Mag ik even kwijt #41

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door webguy »

Voor mensen die vaak onderweg zijn en niet altijd willen intikken van welk station ze de Actuele Vertrektijden willen zien is er nu ook een oplossing. De nieuwste versie van m'n actuele vertrektijden dienstje heeft ook een knop waarmee je het dichtstbijzijnde station kan vinden. Nou heb ik zelf nog een koelkast, dus als je Blackberry, Android, een iPhone of iets anders hebt, probeer het dan eens hier. Het werkt ook als het goed is met alle Firefox of Chrome browsers. Ik hoor graag reacties of het werkt en hoe goed enzo :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:Nou was het toch geen geweldige foto doordat ik de bus te laat zag naderen, maar ook hier moest find your spot weer zo nodig de foto verpesten door zogenaamd iets te gaan aanwijzen.

Afbeelding

Bij de eerstvolgende excursie wordt ik volgens mij zo snel mogelijk omgelegd.... :@
Hoe moet dat dan op de OVinNL meeting later? -O-
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Geert »

webguy schreef:Voor mensen die vaak onderweg zijn en niet altijd willen intikken van welk station ze de Actuele Vertrektijden willen zien is er nu ook een oplossing. De nieuwste versie van m'n actuele vertrektijden dienstje heeft ook een knop waarmee je het dichtstbijzijnde station kan vinden. Nou heb ik zelf nog een koelkast, dus als je Blackberry, Android, een iPhone of iets anders hebt, probeer het dan eens hier. Het werkt ook als het goed is met alle Firefox of Chrome browsers. Ik hoor graag reacties of het werkt en hoe goed enzo :)
Nu het toch over actuele vertrektijden gaat: ik was laatst ook eens creatief. Nog niet helemaal public, maar bekijk http://www.calips.nl/index.php eens. Ik ben benieuwd naar de feedback :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ardan »

@webguy: Mijn laptopje draait gewoon op Firefox, maar ik krijg geen linkje te zien om het dichstbijzijnde station op te sporen. Of kan dat alleen met mobieltjes?

@Geert: ziet er netjes uit! Gewoon de lay-out van de NS gejat zie ik, maar het is duidelijk en begrijpelijk. Ook leuk dat je alternerende berichtjes hebt bij de bijzonderheden. Complimenten! :pos:
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door webguy »

Hmm, welke Firefox versie heb je dan? Als het goed is krijg je een balk bovenin Firefox om je locatie te delen en of je dat goedkeurt.
Ziet er goed uit Geert ;) Ik ben zoiets ook nog van plan, lijkt me leuk om een "OpenInfoPlus" te maken als Linux CDtje ofzo :)
Gigawebs
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 15:03
Locatie: Soesterberg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Gigawebs »

Blijft een vervelende jongen, die find_your_spot....

Afbeelding
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door htm_tram »

meltrain schreef:En dat (uiteraard) op een zekere camping in Reisdorf? (A)
Het liefst ergens tussen 12 juli en 20 juli graag (A)
Daan schreef:Leuk, die paasdrukte bij de AH... Heb vandaag gewerkt van 6.00 tot 14.00, ben kapot :?
Valt toch wel mee ;)

Gister van 08.00 tot 21.00 en vandaag van 05.50 tot 20.00 dat is pas lang werken ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Hmm, welke Firefox versie heb je dan? Als het goed is krijg je een balk bovenin Firefox om je locatie te delen en of je dat goedkeurt.
Overigens moest ik twee keer goedkeuren dat ik de locatie wilde delen voordat de knop verscheen... Hier nu de laatste nieuwe Firefox 3.6 (net geupgrade want in de oude versie die ik had deed'ie het ook niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door webguy »

Dat kan inderdaad... Hij controleert of je browser locatie informatie geeft, en dan gaat 'ie die informatie ophalen. Dat is zo ontworpen zodat je mobiele browser zo weinig mogelijk hoeft te doen als je geen geolocatie info heeft...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Suus »

Na een bestelling bij NS-Hispeed krijg ik een mailtje. In dit mailtje staat het volgende
Uw tickets worden per post, in een blanco envelop verstuurd naar onderstaand adres:
Nou, ik mag toch hopen dat ze dat onderstaande adres ook op de envelop zelf schrijven en hem niet blanco op de bus doen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Ze kunnen het beter in een envelop van de belastingdienst versturen, geen postbode die zo'n envelop stiekem gaat openmaken. :lol:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ronald »

Bee schreef: Nou, ik mag toch hopen dat ze dat onderstaande adres ook op de envelop zelf schrijven en hem niet blanco op de bus doen :lol:
En hopen dat ze 'm dichtplakken, bij mij was de envelop de laatste keer gewoon open :? . Gelukkig zaten nog wel alle tickets erin, maar een beetje slordig is het wel :neg: .
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Het is toch maar goed dat ik zo handig ben met paint:

Afbeelding

Onbegrijpelijk dan Ardan niet op dat idee is gekomen...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Ruben »

Wat gek. Sluitseinen met die bestemming op die plek. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door STF »

Dat is om de aandacht af te leiden van find your spot die ik onder de verf heb gespoten... :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door deadlock »

Vrolijk pasen allen!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding
Vrolijk Pasen iedereen!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Meltrain »

Inderdaad, een vrolijk Pasen iedereen. :D

@Geert: mooie site. :D Werkt hij ook op stationsafkortingen? 8-)

@STF: Bijzonder professioneel, valt bijna niet op. :lol:

@Beheer (na een voorzet van find_your_spot): Hoe zit het met de info van de meeting? :wink:
Volgens mij zou er drie weken geleden al "binnenkort" informatie over komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Suus »

rhk_amf schreef:
Bee schreef: Nou, ik mag toch hopen dat ze dat onderstaande adres ook op de envelop zelf schrijven en hem niet blanco op de bus doen :lol:
En hopen dat ze 'm dichtplakken, bij mij was de envelop de laatste keer gewoon open :? . Gelukkig zaten nog wel alle tickets erin, maar een beetje slordig is het wel :neg: .
Dat is wel slordig ja. Mijn Fyra-ticket vorig jaar (jaja, 2 megakaartjes voor 2 euro met gratis reismapje en een zeer stevige envelop eromheen: Het mocht wat kosten voor die 2 euro) zaten wel netjes in een verzegelde envelop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Geert »

Vrolijk pasen allemaal :)
meltrain schreef:@Geert: mooie site. :D Werkt hij ook op stationsafkortingen? 8-)
Jups :). Of op een deel van de stationsnaam, als je "Utrecht" intikt zou-ie ook Utrecht Centraal moeten geven.

Wat betreft de poll met data, die zal vandaag of morgen online worden gezet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Wat betreft de poll met data, die zal vandaag of morgen online worden gezet.
En daarmee bedoel je voor een meeting? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Daniel »

Ja daarmee bedoelen we voor een meeting :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Meltrain »

Aangezien ik komende zomer weer eens in het VK ben en we met een Canal Boat een stuk ten zuiden van Liverpool varen, heb ik vast gekeken voor een reisje van Kidsgrove naar Liverpool Lime Street.
De planner geeft het volgende advies: heen per East Midlands Trains naar Crewe en vanaf daar met
London Midland naar Liverpool Lime Street.
De terugreis gaat eerst met First TransPennine Express naar Manchester Piccadilly, vandaar met CrossCountry naar Stoke-on-Trent en tot slot met Northern Rail weer naar Kidsgrove.
Dus de mensen die zeggen dat er te veel maatschappijen in het VK zijn: daar is absoluut niks van waar hoor. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Wout87 »

Vanmorgen in Deventer aangekomen van Trance energy. Ik had de (omgeleide) intercity Utrecht-Deventer (normaal vanaf Schiphol). Was vrijwel verlaten!!. Ik heb van Utrecht tot Deventer in de trein geslapen. En was om half 10 thuis
Ontzettend veel brakke/gebroken mensen op Utrecht CS vanmorgen rond 7 uur uur. Helaas was ah to go ook nog eens gesloten.

Geweldige avond gehad!!! :D :D . Veel hardtrance gehoord. 9 uur lang mooie muziek gehoord.. :D
lekker zweven.
Volgend jaar weer!! :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #41

Bericht door Justin »

@Webguy, @Geert: Ziet er goed uit :). Mijn mobiel is alleen nog niet zo slim dat ie locaties ontdekt :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten