Mag ik even kwijt #33

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door STF »

Nou me geheugen is weer even opgefrist wat betreft Wiskunde want ik heb vannacht een woordzoeker puzzeltje gedaan met als thema Wiskunde.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Vinny »

STF schreef:Mwah, mijn stagebedrijf, een Frans restaurant met Michelin ster had niet veel weg van Mc Donalds hoor.
Ik heb ook wel eens in een restaurant gegeten, waar het meisje van de bediening voornamelijk Italiaans sprak en dat was in Amsterdam Oost. Gelukkig spreek ik dat een heel klein beetje. In ieder geval genoeg om mijn bestelling op te nemen *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door waldo79 »

Blijkbaar is het spreken van Nederlands in Amsterdam geen vereiste voor bedienend personeel :neg:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door tsov »

Zeer zeker niet, als ze maar Engels spreken. Op zich niet heel gek aangezien er veel restaurants zijn waar 80-90% van de klandizie uit toeristen bestaat.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Geert »

Jaren terug ging ik met mijn moeder een dagje uit naar Amsterdam, en bij het Anne Frankhuis spraken ze alleen maar Engels achter de kassa. Ook wel een gekke gewaarwording als gewone Nederlander :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Joshua »

als je door de kalverstraat loopt in Amsterdam tref je merkwaardig genoeg ook veel personeel in winkels aan die engels spreken. Best storrend als ik iets wil vragen en er wordt engels terug tegen me gesproken in eigen land.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

Ik heb dat eigenlijk maar bij een winkel gemerkt daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Stefan »

Joshua schreef:als je door de kalverstraat loopt in Amsterdam tref je merkwaardig genoeg ook veel personeel in winkels aan die engels spreken. Best storrend als ik iets wil vragen en er wordt engels terug tegen me gesproken in eigen land.
Inderdaad, ik vind het eigenlijk achterlijk dat ik Engels moet gaan praten in mijn eigen land omdat ik iets wil weten.. :N
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Caspar »

Restaurantjes en cafe's kunnen er in Amsterdam ook wat van helaas. Oke bij een Engelse of Ierse pub vind ik het tot daar aan toe...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

Het valt mij op dat er hier opeens bijzonder veel mensen uit Nijmegen komen. Is er een reclamecampagne geweest :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Joshua »

Geen idee, maar ik trof dit forum gewoon eens aan toen ik zocht naar dingen over Breng. En toen kwam ik er regelmatig maar bleef het bij kijken.
En toen kwam ik er achter dat een vriend van mij behoorlijk actief op dit forum was. En omdat ik hier toch al zo vaak liep te kijken maar niks posten kon ik natuurlijk niet achter blijven en had ik ook maar een account aangemaakt :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Vinny »

Nijmegen: Het BRENGt je hierheen :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door deadlock »

Joshua schreef:Ach Wiskunde is zo moeilijk niet. Ik was gewoon een ramp ik vreemde talen. Ik ben met engels dan ook echt maar net geslaagd.
Wat dan vreemd is aangezien wiskunde en grammatica veel raakvlakken hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door deadlock »

Gisteren met de 140 met +133 in Deventer aangekomen :( Kapotte loc. Uiteindelijk vijf over 1 thuis. Maar de DB vergoedt de taxi en we krijgen 50% van de ticket terug *O*
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Joshua »

Vinny schreef:Nijmegen: Het BRENGt je hierheen :mrgreen:
Haha ja en het bevalt me ook nog. Want nu kan ik ook gewoon wat gezelschap krijgen als ik met me cameratje door Nijmegen of andere steden heen loop omdat ik deze intressen toch niet deel met me meeste vrienden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

@deadlock: in Amersfoort zag ik op de AV-schermen staan dat-ie +1 uur 5 had, die informatie klopte dus duidelijk niet.
@Joshua: gelijk heb je, ik heb hetzelfde :D maak je tenminste niet alleen foto's voor jezelf.
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Caspar »

Een kaartje van Nederland met stipjes op de woonplaatsen van forumleden zou wel grappig zijn. Volgens mij komen bepaalde regio's er karig van af, en hebben andere tamelijk veel forumleden. Regio Deventer, Achterhoek, Arnhem/Nijmegen, Amsterdam, Utrecht en omgeving Rotterdam/Dordrecht zijn de meest 'productieve' regio's? Ik ben volgens mij de enige die boven het Noordzeekanaal woont in Noordholland?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door tsov »

Ik woon in Amsterdam-Noord :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

Ik wist gewoon dat jij zou reageren :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Joshua »

Hebben we eigenlijk leden uit Eindhoven hier? Ik vind de bussen daar echt mooi maar zie er vrij weinig van hier.
En uit de profincie zeeland hebben we volgensmij ook niet iemand die daar actief foto's maakt.
Terwijl ik de Connexxion bussen daar juist zo leuk vind. En de Fast Ferry's ondanks dat ze van Veolia zijn.

@Ardan: Nee ik loop ook niet snel in me uppie door Nijmegen heen met me camera. Vandaag was dan ook echt een uitzondering omdat het anders gewoon echt een hele saaie zondag werd.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door |Pim| »

deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:@deadlock: in Amersfoort zag ik op de AV-schermen staan dat-ie +1 uur 5 had, die informatie klopte dus duidelijk niet.
@Joshua: gelijk heb je, ik heb hetzelfde :D maak je tenminste niet alleen foto's voor jezelf.
Nope, 23:56 aankomst in Deventer. Toen we vanuit Hamburg Hbf met de 2321 aankwamen in Osnabrück werden de aansluitingen keurig omgeroepen maar de 140 niet. Die kwam als laatste. +70... Op het perron direct na aankomst werd dat +110 en bij vertrek was het +115. Toen nog een km of 10 stapvoets gereden en toen hadden we +134 bij vertrek uit Bad Bentheim.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Joshua »

Wat geweldig, je laat mij met de eer strijken :D
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door |Pim| »

Woar dat zie ik niet hoor?
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Restaurantjes en cafe's kunnen er in Amsterdam ook wat van helaas. Oke bij een Engelse of Ierse pub vind ik het tot daar aan toe...
Waarom helaas? Eindelijk eens wat internationaler in dit - europeaans gezien - dorp. Ik komn liever sowieso nie tin de buurt van de Kalverstraat/Leidseplein, maar als ik er ben vind ik het wel lachen om een beetje in het engels een bestellinkie op te nemen bij MCD of allemaal vragen te stellen over een muts, in het engels (Met name in die zijsteegjes van de Kalverstraat zitten van die kleine winkeltjes met enkel engelspratend personeel).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten