Pagina 10 van 37

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 21:09
door Daniel
November is alweer voorbij... een maand met aan de cijfers te zien veel vertragingen van 4 minuten. En ik ben weer terug op de 100% reispunctualiteit op m'n heenreis :)
Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 88,6% (oktober: 95,9%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 95,5% (oktober: 97,7%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 84,2% (oktober: 89,8%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,1% (oktober: 93,8%)
Controlekans: 2,3% (oktober: 6,3%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 67 (oktober: 40)
Aantal minuten aankomstvertraging: 73 (oktober: 6448)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 35 (oktober: 41)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (oktober: 91,7%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 90,9% (oktober: 91,7%)
Vertragingsminuten heen: 14 (oktober: 43)
Aantal minuten te vroeg heen: 32 (oktober: 36)
Vertragingsminuten terug: 40 (oktober: 55)
Aantal minuten te vroeg terug: 3 (oktober: 5)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 21:45
door Justin
En wat zijn je cumulatieven totnogtoe? Of zien we die pas eind volgende maand :)?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 22:54
door Daniel
Optelling van de verschillende maanden zit nog niet in m'n sheet, zal ik volgende maand wel toevoegen.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 23:04
door Daniel
De cijfers van december, met een uiterst hoge reispunctualiteit :D
Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 97,1% (november: 88,6%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (november: 95,5%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,4% (november: 84,2%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (november: 93,1%)
Controlekans: 8,6% (november: 2,3%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 27 (november: 67)
Aantal minuten aankomstvertraging: 27 (november: 73)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 43 (november: 35)

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (november: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 100,0% (november: 90,9%)
Vertragingsminuten heen: 9 (november: 14)
Aantal minuten te vroeg heen: 39 (november: 32)
Vertragingsminuten terug: 18 (november: 40)
Aantal minuten te vroeg terug: 4 (november: 3)

De cumulatieven voor heel 2011 volgen zodadelijk...

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: ma 02 jan 2012, 23:25
door Daniel
En dan nu de totalen voor het jaar 2011, waar mogelijk vergeleken met de NS-cijfers voor geheel Nederland. Enkele trends zijn er wel in te zien, zo lieten de winterse omstandigheden het jaar vrij slecht beginnen, bracht het voorjaar verbetering en ging de punctulaiteit in de zomer weer wat omlaag. In de herfst en winter is vervolgens weer een stabilisatie te zien. Opvallend is dat over het hele jaar gezien net iets meer treinen die ik nam op tijd vertrokken t.o.v. het landelijk gemiddelde. De aankomst was echter juist net iets vaker vertraagd.
Afbeelding

De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 91,3%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,2%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,3%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 94,7%
NS-punctualiteit 3 min. norm: 90,9%
NS-punctualiteit 5 min. norm: 95,5%

Controlekans: 9,7%
Aantal uren vertrekvertraging: 9,8
Aantal uren aankomstvertraging: 10,2
Aantal uren te vroeg aangekomen: 10,0

En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 96,6%
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,3%
Vertragingsuren heen: 2,8
Aantal uren te vroeg heen: 9,0
Vertragingsuren terug: 8,8
Aantal uren te vroeg terug: 1,2

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: di 11 sep 2012, 13:22
door Busfoto.nl
Was deze al bekend: http://www.cijferboekje.nl/media/userfi ... atting.pdf? Bij mij nog niet. De cijfers heb ik inmiddels in de echte Wikipedia verwerkt.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 28 okt 2012, 14:24
door VIRM
@Daniel: hoe houd je je statistieken bij? Doe je dat handmatig?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 28 okt 2012, 16:48
door Daniel
Dat deed ik handmatig ja, maar nu al geruime tijd niet meer.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 28 okt 2012, 19:28
door webguy
Berichten over bussen volgen zijn afgesplitst naar een eigen topic

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: zo 28 okt 2012, 23:16
door Fles
webguy schreef:Berichten over bussen volgen zijn afgesplitst naar een eigen topic
Hulde!

Eindelijk een GOEIE afsplits actie :P :pos:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 08:41
door Geert
Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen :)

Cijfers van http://www.rijdendetreinen.nl over april 2013

Top 10 oorzaken van treinstoringen:
Helaas was afgelopen maand een aanrijding met persoon de meest voorkomende oorzaak voor treinstoringen. Op 8 april waren er zelfs vier aanrijdingen. Voor de rest veel infrastoringen en defecte treinen.

1. aanrijding met een persoon (33 storingen, 16,4%)
2. wisselstoring (28 storingen, 13,9%)
3. defecte trein (23 storingen, 11,4%)
4. seinstoring (22 storingen, 10,9%)
5. defecte spoorbrug (9 storingen, 4,5%)
.. eerdere verstoring
.. herstelwerkzaamheden
8. overwegstoring (7 storingen, 3,5%)
9. beperkingen op last van de brandweer (6 storingen, 3%)
10. beperkingen op last van de politie (5 storingen, 2,5%), uitloop van werkzaamheden

Trajecten met de meeste storingen
Een gedeelde eerste plaats voor Arnhem-Winterswijk en voor Schiphol-Utrecht Centraal, op beide trajecten waren deze maand 11 storingen te tellen.

1. Arnhem - Winterswijk (11 storingen, 5,5%)
.. Schiphol - Utrecht Centraal
3. Dordrecht - Geldermalsen (8 storingen, 4%)
4. Groningen - Zwolle (7 storingen, 3,5%)
5. Alkmaar - Amsterdam Centraal (6 storingen, 3%)
.. Amersfoort - Amsterdam Centraal
.. Amersfoort - Schiphol
.. Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal
.. Den Haag HS - Rotterdam Centraal
.. Hengelo - Zutphen
.. Leeuwarden - Zwolle

De dag met de meeste storingen deze maand was 4 april, toen er 16 verschillende storingen geteld werden. Op 27 april waren er helemaal geen storingen. In totaal waren er in april 200 storingen (gemiddeld 6,7 storingen per dag) en daarmee doet april het een stuk slechter dan maart (waarin maar 154 storingen gemeld waren).

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 08:59
door Thom91
Zijn de dubbelingen eruit gehaald? Goede cijfers.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 09:19
door Geert
Bij de trajecten kunnen dubbelingen zitten, bijvoorbeeld een storing bij Breukelen telt 1x voor Amsterdam C-Utrecht en 1x voor Schiphol-Utrecht. De oorzaken zijn wel zonder dubbelingen. Voor de rest is alles gewoon op basis van wat NS.nl rondtoetert ;) (dus wat er in www.rijdendetreinen.nl/archief staat)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 09:53
door Thom91
Ok, dan begrijp ik het goed :)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 11:50
door deadlock
Geert heb je die statistieken ook voor zeg, de eerste vier maanden van 2012 en de eerste vier maanden van 2013?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 12:02
door Thom91
Ik meld me voor een CC'tje.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 12:28
door Edwin
Mooie statistieken en archief.
Wat is het verschil tussen een aanrijding en een aanrijding met een persoon/voertuig?

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 12:31
door Thom91
Aanrijding met een vogel bijvoorbeeld, of een omgewaaide boom.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 13:23
door deadlock
Of een voertuig.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 13:24
door deadlock
Of met een huis:
Afbeelding

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 13:28
door Geert
deadlock schreef:Geert heb je die statistieken ook voor zeg, de eerste vier maanden van 2012 en de eerste vier maanden van 2013?
Jazeker :) Zal ik vanavond wel even posten.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 16:21
door Thom91
deadlock schreef:Of een voertuig.
Voertuig heeft vaak wel zijn eigen classificatie, die valt niet onder de algemene noemer aanrijding.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 16:53
door deadlock
Thom91 schreef:
deadlock schreef:Of een voertuig.
Voertuig heeft vaak wel zijn eigen classificatie, die valt niet onder de algemene noemer aanrijding.
Ik heb alleen landbouwvoertuig apart vermeld zien worden.

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 17:37
door Thom91
Afbeelding
Meer aanrijdingen zijn er niet ;)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Geplaatst: do 02 mei 2013, 17:44
door webguy
Dat is zeker de ISVL lijst?
Er is ook een aanrijding met een viaduct, geloof ik, maar die staat ietsje raar in die ISVL lijst.