Vingerverf Meesterproef

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Vingerverf Meesterproef

Bericht door Fles »

Ergens in het land is, als gevolg van wat wijzigingen in de infrastructuur, de volgende situatie te vinden. Het gaat met name om het middelste stukje spoor, met een lengte van enkele tientallen meters, zonder aansluiting op wat dan ook. Nu krijg je als Meesterproef voor het diploma Vingerverver Eerste Klasse de volgende opdracht.

Je staat met je kabel op punt A. Je moet een manier bedenken om die kabel van punt A naar punt B te trekken. Hoe doe je dat?

a) Ik kies de groene route, noordelijk om het obstakel heen
b) Ik kies de bruine route, zuidelijk om het obstakel heen
c) Ik kies de blauwe route, er dwars overheen. Dat is de kortste weg.
d) Geen van bovengenoemde antwoorden.

Afbeelding

Voor het juiste antwoord, klik hier

En? Geslaagd? *O*
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door |Pim| »

Geslaagd !!!!!.

Luie mensen overhersen de wereld.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door webguy »

Mwah, zo gek is het niet. Het is de aansluiting bij Utrecht Lunetten en die komt vast wel weer terug. Als je sowieso door het andere, nog wel aangesloten stukje spoor moet kan je net zo goed rechstreeks leggen, is wel zo goedkoop ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door Fles »

Ja hoor, twee keer ondergraven is goedkoper dan 1 keer :D en die kruising en dat aansluitwissel zijn vast niet weggehaald omdat die aansluiting nog een keer terug komt, denk je wel? :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door webguy »

Denk het wel, het middenstuk ligt er ook nog. Een wissel op de hoofdbaan is voor Prorail een ramp, dat betekent extra onderhoud, meer smeren en nog meer kans op storingen omdat ze wissels niet kunnen onderhouden.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door htm_tram »

Warom groen en bruin... Ik zie het verschil niet -O-

Lang leve het kleurenblind zijn :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door Vinny »

Ik begrijp sowieso het probleem niet. De aannemer heeft hier gewoon conform bestek gewerkt. Hulde. Ik zie dat wel eens anders... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door Meltrain »

Ik ook niet echt. :?
Wat had Fles dan gewild: dat de kabel gewoon over het losliggende spoor is gelegd, met het risico dat het weer verwijderd moet worden, indien het spoor *ooit* weer wordt aangesloten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door Bastiaan »

webguy schreef:Denk het wel, het middenstuk ligt er ook nog. Een wissel op de hoofdbaan is voor Prorail een ramp, dat betekent extra onderhoud, meer smeren en nog meer kans op storingen omdat ze wissels niet kunnen onderhouden.
De kruising en de aansluiting van de Maliebaanspoorweg op de lijn richting 's-Hertogenbosch komen niet meer terug. Dat gaat anders nogal moeilijk worden, omdat er op die plek een hele ongelijkvloerse kruising met twee onderdoorgangen wordt aangelegd. Een aansluiting op de Maliebaanspoorweg past daar niet meer in.

Sowieso is het hele voortbestaan van het zuidelijke deel van de Maliebaanspoorweg onzeker door de aanleg van de tramlijn naar de Uithof. Daar zal dan op een of andere manier een kruising moeten komen en de vraag is of dat zinvol is voor een stuk spoorlijn dat alleen door de museumpendel en wat andere museumritjes worden gebruikt. Ik denk dat het voor de hand ligt dat station Maliebaan in de toekomst alleen nog vanuit Blauwkapel bereikbaar is. Met een keervoorziening langs het middenperron van station Maliebaan en bij Blauwkapel kun je prima uit de voeten met de museumpendel en andere ritten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Ik ook niet echt. :?
Wat had Fles dan gewild: dat de kabel gewoon over het losliggende spoor is gelegd, met het risico dat het weer verwijderd moet worden, indien het spoor *ooit* weer wordt aangesloten?
Ja natuurlijk. Dat is toch verreweg het meest logisch? Je gaat toch niet eerst EN twee wissels EN een kruising weghalen om vervolgens een los eindje van 20 meter te laten liggen "want wie weet gaan we het ooit weer aansluiten"? Dat is voor normale mensen al onlogisch. Voor in het spoorbouwwezen zou het voor het eerst zijn dat er überhaupt aan de toekomst gedacht wordt.

En dan nog: leg er 2 meter extra neer zodat je eventueel alsnog om het obstakel heen kunt, zodat je een aansluitend spoor daar weer overheen zou kunnen leggen, als je dat "ooit" zou willen. Sowieso ziet de hele constructie er verre van permanent uit. Hier die kabel ondergraven was gewoon onnodige geldverkwisting, hoe je het ook wendt of keert.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vingerverf Meesterproef

Bericht door Vinny »

^^Dat is gewoon ander werk he, Fles. Als jij besteld bent om het gras van je buurman te maaien ga je ook niet zijn tuintegels verplaatsen omdat ze in een onlogsiche positie t.o.v. van de grasmat zijn gebracht door de hovenier die een week eerder langs is geweest... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten