.00
Treinnr vertr.
124 +52
557 +45
1960 +29
3557 +27
146 +24
2250 rijdt vandaag niet
13664 rijdt vandaag niet
764 rijdt vandaag niet
9264 rijdt vandaag niet
Treinnr vertr.
124 +52
557 +45
1960 +29
3557 +27
146 +24
2250 rijdt vandaag niet
13664 rijdt vandaag niet
764 rijdt vandaag niet
9264 rijdt vandaag niet
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
En toen was er alweer een maandje voorbij, tijd voor de statistiekjes waarmee ik de draad ook maar weer heb opgepakt. Waren vooral veel korte stukjes met de trein, aangezien ik op m'n dagelijkse reis van/naar Utrecht bijna altijd 's ochtends de trein naar Gorinchem pak een daar de bus verder neem en 's middags de bus naar Sliedrecht en dan nog voor één stationnetje de trein.
Januari 2009 was een maand van tegenstellingen, met soms een heel hoge en soms een heel lage punctualiteit. Duidelijk in de bovenstaande grafiek herkenbaar zijn de dagen met aangevroren mist aan de bovenleiding, wat niet echt goed samen gaat met GTW'tjes. Dat gaf op 6 januari al een flinke dip, al had die geen invloed op de reispunctualiteit: kon door de vertraging juist de trein naar Dordrecht nog halen.
Twee dagen later ging de aankomstpunctualiteit nog even flink onderuit, doordat de trein onderweg defect kwam te staan als gevolg van het vele ijs aan de draad. Daarna werd een stijgende lijn ingezet, tot er op 27 januari weer een mist-vorstcombinatie was. Een dag later hetzelfde probleem, al haalde ik toen juist nog de trein ri. Dordrecht daardoor.
Op de 29ste had ik al voorzorgsmaatregelen genomen, maar deed een vertraagde eerdere trein die ik nog haalde de cijfers dalen. Niet dat de reispunctualiteit toen erg goed was, vanwege een versperring tussen Rotterdam en Gouda.
En wat te controlekans betreft: wil niet meer horen dat Arriva altijd controleert... van de acht keer dat ik deze maand m'n kaartje heb moeten laten zien was dat slechts vier keer bij Arriva het geval.
De cijfertjes...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 89,36%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 91,49%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 85,11%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 89,36%
Controlekans: 17,02% :neg:
Januari 2009 was een maand van tegenstellingen, met soms een heel hoge en soms een heel lage punctualiteit. Duidelijk in de bovenstaande grafiek herkenbaar zijn de dagen met aangevroren mist aan de bovenleiding, wat niet echt goed samen gaat met GTW'tjes. Dat gaf op 6 januari al een flinke dip, al had die geen invloed op de reispunctualiteit: kon door de vertraging juist de trein naar Dordrecht nog halen.
Twee dagen later ging de aankomstpunctualiteit nog even flink onderuit, doordat de trein onderweg defect kwam te staan als gevolg van het vele ijs aan de draad. Daarna werd een stijgende lijn ingezet, tot er op 27 januari weer een mist-vorstcombinatie was. Een dag later hetzelfde probleem, al haalde ik toen juist nog de trein ri. Dordrecht daardoor.
Op de 29ste had ik al voorzorgsmaatregelen genomen, maar deed een vertraagde eerdere trein die ik nog haalde de cijfers dalen. Niet dat de reispunctualiteit toen erg goed was, vanwege een versperring tussen Rotterdam en Gouda.
En wat te controlekans betreft: wil niet meer horen dat Arriva altijd controleert... van de acht keer dat ik deze maand m'n kaartje heb moeten laten zien was dat slechts vier keer bij Arriva het geval.
De cijfertjes...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 89,36%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 91,49%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 85,11%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 89,36%
Controlekans: 17,02% :neg:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Bij NS deze maand weliswaar een hogere controlekans gehad, maar wel een langere punctualiteit.
Bij deze de cijfers voor Eindhoven - Breda vv met 30 ritten
Controlekans: 43,3%
Punctualiteit NS-Norm: 66,7%
Punctualiteit Int. Norm: 76,7%
Aan het begin van de maand was de punctualiteit nog een stuk beter. Met name de laatste week veel vertragingen gehad, al vielen de gevolgen mee: maximaal +11.
Vergeleken met de vorige maanden is dit een hele gemiddelde maand tussen de extremen die eerder dit schooljaar plaatsvonden.
Bij deze de cijfers voor Eindhoven - Breda vv met 30 ritten
Controlekans: 43,3%
Punctualiteit NS-Norm: 66,7%
Punctualiteit Int. Norm: 76,7%
Aan het begin van de maand was de punctualiteit nog een stuk beter. Met name de laatste week veel vertragingen gehad, al vielen de gevolgen mee: maximaal +11.
Vergeleken met de vorige maanden is dit een hele gemiddelde maand tussen de extremen die eerder dit schooljaar plaatsvonden.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Januari 2009:
Aantal ritten: 39
Aantal kilometers: 2147,6
Aantal controles: 13(33.3%)
Aantal ritten: 39
Aantal kilometers: 2147,6
Aantal controles: 13(33.3%)
Pommes.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Januari 2009:
Aantal afgelegde TE: 9018
Punctualiteit NS norm: 72,12%
Punctualiteit Int norm: 82,69%
Trefkans HC: 49,04%
Totale reistijd: 105 uur 10 minuten
Totale vertraging: 7 uur 42 minuten
Grootste vertraging: 4 uur 22 minuten (Olst debacle)
Kosten per TE: € 0,0364
Meest gebruikte treinen: t12522, t12724, t12526, t12763, t12767 (allen 5x)
Meeste TE op één dag: 672
Aantal afgelegde TE: 9018
Punctualiteit NS norm: 72,12%
Punctualiteit Int norm: 82,69%
Trefkans HC: 49,04%
Totale reistijd: 105 uur 10 minuten
Totale vertraging: 7 uur 42 minuten
Grootste vertraging: 4 uur 22 minuten (Olst debacle)
Kosten per TE: € 0,0364
Meest gebruikte treinen: t12522, t12724, t12526, t12763, t12767 (allen 5x)
Meeste TE op één dag: 672
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De afgelopen maand op het werkdagelijkse traject Ah-Zp vv slechts 3 keer gecontroleerd. Ik zal maar niet uitrekenen hoeveel dat in procenten is dat lijkt me namelijk bar laag.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik houd het weer even simpel, volgende keer weer een wat uitgebreide variant ;)
Januari omvatte:
20 reisdagen
84,85% was op tijd binnen 3 minuten
91,92% was op tijd binnen 5 minuten
Op 28,28% van de 97 ritten werd ik gecontroleerd
4138,19 km werd er gereisd met een gemiddelde van 206,91 km per dag (42,66 km per rit
Top 6 meest:
Januari omvatte:
20 reisdagen
84,85% was op tijd binnen 3 minuten
91,92% was op tijd binnen 5 minuten
Op 28,28% van de 97 ritten werd ik gecontroleerd
4138,19 km werd er gereisd met een gemiddelde van 206,91 km per dag (42,66 km per rit
Top 6 meest:
Code: Selecteer alles
Gebruikte series, vol
Serie X C
5100 23 3
2800 17 10
5000 9 0
1900 8 1
2100 6 0
12500 6 3
X = aantal ritten
C = Gecontroleerd
Gebruikte series, per richting
Serie Richting X C
5100 Gvc-Rtd 13 1
2800 Rtd-Amfs 10 6
5100 Rsd/Ddr-Gvc 10 2
2800 Amfs-Rtd 7 4
1900 Vl-Gvc 5 1
5000 Ddr-Ledn 5 0
Per richting (deeltraject)
Van Naar X C Series
Zwd Rtd 11 2 5000/5100
Ut Rtd 10 3 2800/12500/12700/20500
Rtd Zwd 10 1 5000/5100
Rtd Amf 9 5 2800/12500/12700
Rtd Ut 7 5 2800
Zwd Ddr 7 0 5000/5100
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, de statistiekjes van februari. In tegenstelling tot januari nu een stuk meer treinkilometers met het volledige traject naar Utrecht per trein heen en weer.
Februari 2009 was de maand van heel veel kleine vertraginkjes die soms net groot genoeg waren om voor een dip in de punctualiteit te zorgen. Ook haalde ik enkele keren een vertraagde eerdere trein wat echter (aangezien ik trein- en geen reispunctualiteit bijhoudt) wel de percentages negatief beïnvloed.
Uitschieters waren er, hoe kan het ook anders, op vrijdag de 13e toen m'n trein geen machinist had en zodoende niet kon vertrekken. Ook 24 februari was een slechte dag met een trein die flink vertraagd binnen kwam en alleen maar meer vertraging opliep door een wisselstoring bij Vleuten. En dan had ik nog het geluk er net voorbij te zijn voor het treinverkeer compleet stilgelegd werd.
De cijfertjes...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 86,05%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 90,70%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 74,42%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 84,88%
Controlekans: 24,42% (waarvan een erg groot deel voor rekening komt van de t12723)
Februari 2009 was de maand van heel veel kleine vertraginkjes die soms net groot genoeg waren om voor een dip in de punctualiteit te zorgen. Ook haalde ik enkele keren een vertraagde eerdere trein wat echter (aangezien ik trein- en geen reispunctualiteit bijhoudt) wel de percentages negatief beïnvloed.
Uitschieters waren er, hoe kan het ook anders, op vrijdag de 13e toen m'n trein geen machinist had en zodoende niet kon vertrekken. Ook 24 februari was een slechte dag met een trein die flink vertraagd binnen kwam en alleen maar meer vertraging opliep door een wisselstoring bij Vleuten. En dan had ik nog het geluk er net voorbij te zijn voor het treinverkeer compleet stilgelegd werd.
De cijfertjes...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 86,05%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 90,70%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 74,42%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 84,88%
Controlekans: 24,42% (waarvan een erg groot deel voor rekening komt van de t12723)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten