Gemeenteraadsverkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Vinny »

Het verschil is natuurlijk ook maar een flinterdunne lijn. Een advertentie, een website of een folder "vraagt" namelijk ook, al wordt dat meestal niet zo expliciet vermeld.

En verkiezingen vroeger? tot vier jaar geleden hóéfde je je niet eens te legitimeren bij het stemmen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Wat een ontzettende bananengemeente is dat Rotterdam toch. Choas in de stembureau's, geronsel van volmachtigingen. Tijd dat daar de hogedrukspuit eens op wordt gezet :roll:
In heel veel andere gemeenten is het stemmen ook niet helemaal vlekkeloos gelopen. Alleen in Rotterdam heeft LR er een punt van gemaakt. Waarschijnlijk niet in de laatste plaats omdat het om cruciale stemmen kan gaan. Als je een beetje in de kranten zoekt, zie je dat er in tal van andere gemeenten ook hertellingen hebben plaatsgevonden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

Tja, ik ben benieuwd naar de uitslag. :)
Zolang D66 maar geen zetels verliest, ben ik al lang blij. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Chauf21 schreef:
Bee schreef:Wat een ontzettende bananengemeente is dat Rotterdam toch. Choas in de stembureau's, geronsel van volmachtigingen. Tijd dat daar de hogedrukspuit eens op wordt gezet :roll:
In heel veel andere gemeenten is het stemmen ook niet helemaal vlekkeloos gelopen. Alleen in Rotterdam heeft LR er een punt van gemaakt. Waarschijnlijk niet in de laatste plaats omdat het om cruciale stemmen kan gaan. Als je een beetje in de kranten zoekt, zie je dat er in tal van andere gemeenten ook hertellingen hebben plaatsgevonden.
Ja, hertellingen ook. Maar hier is echt meer misgegaan dan wat foute stemmen. Hele stembureau's die een grote chaos waren, en nu komt er ook nog bij dat de schreeuwende partij misschien zelf wel verkiezingsfraude heeft gepleegd. Op die manier worden 28 zetels dubieus, en op een totaal van 45 is dat natuurlijk al belachelijk :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Karl »

meltrain schreef:Tja, ik ben benieuwd naar de uitslag. :)
Zolang D66 maar geen zetels verliest, ben ik al lang blij. :wink:
Herverkiezingen dus op een dag dat het slecht weer is. ;)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

Bee schreef:
Chauf21 schreef:
Bee schreef:Wat een ontzettende bananengemeente is dat Rotterdam toch. Choas in de stembureau's, geronsel van volmachtigingen. Tijd dat daar de hogedrukspuit eens op wordt gezet :roll:
In heel veel andere gemeenten is het stemmen ook niet helemaal vlekkeloos gelopen. Alleen in Rotterdam heeft LR er een punt van gemaakt. Waarschijnlijk niet in de laatste plaats omdat het om cruciale stemmen kan gaan. Als je een beetje in de kranten zoekt, zie je dat er in tal van andere gemeenten ook hertellingen hebben plaatsgevonden.
Ja, hertellingen ook. Maar hier is echt meer misgegaan dan wat foute stemmen. Hele stembureau's die een grote chaos waren, en nu komt er ook nog bij dat de schreeuwende partij misschien zelf wel verkiezingsfraude heeft gepleegd. Op die manier worden 28 zetels dubieus, en op een totaal van 45 is dat natuurlijk al belachelijk :roll:
Ik geloof nooit dat ze al die 28 zetels hebben gewonnen door het sprokkelen van volmachten. Anders was het ongetwijfeld ook al eerder aan het licht gekomen, in plaats van pas een week na de verkiezingen.

Aan de andere kant, dat de volledige bezetting van een stembureau vervangen is, is ook wel tekenend...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

Resultaten zijn bekend: verschil tussen PvdA en LR is alleen maar groter geworden, het gat was 651 stemmen en is nu 754 stemmen. Geen verschuivingen in zetels.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

En na Camiel heeft vandaag Wouter Bos de politiek besloten te verlaten...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

En Amsterdam krijgt een nieuwe burgemeester hoogstwaarschijnlijk. Onverwacht :?

Edit: Amsterdam heeft geen burgemeester meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door tsov »

Zozo, de ontwikkelingen gaan nu heel snel
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Jurjen »

Amsterdam heeft nog wel een burgemeester. De locoburgemeester zal de taken waarnemen tot een nieuwe gevonden is.

Maar wat een week ja. Kant weg, Eurlings weg, Bos weg. En ook Paula weg. Paula, de 'oma' uit Sesamstraat. Na 28 jaar trouwe dienst...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Ardan »

Willen ze allemaal soms 'meer tijd aan hun gezin besteden'? :lol:
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daantje schreef:Kan de LR-stemmers ook wel begrijpen in een stad als Rotterdam.
Hoezo :?:

Subjectief: Die Pastors is echt een halvegare :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Gezellig rellen in Amsterdam -O-

Woensdag: PvdA en D66 gaan praten.
Donderdag: Lodewijk Asscher wordt benoemd tot waarnemend burgemeester. D66 stapt uit de onderhandelingen.
Vrijdag: Beetje ruzie blijven maken
Zaterdag: PvdA en GroenLinks gaan praten. Vormen geen meerderheid, SP wordt waarschijnlijk uit de kast gehaald om de meerderheid te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

In Ridderkerk zou de bouw van de tramlijn zelfs nog wel eens gestopt kunnen worden.
Het college daar gaat waarschijnlijk uit Leefbaar Ridderkerk en SGP ( :shock: ) bestaan en die twee partijen zijn allebei tegen de komst van de tram.

Zijn er verder in grotere steden of gemeenten (dus niet kleine gemeentes à la Rozendaal ;) ) eigenlijk al colleges gevormd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Niet dat ik weet, maar Utrecht is volgens mij al vergevorderd met de vorming van een coalitie GL-D66-PvdA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

In Dordrecht in ieder geval nog geen college... hier heeft men zelfs een informateur ingeschakeld en die brengt morgen pas verslag uit zie ik op de site van de gemeente.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door AppleMoose »

Hier ook nog geen college, wel een informateur.
er vinden nu coalitieonderhandelingen plaats tussen VVD (grootste geworden :| ) CDA, D66, Groenlinks en Christenunie.

In Arnhem huilt de PVDA dat ze zijn uitgesloten voor een nieuwe coalitie. Eigen schuld en behoorlijk hypocriet ook, omdat ze eerst via spelletjes de SP er buiten wilden houden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Vinny »

SP wordt waarschijnlijk uit de kast gehaald om de meerderheid te krijgen.
*bibber* Liever Asscher dan de SP. Met beide ben ik nou niet bepaald erg gelukkig; Asscher is een wereldvreemd figuur die nog gelooft in het sprookje van de maakbare samenleving... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het is jammer dat SP tegen de NZL is, landelijk vind ik ze wel oké. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

De breuk is gelijmd, PvdA en D66 gaan toch samen onderhandelen over een coalitie in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

En om weer een oud topic af te stoffen...

Diemen is op dit moment de laatste gemeente die nog geen nieuw college heeft gekregen na de gemeenteraadsverkiezingen. Blijkbaar geeft het immense gat van 400 bij 400 meter en 12 meter diep tegenover het gemeentehuis maar weer aan wat voor hopeloze toestand deze gemeente is. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten