Mag ik even kwijt #39

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Wubbo »

Wat een super irritant bandje heeft de Belastingtelefoon zeg. Iemand die een keer of 5 per halve minuut, met ongelijke pauzes daartussen, zegt dat ik een ogenblik geduld moet hebben. Het klinkt echt nergens naar.

En dan hang je dus in de wacht (3 tot 7 minuten, dat werden er dus 3+7). Krijg je eindelijk een medewerker aan de lijn: 'Dat had u ook op internet kunnen vinden!' Als je dus wil weten welk betalingskenmerk je moet invullen omdat je de acceptgiro nooit gekregen hebt, moet je als zoekterm 'betalingskenmerk' intypen op de site, dan het tweede resultaat nemen, en dan het kenmerk van de brief invullen zonder puntjes erin (met puntjes kan ie hem niet vinden). Dat had je toch ook zelf kunnen verzinnen :?

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Dat klopt in ieder geval ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Geert »

Wubbo schreef:Wat een super irritant bandje heeft de Belastingtelefoon zeg. Iemand die een keer of 5 per halve minuut, met ongelijke pauzes daartussen, zegt dat ik een ogenblik geduld moet hebben. Het klinkt echt nergens naar.
Bij de telefonische wachtrij van mijn werk hoor je elke halve minuut mijn zwoele stem vertellen hoeveel wachtenden er nog zijn. Had je dat liever gehad? :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Wubbo »

Jou sowieso natuurlijk :P

Maar dan nog: liever dat dan dat je je 2x per minuut afvraagt of je nog wel verbinding hebt omdat je al zo lang het bandje niet gehoord hebt ja ;-)


Ik ben trouwens officieel klaar met de winter: muts, sjaal en handschoenen liggen weer keurig in de kast. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Suus »

Zwoele stem, nou, dat hebben ze bij de VARA duidelijk niet, daar is het een nasaal pratende vrouw. En dat is toch jammer, wil er wat wel leuks bij kunnen fantaseren natuurlijk :P

Nee, dan de helpdesk van MLS. Op welk tijdstip je ook belde, je had altijd een vrouw met een hese maar toch zwoele stem aan de lijn. Een manager zei eens dat ze wel haast daarop geselecteerd moeten worden om het mannelijk klootjesvolk tevreden te houden voor de hoge boetes :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Jou sowieso natuurlijk :P

Maar dan nog: liever dat dan dat je je 2x per minuut afvraagt of je nog wel verbinding hebt omdat je al zo lang het bandje niet gehoord hebt ja ;-)


Ik ben trouwens officieel klaar met de winter: muts, sjaal en handschoenen liggen weer keurig in de kast. *O*
Prima, maar het gaat de komende nachten wel weer vriezen, tot -5 aan toe. Niet leuk als je voor zonsopkomst moet fietsen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Wubbo »

Oplossing: niet voor zonsopkomst gaan fietsen. Dat is een voornemen waar ik me best aan kan houden hoor ;-)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Gekko123 »

Tja, ik hou me er over het algemeen ook wel aan. Komt ook omdat ik nooit verplichtingen heb rond die tijd :wink:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door htm_tram »

Foto zegt genoeg... :roll:

Afbeelding
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Suus »

Op de houten klapzitjes van DD-AR dan maar :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door htm_tram »

Conducteur had het over het dak, ik had nog gehoopt in de cabine (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Bastiaan »

Dat ze het überhaupt verzinnen om er een optie "derde klasse" in te stoppen -O-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Geert »

Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die tegenwoordig in klasse 3 moeten reizen. Daarentegen nog geen verhalen gehoord van studenten die ineens 1e klasse mogen reizen (A)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Vinny »

Bastiaan schreef:Dat ze het überhaupt verzinnen om er een optie "derde klasse" in te stoppen -O-
Oh ik dacht prijsklasse drie. Maar dat heette geloof ik klasse 'C'. Die wordt niet meer geaccepteerd door Veolia en Arriva (e.d.). Het 'Zoutkaartje' onderandere. Maar goed, het lijkt mij een typo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Wubbo »

C betekent dat er niet wordt terugbetaald op kaartjes. Dat is zo bij speciale kaartjes (het Zoutkaartje viel daar niet onder omdat die gewoon uit de automaat gehaald kon worden) zoals het Kruidvat- of Blokkerkaartje. Ook wordt C gebruikt bij betaling met creditcard (al komt cc daar ook voor) en bij betalingen met reischeques. Die laatste categorie is gewoon geldig bij de andere vervoerders, dat is namelijk gewoon een normaal kaartje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Fles »

dus als je met je creditcard een kaartje betaalt wordt er geen restitutie op gegeven? Dat zou de wereld op zijn kop zijn natuurlijk :roll:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door htm_tram »

Geert schreef:Daarentegen nog geen verhalen gehoord van studenten die ineens 1e klasse mogen reizen (A)
Klopt, me oudere broer heeft 1e klas... Me zus heefr dan weer 2e klas. Die conducteur zei dat ze studenten met een 1e klas niet mogen wegsturen.... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door --Stefan-- »

Doe mij maar een pizza Hawaii.
Op welk adres? Uhmmm, lijn 92 op Zuidplein....
Afbeelding
Was gisteravond rond 20:15 :P
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Justin »

Haha, geniaal :D!

Zo, heb "een bepaald profiel" van internet afgeflikkerd. Weg ermee :D. Heerlijk dat ontvrienden :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:dus als je met je creditcard een kaartje betaalt wordt er geen restitutie op gegeven? Dat zou de wereld op zijn kop zijn natuurlijk :roll:
Klopt. Men zegt dat dat is om te voorkomen dat mensen via treinkaartjes geld gaan opnemen met al dan niet legaal verkregen creditcards.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Geert »

Fles schreef:dus als je met je creditcard een kaartje betaalt wordt er geen restitutie op gegeven? Dat zou de wereld op zijn kop zijn natuurlijk :roll:
Klopt. GtbV e.d. blijft uiteraard wel van toepassing, het gaat specifiek om treinkaartjes die je terugbrengt naar het loket (omdat je het verkeerde kaartje hebt gekocht enzo).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Ardan »

Ik heb weer heerlijk autogereden net :D:D
Ditmaal was het vooral veel woonwijkjeswerk om mijn stuurmanskunsten te oefenen, ik had aangegeven dat ik me daar vandaag graag op wilde focussen. En dat gaat nu ook heerlijk soepel! Ik heb helemaal geen fouten gemaakt, mijn instructeur vond dat ik heel netjes had gereden. Ik heb er een goed gevoel over :D
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door --Stefan-- »

Morgen examen dus? :P *O*
3 0 7 9
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:dus als je met je creditcard een kaartje betaalt wordt er geen restitutie op gegeven? Dat zou de wereld op zijn kop zijn natuurlijk :roll:
Klopt. GtbV e.d. blijft uiteraard wel van toepassing, het gaat specifiek om treinkaartjes die je terugbrengt naar het loket (omdat je het verkeerde kaartje hebt gekocht enzo).
Oh zo, okee. Dan begrijp ik het :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door Suus »

Ben je aan het fietsen, ligt er opeens een auto op zijn kop.

Later een foto, ik moet nu zelf op de foto voor een fotoshoot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #39

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Ben je aan het fietsen, ligt er opeens een auto op zijn kop.

Later een foto, ik moet nu zelf op de foto voor een fotoshoot.
Oow dus jij komt op dat grote billboard aan de gebouw bij het Rokin? :P
3 0 7 9
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten