Mag ik even kwijt #35

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Fles schreef:
Jurjen schreef: en leen nog wel eens andere woorden waarvan ik vind dat ze an sich wel een verrijking van de Nederlandse taal zijn. 'Reibungslos', bijvoorbeeld.
:D zo gebruik ik nogal eens de uitdrukking "Ohne nach zu denken". OKee, dat zou ook in het Nederlands kunnen, maar dan zie je niet dat het als uitdrukking bedoeld is, vandaar.
Ja, ik ook. Ik gooi regelmatig een Duits woord in een zin, omdat ik er geen Nederlands woord voor ken, of geen zin heb om een halve zin in het Nederlands te zeggen, als het ook met één Duits woord kan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Meltrain »

Ja, zoals bij aardrijkskunde het begrip 'Sommertrocken'.
In het Nederlands: 'droog in de zomer'. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door webguy »

Tassen zijn gepakt, paspoort ook, ingecheckt, boarding passes geprint, en morgen is het zover. Nederland, here I come :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Blij toe? Of had je nog wel langer willen blijven?
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Stefan »

KM46 schreef:Zit dit soms in het weer misschien?
Geen idee.. Ik ga zo maar even naar de tandarts, heb amper geslapen vanwege de pijn. :(
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door ODRAIL »

Weet iemand hoe je een laptop kunt ontdoen van stof? Hij loeit als een koelkast.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door --Stefan-- »

Met de stofzuiger? :P Doe ik bij de gewone PC wel altijd, maar hoe haal je dat kreng uit elkaar? :roll:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:Weet iemand hoe je een laptop kunt ontdoen van stof? Hij loeit als een koelkast.
Pantykousje om de stofzuigermond en daarmee even goed alle roostertjes en openingen uitzuigen, kan je gelijk zien hoeveel stof eruit komt. Kan echt heel veel schelen. Ik heb zo wel eens de laptop van een huisgenoot weer tot leven gewekt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door STF »

Pff ik heb 1,5 week lang lopen niezen tijdens het leeghalen in dat super stoffige huis van me oma, gelukkig ben ik sinds gisteravond weer thuis en het niezen was gelijk weg.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door --Stefan-- »

3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Ah nee die is wel heel erg slecht :roll:
Pantykousje om de stofzuigermond helpt trouwens ook heel goed om verloren lenzen weer terug te vinden, zo las ik eens.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Fles »

--Stefan-- schreef:[youtube]Flauw :P
Nogal ja.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:
KM46 schreef:Weet iemand hoe je een laptop kunt ontdoen van stof? Hij loeit als een koelkast.
Pantykousje om de stofzuigermond en daarmee even goed alle roostertjes en openingen uitzuigen, kan je gelijk zien hoeveel stof eruit komt. Kan echt heel veel schelen. Ik heb zo wel eens de laptop van een huisgenoot weer tot leven gewekt.
Bedank voor de tip.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door ODRAIL »

--Stefan-- schreef:youtube Flauw :P
Nu opsturen naar de NS / Prorail. kunnen ze er misschien wat van leren. Ik heb zelf ooit een spoorwijziging op Ut gehad van spoor 5 naar spoor 19, en dat durven ze twee minuten voor vertrek om te roepen. Dat gaat dus niet lukken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Vinny »

Deze sneltrein stopt tussen Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht niet op de tussengelegen stations. :6
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Meltrain »

En stiekem is het nog een Intercity ook. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Mijn buurvrouw vindt het trouwens helemaal niet leuk dat die trein daar zo snel scheurt, haar ouders wonen in Hollandsche Rading (A)
Laatst gewijzigd door Suus op zo 24 jan 2010, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Mijn buurvrouw vind het trouwens helemaal niet leuk dat die trein daar zo snel scheurt, haar ouders wonen in Hollandsche Rading (A)
Ding mag van mij ook wel Naarden-Bussum, Hilversum, -Sportpark en Utrecht Overvecht overslaan...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Mijn huisgenote (28 jaar) heeft sinds een maand ofzo een vriend (30 jaar).
Ik zit nu op mijn slaapkamer.
Zij zijn in de slaapkamer van mijn huisgenote hiernaast.
Ons huis is behoorlijk gehorig.
Je zult wel snappen waarom ik nu keihard muziek aan heb staan met de koptelefoon op.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hmm.. vorige week zapte ik eens langs Onder Weg Naar Morgen (in afwachting op DWDD) en toen werd het huis van één van de hoofdpersonen regelmatig gefilmd. Het kwam me zo bekend voor... Toen ik vandaag mijn vaste route naar het werk liep wist ik het ineens (duh ik liep door dezelfde straat): het is in de Bennebroekstraat (kant Westlandgracht)!! Wow, vet famous. :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Vinny »

Jurjen schreef:
Bee schreef:Mijn buurvrouw vind het trouwens helemaal niet leuk dat die trein daar zo snel scheurt, haar ouders wonen in Hollandsche Rading (A)
Ding mag van mij ook wel Naarden-Bussum, Hilversum, -Sportpark en Utrecht Overvecht overslaan...
Speciaal voor Bee de Buurvrouw-express. De intercity Amsterdam Centraal - Diemen - Hollandsche Rading - Utrecht Centraal :mrgreen:

(maar je kunt haar ook vertellen dat ze de sprinter naar Almere kan nemen in in Weesp cross-platform kan overstappen op de stoptrein Leiden - Schiphol - Utrecht)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Wubbo »

Ardan schreef:Je zult wel snappen waarom ik nu keihard muziek aan heb staan met de koptelefoon op.
Ze roddelen te veel over je? (A)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Mijn huisgenote (28 jaar) heeft sinds een maand ofzo een vriend (30 jaar).
Ik zit nu op mijn slaapkamer.
Zij zijn in de slaapkamer van mijn huisgenote hiernaast.
Ons huis is behoorlijk gehorig.
Je zult wel snappen waarom ik nu keihard muziek aan heb staan met de koptelefoon op.
Over huisgenoten gesproken, gisteren was er een of andere LARP-bijeenkomst in mijn keuken. De nieuwste vriend van een van mijn huisgenootjes blijkt verstokt LARP-fan te zijn :shock: dus zat men gisteren in de keuken allerlei leren maskers en zwaarden uit te knippen.

Wat geluidsoverlast betreft: gelukkig zijn de muren tussen alle kamers hier erg dik. :Y Als er wat te horen is, hoor je dat alleen op de gang (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Mja, hier denk ik ook altijd dat onze voordeur open gaat, maar nee, onze voordeur piept niet zo. Blijkt het die van de buren te zijn.

Pfff wat een weekend. Vrijdagavond aan de zuip geweest, gisteravond aan de zuip geweest, en nu ga ik weer naar de stad, met Wout87 ditmaal. En ik heb nou al wat biertjes op, en ik ben nog niet eens vertrokken. Dat gaat een leuke nacht worden met die gladheid.
Waarschijnlijk ben ik nog wel zo gek om om 3 of 4 of 5 uur even te laten weten hoe ik ben thuisgekomen. Rollater!
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:Met de stofzuiger? :P Doe ik bij de gewone PC wel altijd, maar hoe haal je dat kreng uit elkaar? :roll:
Met een compressor gaat het veel beter :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten