Mag ik even kwijt #41

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Whehe :P 't zou mogen :Y Net als dit :P

Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Vanmiddag op een rottige plek op de camping vast komen te zitten met de auto waar slepen niet mogelijk was (de voorzijde stond 50 cm van een muur vandaan en de achterzijde 2,5 meter bij een stacaravan vandaan). Het heeft me vader en mij 1,5 uur gekost om de auto los te krijgen, de boel opgekrikken om planken onder de wielen te leggen leverde niet veel op want de ene plank spoot gelijk weer onder de auto vandaan en de andere plank begon te smeulen door de band die er maar op bleef doorslippen. Me vader is nog op de achterbumper gaan staan om meer gewicht op de aangedreven achteras te krijgen terwijl ik gas gaf maar het hielp allemaal niets... Toen me vader eens achter het stuur stapte en ik met alle macht tegen de auto begon te duwen kregen de banden ineens weer grip; ben ik nou zo sterk of was het toeval? :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Jammer, ik rekende op een verhaal van Zorro the Zitmaaier to the Rescue 8-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Die had uitkomst kunnen bieden inderdaad, maar zoals je weet is de garage al maanden zo leeg als wat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

OH, dat heb ik dan even gemist :(
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Cookie »

Je kan een aantal bushokjesposters gratis afhalen trouwens in Diemen: http://www.jcdecaux.nl/page.php?cat=ser ... tel_poster .
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Caspar »

Kan me niet voorstellen dat iemand die irritante poster met Frans Bauer wil hebben.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Het zijn vrijwel allemaal posters die niemand wil hebben, je gaat toch geen poster van partnership ophangen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door webguy »

Inderdaad, al zitten er soms best geinige posters tussen :) Die van Emirates vind ik dan de enige posters die wat moois hebben, de rest is niet geweldig...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ardan »

Ik heb weer fijn gereden vandaag :D Ben blij dat ik nu alle handelingen behoorlijk uit mezelf kan zonder aanwijzingen. Had alleen beetje last van een motorische stoornis vandaag denk ik; ik zette de versnelling vanuit de 3 een paar keer per ongeluk in de 4 ipv 2. Ach, shit happens. Verder ging het prima. Ik ga de volgende keer heel goed op het koppelen letten zodat dat lekker vloeiend gaat. Nu gaat het vaak óf te langzaam, óf zo abrupt dat de motor nét niet afslaat.

Ik liep tegen half 5 of zo naar de bibliotheek toe in Amsterdam. Ik kwam vanaf de tramhalte Muziekgebouw. En aan de achterkant van de OBA, bij het straatje naar voren, stonden een heleboel mensen en politiewagens. Een blik door het straatje geworpen, en ik zag politiemensen die een rood doek verticaal omhoog hielden. Nou, het was me meteen al duidelijk: daar ligt iemand dood te wezen. En inderdaad, er is een jongen vanaf het terras op de 7e etage naar beneden gesprongen, die het niet had overleefd. Het was ongeveer 10 minuten voordat ik aankwam gebeurd. We konden nergens langs, mensen die naar Centraal wilden of de Hendrikkade op moesten over de Piet Heinkade. De ambulance en brandweer reden na een tijdje weg. Vreemd gezicht was wel, toen ik langs de zijkant van de OBA liep om te kijken of we daar langs konden (langs de bouwplaats), dat er mensen binnen waren. Kindertjes zaten gewoon aan de computer. Na ongeveer een uur kwam de lijkwagen eraan en werd het lichaam erin gedaan. Meteen werd het straatje vrijgegeven. Best vreemd om te weten dat waar ik toen liep, een minuut eerder nog een lijk lag, ben maar even met een boogje om de plek heen gegaan. En in de OBA zelf klonk gewoon muziek van OBA Live alsof er niks gebeurd was. Alleen het terras op de 7e etage was dus afgesloten.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Meltrain »

Zo, ik heb het huis voor mezelf vanavond, want mijn ouders en zusje zijn naar een bijeenkomst op mijn zusjes school. :D
Dat wordt dus lekker ongestoord Bayern München - Manchester United kijken. 8-)
(Eventueel kan ik ook gaan leren voor mijn tentamens van volgende week, maar daar heb ik niet zo'n zin in. :oops: :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daniel »

Zow, weer een stukje dichter bij m'n eigen huisje... voorlopig koopcontract was al getekend, huisvestingsvergunning is nu ook rond dus alleen de bank moet z'n werk nog even doen.
In het gunstigste geval nog een dag of 35 te gaan :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Zow, weer een stukje dichter bij m'n eigen huisje...
shake hands 8-)

Afbeelding

Alleen heb ik nog wat meer dan 35 dagen te gaan :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daniel »

De mijne bestaat gelukkig al ja :P hier ongeveer in 't midden (die met het riet in het balkonhek) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Ook leuk! :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ruben »

Na Guitar Hero, nu ook de Band Hero binnen. Met 2 gitaren, drums en microfoon moet toch weer heel wat overlast te maken zijn. :mrgreen:
Niet dat het na al het Singstar ravengekrijs nog erger kon. :X
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ardan »

Je kon het niet laten om toch even te gaan kijken, hè Fles? :wink: Hoef ik die foto's die ik vanmiddag heb gemaakt ook niet meer op te sturen. De voordeur stond er toen nog, samen met de rechterhelft van de voorgevel. Maar met het tempo waarmee het neergemaaid werd kon ik al wel zien dat er eind van de dag niks meer zou staan.
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Zow, weer een stukje dichter bij m'n eigen huisje... voorlopig koopcontract was al getekend, huisvestingsvergunning is nu ook rond dus alleen de bank moet z'n werk nog even doen.
In het gunstigste geval nog een dag of 35 te gaan :)
Ik zou er haast jaloers op worden.. Sinds dat ik weer terug ben uit Bremen is het nog steeds wel afzien hier thuis. Zeker omdat ik ruim 5 maanden kon doen en laten wat ik wilde..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door JeePee »

NS-Reiziger schreef:Niet dat het na al het Singstar ravengekrijs nog erger kon. :X
Klonk toch goed :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Suus »

Nou, bij mij op het werk zijn er vroeg bij met 1 april dit jaar...
Alle pc’s van de HvA worden vervangen door Apple-computers. Dat heeft het College van Bestuur (CvB) besloten. Binnen drie maanden moet de operatie worden afgerond.

Morgen wordt hierover een persverklaring verspreid. Karel van der Toorn laat desgevraagd weten dat het CvB goed heeft nagedacht over de switch en zich uitgebreid over de voor- en nadelen heeft laten informeren. 'Het grootste voordeel is dat Apple-computers goedkoper zijn in gebruik. Ze hebben minder energie nodig, waardoor we zonder meer kunnen spreken over groene computers. Vervolgens zijn ze ook minder gevoelig voor storingen en virussen. We kunnen dus fors besparen op ondersteuning. Daarmee verdienen we de hogere aanschafprijs terug.’

Toch hoeft niemand voor zijn baan te vrezen. ‘We gaan voor alle betrokken medewerkers een passende andere functie zoeken,’ aldus Van der Toorn. Een woordvoerder van de ict-afdeling benadrukt dat het ‘een majeure klus’ betreft. ‘Maar ik heb geen enkele twijfel. We gaan full speed ahead aan de slag en het project is op tijd klaar.’

Op alle Apples wordt Apple Works geïnstalleerd. Dat pakket is niet volledig compatibel met de vergelijkbare Office-producten van Microsoft, maar studenten informatica van de HvA hebben conversieprogrammatuur ontwikkeld. Docent informatica Willem Brouwer: ‘Daar hebben we goede ervaringen mee opgedaan. We verwachten dat die conversieprogrammatuur binnen drie maanden feilloos zal werken.’

Hoofd Veiligheid & Beveiligen Mike van Drongelen maakt zich wel ongerust over de diefstalgevoeligheid van de draadloze Apple-muis. ‘Samen met Apple werken we aan een oplossing. Ik vind het in ieder geval een uitstekende zaak dat de HvA op Apple overstapt. Ik heb thuis een MacBook en dat werkt prima.’
Duidelijk eentje waarbij de werking van de IT-afdeling eens flink bespot wordt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door tsov »

Zo, eens een nieuwe avatar gefabriceerd. Mooie Noorse bus met een leuke naam :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Paar plaatjes van vandaag :)

Veenendaal-De Klomp, een VIRM op doorreis richting Arnhem en Nijmegen.

Afbeelding

Deventer 8-) ICMm 4031 staat als rangeerdeel in het zonnetje.

Afbeelding

Zutphen, een DM'90 richting Oldenzaal (gehuurd van REGIO NS) en een LINT richting Winterswijk.

Afbeelding

Arnhem, eloc 1780 aan kop van een IC richting Roosendaal.

Afbeelding

:)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Fles »

Oh ja, ook nog de VolkerRail Mobiele Werkplaats in Zutphen *O*

Afbeelding

Afbeelding

Niet echt zin om er een verhaaltje bij te maken, sorry :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Ik ben benieuwd wat prorail vandaag op de displays zet als 1 april grap, zal wel iets met pasen te maken hebben wellicht?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ardan »

Ik zag dat ze personeel voor in de bediening zochten bij Brink 29.. morgen eens achteraan gaan want van die anderhalve keer in de maand dat ik bij de Mandala aan de slag kan word ik ook niet rijk...

Zo mooi trouwens, die ex-ZAP-buffels... hebben ze 'Apeldoorn' met duct-tape afgeplakt zodat die treinen nu 'Zutphen v.v.' rijden :lol:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten