Mag ik even kwijt #44

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Op dat moment dacht ik dat dat een ordinaire grap was om de stilte te verstoren
Daar lijkt het ook daadwerkelijk op,hoewel ik dus niet weet hoe "grappig" het bedoeld was. Maar kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent dan :|
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ruben »

Ja ze zeiden al snel dat iemand onwel was geworden, natuurlijk om de rust te bewaren. Maar die kerel schreeuwde op een hele andere manier. Vooral door dat hek en die mensenmassa die naar voren kwam, denk je dat daar een kracht achter zit waar ze weg vandaan rennen. Voor mijn neus stond een grote TV wagen met een scherm erop, dus had echt het idee dat ik tussen wagen en massa zou komen als ik bleef staan en ben eromheen gerend. Daar stond politie te zeggen dat er niks aan de hand was en dat werkte wel.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ruben »

Video waarbij je de schreeuw duidelijk hoort aan het begin, gevolgd door het vallen van een hek (waarschijnlijk 1 van die vooraan stonden):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-cK4vlel2Fk[/youtube]
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Gekko123 »

Als het daadwerkelijk een grap is geeft het maar weer aan hoe slecht het met onze maatschappij gaat :X
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ardan »

Heel bizar dit :shock: Heb nu maar even op teletekst gekeken, zij hadden het over 'een man die paniek zaaide door hard te schreeuwen'. Straks om 23 45 maar even het nieuws kijken.

Edit: tussen dit zware gebeuren wil ik ook nog even iets luchtigs kwijt, wat ik op de site van Syntus vond :lol:
Syntus schreef:Vanaf zaterdag 8 mei 2010 rijdt er op het traject Doetinchem-Arnhem ook op zaterdagen tussen 9.30 en 18.00 uur ieder kwartier een trein. Deze dag is er een leuke actie voor reizigers georganiseerd en is er een expositie ingericht in het stationsgebouw in Doetinchem.

1,2,3,4 ritje per kwartier; gratis reizen op zaterdag tussen Doetinchem en Arnhem
In de huis-aan-huisbladen van de gemeenten Doetinchem, Wehl, Didam, Zevenaar, Duiven en Arnhem staat een paginagrote advertentie over de kwartierdienstregeling. Mensen die deze advertentie tot een ‘één, twee, drie, vier, hoedje van papier’ vouwen en dat op 8 mei opzetten, hebben recht op gratis reizen tussen Doetinchem en Arnhem.
Eén, twee, drie, vier, ritje per, ritje per, één, twee, drie, vier, ritje per kwartier...
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door STF »

Fles schreef: Mja, ik schrok niet echt of zo. Meer iets van "huh, wat gebeurt daar nou?" Klap met een wapen toe maar... Ik vond het op een klap met een zwarte Suzuki Swift lijken. Of met een vliegtuig :shock:
Valt me mee dat nog niemand over een klap van een "grasmaaiert" is begonnen... :Y
Maar alle speciale dingen waarbij de koningin aanwezig is zoals koninginnedag en de dodeherdenking kunnen ze beter afschaffen (of de koningin thuis laten), elke keer is het weer gedonder...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Jurjen »

Ik stond dus ook op de Dam, maar wat dus inderdaad zo beangstigend was, was wat mij betreft niet de schreeuw, niet de vallende hekken, maar de honderden man die op je af komen rennen. Dan zit er nog wel een 30 meter lege ruimte tussen, maar ik ben dan liever door het hek waar ik tegen aan sta heen, voordat zo'n meute mij onder de voet loopt.

Dat de paniek dan al snel weer weg was, kwam ik ook achter toen ik eenmaal achter het Paleis was. Maar ja, toen ging ik ook maar door met wegwezen, moest toch om 21:00 in de bios zijn. :')
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door find_your_spot »

Voor mij kwam de schrik pas toen ik de iPad in me handen had en ineens dit zag....

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Etienne »

Gisteren in de buurt van Ardan geweest, die weet ook vast wel welk bedrijf in de buurt van deze bushalte ligt. :mrgreen:

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Eén, twee, drie, vier, ritje per, ritje per, één, twee, drie, vier, ritje per kwartier...
1,2,3,4 seinstorinkje per kwartier :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ardan »

:lol:

@Pijnackerbus: Als ik het goed heb is dat de halte Snipperling?
Dan zit Wielsma er niet superver vandaan, dat bedrijf dat bussen afvoert en transporteert en zo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Meltrain »

Waarom verbaast me dat toch echt totaal niet? :roll:
Chauf21 schreef: Morgen zou het nog rampzaliger met extra overstappen worden, dus ik heb maar laten weten morgen thuis te gaan werken :pos:
Thuis een bus besturen? :lol:
Hoe doe je dat? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Met een afstandsbediening! :lol:

Zucht, een nieuwe lading bouwvakkers (ALWEER!) zijn mijn vakkundig gesloopte keukendeur aan het repareren. Nu moet ik maar weer op zoek naar een imbussleuteltje om hem weer te slopen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Etienne »

Ardan schreef::lol:

@Pijnackerbus: Als ik het goed heb is dat de halte Snipperling?
Dan zit Wielsma er niet superver vandaan, dat bedrijf dat bussen afvoert en transporteert en zo.
Bijna goed, de halte heet 'Runshoppingcentre' :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ardan »

Ohjaaaaa natuurlijk! Werd even misleid door die auto links, en in mijn herinnering zit er geen bocht in de weg. Ik dacht dus dat je bij een T-splitsing stond met de doorgaande weg van links naar rechts.

Kan wel door de grond zakken dat ik dit fout had... :cry:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

net in de mail:
Geachte mevrouw, mijnheer,

In het kader van een onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam naar internationaal reisgedrag hebben wij een enquête uitgezet. U bent hiervoor geselecteerd aangezien u in het afgelopen jaar een reis heeft gemaakt naar het buitenland met de hogesnelheidstrein. NS Hispeed ondersteunt het onderzoek door de e-mailadressen beschikbaar te stellen, verder is het onderzoek onafhankelijk van NS Hispeed.
En bedankt. Vroeg ik daarom? :N
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daantje »

Nou lekker dan :s Staat er niet ergens in de voorwaarden dat e-mailadressen niet aan derden verstrekt worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Dubieus geval, aangezien in het privacyregelement van NS/NS Hispeed het volgende staat:
http://www.nshispeed.nl/nl/algemeen/privacybeleid-nederlandse-spoorwegen schreef: Aanbiedingen en service door NS
Wij willen u natuurlijk ook zelf aanbiedingen doen of informeren over onze dienstverlening. Zo'n aanbod kan afkomstig zijn van een van onze dochterondernemingen. Daar waar wij verwachten dat een aanbieding voor u relevant is, brengen wij u hier graag van op de hoogte. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld een korting op de NS Reisplanner. Dat geldt ook voor informatie over onze dienstverlening. Als er bijvoorbeeld door onderhoudswerkzaamheden tijdelijk een traject bij u in de buurt niet beschikbaar is, dan kunnen wij u daar persoonlijk over informeren.

Geen verstrekking van gegevens aan derden voor commerciële doeleinden
Regelmatig worden wij benaderd door partners met wie we samenwerken. Deze partners benaderen ons met de vraag of zij u als klant van NS een aantrekkelijke aanbieding mogen doen. U kunt daarbij denken aan kortingen op reizen, theaterbezoek of bijvoorbeeld boeken. Deze aanbiedingen willen wij u als klant natuurlijk niet onthouden. We zullen daarbij echter onder geen beding uw gegevens ter beschikking stellen aan derden. Ook zullen uw gegevens niet worden verkocht. Een aanbieding van een samenwerkende partner zal dus altijd door NS aan u kenbaar worden gemaakt en nooit door de betreffende partner zelf. Dat betekent dat uw gegevens bij ons veilig zijn en dat u tegelijkertijd op de hoogte wordt gehouden van interessante aanbiedingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Nou lekker dan :s Staat er niet ergens in de voorwaarden dat e-mailadressen niet aan derden verstrekt worden?
Denk je dat ik dat ga opzoeken? Volgens mij staat er gewoon in het Burgerlijk Wetboek wel ergens iets dat dat niet zomaar mag tenzij je daar uitdrukkelijk toetemming voor geeft. Er zit overigens wel een link bij om je af te melden (nu het al te laat is in feite).

Neem aan dat wel meerdere mensen hier dat mailtje gehad hebben. Gaan we wat doen? Bijvoorbeeld aan die studente (die overigens niks te verwijten is m.i.) vragen van wie ze die emailadressen gekregen heeft?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dubieus geval, aangezien in het privacyregelement van NS/NS Hispeed het volgende staat:
Ah, dank je :pos: . Het enige woord wat ik er niet aan begrijp is het eerste: "Dubieus". Ik vind het namelijk een kristalhelder verhaal, en dit is dus ja zeggen en nee doen. Men liegt. Of dit nou "commerciële bedoelingen" zijn of niet is wmb irrelevant.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Wie heeft de e-mail gestuurd dan? Want als NS Hispeed die zelf heeft gestuurd, hebben ze dus wel aan de voorwaarden voldaan: De informatie is niet aan derden verspreid :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Bee schreef:Wie heeft de e-mail gestuurd dan? Want als NS Hispeed die zelf heeft gestuurd, hebben ze dus wel aan de voorwaarden voldaan: De informatie is niet aan derden verspreid :(
Excuus, dat had ik er inderdaad niet bij vermeld: het is een mailtje van een studente aan de UvA.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ardan »

Zucht. Net klaar met werken, heb ik zin om nog even een rondje te gaan toeren.
Spulletjes gepakt.
Jasje aan.
Rugzakje op.
Achterdeurtje op slot....
NEEEE! 5 Mei! Feestdag! Niet gratis reizen!
...................
I'm bored.
Dan maar op verkenningstocht door de eigen stad per benenwagen.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

schooier :P Koop gewoon een kaartje man :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ardan »

Dat denk maar! :lol:

Er is ook helemaal niks te doen in de stad volgens mij. De agenda op deventer.nl meldt het volgende:

#
5 May
Badmintonavond
#
5 May
Bridge-avond Bridgeclub Daventria
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 05 mei 2010, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten