Gemeenteraadsverkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

De SP komt ook al dagen voorbij.

Ik ben trouwens toch van mijn zekere keuze teruggekomen, de PvdA heeft een flinke worst voorgehouden :mrgreen: Toeristische status voor Diemen en elke zondag koopzondag bij de supermarkt, eventueel zelfs met de openingstijden die door de week worden gehanteerd :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

Zul je zien dat die toeristische bepaling over een paar maanden afgeschaft wordt en de winkels in Diemen toch nog dicht blijven :P
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door tsov »

Ohja, ik heb al gestemd. Spring zondag in het vliegtuig, dus kan woensdag niet stemmen. Ik heb dus vanmorgen even m'n opa gemachtigd om voor de deelraad D66 te stemmen en voor de centrale stad GL :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Geert schreef:Zul je zien dat die toeristische bepaling over een paar maanden afgeschaft wordt en de winkels in Diemen toch nog dicht blijven :P
Het is vooral de bedoeling dat de mogelijkheid bestaat, het is niet verplicht mee te doen. Nu mag alleen horeca open zijn op zondag, terwijl bouwmarkten en supermarkten dat ook graag willen. Het plan heeft vooral als doel om het aantal regels te beperken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

Voor de gemeenteraad twijfel ik nog tussen SP en D66.
Voor de deelgemeente wordt het waarschijnlijk gewoon stemmen op de leukste naam. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Joshua »

Ik weet het nu dan 100% zeker. Voor de gemeenteraadsverkiezingen in Nijmegen stem ik voor SP.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Caspar »

Ik heb heel lang getwijfeld tussen Groenlinks en VVD, die 2 liggen redelijk van elkaar af, maar hebben toch een hoop overeenkomsten ook. Het wordt Groenlinks, omdat die automobiel liefde van de VVD me een beetje ergert.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Fles »

ik ga niet stemmen voor een gemeente waar ik toch nog maar een half jaartje woon :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

Ach, waarom niet... heb 'tzelfde "probleem" overigens maar ga wel gewoon stemmen morgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Ardan »

Ik ga morgen stemmen tellen! Opgebeld door het uitzendbureau, en dus ben ik morgenavond op het stembureau van Diepenveen te vinden. Kan ik mooi de uitslag gaan manipuleren :twisted:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Diepenveen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Ardan »

Ik heb het ook niet bedacht :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daantje »

Ik heb jarenlang op het stembureau gezeten als stembureaulid, overigens wel steeds met stemcomputer dus moest dan die computers aansluiten, opstarten, afsluiten, alles opslaan etc. Was altijd wel erg leuk :) Vooral bij onverwachte dingen. Het is een lange zit (7.00 - 22.00 uur) maar je werd altijd erg goed verzorgd door de gemeente :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Geert »

Misschien ga ik me ook maar eens aanmelden daarvoor, lijkt me wel eens leuk om mee te maken. Alleen is het tegenwoordig vast wat minder gemakkelijk zonder computers :P

Ik ga trouwens morgen gewoon stemmen, wie weet hoe lang ik hier nog woon. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Suus »

Ah, een proef met een stembureau op het station. Dan ga ik fijn daar stemmen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

Denk ik vanmorgen nog: ah handig, ik kom zowiezo langs een stembureau op weg naar huis, vergeet ik m'n stempas mee te nemen :P Nouja, dan maar een keertje extra heen en weer, 'tis ook wel vijf minuten lopen naar het dichtstbijzijnde stembureau.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Wubbo »

Zo, weer een duizendste procent bij de opkomst in Utrecht erbij gedaan ;-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daantje »

Geert schreef:Misschien ga ik me ook maar eens aanmelden daarvoor, lijkt me wel eens leuk om mee te maken. Alleen is het tegenwoordig vast wat minder gemakkelijk zonder computers :P

Ik ga trouwens morgen gewoon stemmen, wie weet hoe lang ik hier nog woon. :)
Meestal kan je je er niet voor aanmelden maar zijn het politici en gemeenteambtenaren die ze ervoor vragen of aanstellen. Zo hadden ze ook m'n moeder gevraagd (werkt bij de gemeente) maar die wilde niet en had gezegd dat ik wel wilde gaan dus zo ben ik er terecht gekomen :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Meltrain »

Zo, ik heb één van mijn burgerlijke rechten ook weer vervuld. :D
Voor de gemeente werd het D66 en voor de deelgemeente Feijenoord in Actie. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daniel »

Hier was 't zelfs "druk" bij het stembureau. In ieder geval liepen de mensen er af en aan en moest ik nog bijna wachten tot er een hokje vrij was als ze niet zo langzaam waren geweest met het controleren of ID en Stempas overeenkwamen.

Ze hadden trouwens ook maar een briefje "Stembus" geplakt op de kliko met gleuf in het deksel die als stembus diende, men dacht vast dat het de oud-papierbak was ofzo :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Caspar »

Toen ik tegen 17uur ging stemmen in het wijkcentrum hier was ik de enige die daar op dat moment ging stemmen. En aan het aantal stembiljetten te zien was er ook nog bijna niemand geweest, lagen misschien 50 biljetten op een stapeltje. Of er is op een gegeven moment een stapel weggehaald, dat kan ook nog natuurlijk.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Daantje »

Stempassen moet je bundelen (en later op de avond tellen) dus die zullen wel al gedeeltelijk apart gelegd zijn :)

Vanavond was het hier in het stembureau nog best druk, waren zeker een stuk of tien mensen voor me :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Raymond »

Het controleren van rijbewijs en stempas ging vrij langzaam, waardoor er net een hokje vrij kwam. Wel wat vreemd dat de stemhokjes niet afgeschermd waren en de stembureaumensen eigenlijk recht op dat stemhokje afkeken en je haast wel een beetje kon zien of je links of rechts op dat enorme vel papier een vakje inkleurde. De stemhokjes waren nogal breed. Dat ging met de Europese verkiezingen beter, al waren er toen maar twee stemhokjes ipv zes nu.
Laatst gewijzigd door Raymond op wo 03 mar 2010, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door webguy »

Ik heb vanmiddag in de "wijkwinkel Klarendal" gestemd. Er was inderdaad niemand, en het lukte ff niet om mn ID uit mn portemonnee te trekken en kreeg vooral het advies om rustig aan te doen :P Deed ik ook ;) Toen ik weg ging kwam er niet iemand anders aan, maar drukte? Nee ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten