Tweede Kamer verkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Daniel »

Ik was vanavond precies op tijd bij stembureau 200 op 't station in Dordrecht: alle stemhokjes vol en één wachtende voor me, maar toen ik het stembureau weer verliet stond inmiddels de hele ernaartoe leidende gang vol met de rest van de zojuist aangekomen treinreizigers :P
Veel meer partijen als er nu waren moeten er trouwens ook niet komen zeg, dan moeten ze namelijk eerst grotere stemhokjes bestellen... het hele formulier paste nog maar net op 't tafeltje :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

En Balkenende is zojuist afgetreden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door htm_tram »

Den haag centraal:
Afbeelding

En waar ik zelf ging stemmen. Schiphol. (Van een afstand)
Afbeelding
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Krijgen we Paars, krijgen we Paars *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

Het slotdebat is een beetje treurig zo... Alleen Wilders en Witteman aan tafel :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Krijgen we Paars, krijgen we Paars *O*
Zolang de PVV maar uit de coalitie blijft, want de headlines over anti-islamitisch Nederland prijken nu al overal in de wereld groot op nieuwssites. :N
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Cookie »

Blijft erg spannend in ieder geval! Ben moe en wil eigenlijk slapen, maar wakker blijven is toch ook wel erg aantrekkelijk :P .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Karl »

Dat de grootste partij zo klein is, is nu op TV!
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Ardan »

Net als bij de gemeenteraadsverkiezingen heb ik nu ook weer stemmen geteld. Gelukkig in het stembureau dat 5 minuten lopen van huis ligt, dus na mijn uitstapje met Rien en --Stefan-- vandaag was het vlug naar huis, en meteen gaan stemmen. We hebben 4,5 uur gedaan over het tellen van 1482 stemmen. Verhaaltje komt nog.
In ieder geval onze uitslag, waarom Deventer ook wel Moskou aan de IJssel wordt genoemd is duidelijk.
1. PvdA 428, Job 316
2. GroenLinks 227, Femke 209
3. VVD 196
4. D'66 186
5. SP 145
6. PVV 112
7. CDA 110
8. CU 46
9. PvdD 24
10. Trots 4
11. MenS 2
12. Piratenpartij 1
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

Jammer dat ik dit nu pas ontdek: BrandVoting. Je moet een hele trits merken invullen en op basis daarvan wordt een partij aan je gekoppeld. Ik kom uit bij het CDA -O-
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door webguy »

En ik bij PVV... dat ding is echt nergens op gebaseerd...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Ardan »

Ik kom ook bij PVV uit, maar heb Jobje gestemd.
Voor een echt goed advies doe je natuurlijk de Stomwijzer :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Meltrain »

Ik heb natuurlijk ook gestemd gisteren. :wink:
De coalitie vorming wordt wel ingewikkeld zo: VVD + PVV + CDA = 76 zetels, dus net een meerderheid.
Het probleem van zo'n regering is echter dat wanneer ook maar een iemand opstapt bij een partij, de meerderheid weg is.
Eventueel de SGP erbij betrekken is een optie, maar die kunnen dan twee ministers eisen, waar de rest begrijpelijkerwijs niet mee akkoord gaat. Verder is het ook nog maar de vraag of CDA uberhaupt in een kabinet met PVV en VVD wil, na zo'n nederlaag.
Zelf zie ik daarom toch het meest in Paars+ : VVD + PvdA + D66 + GroenLinks
Breed Centrum met VVD + PvdA + CDA komt er waarschijnlijk niet uit en de 'droomcoalitie van Balkenende' (VVD + CDA + D66 + GL) heeft geen meerderheid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door iljitsch »

meltrain schreef:De coalitie vorming wordt wel ingewikkeld zo: VVD + PVV + CDA = 76 zetels, dus net een meerderheid.
Het probleem van zo'n regering is echter dat wanneer ook maar een iemand opstapt bij een partij, de meerderheid weg is.
Zie de LPF. Geert Wilders is dan wel erg voorzichtig geweest met het samenstellen van z'n lijst, zo'n smalle meerderheid met een halfdood CDA en een onbewezen PVV is natuurlijk een enorm risico. Ook inhoudelijk zal dit lastig genoeg zijn, omdat de PVV economisch best links is en VVD/CDA natuurlijk (godsdienst-)vrijheid belangrijk vinden.
meltrain schreef:Zelf zie ik daarom toch het meest in Paars+ : VVD + PvdA + D66 + GroenLinks
Mee eens. PvdA/VVD/CDA betekent alleen maar dat over 4 jaar die drie partijen helemaal leeglopen naar links en rechts, CDA moet wonden likken, PvdA/CDA is oud zeer en onaantrekkelijk voor de PvdA om zo in de minderheid te zijn.

VVD/PvdA/D66/GL heeft 3 winnaars en 1 goede verliezer en doet dus redelijk recht aan de verkiezingsuitslag. Ook voldoende zetels en stabiele partijen. Inhoudelijk zal het even doorbijten zijn, maar Cohen is pragmatisch en Rutte zat altijd wat aan de linkerflank. De PvdA zal zich gesteund weten door twee (redelijk) linkse partners waarbij alledrie erg graag willen regeren, terwijl de VVD aan de ene kant concessies kan verkopen aan de achterban omdat ze in de minderheid zijn maar aan de andere kant VVD/CDA/PVV als alternatief achter de hand hebben dus niet over zich heen hoeven laten lopen.

Met het geld zijn wel compromissen in het midden te vinden en D66 en Groen Links brengen creativiteit in dus wellicht dat er qua sociale zekerheid en woningmarkt iets goeds uit kan komen in plaats van uitruil en stilstand die we tussen CDA en PvdA zagen. Stilstand is ook niet mogelijk gezien de financiele situatie.

Ik ben dus redelijk optimistisch. 1 juli gaat natuurlijk niet lukken, maar misschien dat we begin augustus een kabinet hebben. En zo'n vierpartijenkabinet is nieteens zo slecht, het geeft meer invloed van verschillende groepen kiezers dan een coalitie van maar twee grote partijen.

Als allevier de leiders dan in de tweede kamer blijven zitten ben ik helemaal blij.
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het is al vreselijk genoeg dat Rutte gewonnen heeft, dus doe als-je-blieft Paars +!! Wil Femke, Alex en Cohen wel in een coalitie zien :D. Rutte nemen we dan maar op de koop toe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Typisch. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen werd de VVD het grootste in Diemen, bij de Tweede Kamer verkiezingen is de PvdA veruit het meeste gekozen in Diemen (verschil van 6%: 28% tegen 22% voor de VVD). De opkomst ten opzichte van de Europese Verkiezingen is ook duidelijk hoger, toen had de D66 1001 stemmen en was daarmee na de PVV de grootste partij, maar nu heeft D66 ook zo'n 1000 stemmen en is daarmee de zesde partij (na PvdA, VVD, PVV, SP en GL).

Oja, de PVV heeft alweer zijn breekpunt opgegeven. Dag dag tevreden kiezers :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Vinny »

Ja, de VVD profiteert in Diemen altijd enorm van de anti-Amsterdam kaart die ze elke keer voor de verkiezingen weer uit de tas trekken.... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Mastwijk niet terug in Tweede Kamer

Bericht door Wubbo »

Mastwijk niet terug in Tweede Kamer

CDA-lid Jan Mastwijk komt niet terug in de Tweede Kamer. Dat schrijft hij op zijn website.

Lees verder

He, wat jammer ;-)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

Mooie website heb je dat vandaan gehaald ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Wubbo »

Ja, het is kennelijk alleen nieuws op RTV Utrecht ofzo, ik kan geen goede internetbron vinden :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Caspar »

Nouja die site geeft maar wel weer aan waar het CDA voornamelijk voor staat, landbouw. Voor het welzijn van dieren in de veeteelt is het misschien niet zo erg als CDA een keertje niet mee regeert.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mastwijk niet terug in Tweede Kamer

Bericht door Raymond »

Wubbo schreef:Mastwijk niet terug in Tweede Kamer

CDA-lid Jan Mastwijk komt niet terug in de Tweede Kamer. Dat schrijft hij op zijn website.

Lees verder

He, wat jammer ;-)
Niet heel gek als je ergens op plaats 35-40 staat en je partij veel minder zetels haalt. En hij was gelukkig niet populair genoeg voor voorkeursstemmen (waar hij blijkbaar op hoopte, anders had hij het vorige week al kunnen melden)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Ah, De Boomkwekerij. Populair vakblad in Boskoop :D

CDA was altijd wel een grote partij in die omgeving, maar veel boomkwekers zijn erg rijk geworden de afgelopen jaren, waardoor ook het stemmen op de VVD niet helemaal wereldvreemd is.

Er staat natuurlijk ook een bericht over bij RTV Drenthe: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/48834/j ... t-herkozen .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Ardan »

Staat waarschijnlijk al 100 keer op AT5 Gespot, maar toch...
Afbeelding
Wat klopt hier niet?
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten