2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Geert »

Beste gebruikers,

Zoals in het vorige topic al was aangekondigd, organiseren we op de dag van de meeting (12 juni) een activiteit. Namelijk het Van O-tot-V-spel! Iedere OVNL-gebruiker nodigen we bij dezen uit om mee te doen. :)

De basisregels zijn simpel. We starten om 10.00 uur in Amersfoort. Telkens reizen de verschillende teams naar een station of BTM-halte, waarvan de eerste letter gelijk moet zijn aan de laatste letter van de vorige halte- of stationsnaam. Per geslaagde combinatie verdien je punten. Bonuspunten zijn te verdienen door zoveel mogelijk vervoersmiddelen te gebruiken (zie de spelregels hieronder). Tot 18.00 uur kun je punten scoren, daarna spreken we weer af in Amersfoort of omgeving (dat wordt later nog bepaald). Aan het einde van de dag tellen we de scores op en bepalen we welk team gewonnen heeft. *O*

Tijdens het spel zelf zal het OVNL-team regelmatig contact houden met de teams, en misschien komen we zelfs langs. De razende reporters houden je op deze manier op de hoogte!

Voorbeeld
Een voorbeeld van een reis die een team af kan leggen:
Utrecht Centraal
(trein t8836)
Leiden Centraal
(bus 59)
Lisse, Vuursteeglaan
(bus 59)
Nieuw-Vennep, Laan van Berlioz
etc.
In dit geval heeft het team 3 punten verdiend: er zijn immers drie geldige combinaties gemaakt (namelijk Utrecht Centraal - Leiden Centraal, Leiden Centraal - Lisse Vuursteeglaan en Lisse Vuursteeglaan - Nieuw-Vennep Laan van Berlioz). Zoals je ziet kun je kiezen voor verschillende vervoerssoorten, en is het ook mogelijk om dezelfde lijn meerdere keren te gebruiken. Het is niet toegestaan om meerdere haltes in één plaats aan te doen.

Je mag onderweg overstappen tussen verschillende lijnen of vervoersvormen, maar het is wel belangrijk dat je die noteert in het logboek. Als wij de reis niet kunnen reproduceren met behulp van 9292ov.nl worden de punten niet toegekend. Verder dient elk team van alle haltes die worden aangedaan een foto te maken, waarop duidelijk de naam te lezen is. Voor stations geldt dat het stationsnaambordje duidelijk zichtbaar moet zijn, voor BTM-haltes moet de haltenaam duidelijk te zien zijn. Deze foto's dienen als bewijsmateriaal voor het logboek.

Het team dat zoveel mogelijk punten scoort verdient uiteraard eeuwige roem op OVNL, maar daarnaast hopen we natuurlijk ook dat iedereen op deze manier een leuke dag heeft. Aan het einde van de dag komen alle teams weer bij elkaar en bestaat ook de mogelijkheid om gezellig nog wat te drinken met elkaar. Mensen die niet mee kunnen doen met de activiteit zelf zijn dan natuurlijk ook van harte welkom.

Teams
Teams kunnen zich uiterlijk tot en met 31 mei 2010 aanmelden via een PB aan het beheer. Teams bestaan uit minimaal 2 en maximaal 4 personen. Na aanmelding krijg je als team een eigen overlegforum op OVNL, zodat je gemakkelijk kunt overleggen met je teamleden. Uiteraard is dit overlegforum verborgen voor de andere teams.

Het is aan jezelf om een team te vinden! Uiteraard kun je via dit topic andere gebruikers vragen een team te vormen.

Je dient zelf te zorgen voor een geldig vervoersbewijs. Wellicht is een OV-dagkaart handig, maar dat mag je zelf beslissen. We kunnen helaas niet zorgen voor gratis tickets.

Spelregels
Basisregels:
:arrow: Het startpunt station Amersfoort telt niet mee, teams zijn vrij in het bepalen met welk station/halte begonnen wordt
:arrow: Laatste letter van een station/halte is eerste letter van het volgende station/halte, zoals Driebergen-Zeist - Tilburg Busstation Noord - Duivendrecht - Terneuzen Busstation Westerscheldetunnel etc.
:arrow: Bij een station geldt de volledige stationsnaam, bij een bus-/tramhalte de combinatie Plaatsnaam, Halte
:arrow: Bewijs met een logboek en foto's.
:arrow: Punten zijn te verdienen volgens onderstaande spelregels. Het team met de meeste punten wint.
:arrow: Elke plaats mag maximaal 1x worden aangedaan
:arrow: Teams: minimaal 2 personen, maximaal 4.
:arrow: Al het openbaar vervoer dat wordt gegeven door http://www.9292ov.nl is toegestaan, inclusief veerboten en regiotaxi's. Houd er wel rekening mee dat je een duidelijk zichtbare haltenaam moet kunnen fotograferen.
:arrow: Bij twijfel: het beheer beslist.

Tijden
:arrow: Eerst mogelijke vertrektijd volgens dienstregeling is 10.00 uur, vanaf station Amersfoort.
:arrow: De laatste halte mag niet later dan 18.00 uur worden aangedaan.

Controle
:arrow: De teams houden een logboek bij, zodat de reis gecontroleerd kan worden, minimaal is hierin het volgende aanwezig:
  • vertrektijd volgens dienstregeling
  • lijnnummer
  • vertrekplaats+halte
  • uitstapplaats+halte
  • eventuele vertraging
:arrow: In een apart logboek moeten de aangedane haltes worden vermeld en het aantal punten dat je hiermee denkt te verdienen. Voor elke halte in dit logboek dient ook een foto aanwezig te zijn.
:arrow: De haltes of stations waarvoor het team een punt wil scoren moet gefotografeerd worden. De naam moet duidelijk zichtbaar zijn op de foto (bij een bus/tramhalte het volledige haltebord)

Punten
:arrow: 1 punt voor iedere goede combinatie
:arrow: 2 punten wanneer eindletter is alfabetisch opeenvolgend op beginletter (DeurnE - Eindhoven)
:arrow: Ongeldige combinatie: 3 strafpunten

Bonuspunten
:arrow: 1 bonuspunt voor plaatsen in minimaal 5 provincies
:arrow: 2 bonuspunten voor combinaties met Q, Y, IJ, X of Z.
:arrow: 3 bonuspunten voor meeste verschillende bedrijven (ten opzichte van andere teams)
:arrow: 4 bonuspunten voor elk vervoermiddel dat gebruikt wordt.

Overzicht data & tijden

Maandag 31 mei
Deadline voor inschrijven teams (uiterlijk 23.59 uur)

Zaterdag 12 juni
09.30 uur - 10.00 uur: verzamelen in station Amersfoort
10.00 uur: aftrap vanaf station Amersfoort
10.00 uur - 18.00 uur: teams onderweg
18.00 uur - 20.00 uur (ongeveer): borrel en prijsuitreiking

Wij hopen in ieder geval op een grote opkomst en een plezierige dag voor iedereen. Als je nog vragen hebt kun je die natuurlijk altijd stellen, zowel via PB aan het beheer als in dit topic.

Tot 12 juni!
Het OVNL-team
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Joshua »

Ik vind het eigenlijk heel erg leuk bedacht :D
Alleen is het voor mij nog even kijken of ik wel kan want ik reis natuurlijk niet gratis in het weekend.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door iljitsch »

Is het nodig om daadwerkelijk in Amersfoort te beginnen?

Telt de hogesnelheidstrein als een trein of zijn dat twee verschillende modaliteiten?

Ik zou verder de limiet van 1 halte per plaats willen veranderen in 1 halte per modaliteit per plaats. Dus je moet op iedere halte binnen dezelfde gemeente met een andere modaliteit arriveren.

En een eervolle vermeldingen voor het maximale aantal kilometers en het maximale aantal verschillende kleuren stoelen of bankjes. :-)

(Zelf ben ik die zaterdag niet in Nederland...)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Wubbo »

iljitsch schreef:Is het nodig om daadwerkelijk in Amersfoort te beginnen?
Ja. Mocht je Amersfoort niet kunnen bereiken kun je op een ander punt starten, maar dan pas op het tijdstip dat je kan bereiken als je in Amersfoort om 10.00 uur vertrekt. Ik verwacht niet dat dat nodig is.
iljitsch schreef:Telt de hogesnelheidstrein als een trein of zijn dat twee verschillende modaliteiten?
Een trein is een trein, of die nou Fyra, Thalys, stoptrein, Sprinter of weet ik het welke benaming heeft.
iljitsch schreef:En een eervolle vermeldingen voor het maximale aantal kilometers en het maximale aantal verschillende kleuren stoelen of bankjes. :-)
We zullen eens over een aantal eervolle vermeldingen nadenken ;-)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door find_your_spot »

Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van de het idee en de spelregels.

Aangezien ik geen vrij reizen heb op zaterdag wordt het sowieso allemaal wat lastiger.

Ik vindt het geen probleem om voor deze dag maximaal 20 euro uit te geven, maar na alleen al een retourtje Amsterdam - Amersfoort blijft er weinig van over.

Hopelijk begrijpen jullie dat ik niet voor eventjes 35 euro van plan ben deze dag te gaan reizen met een dagkaart + ov. -O-

Helaas, bij deze... :N
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door STF »

Ik was van plan om maar de meeting te komen maar nu ik lees wat de bedoeling van die dag is, heb ik totaal geen zin meer om te komen. Bij een forummeeting verwacht ik een gezamelijke activiteit of indien het een wedstrijd betreft dat er twee teams gevormd worden, maar niet allemaal kleine groepjes van 2 à 4 personen, dan is het geen meeting meer.

Jammer...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef: 18.00 uur - 20.00 uur (ongeveer): borrel en prijsuitreiking
Ik heb mij bedacht, hier kom ik wel heen. De rest laat ik bij deze zitten. :neg:

Bij een forum meeting wil ik graag de forum leden ontmoeten (natuurlijk stomzinnig bedacht van mij), ik vertik het 8 uur kosten te maken en in het OV te zitten wat ik 5 dagen in de week al moet doen. :N

Hoop dat het duidelijk is.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Geert »

STF schreef:Ik was van plan om maar de meeting te komen maar nu ik lees wat de bedoeling van die dag is, heb ik totaal geen zin meer om te komen. Bij een forummeeting verwacht ik een gezamelijke activiteit of indien het een wedstrijd betreft dat er twee teams gevormd worden, maar niet allemaal kleine groepjes van 2 à 4 personen, dan is het geen meeting meer.

Jammer...
Sowieso is er aan het einde van de dag de mogelijkheid om met elkaar te meeten (vanaf 18.00 uur). Meedoen aan de activiteit is niet verplicht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Oh ik ga zwaar oorlog trappen over die puntentelling, dat weet ik nu al :D :lol: :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Geert schreef:Na aanmelding krijg je als team een eigen overlegforum op OVNL, zodat je gemakkelijk kunt overleggen met je teamleden. Uiteraard is dit overlegforum verborgen voor de andere teams.
Alleen al deze pasage betekent dat beheer uitgesloten is van deelname, dat lijkt me duidelijk :idea:

en voor de volledigheid: Ik vind dit een erg tof idee en als ik een team rond krijg wil ik zeker meedoen *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:
iljitsch schreef:Telt de hogesnelheidstrein als een trein of zijn dat twee verschillende modaliteiten?
Een trein is een trein, of die nou Fyra, Thalys, stoptrein, Sprinter of weet ik het welke benaming heeft.
En stadsbus, streekbus, snelbus, Q-liner, Frysker, Buurtbus, Interliner is ook allemaal één dan

En vervoer-op-afroep, belbus, regiotaxi, deeltaxi, treintaxi ook?

Ik ga trouwens toch maar één modaliteit gebruiken :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Wubbo »

Het voltallige beheer is inderdaad uitgesloten van deelname. Uiteraard zal er wel beheer zijn bij de start en de borrel :).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Justin »

Oooooooooh. Dan kom ik wel bij de borrel, moet wel lukken om vanuit Den Haag naar Amersfoort te komen. Denk ik... Kan ik ieder toch nog begroeten ;), ook al ben ik er bij de rest niet bij ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Misschien handig om het PB-systeem even te fixen zodat het werkt, voordat mensen zich per PB willen gaan aanmelden :) Ik krijg nou een SMSje dat ik voor een team uitgenodigd ben per PB maar die PB krijg ik dus niet...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Geert »

Bij mij werkt het PB-systeem gewoon goed, weet degene die het sms'je heeft verstuurd zeker dat het bericht verstuurd is? Ik zal je even een PB sturen om te testen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Caspar »

Hopelijk begrijpen jullie dat ik niet voor eventjes 35 euro van plan ben deze dag te gaan reizen met een dagkaart + ov. -O-
Als je creatief opereert hoef je natuurlijk geen NS dagkaart te kopen en blijf je lekker in de buurt van Amersfoort rondrijden.

Ik zie het wel zitten, 10 uur is ook een mooie start tijd. Dus ik ben zeker van plan om mee te gaan doen als er een team geformeerd kan worden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Gekko123 »

Ik zie het ook wel zitten. Zal er bij zijn vanaf 10 uur, indien er een team geformeerd kan worden.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door |Pim| »

Ik zal er waarschijnlijk ook bij zijn, definietiefe bevestinging zo spoedig mogelijk.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Mark »

Dit kan handig zijn :Y
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Oh en ik wil een troostpunt gratis voor dat ik OV-Chip-plichtige vervoermiddelen niet heb kunnen gebruiken :mrgreen:

En ik eis dat SchienenErsatzVerkehr als een derde modaliteit gezien wordt naast "trein" en "bus". We worden al genoeg gestraft doordat die dingen geen lijnnummer, geen dienstregeling of niks hebben en de rit ermee veel te lang duurt.

En er staat nergens dat we het land niet uit mogen :idea:

En 9292OV.nl geeft ook, om precies te zijn ongeveer ALTIJD, "Lopen" aan als modaliteit. Daar wil ik ook de punten voor.

EN ik verzin er nog wel een paar :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door find_your_spot »

Mark schreef:Dit kan handig zijn :Y
Ah, leuk geprobeerd maar daar heb ik in de regio Rotterdam en Amsterdam en omstreken niks aan. Is geen geldig vervoersbewijs.
For Your Railroad Adventures
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Gekko123 »

Zo'n als dagkaart gestempelde strippenkaart is wel geldig in Amsterdam en Rotterdam, maar dan moet je eerst langs een servicebalie waar je een gratis chipkaart krijgt voor die dag.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door tsov »

Wat is de eindletter van Lelystad? Is dat D of M (Centrum dat niet op de bordjes staat)?

Mag je overstaps doen die niet meetellen? Fictief voorbeeldje:
Amsterdam Centraal - Lelystad (+1 punt)
Lelystad - Dronten Busstation (+1 punt)
Dronten Busstation - Zwolle (0 punten)
Zwolle - Ermelo (+1 punt)

Of mag dit ook:
Amsterdam Centraal - Leiden Centraal (+1 punt)
Leiden Centraal - Dordrecht - Leerdam (+1 punt)?
Dus dat je een overstap hebt tussen je eind- en beginletter?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

tsov schreef: Leiden Centraal - Dordrecht - Leerdam (+1 punt)?
Dus dat je een overstap hebt tussen je eind- en beginletter?

Dat is -3 beste vriend :twisted: -6 dus al eigenlijk.
Telkens reizen de verschillende teams naar een station of BTM-halte, waarvan de eerste letter gelijk moet zijn aan de laatste letter van de vorige halte- of stationsnaam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Daniel »

tsov schreef:Wat is de eindletter van Lelystad? Is dat D of M (Centrum dat niet op de bordjes staat)?
Bewijs is de foto, eindletter is dus D :wink:
Mag je overstaps doen die niet meetellen? Fictief voorbeeldje:
Amsterdam Centraal - Lelystad (+1 punt)
Lelystad - Dronten Busstation (+1 punt)
Dronten Busstation - Zwolle (0 punten)
Zwolle - Ermelo (+1 punt)
Dronten Busstation - Zwolle is in dit geval -3 punten, je kunt 'm bij dit geval immers ook niet in het punten-logboek overslaan zoals hieronder.
Of mag dit ook:
Amsterdam Centraal - Leiden Centraal (+1 punt)
Leiden Centraal - Dordrecht - Leerdam (+1 punt)?
Dus dat je een overstap hebt tussen je eind- en beginletter?
Dat mag wel, dan heb je in je punten-logboek dus alleen Leiden Centraal en Leerdam voor de duidelijkheid, als je Dordrecht daar tussen zet is het -3 punten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten