Gemeenteraadsverkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Gekko123 »

Hier in het dorp is er maar liefst één stemlokaal. En daar hebben ze 3 brede stemhokjes... Hier werd iedereen die zijn stempas en ID liet zien geturfd. Bij het daadwerkelijk in de bus stoppen van het stemformulier werd je nog een keer geturfd. Is dus al een extra controlemogelijkheid :pos:
Zo, vanmiddag voor het eerst gestemd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

Raymond schreef:Wel wat vreemd dat de stemhokjes niet afgeschermd waren en de stembureaumensen eigenlijk recht op dat stemhokje afkeken en je haast wel een beetje kon zien of je links of rechts op dat enorme vel papier een vakje inkleurde.
Hier stonden de stemhokjes met de dichte kant richting de stembureaumensen, maar moest iedereen langs de open kant van het hokje richting de stembus lopen.... ze hadden nu niet bepaald het grootste klaslokaal van de basisschool hier in de wijk als stembureau ingericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Mark »

Ik had bijna uit gewoonte mijn naam op het stemformulier gezet... :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

Daantje schreef:
Geert schreef:Misschien ga ik me ook maar eens aanmelden daarvoor, lijkt me wel eens leuk om mee te maken. Alleen is het tegenwoordig vast wat minder gemakkelijk zonder computers :P

Ik ga trouwens morgen gewoon stemmen, wie weet hoe lang ik hier nog woon. :)
Meestal kan je je er niet voor aanmelden maar zijn het politici en gemeenteambtenaren die ze ervoor vragen of aanstellen. Zo hadden ze ook m'n moeder gevraagd (werkt bij de gemeente) maar die wilde niet en had gezegd dat ik wel wilde gaan dus zo ben ik er terecht gekomen :)
Oh, hier zag ik vorig jaar anders nog een oproep voorbij komen om mee te helpen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

@Mark: Schiet ook niet op he, je stem ongeldig maken...

Hier in Dordrecht staan momenteel vooral de lokale partijen op een flinke winst.

Edit: mwoh, aardige aardverschuiving na 63% volgens http://www.dordrecht.nl/verkiezingen/index.htm
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Fles »

Mark schreef:Ik had bijna uit gewoonte mijn naam op het stemformulier gezet... :lol:
Bij jullie ziet het proefwerkpapier er hetzelfde uit? :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

En ook niet spieken he ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

In Rotterdam schijnt Leefbaar Rotterdam nu bovenaan te staan, maar ik heb pas net ingeschakeld op Rotterdam, dus ik kijk gelijk verder. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

In Dordrecht-Stadspolders was het kennelijk populair om het stemmen te combineren met de boodschappen danwel te stemmen na aankomst op station Stadspolders... het stembureau nabij station en winkelcentrum schijnt een opkomst van meer dan 100% gehad te hebben, er moesten zelfs extra stembiljetten gehaald worden meldt RTV Dordrecht :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Ardan »

Ik heb vanavond in Diepenveen geholpen met tellen. Diepenveen is een dorp nét boven Deventer dat een paar jaar geleden is geannexxeerd. Algemeen Plattelandsbelang staat bovenaan met 211 stemmen van de 1145, 18 procent. Daarachter PvdA, 196 stemmen, 17,5 procent. Daarna kwamen VVD en D66. Overigens hadden we ongeveer 25 stemmen meer dan stempassen, dus dat hebben we even 'rechtgetrokken'...
De Sprookjespartij voor de Blijheid had maar liefst 4 van de 1145 stemmen binnengesleept :lol:
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door STF »

En hoeveel blanco stembiljetten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Rotterdam: Too Close To Call. Ongeveer 200 stemmen verschil tussen PvdA en Leefbaar Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Ardan »

STF schreef:En hoeveel blanco stembiljetten?
Twee waar niks opstond, ééntje waar twee stemmen opstonden, en ééntje waar een hele grote rode streep overheen was gekladderd :lol: 'Wat heb jij gestemd?' 'Tegen!!'
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Fles »

Ardan schreef:De Sprookjespartij voor de Blijheid
Die zag ik op de website van de gemeente Dv staan ja :lol: Sterk programma ook 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

Mooie uitslag in Rotterdam: Leefbaar Rotterdam en PvdA zijn (zoals verwacht) de grootste geworden, maar hebben (niet zoals verwacht) evenveel zetels: 14. D66 is verviervoudigd en komt uit op 4. :D
Ik ben alleen bang dat de onderhandelingen lastig gaan worden, want PvdA wil niet met Leefbaar regeren en andere 'zekere' combinaties worden (voor beide partijen) onmogelijk, dus er moeten hoe dan ook concessies gedaan worden.

Nee, dan gaat zal het in Utrecht toch een stuk simpeler worden: GroenLinks (10), PvdA (9) en D66(9) hebben samen 28 van de 45 zetels, oftewel een flinke meerderheid. Lijkt me dat die het wel eens kunnen worden. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:Mooie uitslag in Rotterdam: Leefbaar Rotterdam en PvdA zijn (zoals verwacht) de grootste geworden, maar hebben (niet zoals verwacht) evenveel zetels: 14. D66 is verviervoudigd en komt uit op 4. :D
Ik ben alleen bang dat de onderhandelingen lastig gaan worden, want PvdA wil niet met Leefbaar regeren en andere 'zekere' combinaties worden (voor beide partijen) onmogelijk, dus er moeten hoe dan ook concessies gedaan worden.
En dat terwijl de standpunten van PvdA en Leefbaar Rotterdam niet eens zo heel veel schelen (slechts op een aantal onderwerpen zijn ze elkaars tegenpolen, dat dan weer wel). Een coalitie PvdA/LR zou voor de stad nog niet eens zo heel slecht zijn. Beiden zijn voor stedelijkheid en investeren in veiligheid. Pak daar de uitbreiding van het vliegveld (LR) en de culturele aanpak (PvdA) bij en het lijkt mij bijna perfect. Maarja, PvdA blijft vooralsnog halsstarrig volhouden dat ze niet met LR wil samengaan :(
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

In Dordrecht is 't makkelijker wat er gebeurd is: PvdA gehalveerd en Beter voor Dordt ruimschoots verdubbeld, voor de rest alleen maar partijen met één zetel meer of minder.

Vergeleken 2006 en 2010:
PvdA 12 -> 6
VVD 6 -> 5
BvD 6 -> 15
CDA 4 -> 3
CU/SGP 3 -> 3
GrL 3 -> 3
VSP 2 -> 2
D66 1 -> 2

Totaal dus 39 zetels en aangezien partijen elkaar hier niet uitsluiten lijken BvD/VVD of BvD/PvdA me op zich logische combinaties met een krappe meerderheid. Als je met drie partijen een coalitie zou vormen zijn zelfs zo ongeveer alle combinaties mogelijk, BvD heeft immers op 5 zetels na al een meerderheid in z'n eentje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef:
meltrain schreef:Mooie uitslag in Rotterdam: Leefbaar Rotterdam en PvdA zijn (zoals verwacht) de grootste geworden, maar hebben (niet zoals verwacht) evenveel zetels: 14. D66 is verviervoudigd en komt uit op 4. :D
Ik ben alleen bang dat de onderhandelingen lastig gaan worden, want PvdA wil niet met Leefbaar regeren en andere 'zekere' combinaties worden (voor beide partijen) onmogelijk, dus er moeten hoe dan ook concessies gedaan worden.
En dat terwijl de standpunten van PvdA en Leefbaar Rotterdam niet eens zo heel veel schelen (slechts op een aantal onderwerpen zijn ze elkaars tegenpolen, dat dan weer wel). Een coalitie PvdA/LR zou voor de stad nog niet eens zo heel slecht zijn. Beiden zijn voor stedelijkheid en investeren in veiligheid. Pak daar de uitbreiding van het vliegveld (LR) en de culturele aanpak (PvdA) bij en het lijkt mij bijna perfect. Maarja, PvdA blijft vooralsnog halsstarrig volhouden dat ze niet met LR wil samengaan :(
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Ja, persoonlijk ben ik ook voor de combinatie PvdA - LR.
Ik hoop ook dat de PvdA alsnog bijdraait.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door mb90 »

Het erge aan de Partij van de Achteruitgang is ook nog dat ze Leefbaar buiten sluiten omdat zij volgens hun mensen buiten sluiten, maar de PvdA doet nu exact hetzelfde, ze sluiten namelijk alle Leefbaar-stemmers buiten, zoals ik en nog vele Rotterdammers. Ik hoop dat de uitslag nog wijzigt door de laatste 4% of nog mooier door de fraudeurs in Delfshaven en Hillesluis die met 2 man in een stemhokje konden staan. Echte PvdA-wijken zijn dat, dus driemaal raden waar al die stemmen naartoe gegaan zijn...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

Hoho, er is nog niet bewezen dat er gefraudeerd is. :!:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Fles »

wat boeit het eigenlijk met hoeveel man je in een stemhokje staat? Okee, ik weet wat jij stemt en jij weet wat ik stem. Maar verder? Er zijn niet ineens meer stemmen uitgebracht daardoor of zo :?: Of ben ik nou dom?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door webguy »

Inderdaad, ik zou het kwalijker nemen dat raadsleden en potentiële raadsleden stembureaus bemannen en dat dat maar in een van de 390 gemeentes in Nederland niet mag. Ik vind daar erg veel ruimte zitten voor fraude...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

Daar is een paar jaar terug ook fraude mee gepleegd: http://rechtennieuws.nl/11297/stemburea ... rifte.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door webguy »

Overigens oerstom dat je dan zoveel mensen stemmen op jezelf laat stemmen :P Hoezo dom?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

In Diemen heeft de VVD gewonnen met 2050 stemmen, goed voor 4 zetels (was al 4). De PvdA heeft 1 zetel minder en er nu ook vier...

SP en CDA zijn gedaald, maar hebben nog respectievelijk 2 en 1 zetel. GroenLinks heeft één zetel meer, en de D66 gaat van 0 naar 2 zetels.

Leefbaar Diemen (2) en Democraten Diemen (1) zijn onveranderd.

Er is nu een coalitie van PvdA, VVD en GroenLinks, ik denk dat dat niet gaat veranderen. GroenLinks profiteert naast de landelijke winst ook van de populariteit van de burgemeester. Zij is namelijk ook van GroenLinks.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten