Mag ik even kwijt #38

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Oh, ik heb al aardig wat trekhaken geraakt :oops: Maar ik kan het wel, heb ook al een paar keer langs de gracht zonder hekje geparkeerd (zelfs in een auto zonder rechterbuitenspiegel :shock: )
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door STF »

Ik had van de week voor de grap een gek opdrachtje voor mezelf verzonnen, fileparkeren met auto + aanhanger. Ging vlekkeloos, totdat ik er bijna helemaal instond en de aangedreven wielen van de auto begonnen door te slippen in de sneeuw.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Suus »

Gelukkig is het bij fietsen meestal insteekparkeren 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Geert »

tsov schreef:Inderdaad, fileparkeren ging geheel fout bij mijn examen, maar toch geslaagd omdat ik heel goed oplette.
Precies, je mag het ook helemaal fout doen, als je maar iedereen voorrang geeft en goed om je heen kijkt+in de spiegels. Maar ja, dat is de kennis van nu he :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door STF »

Hoezo? Dat had mijn rij-insructeur van te voren al gezegd dat ze bij CBR alleen naar veiligheid kijken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Geert »

Jawel, maar je bent toch zenuwachtig als het inparkeren niet helemaal lekker lukt ofzo. Maar dat hoeft dus niet, als je maar goed kijkt :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Hehe, en als het niet lukt, dan maar met de hand alles goed zetten :p. Flintstonemobiel-achtige taferelen ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Geert »

Beuh, keelpijn... Zo maar eens een tabletje nemen :?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Trachitol of...?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Geert »

Een of ander doosje van de apotheek :P. Chloorhexidine staat er op...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Dat geeft me rillingen als ik de naam lees....

Goed, gezien de stuntprijzen op dit moment van/naar Australië, vlieg ik waarschijnlijk niet vanaf Brussel, ook niet vanaf Amsterdam, maar vanaf Düsseldorf deze zomer. Heengaande kan ik gewoon fijn met de ICE naar Düsseldorf Hbf en dan naar de Flughafen.

Teruggaande gaat het wat lastiger, ik vertrek misschien op vrijdag 13 augustus (typisch) om 02:30 vanaf Brisbane en kom om 19:40 diezelfde dag weer aan in Düsseldorf.

Ik kan dan alleen niet meer met de ICE naar huis, maar via Mönchengladbach en Venlo. Gelukkig voor mij kan ik dan in een keer naar Dordt, terwijl mn vriendje via Eindhoven naar Amsterdam moet (of... hij gaat gewoon met mij mee van de jetlag genieten, en anders stap ik wel uit in Helmond bij een maat als die niet op vakantie is :P). Vraag is alleen: hoe betrouwbaar (en hoe reëel) zijn de volgende overstappen? Ik reis nauwelijks naar Duitsland, dus heb ook weinig ervaring er mee... En zou 50 minuten uitchecken/bagage reclaim/naar station gaan genoeg zijn? Aangezien het een uursverbinding is... en kan niet echt via Emmerich... Als ik de trein in Venlo zou missen, maakt het me ook geen bal uit, neem gewoon de volgende van een half uur later...

Alle reizen zijn op 13 augustus 2010:

Code: Selecteer alles

RE 10134
V 20:31 .... Düsseldorf Flughafen
A 20:37 .... Düsseldorf Hbf

ERB 92358
V 20:48 .... Düsseldorf Hbf
A 21:16 ...7 Mönchengladbach Hbf

ERB 9034
V 21:25 ...5 Mönchengladbach Hbf
A 21:56 .... Venlo

IC 1984
V 22:19 ...6 Venlo
A 23:58 1b/c Dordrecht 
Laatst gewijzigd door Justin op wo 24 feb 2010, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Goed... Ik besloot voor de lunch wat diepvriesrestjes pasta op te warmen. Ik haal het uit de magnetron en laat vervolgens het bord half uit m'n handen glijden. Dus net maar even gedweild en straks nog even m'n beddengoed wassen... :neg:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Handig! Geen vuurvaste vingers of was het gewoon irritant heet :P?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Geen van beide eigenlijk... Gewoon domme pech :oops:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Liet je het tegen je dekbed aan vallen, of moest je die sowieso verschonen ;)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Allebei :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Nou dat is dan een geluk bij een ongeluk :lol: *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Ardan »

@Justin: die overstappen zijn heel goed te doen. De overstap in Mönchengladbach is niet cross-platform maar toch erg goed te doen. In Düsseldorf moet je op spoor 4 zijn, ik verwacht niet dat je daar moeilijkheden krijgt.
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Hmmm oké, bedankt, hopelijk geven ze bij 92 dagen voor verkoop meer informatie dan dat ze nu bieden.

En een koffer van 20 kg meesjouwen maakt me altijd wat langzamer, dus hopelijk valt het te overbruggen. Kan me in Brussel nog een 65 minuten overstap van de 9800 uit Zuid-Frankrijk op de s9200 herinneren. Mooi dat ik dus in 5 minuten daar naar toe rende... (nam niet weg dat de Traxx problemen had en we met +30 vertrokken).

Het fijne in Duitsland vind ik dat ze de treinnummers dikwijls op de CTA's zetten, dan weet ik zeker dat ik de goeie trein heb :p. Maar hoop gewoon dat ze beetje op tijd rijden...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Fles »

Justin schreef:Het fijne in Duitsland vind ik dat ze de treinnummers dikwijls op de CTA's zetten, dan weet ik zeker dat ik de goeie trein heb :p. Maar hoop gewoon dat ze beetje op tijd rijden...
Totdat je niet in de gaten hebt dat je eigenlijk in het verkeerde deel van een nog niet gesplitste vleugeltrein bent gaan zitten :D (heb ik eens gehad in Hamm)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:@Ardan: bij mijn rijschool kon je ook langer achter elkaar lessen, dat vond ik veel prettiger. Ik had telkens lessen van anderhalf uur. Dan ben je toch wat langer achter elkaar op pad en kom je nog eens ergens (rondje Purmerend ofzo in mijn geval). Misschien moet je eens vragen wat de mogelijkheden daarvoor zijn bij jouw instructeur ;)
Daarover gesproken. Ik wil zo snel mogelijk beginnen met lessen, zijn er bepaalde rijscholen aan te raden binnen Amsterdam (binnen de A10 ook)? :D

Ik was van plan deze zomer namelijk effe 2 weken Zuid-Frankrijk (ff mediterraanse sferen :wink:) te doen, met auto. Dus dan kan een roze pasje ook geen kwaad.
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op wo 24 feb 2010, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

@Fles: Oeh. Goeie ja. Of het achterste deel rijdt tot Viersen ofzo.

Moet toch wat alerter zijn dan :).

Eigenlijk zou ik de eindbestemmingen van die treinseries moeten weten... dan weet ik of ik in elk geval de goeie richting op ga :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Ardan »

De treinen rijden voorlopig nog met getrokken rijtuigen, dus het lijkt me vrij sterk dat ze er in Viersen eventjes twee afhalen :wink:
Niet schrikken trouwens als je Mönchengladbach weer uitrijdt: er wordt kopgemaakt (Arnhem-situatie), dus je rijdt weer dezelfde kant op terug.
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Geeft niet. Ik moet toch in Mönchengladbach overstappen... Maar waarschijnlijk zie ik hem wel binnenkomen, bedankt voor het voorkomen van verwarring :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Chauf21 »

Justin schreef:En zou 50 minuten uitchecken/bagage reclaim/naar station gaan genoeg zijn?
Je weet dat intercontinentale vluchten nogal eens flink te vroeg of flink te laat kunnen aankomen? 50 minuten lijkt mij prima haalbaar als alles goed gaat, maar als je op een verre gate aanmeert, lang moet wachten op je bagage en nog even naar de WC wilt... :wink:
ziggy schreef:Daarover gesproken. Ik wil zo snel mogelijk beginnen met lessen, zijn er bepaalde rijscholen aan te raden binnen Amsterdam (binnen de A10 ook)? :D

Ik was van plan deze zomer namelijk effe 2 weken Zuid-Frankrijk (ff mediterraanse sferen :wink:) te doen, met auto. Dus dan kan een roze pasje ook geen kwaad.
Nu nog gaan beginnen aan je lessen, voor de zomer afrijden en dan gelijk naar Zuid-Frankrijk rijden? Lijkt mij niet verstandig om dat als doel te hebben -O-
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten