2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:
Tsov schreef:Of mag dit ook:
Amsterdam Centraal - Leiden Centraal (+1 punt)
Leiden Centraal - Dordrecht - Leerdam (+1 punt)?
Dus dat je een overstap hebt tussen je eind- en beginletter?
Dat mag wel, dan heb je in je punten-logboek dus alleen Leiden Centraal en Leerdam voor de duidelijkheid, als je Dordrecht daar tussen zet is het -3 punten :wink:
Nou vind ik niet. Want wat nou als je tussen twee van die etappepunten gebruik gemaakt hebt van meerdere modaliteiten? Die kun je dan niet allebei tellen, of je moet het tussenpunt noteren ten koste van een overtreding. Zelfde geldt voor vervoerders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Daniel »

Overstappen om een station te bereiken is gewoon toegestaan (zie het voorbeeld Driebergen-Zeist - Tilburg Busstation Noord in de spelregels :wink: )
Aantal verschillende modaliteiten en vervoerders kunnen we vaststellen aan de hand van het reis-logboek, terwijl voor de "normale" punten het punten-logboek i.c.m. de foto's telt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Mja, maar dat is natuurlijk onzin. Dat je twee verschillende lijsten gaat bijhouden met punten waar je overgestapt bent. Waarom zou je dat doen? Het is juist leuk dat als je niet HEEL secuur plant, je het risico loopt om uit te komen op een plek waar je niet meer vandaan kunt komen zonder een overtreding te maken :lol:

Zo had ik de regels tenminste begrepen. Lijkt me ook zuiverder, strikt genomen. Maar goed, laten we hierover maar duidelijkheid hebben voordat we beginnen, dat is beter dan achteraf :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Geert »

Wellicht verzinnen we nog bonuspunten voor de teams die geen overstaps maken die niet worden meegeteld ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Ja ja. "Wellicht" :lol: Tot die tijd heb ik hier dus een puntje aangeroerd waar jullie nog niet over nagedacht hadden :P :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Daniel »

Valt allemaal onder "Bij twijfel, het beheer beslist" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Valt allemaal onder "Bij twijfel, het beheer beslist" :mrgreen:
Moet er eerst "twijfel" zijn :P

Als jullie nou gewoon voor kraakheldere regels zorgen (alle tijd voor, je mag niet meedoen, dus daar ben je geen tijd aan kwijt), hoe bizar ook, prima, dan houden we ons eraan :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Wubbo »

Als jullie vast alle mazen opzoeken, maken wij er wel weer een regel voor ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Als jullie vast alle mazen opzoeken, maken wij er wel weer een regel voor ;-)
Ik wacht :)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door MdJ »

Even een vraagje: tellen (trein)station 's Hertogenbosch en 't Harde mee voor de apostrof, de S en respectievelijk t of H?
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Niet voor de apostrof lijkt me. Er zijn weinig haltes ter wereld die daarop eindigen (Avenue Cees Buddingh' iemand?). Voorts zeker interessante vraag :idea:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Geert »

De apostrof telt niet mee, ook maken we geen onderscheid tussen accenten (dus iets als Snoepdorp, Praliné - Eendhoven, Busstation is toegestaan).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Ardan »

Hmm, als ik dit goed begrijp mag je eerste halte dus bijvoorbeeld Joure Rotonde zijn, en de aansluitende Eindhoven Achtse Barrier? Dat is wel heel makkelijk... leuker was geweest als je je volgende halte zonder overstap had moeten bereiken :)
Wat ik me nog afvraag, wat doen jullie met plekken met verschillende namen? Zoals Amsterdam Centraal, dat voor alles_behalve_de_trein Centraal Station heet?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Daniel »

Bus- en tramhaltes tellen mee als Plaatsnaam, Halte dus in dit geval als Amsterdam, Centraal Station. Eindletter van het voorgaande station moet dus in dit geval een A zijn en geen C.
En bij de trein krijg je zodoende een L als eindletter, terwijl het bij bus-, tram en metro een N is :wink:

(Weet je gelijk ook waarom de plaatsnaam zo essentieel is: anders kon je alle haltes "Station NS" afreizen en dat was wat te makkelijk geweest)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:(Weet je gelijk ook waarom de plaatsnaam zo essentieel is: anders kon je alle haltes "Station NS" afreizen en dat was wat te makkelijk geweest)
Ah kijk, er is wel degelijk over nagedacht dus :pos:

Maar als ik dat zo bekijk wordt het me ook duidelijk waarom extra modaliteiten zo dik beloond worden. :idea: Je hebt in Amsterdam weliswaar veel modaliteiten die je elders niet hebt (Boot, tram, metro) maar niet zo achterlijk veel haltes die op een A eindigen (toch?). Dus dat gaat al relatief veel tijd kosten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Meltrain »

Als je iets in Amsterdam wilt doen, moet je dus niet per trein aankomen. :wink:
Of geldt de regel dat je maar een halte per plaats mag niet als je Amsterdam Centraal als 'overstap' telt die niet mee doet in de telling?
Dus bijvoorbeeld: Rotterdam, Avenue Concordia - Rotterdam Centraal (telt niet mee) - Amsterdam Centraal (telt niet mee) - Amsterdam, Nieuwezijds Kolk - Amsterdam Centraal (telt niet mee) - Koog Bloemwijk - Koog-Zaandijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Geert »

Je mag maar een halte per plaats opvoeren voor de puntentelling. Overstappen mag je zo vaak als je wilt per plaats.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Meltrain »

Oke, gelukkig.
Ik zag namelijk al enorme problemen ontstaan anders. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Nou ik vind het allemaal erg onduidelijk met die twee lijsten die je moet bijhouden. Waarom is er niet gewoon voor 1 lijst gekozen? En dat houdt dan inderdaad de restrictie in dat je goed moet uitkijken waar je in- en uitstapt. En OF je een bepaalde buslijn wel kunt nemen eigenlijk. Was dat te beperkend? Kan hoor. :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Geert »

Volgens ons is dat inderdaad erg beperkend/complex, maar als je het voor elkaar krijgt om alle overstappen die je maakt ook als punt mee te laten tellen kunnen we dat natuurlijk belonen met bonuspunten. Be my guest :)

Later komen we nog met wat meer details wat betreft het logboek, maar eigenlijk stelt het niet zoveel voor. We moeten alleen in staat zijn om je reis na te gaan (zodat je niet valsspeelt), wat betreft het puntenlogboek: wij moeten wel weten welke haltes je mee wilt laten tellen voor de punten. Waarschijnlijk kan dat gewoon gecombineerd worden tot één logboek. Maak je niet druk :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Fles »

Ik ben heel benieuwd hoe dat logboek eruit komt te zien :lol: Ik probeer me er iets van voor te stellen en dan kom ik al gauw uit op 3 verschillende lijsten. Maar dat bespreek ik intern met mijn team wel 8-)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Joshua »

Als je een overstap mag maken om bij het volgende station te komen is het zo moeilijk niet.
Ik heb er zin in :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Ardan »

Valt er natuurlijk nog steeds vals te spelen, door gewoon een aantal dagen van te voren op pad te gaan en foto's te gaan maken en gewoon díé reis te gaan beschrijven, en verder de hele dag op een Amersfoorts terras doorbrengen :wink:

Oei, breng ik nu mensen op ideëen?
Ik doe ook maar wat
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Ruben »

Mocht ik 12 juni vrij zijn dan zit ik wel op dat Amersfoortse terras ja. Anders alleen bij de borrel. :)
Verder hebben we ook al gedacht over dat valsspelen, weet zo gauw niet wat daar uit is gekomen, dus dat zal nog even een verrassing blijven. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 2 jaar OVNL: doe mee met het van O tot V-spel!

Bericht door Joshua »

Geef ieder team een Track & Trace zendertje mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten