Mag ik even kwijt #30

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Bastiaan »

Reiziger Ddrs schreef:Had 'm dan ook gewoon direct met Windows 7 gekocht, werkt 'n stuk makkelijker. Al duurde het hele configureren voor het eerste gebruik bij mij ook wel 'n aardig tijdje nog...
Tja, veel dingen kun je nou eenmaal niet van te voren weten :wink:
Overigens was de oplossing vrij simpel: upgrade annuleren, alle onzin verwijderen en clean rebooten, zodat alle niet-Windows programma's niet automatisch bij het opstarten worden geactiveerd. Met name dat laatste veroorzaakte blijkbaar een conflict. Nu dat uitgeschakeld was, ging de upgrade ineens veel sneller en was ik binnen een uurtje klaar :)
Nu heb ik het grootste deel van programma's, backups, etc. alweer aan de praat gekregen dus ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn nieuwe PC. En qua snelheid en geluidsproductie is het een ware verademing ten opzichte van mijn oude :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Wubbo »

Oja, het nieuwe SAN. Staat dat niet in de supermarkt, tussen de pindakaas en de chocopasta?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Oja, het nieuwe SAN. Staat dat niet in de supermarkt, tussen de pindakaas en de chocopasta?
Nee, daar staat de hagelslag :neg: Onthou dat nou :P

Het gaat vast over een Storage Area Network, een opslag-dinges voor bedrijven. Hartstikke hip en je kan er vast wel een Gieg of 10.000 op kwijt om te beginnen. Ook handig als je je hele serverpark gaat virtualiseren, maar dat is weer een ander avontuur van Dikkie Dik :!:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Geert »

Jeweettog.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Bastiaan »

Nemen jullie het mij heel erg kwalijk als ik dacht dat het ging om een nieuwe materieelbestelling voor Stadsregio Arnhem-Nijmegen? :oops:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door tsov »

Geert schreef:Jeweettog.
Jeweetselluf
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Bastiaan schreef:Nemen jullie het mij heel erg kwalijk als ik dacht dat het ging om een nieuwe materieelbestelling voor Stadsregio Arnhem-Nijmegen? :oops:

Een Zwolse boomknuffelaar die zich daarmee bezig houdt? :?: Ik bedoel, het KAN natuurlijk he! Maar erg waarschijnlijk? Mwoah... :D
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door M57 »

tsov schreef:
Geert schreef:Jeweettog.
Jeweetselluf
Dus.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door STF »

Wat een rotdag vandaag, het is toch pas morgen vrijdag de 13e...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door mb90 »

Zo, vandaag een periode van 2 leuke stageweken van 10 weken bij BAM Rail en het Ingenieursbureau van Gemeentewerken Rotterdam afgesloten en ook gemerkt dat afscheid nemen niet mijn sterkste punt is, maargoed het hoort erbij. Na 6,5 maand mag ik maandag dus weer naar school. Weer meer vrije tijd dus. :P
De stage bij GW Rotterdam is zo goed bevallen, dat ik van februari t/m april weer erheen ga, maar nu buiten in de uitvoering (lees: toezicht houden) buiten i.p.v. bij de voorbereiding binnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Je wordt opzichter bij het aanleggen, onderhouden en vernieuwen van metrospoor dan (Rail + Gemeentewerken = Metro?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Daantje »

Cookie-O-Fiel schreef:Google Streetview is vandaag uitgebreid met een behoorlijke dekking (half Nederland ongeveer), erg leuk om je eigen huis te herkennen :P .
Mijn huis stond er al een tijdje in. Heb ik dankbaar gebruik gemaakt omdat ik een probleem had met gordijnen ophangen en in streetview kon ik even zien hoe de vorige bewoners dat gedaan hadden :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door STF »

Elk jaar weer leuk om Dominoday op de Duitse RTL te kijken; een lol dat ze hadden om het woord olifanten-slurf, die presentator bleef het woord slurf maar herhalen. En de toelpen aus Amsterdam, live aus Looiwaarden, etc.
De cameraman kon zichzelf zeker niet bedwingen; vijf seconden een paar blote borsten vol in beeld tijdens de intro over het feit dat de teamleden ook regelmatig naar de fysiotherapeut moesten.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door mb90 »

Bee schreef:Je wordt opzichter bij het aanleggen, onderhouden en vernieuwen van metrospoor dan (Rail + Gemeentewerken = Metro?)
Nee, ik had het niet verteld zie ik, maar die 2 stages stonden los van elkaar. :wink: Ik word opzichter bij een wegenbouwproject in Overschie of Schiebroek. Waarschijnlijk een project wat ik zelf deels voorbereid heb, maar dat is nog even afwachten. Dat weet ik in januari.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Chauf21 »

Volgt een van jullie de 24H Berlin? Van diverse Berlijners wordt een dag uit hun leven 24 uur gevolgd. Een van de inwoners is mevrouw Plehn, een metrobestuurster. Bij de aflevering 6.00-7.00 uur begint ze aan haar vroege dienst, in latere afleveringen komen ook nog wat shots van 'die U'. Verwacht geen diepgaande reportage over de U-bahn, maar het is voor de Berlin-addicts wel aardig om op een loze avond eens te bekijken (samenvatting via http://player.omroep.nl/?aflID=10301074).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door STF »

Donderdag ging het ook lekker hoor; ik was naar het vacinatiecentrum om te laten inenten tegen de Mexicaanse griep. Goed de inenting gehad, ben opweg naar de uitgang van die hal, voel me heel duizelig worden en drie seconden later lag ik al languit op de vloer omdat me evenwichtsgevoel verstoord raakte. Maarliefst acht bezorgde medewerkers om me heen, de een wilde een ambulance bellen, de ander kwam met een rolstoel aan, etc. Maar nadat ik van de grond was gekrabbeld voelde ik me direct weer prima dus ben gewoon naar huis gegaan. Ik loop alleen sindsdien als een oude man, want me linker knie doet flink zeer van het op de vloer vallen... :cry:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door MdJ »

Het picogrammetje rechtsonderin op de laptop vindt dat ik al ruim twee dagen dat ik geen netwerkontvangst heb. Raarder is dat ik dit bericht op mijn laptop, zonder andere hulpmiddelen heb getypt :lol:

Verder was het gisteren duidelijk vrijdag de dertiende... Mijn collega heeft gisteren 5(!) glazen vazen laten breken, waarvan de laatste via mijn onderarm ging... Dus loop ik nu met een stuk verband om mijn onderarm... :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Bastiaan »

Fles schreef:Een Zwolse boomknuffelaar die zich daarmee bezig houdt? :?:
Mag dat dan niet? :o
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Daan schreef:
deadlock schreef::gaap: Ik heb vandaag zoveel leuke dingen gedaan, waaronder een fax gestuurd met de orderbevestiging voor het nieuwe SAN <3
Vet, wat voor een? :-)
Een Clariion AX400 van EMC met twee enclosures. Een normale en een SATA enclosure en die SATA is nog leeg voorlopig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Bastiaan schreef:Nemen jullie het mij heel erg kwalijk als ik dacht dat het ging om een nieuwe materieelbestelling voor Stadsregio Arnhem-Nijmegen? :oops:

Een Zwolse boomknuffelaar die zich daarmee bezig houdt? :?: Ik bedoel, het KAN natuurlijk he! Maar erg waarschijnlijk? Mwoah... :D
Boomknuffelaar? :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Bastiaan »

Iets met een of andere Zwolse boomverkiezing? Of is dat vergezocht? :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Ik ben niet voor verkiezingen dus laat staan boomverkiezingen :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Wubbo »

deadlock schreef:Een Clariion AX400 van EMC met twee enclosures. Een normale en een SATA enclosure en die SATA is nog leeg voorlopig.
Zou je alsjeblieft wat duidelijker berichtjes willen typen? Ik denk dat zeker 90% van de mensen op dit forum dit totaal niet snapt...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door STF »

Wikipedia schreef: Enclosure is het omheinen en in particulier bezit nemen van gemeenschappelijke woeste gronden door grootgrondbezitters en andere vormen van open fields (common fields) in Engeland. Hierdoor nam de landbouwoppervlakte toe en kon de landbouw grootschaliger beoefend worden.
Wikipedia schreef: Serial ATA (ook SATA of S-ATA) is een computerbus ontworpen voor het transport van gegevens tussen de computer en de harde schijf. Serial ATA is de opvolger van Parallel ATA/PATA/P-ATA (Advanced Technology Attachment) of IDE-bus.
Dus deadlock heeft het park bij de vijver in bezit genomen en via Serial ATA kan hij uitlezen of het gras al gemaaid moet worden? :shock:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door webguy »

Enclosure = behuizing...
Het gaat om een kast vol harddrives die aangesloten is op een server.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten