Weerberichten-gekwek #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Maik »

Sneeuw? Hier ligt gewoon helemaal niks...
Pommes.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daantje »

Ik trok om 6.15 uur de gordijnen open en vond het eerst al zo raar dat het zo licht was, pas daarna viel het me op dat er toch zeker 10-15 cm sneeuw lag, echt zo super gaaf :D Toen ik om vijf over zeven wegging had er nog niemand over de stoep gelopen en overal lag nog verse sneeuw. Nu ligt er overal nog wel een klein laagje maar het meeste is wel al weg. Hoop dat er vannacht weer nieuwe sneeuw komt, vind het zo gaaf :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door mb90 »

In Rotterdam-Zuid begint het inmiddels weer redelijk te sneeuwen en dat bij een temperatuur van -0,5 graden. Vanmorgen om 8 uur lag er een centimeter of 3, maar daarvan was aan het begin van de avond alleen nog op de daken nog wat van over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daniel »

In Dordrecht sneeuwt 't inmiddels al weer redelijk, maar het grootste deel van wat er vanmorgen lag was toen ik van Ddrs naar huis liep al verdwenen. We zien 't wel morgen, laatste dagje voor de kerstvakantie dus daarna maakt 't allemaal niet zo gek veel meer uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door STF »

De vorst moet hier op het moment wel heel droog zijn, want de autoramen blijven gewoon vrij van ijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Stefan »

Momenteel meldt Numansdorp -5 graden en een laagje van hooguit een centimeter of 2 aan sneeuw en de weg hier voor de deur is een ijsbaan. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:We zien 't wel morgen, laatste dagje voor de kerstvakantie dus daarna maakt 't allemaal niet zo gek veel meer uit.
En 't werd uiteindelijk slechts 10 min. later op m'n bestemming, wat nog vooral kwam doordat het van halte Kanaleneiland Zuid toch nog 'n eindje verder door de sneeuw (en andere glibberige troep) was. Maargoed, wel 'n kwartiertje eerder vertrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Stefan »

Wat is het heerlijk weer zeg! 8-) In de zon is het prima uit te houden en omdat er amper wind staat, is het buiten aardig vertoeven. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daan »

Die vette plak sneeuw is eindelijk van m'n zolderraam gegleden, dus ik heb ook weer daglicht in m'n slaapkamer :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daan »

Hier sneeuwt het weer een beetje...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Wubbo »

Het strakblauwe is hier ingeruild voor strakblauw met wat hoge bewolking. Desalniettemin ben ik gewoon wat eerder naar huis gegaan om de sneeuw voor te zijn 8-)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Woepje »

Vandaag in Groningen ook een paar sneeuwbuien gehad. De ene keer wat meer dan de andere keer. Zonet ook nog wat lichte sneeuw. Er komen echter opklaringen aan. In combinatie met de enorme bult sneeuw wat hier ligt gaat dat leiden tot diepvries-tafereeltjes.

Minimum kan zakken tot -15 op sommige plaatsen, dus dat is very cold. Morgen wordt het ook een koude dag met maximumtemperaturen van -5 graden op sommige plekken.... In de avond en nacht opnieuw een lading sneeuw, dat zondag doorgaat... ook de dagen erna blijft het winters met soms sneeuw en 's nachts kans op vorst.

Kans op witte kerst is groot.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Justin »

Zullen m'n rellies uit Arizona wel leuk vinden die hier morgen komen overvliegen. Vanuit een heet, aride gebied de vrieskou in.

Wageningen was ook een groot winters wonderland. Zwijndrecht ook trouwens.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daantje »

Een van m'n vriendinnen woont in Australië en klaagt op facebook al dagenlang dat het daar zo bloedheet is, dat ze regen wil, etc. Heb ff laten weten dat het hier inmiddels bijna -10 is :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door STF »

Even na middernacht is het dan ook in Luxemburg gaan sneeuwen, vreemd want er zou helemaal geen sneeuw komen. De strooidienst was er duidelijk ook niet van op de hoogte want ik heb nog niets voorbij zien komen terwijl ze normaal gesproken dag en nacht werken bij sneeuwval.

Edit vijf minuten later; daar is de strooiwagen al. :lol:
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Woepje »

Volgende sneeuw:
KNMI schreef:VEEL AANDACHT BEHOEFT de weersituatie voor zondagoverdag. Er is kans op overlast door sneeuwval (5-10 cm, lokaal misschien wat meer). Er is ook onzekerheid over treksnelheid en koers van het sneeuwgebied vanwege een mogelijke afsnoering in de frontale zone. Daarnaast zorgt de wind voor stuifsneeuw en de daarmee samenhangende problemen en overlast.
knmi
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door tsov »

Het is koud in Nederland :shock:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Suus »

Hoe kom je daar nu bij, het is maar -17,6 op de Veluwe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door --Stefan-- »

Bij ons maar -15,4. Das toch goed te doen. Dikke sjaal om dus :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Daantje »

En ik wilde vanmiddag naar de openluchtbioscoop bij station Hofplein :shock: M'n skibroek heb ik hier ook niet bij de hand, was wel goed van pas gekomen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Ardan »

Hey tsov,, hoe kom je aan die kaartjes? Ik vind ze erg praktisch.
Gisteravond heb ik met een vriend van mij een kratje Bavaria meester gemaakt. Ik hield het kaartje bovenaan pagina 8 in de gaten en we zagen het steeds kouder worden... Gelukkig zaten we lekker warm bij de kachel in het clubhuisje. Zo rond half 3 gingen we naar huis, en 20 minuten lopen met -11 is niet echt fijn.. ik heb mijn groepsdas maar als hoofddoekje gedragen om mijn oren warm te houden. Zag er niet uit, maar ja wie ziet dat nou.
Momenteel is het nog maar -9.3. Vanmiddag sta ik een hele middag in de stad, spelmiddag met scouting. Wordt kou lijden.. Daarna lekker boerenkool kanen :mrgreen:
Gistermiddag belde ik met mijn moeder, en ze vroeg of er bij mij thuis (Deventer) nog sneeuw lag. Jazeker, 10 cm! Toen zei ze dat er in Winterswijk helemaal niks lag :lol: Een uurtje later reed ik naar Winterswijk toe en verrek, in Vorden lag er nog een pak sneeuw, in Ruurlo lag al niks meer, hooguit een klein plukje poedersneeuw hier en daar. Gisteravond is de bus poedersuiker goed omgekeerd, maar nu is het meeste alweer verdwenen.
Ik doe ook maar wat
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #4

Bericht door Woepje »

De kaartjes staan hier: knmi.nl

Waarschuwing GLADHEID
Toelichting Komende nacht gaat het van het westen uit licht sneeuwen. In de nanacht en ochtend breidt de sneeuwval zich verder oostwaarts uit en wordt intensiever. Daarbij trekt de wind tevens aan. Het wegverkeer moet hierbij rekening houden met gladheid en overlast ten gevolge van sneeuw en stuifsneeuw.
Bericht nummer 1
Opgesteld zaterdag 19 december 2009 13.30 uur
Volgend bericht 17:00 l.t.

knmi.nl
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door STF »

De sneeuwval vannacht heeft niet langer dan 1,5 uur geduurd dus erg veel ligt er niet. Het is vannacht -12,5 hier geweest, momenteel zonnig en -10.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Daantje »

Het is zeker glad. Heb het idee dat er hier helemaal niet zoveel gestrooid is. Ik ging net boodschappen doen en na twee stappen lag ik al op de grond :(
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Woepje »

En Nieuw Beerta (oost Groningen) zit inmiddels weer onder de -10...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten