Mag ik even kwijt #29

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Justin »

Zit wel heel dicht op elkaar joh!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

Ik heb al een machine was gedraaid en gestofzuigd. En uitgeslapen, ook nuttig :P En nu ga ik eerst even boodschappn doen en vanmiddag de Ronde van Lombardije op TV volgen :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door M57 »

webguy schreef:Thnx, heb de poll aangepast...
Alsnog heb ik geen idee wat ik moet invullen. Alleen mensen met vakkennis zullen de poll goed in kunnen vullen, hetgeen je resultaten zal vertekenen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Klopt, het is soms een beetje moeilijk om uit te vogelen. Als je het niet weet, dan is de kans groot dat het een of ander eigen bestuuringssysteem is van de fabrikant, wat waarschijnlijk Java gebruikt. Dat is eigenlijk niet erg interessant: Java applicaties zijn nogal euh 2001 (Android is ook Java, maar ander verhaal :) ). Het was meer bedoeld als een algemene indicatie: een business plan wil je er niet omheen bouwen. Verder zijn de "early adopters" degenen die het wel weten, en die zijn het meest geintereseerd in leuke speeltjes en applicatietjes :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Oh, enne, beetje spelen gisteravond en dit is het resultaat :) (sorry voor de groote)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

Java is echt niet iets wat ouderwets is. Google heeft meerdere Java-applicaties zoals Google Maps of Gmail, en wat te denken van de Opera Mini webbrowser, diverse QR-scanners en zelfs het relatief nieuwe Microsoft Tag Reader wordt in Java geleverd.

Het punt is meer dat ik touchscreens kut vind, en op de een of andere manier maken fabrikanten geen hightech dingen zonder touchscreen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Klopt er wordt wel een heleboel in Java geleverd, probleem met "Java" is dat er niet een standaard manier is om de User Interface te maken: er zijn een aantal verschillende frameworks. Het kan allemaal wel, maar is verre van ideaal: je moet 10 verschillende versies maken, dat doet de NS ook met hun applicatie (die overigens niet draait op mijn telefoon bijvoorbeeld die ook Java ondersteunt). Er zijn overigens wel Java applicaties met reis informatie: de DB heeft een DB Navigator ofzo, die ook in het Nederlands is en NLse data heeft. Probeer dat ding maar te gebruiken: het is nogal zwaar irritant...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daniel »

Tja, de Reisplanner Xtra van NS is minstens zo irritant in het gebruik. Constant vragen of 'ie verbinding mag maken (dat weet 'ie niet te onthouden) en als je een station wilt invoeren voor de AV bijvoorbeeld krijg je eerst een groot invoervak te zien wat je dan nog een keer moet selecteren voor je kunt gaan typen.

De Google Maps applicatie werkt dan wel weer makkelijk al heeft die af en toe kuren... toen ik 'n keer in Arnhem wilde weten waar ik precies was en dus m'n actuele locatie opvroeg toonde 'ie dat ik ergens in de buurt van Liverpool zou zijn :mrgreen:

Trouwens, het plaatje dat je probeert te linken levert een mooi rood kruisje op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Caspar »

Wat zijn goede bedrijven, webwinkels etc om een digitale foto's naartoe te sturen via internet en bv 30x40 cm af te laten drukken? Iemand hier ervaringen mee? Wat kost zoiets ongeveer?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door tsov »

Ik was heel tevreden over de afdrukkwaliteit van de Hema. Ook op posterformaat (daar kan Geert over meepraten ;) )
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Geert »

Ja, dat is een erg mooie afdruk geworden :) (bedankt Tsov en M57 :D)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, de Reisplanner Xtra van NS is minstens zo irritant in het gebruik. Constant vragen of 'ie verbinding mag maken (dat weet 'ie niet te onthouden) en als je een station wilt invoeren voor de AV bijvoorbeeld krijg je eerst een groot invoervak te zien wat je dan nog een keer moet selecteren voor je kunt gaan typen.
Inderdaad, verder is die reisplanner ontiegelijk traag, voor mij is dan de keuze al snel weer gemaakt, ik gebruik m.ns.nl nog wel even. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daniel »

Al was 'ie niet traag geweest, dan was je nog langer bezig geweest met invoeren dan via m.ns.nl :P Werkt toch een stuk makkelijker met die verkortingen, want in de Reisplanner Xtra kan je die weer niet gebruiken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Wat zijn goede bedrijven, webwinkels etc om een digitale foto's naartoe te sturen via internet en bv 30x40 cm af te laten drukken? Iemand hier ervaringen mee? Wat kost zoiets ongeveer?
Doe dat zelf regelmatig bij Albert Heijn. Geen sublieme kwaliteit ofzo, maar goed genoeg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Wat zijn goede bedrijven, webwinkels etc om een digitale foto's naartoe te sturen via internet en bv 30x40 cm af te laten drukken? Iemand hier ervaringen mee? Wat kost zoiets ongeveer?
Ik heb op klein formaat (10x15) goed ervaringen met kruidvat, op groot formaat (50x75) goede ervaringen met Albert Heijn (groot voordeel dat je het ook na zessen nog op kan halen, bij de infobalie). Voor fotoboeken goede ervaringen met Albelli/Albumprinter :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Meltrain »

Zo, heb mijn eindpresentatie voor Mondeling Prsenteren (ja, dat is een vak :mrgreen: ) ook weer af. :D
Het is een erg simpele vergelijking geworden tussen de N/Z Lijn en het Statenwegtracé. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door JWM »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5ehC3jUuZCg[/youtube]

Hij blijft goed 8-)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Stefan »

Ja, die blijft inderdaad mooi! :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

BRANDSTIFTUNG IN EINEM ZUG (CFL)
To: Zugstrecke zwischen Belvaux und Soleuvre
Tz: 18.10.2009 zwischen 18:04 Uhr - 18:15 Uhr
Drei bis dato noch unbekannte Jugendliche legten Feuer in einem Abfallbehälter im Zug Nr. 4717. Dann stiegen die 3 an der nächsten Haltestelle aus dem Zug. Der Zugbegleiter konnte das Feuer löschen ehe es übergreifen konnte.

Bron: Police Public
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door tsov »

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Snelle jongens daar in Frankrijk hoor; vanmiddag heb ik de nieuwe grasmaaier besteld, dus ik vraag aan de verkoper hoe lang de levering ongeveer gaat duren. Hij eens bellen met de fabriek in Frankrijk; februari 2010 was het antwoord!
Nou ja, in de winter groeit het gras toch niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Caspar »

Men is bij de Albert Heijn niet echt oplettend:

Afbeelding

twee en halve dag later zag het zelfde schap er zo uit:
Afbeelding

Letterlijk bijna tot in de keuken, maar wel ontzettend hinderlijk voor de rest van de gebruikers van de stoep (nota bene invalide plaats!!!)
Afbeelding
:neg: AH
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

is zo'n megatonner nodig om wat boodschappen thuis te bezorgen? :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

Jazeker. Een medestudente met een handicap krijgt de bezorgkosten vergoed van de verzekering ( :shock: ), en krijgt soms wel vier kratten tegelijk aan boodschappen. Er kan niet zo heel veel in het ruim van een wagen, maar zestien bezoeken ofzo als ik haar moet geloven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

Mja, het zal wel zo zijn dan. Een bestelautootje of een klein busje kan ook een hoop in lijkt me. Maar goed, in Amsterdam is natuurlijk nergens plaats, dat hou je toch.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten