Gemeenteraadsverkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

Hehe, die stelling over gratis OV en winkels op zondag zat er in Dordrecht ook al in...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Vinny »

Met andere partijen die resp. voor en tegen zijn zeker? :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door STF »

Bij mij komt er (voor Castricum) Partij van de arbeid uit, maarja ik woon er toch niet meer en volgens mij mag ik alleen op landelijke verkiezingen stemmen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:
Uitslag: ik ben een beetje links-progressief. PvdA, D66 en SP zitten het dichtstbij.
Oke, ik was dus juist links-coservatief. Maar ook daar zit de PvdA het dichtst bij mij.
Opmerkelijk: als ik een vraag over geloof weg laat, zit ik ook vrij dicht bij CU/SGP. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Caspar »

Ik heb werkelijk geen idee, alle partijen hebben een beetje dezelfde dingen in het lijstje staan, zoals de ondertunneling van de weg en fietspad onder het spoor door net ten westen van station Hoorn. (ben ik ook helemaal voor, verkeer staat daar altijd vast) Maar begrijp dat het al sinds de jaren 80 op de agenda staat bij de partijen.
Tevens staat overal in het programma dat het zwerfvuil moet worden tegengegaan, en dat problemen met hanggroep jongeren moeten worden aangepakt, en dat parken beter moeten worden onderhouden. Nou dat zijn natuurlijk dingen waar iedereen het wel mee eens is.
PVDA wil bv een enorm strand opspuiten voor de dijk aan het Markermeer in Hoorn, en de VVD ziet wat in een mega complex met Van der Valk hotel en mega bios en discotheek. Een wezenlijk verschil is hier de aanpak van het drankprobleem onder West Friese jongeren, PVDA, CDA, Groenlinks en D66 hebben ervoor gezorgd dat de cafés na 24uur geen nieuwe klanten meer mogen binnenlaten, en dat om 2.30 de cafés leeg moeten zijn. Voor een middelgrote stad is dat betuttelend, ik vraag me ook af of er daardoor minder gedronken wordt onder jeugd.
Voor mezelf een vervelende maatregel, na een late dienst een biertje drinken in de stad is er niet meer bij, dan kom ik net te laat en mag ik niet meer binnen. Terwijl de mede café gangers nog wel 2 uren mogen blijven zitten.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Raymond »

De OV-vraag voor de Eindhovense stemwijzer ging zowaar niet over gratis openbaar vervoer voor iedereen: "De gemeente kan beter geld uitgeven aan goed en veilig openbaar vervoer voor iedereen dan aan gratis openbaar vervoer voor ouderen of jongeren." Jammer van de toelichtingen: de LPF wil het gratis reizen uitbreiden naar minima (nu 12- en 65+ gratis) omdat de bussen buiten de spits leeg zouden zijn en te vaak rijden. Geen idee onder welke steen ze daar liggen, maar in Eindhoven zijn de bussen ook buiten de spits prima gevuld, maar dat zal wel lastig te zien zijn bij de LPF leiders die waarschijnlijk nooit in het ov zitten.

Johan Vlemmix doet ook mee met z'n partij voor de toekomst en op zijn site is te lezen dat hij Nederlands eerste monorail wil aanleggen in Eindhoven :lol:

Op die manier maar partijen wegstrepen tot er wat fatsoenlijks overblijft.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door webguy »

Hmm, er is geen kieskompas en geen stemwijzer voor Arnhem... Geweldig is dat :P
Oud forumgebruiker

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Stemwijzer bracht mij de volgende resultaten:

1. GroenLinks
2. Amsterdam Sociaal
3. PvdA
4. SP
5. Red Amsterdam
6. De Groenen

GL, AS of SP ging het toch al worden, dus niets nieuws onder de zon :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Caspar »

Ik ben bang dat ik op de VVD ga stemmen, in mijn ogen hebben ze een realistischer beeld wat er speelt in Hoorn dan een hoop andere partijen. Ik heb tot nu toe de verkiezingsprogramma's van de PVDA, D66 en VVD helemaal doorgelezen, wat een paar uur werk kost. De stemwijzer is hier niet actief.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door AppleMoose »

Hier wordt het 100% SP! :) Kieskompas nog niet geprobeert.
De 13e begint voor mij de campagne, (Heel toepasselijk: Spooractie tegen de komst van 72 goederentreinen over de IJssellijn hier. Emile Roemer zal er ook bij zijn), en ik heb er zin in! *O*

En wat ik iedereen kan aanraden: lees de programma's door! kieskompas/stemwijzer is leuk, maar het zegt lang niet alles!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Mark »

Ik ga waarschijnlijk op ProHengelo stemmen. Programma komt prima overeen met wat ik ongeveer wil, terwijl er bij de rest van de partijen toch een behoorlijk verschil in zit. Bovendien pleit men voor een verandering in de gemeente Hengelo, die nu zo onbereikbaar is als het maar kan :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Wubbo »

Ronzol schreef:Spooractie tegen de komst van 72 goederentreinen over de IJssellijn hier.
Waar komt dat aantal opeens vandaan? Alsof de goederenvervoerders nu al weten hoeveel treinen ze over zoveel jaar precies gaan rijden! :)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door JWM »

Ronzol schreef:Hier wordt het 100% SP! :) [...] De 13e begint voor mij de campagne,
Je Amsterdamse collega's waren vandaag al druk met krantjes aan het uitdelen. En alles wat een paar meter verderop weer op de grond belande werd door hun weer netjes opgeraapt :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Caspar »

Wubbo schreef:
Ronzol schreef:Spooractie tegen de komst van 72 goederentreinen over de IJssellijn hier.
Waar komt dat aantal opeens vandaan? Alsof de goederenvervoerders nu al weten hoeveel treinen ze over zoveel jaar precies gaan rijden! :)
Is dat iets wat de gemeente kan bepalen? Ik vind het altijd zo lastig om te zien wat nou de gemeente, de provincie of het rijk bepaalt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door AppleMoose »

De gemeente zelf kan het (waarschijnlijk) niet tegenhouden, maar wel druk uitoefenen op de minister, 2e Kamer en ProRail en zo wie zo maatregelen eisen om geluidsoverlast e.d. tegen te houden.
Het is best vreemd, dat bij de aanleg van de Betuweroute er van uitgegaan werd dat er maximaal 21 goederentreinen over deze lijn zouden kunnen gaan. (Na het definitief schrappen van een nieuwe Noordtak). Toenmalige minister heeft zelfs gezegd dat meer goederentreinen niet eens zou passen!
Nu zijn de prognoses dat in 2020 72 goederentreinen (en later wellicht nog meer) over de IJssellijn komen te rijden...

Op http://geennoordtakvelp.nl/content/view/70/1/ staat een uitgebreid artikel.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Wubbo »

Hoewel feitelijk off-topic hier, dit lees ik op die link:
Er ligt een Initiatiefdocument waaruit blijkt dat voor 2020 in ieder geval 2 treinpaden per dag met goederentreinen op de IJssellijn worden voorzien. Eén treinpad bestaat uit 36 goederentreinen vice versa per dag, en ook nog eens met een maximale lengte van 700 meter. Dit betekent niet alleen meerdere diesellocomotieven voor zo’n trein, maar ook maximaal 72 goederentreinen per dag (voornamelijk ‘s avonds en ‘s nachts).Dit is dus heel iets anders dan wat minister Tineke Netelenbos ons (tien jaar geleden) bij het afblazen van de Noordtak liet weten: namelijk dat er slechts maximaal 21 goederentreinen op de IJssellijn zouden komen te rijden tussen 7 en 19 uur!
Sinds wanneer bestaat een treinpad uit 36 treinen? Als het al een treinpad is uit het basisuurpatroon betekent het dat er over een dag 2*24=48 paden zouden kunnen liggen (een dag is tenslotte geen 36 uur). Daarnaast is een basisuurpatroon 's nachts per definitie anders dan overdag, dus dat worden er alleen maar minder.

Ik mis dus duidelijk een onderbouwing van dit getal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

Vandaag een paar prmoters van Leefbaar Rotterdam gezien bij Keizerswaard.
Ik heb met eentje leuk staan praten, maar helaas heeft LR niet bepaald vooruitstrevende plannen wat betreft het OV.
Mijn mening is mede daarom niet echt veranderd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door JWM »

Wubbo schreef:Ik mis dus duidelijk een onderbouwing van dit getal.
Je kan hem er wel bij redeneren. Het treinpad wordt 18 uur per dag gebruikt (omdat je zelf al stelt dat er 's nachts een ander patroon geldt). Per richting kunnen er dus 18 treinen per treinpad per dag rijden. 18 treinen x 2 richtingen x 2 treinpaden = 72 treinen :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Wubbo »

Ik heb het document dat gelinkt staat maar eens gelezen, en daar gaat het inderdaad over 2x/uur/richting op 18 uur per dag. Verder staan er ook prognoses in, en zelfs de meest gunstige prognose komt niet boven de 46 treinen Rotterdam - Noord-Oost Nederland per dag uit. En dan staat er nog niet eens vast dat die allemaal via de IJssellijn gaan (dat is namelijk helemaal niet handig als je voorbij Zwolle moet zijn. En ze gaan ook nog eens uit van infra-aanpassing tussen Hengelo en Zutphen want de goederenvervoerders willen niet kopmaken in Deventer.

Conclusie: er zal nog heel veel water door de IJssel gaan voordat er 72 treinen per dag door De Steeg rijden.

Zo, en nu weer over naar de gemeenteraadsverkiezingen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Het wordt D66, ze zijn de enige die in hun verkiezingsprogramma een snelle oplossing voor de spoorwegovergang in Diemen willen, en daar ook geld in willen stoppen. PvdA wil geen cent steken in een spoorwegovergang, dat moet ProRail maar doen volgens hen. VVD vind de spoorwegovergang wel goed zo, en de SP en GroenLinks willen het spoor in een tunnel. Hoe ze dat willen doen is mij al helemaal een raadsel :shock:

De site van CDA Diemen geeft erg vaak een foutmelding, maar er is ook niets over te vinden in het programma :X Democraten Diemen proberen mij te lokken met een gedicht over Haagse bluf. Jammer dat het gemeenteraadsverkiezingen zijn. Leefbaar Diemen heeft nog geen verkiezingsprogramma...

Heb ik alle partijen gehad. Geen sprookjespartijen, geen Partij van de Toekomst, geen Christenunie, geen SGP *O*

Ow, en Ronzel, je hoeft niet bang te zijn dat er niemand op de SP stemt, Harry van Bommel zal dat heus wel doen hoor :P
Laatst gewijzigd door Suus op za 06 feb 2010, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Vinny »

dat moet ProRail maar doen volgens hen.
ProRail heeft geen eigen geld voor dat soort dingen. Dus wanneer de gemeente niet wil betalen moet ze maar een lief briefje schrijven aan Eurlings.

Conclusie: er komt de eerstkomende vijf jaar zeker geen onderdoorgang.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Al is het maar een fiets/voetgangerstunnel, het grootste gevaar van mensen die vlak voor de bomen dichtgaan er nog even onderdoor spurten neemt dan af. Dat komt vooral doordat de kruising van alle stoptreinen bijna op de spoorwegovergang gebeurt, met als gevolg vrij lange wachttijden. Bovendien zitten de intercities altijd vlak voor of vlak na de stoptrein, als deze een beetje vertraagd zijn heb je dan vaak dat er plotseling intercities achter stoptreinen tevoorschijn komen. Heel normale zaak natuurlijk, maar ik schrik dan toch altijd een beetje :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Het wordt D66, ze zijn de enige die in hun verkiezingsprogramma een snelle oplossing voor de spoorwegovergang in Diemen willen, en daar ook geld in willen stoppen. PvdA wil geen cent steken in een spoorwegovergang, dat moet ProRail maar doen volgens hen. VVD vind de spoorwegovergang wel goed zo, en de SP en GroenLinks willen het spoor in een tunnel. Hoe ze dat willen doen is mij al helemaal een raadsel :shock:
Dus je basseert je stem op een standpunt dat gaat over een spoorwegovergang? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Ja, voor de rest is het allemaal geneuzel op de vierkante centimeter. Winkelcentrum wordt al gebouwd, politie is efficiënt en er is veel privébewaking betaald door de gemeente, er wordt goed schoongemaakt op straat en er is veel groen, OV is frequent en uitgebreid, er zijn ruime openingstijden. Er loopt een groot project voor wegenonderhoud dat bijna klaar is, al jaren een actief sportbeleid en actief cultuurbeleid. Mijn buurt wordt niet onderhouden door de gemeente maar door de woningstichting, daar moet ik met mijn klachten zijn.

Dan kies ik voor iets wat ik belangrijk heb, en ik vind het belangrijk dat die spoorwegovergang nu eens de nek wordt omgedraaid, een van de laatste grote projecten van Diemen voordat het "af" is. Het lijstje is zo af te vinken.
- Grote renovatie en uitbreiding winkelcentrum: Mee bezig
- Vierde en laatste wijk inclusief voorzieningen in aanbouw: Mee bezig
- Onderhoud wegen en groenvoorziening: Mee bezig
- Groengebied en recreatieruimte: Groot onderhoud Diemerbos

De uitbreiding van de spoorinfrastructuur en snelwegen rondom Diemen zijn de laatste grote horde, en daarbij is het vooral wordt gekeken naar realistische oplossingen, en niet naar ongemogelijkheden. Soit, het is niet mogelijk om snelwegen te overkappen, volledige 80-k/h zones, de spoorbaan in een tunnelbak met eromheen veel reclameborden om dit alles te kunnen betalen. Nee, het gaat om realistische oplossingen: Een tunnel onder het spoor door in plaats van het spoor naar beneden en "groene" geluidswanden in plaats van overkappingen en 80 km/h zones. Die snelweg loopt nu eenmaal dwars door Diemen, daar is niets aan te doen. En dan kom ik dus uit bij een partij die niet aan luchtfietserij doet. Niet dat D66 daar helemaal vrij van is (een buurtbus om alle straten van OV te voorzien :shock: ). En ja, die spoorwegovergang weegt voor mij het zwaarst, daar heb ik elke dag mee te maken en daar wordt niets aan gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Karl »

Aangezien ik geen Kieswijzer of -kompas heb, heb ik gisterenavond eens wat partijprogramma's doorgelezen. Mijn gemeente maakt deel uit van een stadsregio, maar er staat nergens iets in over de invulling van de rol binnen de stadsregio, terwijl het wel 'regio dit en regio dat' en 'samenwerken zus en samenwerken zo' is. :(
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten