Mag ik even kwijt #37

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Daantje »

Dan koop je bij Ikea een schaar om hem open te maken, die zitten gewoon met z'n drieen met een tie-wrapje aan elkaar ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Waarom kan ik nergens vinden wanneer het voordeliger is om een Oystercard (London) aan te schaffen? Het is vast allemaal beter, makkelijker, eenvoudiger, duidelijker enzo, maar dat heeft ongetwijfeld ook een prijs.
Je betaalt voor een kaart een borg van £3. Afhankelijk van waar je bestelt kunnen er ook bestelkosten in rekening worden gebracht.
Voor de rest werkt het opladen hetzelfde als met de OV-chipkaart in Nederland. Je kan er -al dan niet automatisch- een bedrag/reistegoed op zetten. Wanneer je maar een paar dagen in Londen bent en heel veel reist, maakt het eigenlijk niet zo veel uit of je nou een papieren dagkaartje haalt of niet. Hoewel de reisjes met de OC goedkoper dan of even duur als papieren kaartjes zullen zijn, je zit altijd met ongebruikt saldo als je niet van plan bent regelmatig naar Londen terug te keren.

Verder moet je in de metro wel in én uitchecken, maar in de bus volstaat een single check in: een vaste bedrag voor de bus (£1,20), ongeacht hoelang je erin zit. In principe is de Oyster Card altijd goedkoper op enkele reizen, het totaal van je reizen op één dag zal nooit meer zijn dan de prijs van een dagkaart. Op de site van TfL kan je de reiskosten berekenen: http://www.tfl.gov.uk/tfl/tickets/fares ... r/current/.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Cookie »

Het saldo dat nog resteert op je Oystercard, krijg je bij inleveren ook terug :) . En het ding snapt uit zichzelf wanneer een dagkaart goedkoper is dan enkele reizen :pos: .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Oystercard dan, kan je die in de Eurostar ook met euro's (tegen een redelijke koers) kopen? Ik heb namelijk geen ponden in de Eurostar en het scheelt zoeken/wachten op St. Pancras.
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

Volgens mij kan je zelfs online bestellen en naar je toe opsturen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Oystercards kan je het barrijtuig van de Eurostar kopen, en de wisselkoers is volgens mij heel redelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Justin schreef:Volgens mij kan je zelfs online bestellen en naar je toe opsturen...
Als ik mij iets eerder ging bezighouden met voorbereiden, dan was dat inderdaad een optie.

Bedankt voor de tips in ieder geval.
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

Altijd leuk, oude fotoalbums door heen bladeren.

Mijn god, wat was ik een dik kind toen ik 12 jaar was...

En ik sta bijna altijd op de foto met eten :|.

En wat zag iedereen er toch uit in de jaren '90.

Goed, in de jaren '80 zag ook niemand eruit, maar er was een soort van stijl waar te nemen :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Geert »

Ach, over 10 jaar zeggen we ook 'goh, wat zagen we er toch uit in 2010' ;).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door STF »

Vooral de auto's lijken zo ouderwets op vakantiefoto's van begin jaren 90 terwijl wij toen net een nieuwe auto hadden. :lol:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

2000 is ook alweer tien jaar geleden. :|
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door STF »

Ze doen wel hun best met het openbaar vervoer in Luxemburg nu met carnaval. Overdag zag ik al diverse bussen en busjes van vervoersbedrijven voorbij komen die normaal nooit in Reisdorf te zien zijn maar zelfs op dit moment komen er nog regelmatig bussen voorbij en dat terwijl er op een gewone zondagavond na 22.00 uur geen rijdende bus meer te vinden is in Luxemburg.

Er staan zelfs duidelijke bestemmingen op die speciale carnavalsbussen, zoals "Fusparty". :pos:
Precies achter zo'n bus reed een bergingswagen met een flink verkreukelde auto erop, die had beter de bus kunnen nemen i.p.v. (waarschijnlijk) dronken achter het stuur te kruipen. (Al kan de sneeuw natuurlijk ook de oorzaak zijn).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

In Breda hadden de stadsbussen vroegah altijd vlaggetjes op met Carnaval :) (tenminste, toen ik daar nog op school zat). Zag er altijd erg vrolijk uit :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

oh, mijn vakantie kan niet blijkbaar. Twee weken vroeger dan? Weer 3 tot 5 werkdagen wachten. Zorg gewoon dat je wat 1persoonskamers op voorraad hebt zootje falers :evil:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Waar gaat de reis, hopelijk, heen?
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door tsov »

Schaatsen is leuk :D *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

tsov schreef:Schaatsen is leuk :D *O*
Toch gedaan ja?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door tsov »

Yep, de Uitdammer Die was heel goed te doen :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

Karl schreef:Waar gaat de reis, hopelijk, heen?
Zwitsermisschienland
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Jemig vent, ik vraag of je een referentie wil schrijven (even een formuliertje invullen), maar zelfs dat is al teveel gevraagd. :roll:
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

Karl schreef:Jemig vent, ik vraag of je een referentie wil schrijven (even een formuliertje invullen), maar zelfs dat is al teveel gevraagd. :roll:
Ja man. Ambtenaren met hun duffe formuliertjes. Schiet toch op man. :P :mrgreen:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door JeePee »

Zo weekend carnaval in Gruusbek ook weer overleefd. Morgen maar weer aan het werk.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Fles schreef:Ja man. Ambtenaren met hun duffe formuliertjes. Schiet toch op man. :P :mrgreen:
Sinds ik zelf heb geambtenaard (niets doen is toch te 'soft') heb ik het vertrouwen in instellingen die met/door ambtenaren werken toch wel verloren, ja.

;)
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Wubbo »

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar ik heb mijn vinger opengehaald aan mijn sleutelbos :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

tsjonge :| Wat een kippenhok dat lijsttrekkersdebat zeg. Verschrikkelijk. Elke zin gejoel en geschreeuw ertussendoor. Ga toch weg zeg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten